Obchvat opavské části Komárov získal územní rozhodnutí, stavět by se mohlo začít do tří let

Vizualizace silnice I/11 Opava Komárov. Zdroj: ŘSDVizualizace silnice I/11 Opava Komárov. Zdroj: ŘSD

Podle primátora Opavy Tomáše Navrátila je obchvat Komárova pro napojení města na Ostravu a dálniční síť naprosto klíčový.

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Chleba Nakup

Na vizualizaci chybí turbokruháč před Komárovem, čekal bych, že obchvat bude napojen do něj.

Pavel

Vizualizace je už „fousatá“, během peripetií s projektováním a schvalováním komárovského obchvatu se podařilo víceméně nekonfliktně a rychle dořešit napojení původní II/461 na stávající I/11. Po dokončení obchvatu nebude v téhle lokalitě z nové trasy I/11 žádné přímé napojení na trasu původní, ani ve směru do centra, ani do Komárova, ale bude se projíždět z MÚK Komárov-západ přes sérii rondelů (do centra přes 3, do Komárova přes 2). Dá se očekávat, že na I/11 se posune dosavadní špunt u komárovského železničního přejezdu na velký kruháč v Kateřinkách

Šalina na Špilas

Obchvat Opavy bude tím pádem kromě jednoho nejméně významného směru kompletní.
Jsem zvědav, zda následně dojde v Opavě ke zklidnění ulic (ono by mohlo už teď, protože jádro obchvat má, Komárov je MČ) a případnému zúžení čtyřpruhu (v krajním případě i převodu čtyřpruhu na dvojpruh) ve prospěch cyklo a pěší dopravy (stavebně oddělený cyklopruh by byl možný po stávající trase až po hranici Komárova).
Obávám se, že ale k ničemu takovému nedojde.

MP22

Samozřejmě že ne, dojde k dopravní indukci a ta vyvolá stavbu dalších dopravních staveb jinde v okolí.. prostě další beton, hurá!

Pavel

Mýlíte se, onen poslední úsek (mezi Olomouckou I/46 a Bruntálskou I/11) je nutný i pro I/57, v rámci jižního obchvatu stejně významný jako ostatní části. Dokud nebude, uvidíme v centru Opavy pořád prakticky tytéž kamiony co dnes – jezdí od Krnova směrem na Nový Jičín, resp. D1.

Šalina na Špilas

No jo, ale těch tolik není, Vančurova ulice jimi trpí ve snesitelné míře (potkáte tam jeden za 10 minut průměrně, co si z místa vybavuji).

Pavel

Ne, kamiony od Nového Jičína na Vančurově opravdu nepotkáte.

Šalina na Špilas

Tak kudy podle Vás by měly od Krnova na Nový Jičín jezdit? Centrem?
Podle mne je tento směr zanedbatelný, v jednotkách kamionů za hodinu, ale uznávám, nemám na to data.

Pavel

Ne, kudy BY měly jezdit, ale kudy opravdu jezdí. Stačí se podívat na mapy. Vančurova ulice propojuje Krnovskou a Olomouckou (I/46). Na Nový Jičín/D1 se jezdí po Hradecké (I/57). Z Krnovské na Hradeckou se kamion dostane jen přes centrum města, a to do doby, než se postaví poslední část obchvatu mezi Olomouckou a Bruntálskou. Prosím, opravdu se podívejte do map, než budete cokoli dalšího k tomu psát.

Alibaba

A dvě koleje z Ostravy do Opavy budou kdy?

Šalina na Špilas

Nikdy. V MSK se protlačuje buď IAD, anebo výstřelky stylu modernizace 811, anebo bateriový Panter, který zatím neexistuje. Případně co se grafikonu týče, tak zavedení dalších zbytných přstupů (S8, S1) je taky v módě.

Permonik

Bateriový Panther – prý na cestě do Velimi

https://www.instagram.com/p/C6dYIAIK0s9/

Šalina na Špilas

Zírám, kéž by stačilo si takto postěžovat i na jiné projekty (Brno-Přerov, Praha-Kladno) a do pár hodin by byly realitou :-D.
Skutečně jsem nečekal, že je ve fázi připravenosti k testování, posledně MSK kvůli obyčejných panterů dokonce přišel o EU dotaci, proto jsem byl skeptický.

Pavel

Ex 316 je velice vytížená, osobně jsem nepochopil proč se 2. kolej nedělala už v rámci reko tratě v letech 2005-6, ale v rámci úspor se dal udělat třeba 2kolejný úsek Svinov – Děhylov, Jilešovice – Lhota a pak úsek Štítina – Opava-východ

Na druhou stranu – Brno – Přerov je taky stále 1k, ale teď je priorita (sen) VRT.

Šalina na Špilas

Brno Přerov nyní má prioritu, dokonce je ve větší fázi přípravy, než VRT.

Gouda

Myslím si, že v současné trase přes Háj v.S. nebudou nikdy. Současná situace řešení skrz postupné inkrementální úpravy nemá, je třeba udělat zásadnější plán do budoucna. Aby se něco podstatného událo, to by někdo musel závazně plánovat na třeba 20 let dopředu, a to se neděje. Pokud by to bylo na mě, řešení I/56 a „rekonstrukce žel. uzlu Ostrava“ by v byly koordinované tak, aby bylo možné postavit novou dvoukolejnou železniční trať mezi Ostravou hl.n. a Hlučínem, a s nějakými přeložkami rekonstruovat a zdvoukolejnit trať z Hlučína do Opavy. Stávající trať bych zrušil, případně částečně zvlakotramvajoval se zaústěním do Martinova… Číst vice »

Alibaba

Proč nikdy?

Podle mě nic zásadního nebrání zdvojkolejnit tuhle trať.

A vlakotramvaj bych naopak udělal z tratě přes Hlučín, vlastně obnovit to co tam už bylo a protáhnout to až do Opavy.

Pavel

2k trať ve směru na Hlučín? Vy jste mimo realitu absolutně. Tam jezdí málo vytížené vlaky už nyní … totální utopie a zbytečnost. Max. bych udělal vlakotramvaj OV hl. nádraží – Hlučín.

Ale trať OP-OV je vytížena dost, kapacita na další vlak už na trati není a přitom počet cestujících je dost velký. Tady to chtělo přidat 2. kolej, případně udělat alespoň úseky s 2k provozem.

jiný Petr

Kapacity pro další vlaky tam je dost. Stačí si pustit Grapp a zjistíte, že i ve špičce jsou chvíle, kdy na trati není ani jeden vlak a to tam je 5 mezilehlých stanice, kde lze křižovat. Mě by se tam dvě koleje líbily, prostor na to je, ale pro stávající rozsah dopravy to nemá opodstatnění.

Kryštof

Zdvoukolejneni OV-OP v cele delce padlo hned na začatku SP (Jilešovice nejsou nafukovací). Pak byly varianty „téměř“ celé trasy 2k mimo Jilešovice a rybnik mezi Děhylovem-OVTřeb – pry neekonomicke. Z ekonomickych posouzeni po x dalsich variantach se uvazuje se dvema rozsahy z2k: Sv-Deh 1k, pred Deh prodlouzeni 2 SK, HvS-Stit 2k, Stit- OP 1k. Nebo velkorysejsi varianta: Sv-Tr 1k, Tr vcetne- pred Jil 2k, Jil-Smolkov 1k, Smol-konecStit 2k, Stit-OP 1k. Jak to dopadne? Jestli neco bude? A usek OP – Krav jezdi relativne slusne obsazeny, dal proste chybi spolehlive napojeni na prirozene centrum-Ostravu (tj. bez 10 min cekani na bus,resp… Číst vice »

jiný Petr

V původním tělese by bylo krásné napojení od Petřkovic přes Koblov do severního zhlaví Ostravy hl. n., dnes už bohužel nereálné. 🙁

a8n

Není mi tedy moc jasné kudy. Ono by to šlo i dnes, jen by museli zavřít Svobodu: https://mapy.cz/s/davabapanu

Kryštof

Asi bylo myšleno využití původního náspu za Petřkovicemi (nádražím) a pak to stocit na Ostravu https://mapy.cz/s/kenadagute prip. nekde driv nebo pozdeji dle možností…

Anebo v te dobe nejjednodussi by asi bylo pokracovat az tesne pred Chałupki a misto do nich to napojit na Bohumin – ale byla by to delší zajížďka buď s minutím Bohumína pres Pudlov nebo s úvratí, což tehdy nebylo tak jednoduché… https://mapy.cz/s/kenadagute

t t

v jaky fazi je obchvat sedlic?diky

Jan z Rokycan

Chápu, že z hlediska intenzit asi na MÚK Komárov-západ velká část dopravy odpadne, ale dávalo by smysl mít čtyřpruh až po tu velkou OK s I/56.

aaabbb

Dávalo by smysl zrychlit a částečně zdvoukolejnit souběžnou železniční trať.

Pavel

Bez obrovských nákladů by snad šlo vyřešit alespoň nájezd na OK ve dvou pruzích. https://www.google.cz/maps/@49.9422561,17.9335814,75m/data=!3m1!1e3?entry=ttu