Obchvat obce Ořech u Prahy okolí neovlivní, nemusí do procesu EIA
Pohled v trase obchvatu Ořechu severovýchodním směrem z ulice Zbuzanská. Pramen: Ořech/dokumentace EIA
Jde o jeden z mála obchvatů v zemi, kdy přípravu zajišťuje sama obec.
Tak to maní v Ořechu štěstí, že nejsou součástí Prahy. Kdyby to bylo v režii Magistrátu, tak se obchvatu nedočkají nikdy.
Řeporyje si oddechly až s Jinočanskou spojkou. Do té doby to tam byl taky masakr.
Ve středočeském kraji si taky hodně počkají, leda že většinově volí tu správnou stranu.
Jestli bude investorem stavby Středočeský kraj, tak jde o plýtvání peněz, protože nehrozí že by se v tomto století stavělo. Kraj nemá peníze ani na havarijní opravy silnic, i oprava kilometru totálně rozbité silnice se řeší půl roku a stejně se dělá na třikrát.
Joaha, kraj nemá peníze na opravy silnic, a tak je zatíží dalšími těžkými autobusy, aby byly.ještě rozbitější. Řádný hospodář jako řemen.
Naopak busy se ruší a nebo je musí město zaplatit. Kraj samozřejmě „platí“ ty plné busy které se zaplatí sami vybraným jízdným, město si zaplatí ten zbytek.
Takže výsledkem je sociální a ekonomická segregace na základě momentální finanční situace jednotlivých obcí. Kdo nemá spřátelenou fabriku má smůlu.
Opět – kraj úmyslně a záměrně přestává plnit svou základní funkci a zastírá to problémy s financováním. Ty sice jsou, ale předestřené řešení je jako vylít s vaničkou i dítě.
Lidi si na krajský úřad dosadilo ANO a Borecký a podobní matlalové nejsou schopni ani poznat, že je něco blbě. Ten člověk neví o dopravě vůbec nic.
Více busů = ničí silnice
Méně busů = sociální segregace
no, hlavně že Vy tomu rozumíte
To jsou paradoxy, co?
Tak dříve se taky např v Drnovský pokud spadly závory v Ruzyni stálo už z Evropský. Dnes je tam pár aut před zavorama a okruh už nějakou dobu v provozu je a nic dalšího to zde nevygenerovalo. Takže ano obchvat je řešení.
😀
Že pražský okruh nevygeneroval žádnou dopravu navíc může tvrdit jen naprostý * …
Okruh žádný provoz nevygeneroval. Jenom kolony ve Svatovítské před Blankou nebyly, V Holešovičkách byl menší hluk a méně aut, ale za to vlastně okruh vůbec nemůže.
Zajímala by mně ta logika. Nová silnice EIA nepotřebuje, ale natažení trolejbusových drátů nad existující silnicí EIA potřebuje.
A teď si představte, že zprávpu pro EIA potřebuje i kanalizace, která je pod silnicí. A posuzující úřad může rozhodnout, že na základě té zprávy není potřeba hlubší posouzení.
Např. na migraci ptáků, protože ta stavba kříží biokoridor. Ale je to pod zemí, takže se vliv nemusí posuzovat v hlubším řízení.
Zjevně takhle silnice nekříží chráněná území ani nemá vliv na tam žijící druhy. Vyskytuje se tam prase divoké, v řepce zalezlé, přžemnožené. Žádné břehule říční.
Aha, pán ani netuší, co je EIA.
Myslí si, že pouze posouzení vlivu stavby na chráněné rostliny a živočichy. 😀
A životní prostředí = ochrana přírody. 😀
Ta hrdě na odiv vydávaná lidská hloupost a nevědomost začíná být u některých jedinců až symptomatická. 😀
Jaaaa, genau!
Tyjo, protože existence obchvatu a navázání na okruh rozhodně nepřetíží ty dvě silnice do obchvatu ústící, žejo. Takhle podporovat bezemisní dopravu, to umíme jenom tady v Čechách. Líbí se mi, jak všechno co se člověk v tom urbanismu naučil, může v českém prostředí hodit z okna.
Je to tak. Ale „názor“ ulice holt vítězí.
To jako myslíte, že po zprovoznění obchvatu rapidně stoupne doprava směr Choteč a Třebotov? No, nevím.
Obchvat je příliš vznešený název protože špiš se jedná o přemístění místní cesty mimo střed obce, kde můžou pak udělat pěší zónu.
Jinak z pohledu řidiče to není příjemné místo, když přijedete po Slivenecké ul. a máte dát přednost vozidlům na Karlštejnské ul. tak ty z levé strany vidíte jen v zrcadle kvůli rohu domu co je až v křižovatce.
Jinak miluju tyhle salóní teoretiky urbanisty a architekty co na sídlišti v projektu namaluji chodníky protože je to estetické ale nefunkční protože pak jsou stejně vyšlapané cestičky přes trávník.
Tu pěší zónu, nebo alespoň zákaz tranzitu, si můžou obce v klidu vyhlásit i bez toho, aby vznikla další nesmyslná cesta v orné půdě. Dokonce by se takhle omezila i ta hluková a emisní zátěž, kterou tenhle výmysl naopak zvedne.
To je vpravdě geniální myšlenka, akorát by se pak půlka vesnice nedostala autem domu. Aneb, nebudem si svoje bezva nápady kazit nějakou existující realitou.
Pěší zóna nebo třeba „zákaz vjezdu mimo dopravní obsluhu“ nevylučuje vjíždění místních.
Super, udělejme to všude.
Jasně, navrhuji všechny silnice změnit na pěší zóny. Sice se pak nikdo nikam nedostane, ale o to Vám pravděpodobně jde. Ne?
Tak jestli je pro Vás vrchol urbanismu nájezd z dálnice přímo do středu obce s úzkými ulicemi a dvěma nepřehlednými křižovatkami, tak to Vás v tom urbanismu asi opravdu moc nenaučili. Na které světové univerzitě učí takové hlouposti? Nebo snad máte nějaké lepší řešení?
Zatímco pro vás je vrcholem urbanismu udělat silnici o 100 m dál a tvářit se, že je vše vyřešeno. 😀
Mám, stavět takovou síť VHD, abychom takovýhle stavby vůbec nemuseli řešit, a počet aut dojíždějících do Prahy minimalizovat. Tenhle supernávrh vezme silnici, a práskne jí přes pole mezi dvě vesnice tak, že o hlukovou ani jakoukoliv jinou environmentální zátěž nepřijdou, spíš naopak. Jestli si myslíte, že propojení silnice 101 na okruh tímhle způsobem nepřinese dopravní zátěž navíc, pak se asi fakt nemáme o čem bavit.
Auto na vodu,teplo ze zimy,city v pilulkách,
Tohle budem jedno ráno mít
Haha vtípek, vyhrál jste debatu :)))
Něco mi říká, že zrovna tahle dálnice tam není primárně kvůli autům dojíždějícím do Prahy.
Á propos: Kolik by odhadem taková síť VHD, kde by nikdo neměl potřebu jezdit autem stála?
Jak byste vyřešil bez obchvatu to, že auta jezdí přes střed obce a navíc přes dvě nepřehledné křižovatky. Prosil bych nějaké konstruktivní a zároveň realistické řešení. Ne nesmysly tipu zrušit sjezd, či zrušit celou dálnici.
Když Vojto vidíš všechno zeleně, tak je každé mlíko zkažené. Já za tím vidím spoustu „neviditelné“ práce, když si taková malá obec doslova vydupe ze země obchvat (nebo spíš obchvátek), aby se tam dalo zas trochu žít. Nebylo to určitě snadné, klobouk dolů!
Silnice odvádějící tranzit že nemá vyznamný vliv na životní prostředí? 😀
Minimálně hluková studie je nezbytná.
Prostě víc autíček do Prahy.
No, tenhle obchvat fakt žádnou další dopravu nevygeneruje, tam není odkud…
Indukceeee!!!
Gravitaceeee!!!
Já vidím přímý nájezd na dálnici. Ten tranzit asi odněkud jede, když jsou s ním problémy, ne? Přímý přístup na dáInici bez průjezdu dalšími obcemi – ideální místo pro stavbu nových domů k bydlení s dojížďkou do Prahy IAD v ještě rozsáhlejším území. Místa s přímým přístupem na dálnici, ale za kopcem od ní, snad na atraktivitě získají poměrně značně, to snad nepopřete, ne? A negativní výsledek na dopravní situaci, kdy dálnice místo službě dálkové dopravě bude zacpaná dojížděči, o zhoršení dopravní situace v Praze vůbec nehovoře, raději pomlčíme. Toto všechno musí být a v civilizované zemi je součástí SEA… Číst vice »
A co navrhujete lepšího? Postavit tam vlakotramvaj, že jo.
Zrovna v téhle obci by bohatě stačil zákaz tranzitu.
Postavili si sjezd z dálnice rovnou do vesnice a teď se strašně diví, že jim tama jezdí lidi.
Pokud vím, ulice Poncarova se má prodlužovat stejným směrem.
Základem je z tratě na Rudnou udělat použitelnou dvojkolejnou elektrifikovanou příměstskou železnici s taktem 15 minut ve špičce a přípojnými spoji tak, aby lidi nejezdili auty.
A ten „zákaz tranzitu“ vyřešíte v intencích platné legislativy jak? Fakt si myslíte, že něco takového je v gesci zatupitelstva? A fakt si myslíte, že ten sjezd z dálnice, postavenej mimochodem v letech 1980 – 83, su tam vymyslela obec?
Jinak ten poslední odstavec, to je fakt super nápad – takže zdvojkolejníte Hrbatou a tím pádem zahoděj lidi v Třebotově, Chotči a Chýnici auta a začnou na ten vlak chodit pěšky přes pole?
Z Třebotova to mají na vlak blíž do Černošic ale zpátky do Třebotova bych to chodit nechtěl. 😉
Je to v gesci kraje. Ale nedá se to prosadit, protože autíčkáři by vás sežrali. Ten sjezd rovnou do obce stejně tak není nutnej, máte vedle Poncarovu. Ale ne. Přistavíme další pruh.
Slova „s přípojnými spoji“ vesele ignorujeme. Mikromobilita taky neexistuje. Prostě jediné akceptovatelné řešení je plechové křeslo.
Budete mít co chcete.
A přípojné spoje budou vypadat jak? Těžké autobusy ničící silnice od/ke každému vlaku?
Ve třetinovém objemu.
Jo aha, překvapivě. Takže tak zhruba jednou za hodinu. To skutečně naláká.
To chci vidět, jak byste zvojkolejňoval trať přes Rudnou, kde vede v zástavbě a především pak ten úsek co vede Prokopským údolím.
Jasně poloviční takt oproti současnosti a hlavně o něco kratší jízdní dobu bych si nechal líbit. Podle mě je to ale absolutně nereálné.
Navíc pochybuji, že se lidem z Chotče, Chýnic či Třebetova bude chtít na tu trať jezdit.
Jak moc to tam znáte? (Nejlépe přímá zkušenost: jako řidič osobního auta nebo jako cestující v linkách PID či jako místní.) Ořech = dvě nepřehledné křižovatky, jedna s odbočením autobusové linky 352, druhá je v blízkosti autobusové zastávky, pohyb chodců. To vezměte do úvah jako první. Pak přestanete stavět mantru hluku nad bezpečnost. No a další fakta: vzdutí kvůli stopce sahá skutečně někdy až do Zbuzan. Stávající křižovatka pod Ořechem u nájezdu na D0 má jaksi pár bezpečnostních nedostatků., úprava či nové řešení je žádoucí. Toto je jedna z nejrozumnějších liniových staveb v oblasti. Onen tranzit zde tvoří více méně… Číst vice »
Ani jedno z toho neříká, že není potřeba EIA, spíš naopak. 😉
Vidíte sice leccos, ale evidentně fakt neznáte reálnou místní situaci. Za Ořechem navazují silnice třetí třídy „do nikam“ a nějakou „novou“ IAD tam fakt není aktuálně odkud brát. Jinak, co se týče nové výstavby, kterou věštíte po vzniku tohohle obchvatu, to je taky chiméra – respektive, pokud se ty tři čtyři vesnice, za kterých se jezdí na okruh / do Prahy přes Ořech (protože odjinud to nedává smysl), rozhodnou povolit masivní výstavbu, pak tam proběhne i bez toho obchvatu, neb se holt bavíme o nejbližším okolí Prahy, kam se lidi stěhujou tak jako tak, i kdyby měli jezdit po polňačce… Číst vice »
K masivní výstavbě v příštích 20 letech nesporně dojde. Zvláště s poslední novelizací stavebního zákona není v moci nikoho, aby tomu zabránil. Takováto „hloupá“ spojka bude za 20 let přitahovat dojížděče až z Mořiny (se čtyřnásobným počtem obyvatel než dnes), aby jezdili tudy. Výsledkem bude pouze zasekaný obchvat, zasekané okolní obce, samozřejmě i průjezd obcí, neboť řidiči se budou snažit zácpu objet. A logicky budou následovat požadavky na zvícepruhování, zmimoúrovňování, plynulé mimoúrovňové napojení na okruh, nutnost okruh rozšířit o další dva pruhy (plus další pruhy pro auta z jiných směrů). Dále dojde k zacpání Řeporyj, jak se budou řidiči snažit… Číst vice »
Jasně. 5 vozový soupravy do Mořiny (nejlíp po deseti minutách) a automobilismus je na lopatkách. Hele, narovinu, v tomto případě jste fakt naprosto mimo…
To jste pochopil blbě. Pětivozový S-bahn na Rudnou a do Berouna. Vložné spoje na Mořinu (ale fakt ne po té vlečce do lomu). Návazné spoje k tomuto vlaku.
Automobilismus s vaším přístupem nebude na lopatkách nikdy, dokud se sami v těch svých plechovkách neudusíte. Budete stát v kolonách, zamořovat území do aleluja a brát to jako svůj životní úděl a komu se to nebude líbit, má buď držet hubu nebo táhnout.
100 let za opicema.
Veřejnou dopravu je potřeba rozvíjet ale určité relace nikdy nepřebere, takže i infrastrukturu pro individuální dopravu nelze ignorovat. Teď je tam 4-vozový S-Bahn po 30 minutách a linka 352 jede po 20 minutách, zahuštění intervalu přiláká už poměrně nevýrazný počet cestujících. Nějaké spoje s přestupy na vlak takový kousek od Prahy ještě méně. Posílit by se dala 301 do Chýnice, případně zavést linka po Poncarově třeba někam do Tachlovic, ale to jsou pořád pro pokles automobilové dopravy marginální změny. Já se snažím využívat ze Zbuzan veřejnou dopravu co to jde a vadí mi třeba kolik aut jede někam paralelně s… Číst vice »
Víte, on ten „takový kousek od Prahy“ je často ještě 10 – 15 km cesty přes Prahu. To už není „kousek“ a v pražských podmínkách je to klidně běžně víc než půl hodina jízdy. Pokud bychom akceptovali vaši argumentaci, pak P+R parkoviště na hranicích Prahy nemají smysl, když už je to do Prahy „kousek“. Tenhle „kousek“ je totiž ten zásadní, zde už se doprava zhušťuje nad kapacitu dopravního systému. — „Ale teď prosím tento obchvat“ je typické uvažování toho „až jednou bude x, y.“ Ne, změna se musí udát teď a nikdy jindy, je naprostý nesmysl utápět náklady do dalších… Číst vice »
Umístěnky!
Vtipe vylez.
holt lidi jsou poněkud přízemní a zajimá je jak se dostanou do práce za rok či dva a ne studie něčeho, čeho se někteří ani nedožijí.
A jinak to přece neustále tvrdíte Vy, že P+R na hranicích Prahy nemají smysl a naopak jsou zdrojem dalšího zla. A ano, výsledkem v dnešní realitě je přesně to co píšete. Tedy že si popojedou ten „kousek“ kde už se doprava zhušťuje nad kapacitu dopravního systému.
Z Mořiny lidi co jedou do Prahy tak jedou na D5 do Loděnice.
A pětivozové sopravy na Mořinu tak to jste tu troubu hodně rozhicoval.
Dnes jedou na D5. Až bude ještě plnější dojížděčů ze vzdálenějších míst podél dálnice, budou jezdit i tudy. Protože kolony na dálnici se zmenšovat nebudou.
Jj, a vy vesele ignorujete fakt, že tahle relativně malá oblast mezi Berounkou a D6 bude mít (pokud se nestane něco opravdu mimořádného – na úrovni atomovky nebo asteroidu na Prahu) za 10 let o jedno celé okresní město víc obyvatel.
To teda opravdu ne. Jezdíme na Prahu trasou přes Kuchař, Chynice, Ořech. Eventuelně přes Tachlovice, Dobříč. Na Loděnice se jezdí do Berouna.
Na autíčka do Prahy to moc vliv nemá. Při ucpaném okruhu (zejména směrem na východ) to auta včetně kamionů krosí i tudy a zasekávají obě nepřehledné křižovatky v centru Ořecha. V extrému stojí kolona z Ořecha až na kraj Zbuzan a zůstávají v ní i ti co chtějí ze Zbuzan pak najet na okruh v západním směru (závisí to i na tom jestli je zrovna ten pirátský nájezd od Jinočan k okruhu průjezdný nebo ne) a zdržuje to autobus PID. Jako obyvatel Zbuzan jsem s obchvatem v pohodě, jen by se mi líbilo křížení Uhelné jako mimoúrovňové.
To jste tu troubu ale rozhicoval, mimoúrovňové křížení na silnici třetí třídy. 🙂
Ano, ale to není křížení silnic, Uhelná je mezi oběma obcemi jen osvětlený chodník pro pěší a cyklisty. Některé děti ze Zbuzan tudy chodí do Ořecha do školy nebo tělocvičny. Takže kdyby to vycházelo s obchvatem výškově (což asi nevychází), stačil by pro Uhelnou úzký podjezd nebo naopak lehká lávka.
Jistě, jako obyvatel lokality postižené tranzitem samozřejmě budete chtít, aby cizí odpad zůstal za humny.
Jenže ono to smetiště za humny velmi rychle (obvykle do 2-5 let) přestane stačit a odpadky se stejně přesypou zase k vám na ulici.
Ve Zbuzanech se tím dopravní situace moc nezlepší, spíš to naopak může víc lidí motivovat k objíždění dálnice přes obce. A ten špunt z Ořecha se asi do určité míry přesune ke křižovatce s obchvatem. Ale pomůže to přímo v Ořechu, hlavně tam ubyde nebezpečných situací na křižovatce na návsi.
Má významný vliv na životní prostředí, ale uvnitř obce, odkud odvede dopravu… a tím pádem pozitivní…
Jinde žádný vliv nemá, že.
A Babiš taky není ve střetu zájmů, střet zájmů je blbost a všeci kradnú.
Tyhlety lži, zastírání, bagatelizace a dehonestace nepohodlného jsou zjevně v národní povaze. Sami je děláte, vyžadujete a krásně si potřásáte rukama, jak jste to zase oje*ali“.
Holt máte to, co si zasloužíte.
A rozšířený most taky vygeneruje autíčka do prahy. Předtím si tam dva autobusy nevyhnuly, dnes už ano. Dva autobusy, tedy oba dva, které do té dědiny jezdí.
Samozřejmě, že si téma rozšíříte a přiohnete tak, abyste mohl plivat na nepohodlná fakta.
Jj, evidentně příčiny špatné dopravní situace a rapidně se zhoršujícího životního prostředí v okolí Prahy nikdo z vás skutečně řešit nechce.
Sedlácké uvažování „více pruhů vedených okolo situaci vyřeší“ a snaha zamést problém pod koberec vítězí.
Pak se nedivte, že tuhle zemi řídí Babiš. Dělá jen to, co vy (zjevně) všichni. Jestli si myslíte, že bez změny vlastního životního stylu lhaní si do kapsy ho vyženete, tak na to zapomeňte. Hezky mlsejte vlastní medicínu.
Příčinou všeho jsou holt lidi. Nejlíp to věděl soudruh už Stalin. Jesť čelověk, jesť problema. Nět čelověka, nět problemy.
Problém nejsou lidi. Problém je lidská hloupost.
Nejste schopni si přiznat ani to, že nevíte.
Souhlasím, více pruhů situaci nevyřeší a naopak by to vedlo ke zhoršení – ale to bych vztáhnul jen a pouze na magistrálu, Jižní spojku… Situaci napomůže řešit dovybudování něčeho tak elementárního, jako jsou obchvaty kolem obcí. JZ část Pražského okruhu je na tři pruhy, nikoli na dva. Spočítáno mnoho let zpátky, jen stále neprovedeno. Chybí mezikrajské dálniční spojnice či alespoň komunikace s rychlostním profilem, aglomerační spojky. Až bude dobudována tato drahně let chybějící základní infrastruktura, pojďme se bavit o jevu zvaném dopravní indukce, kterou jinak samozřejmě nepopírám. Co se týká „rapidního zhoršení životního prostředí“ v okolí Prahy (nějaký odkaz na… Číst vice »
Pardon, ale tato vaše „základní dopravní infrastruktura“ je ten hlavní prvek v krajině, který má na dopravní indukci zásadní vliv. Rychlé a spolehlivé dopravní spojení mezi krajskými městy je nutné, ale neexistuje žádný důvod k tomu, aby takovéto kapacitní spojení muselo být zrovna silniční. Naopak je zde celá řada faktorů, které zrovna silniční řešení řádově zhorší. Od dvojnásobných nákladů na údržbu a provoz, až po troj až čtyřnásobné negativní externality směrem k lidem a přírodě. Ta základní dálniční infrastruktura už několik let stojí – D1, D5, D8, D46. Ostatní dálniční a silniční stavby už řeší jen dva problémy: – tranzit… Číst vice »
Jinak nejde o vystěhovalectví z Prahy, resp. za ty vystěhovalé se přistěhují jiní.
Reálně se vylidňují periferie, severní Morava, vysočina, severní, západní i jižní Čechy.
To si vážně myslíte, že hluk z té silničky bude v porovnání s hlukem z té brzy už šesti pruhové dálnice jakkoliv významný?