Obchvat Lotouše na D7 má pravomocné stavební povolení
D7 u Panenského Týnce. Foto: Ministerstvo dopravy
Aktuálně je v letáku ke stavbě jako termín výběrového řízení uveden rok 2023 a léta výstavby 2024 až 2026.
Aktuálně je v letáku ke stavbě jako termín výběrového řízení uveden rok 2023 a léta výstavby 2024 až 2026.
Ten obchvat Lotouše je v reálu obchvat obce Písek přičleněné ke cca 100m vzdálené obci Lotouš – sloučením obou obcí v jednu obec Lotouš formálně obec Písek zanikla na mapách.. Jezdím tudy od malička na chatu a odhadem zde v této části trvale žije méně jak 10 lidí… Osobně si myslím, že by se nic nestalo kdyby se zbouraly 2 domy a stodola vpravo ve směru od Prahy a Slaného a dálnice se vedla tudy v rozšířené nebo o pár metrů posunuté stopě ( a nalevo se dala vysoká protihlukovka) než stavět hluboký zářez kopcem hned za obcí , kudy… Číst vice »
On moc hluboký nebude a stávající silnice je nahoru-dolů, ten horizont rozhodně nevyhovuje pro dálniční rychlosti, musela by se výrazně měnit niveleta tak jako tak = zářez. Plus by ta obec zůstala na konci, od severu odříznutá od světa, s dálnicí za okny a PHS před nimi.
Jen by se oškrábnul historický násep na této císařské silnici a pro vedlejší dvoupruh by se dosypalo – je to na kopci a silnice vede po vrstevnici s uměle vytvořeným horizontem formou historického náspu k levé stodole, která už se minmálně 40 let nepoužívá (zarostlá vrata)… To že by se odřízla levá část „Písku“ zbouránín 2 obydlených domů a stodoly = tedy celé pravé části „Písku“ = by se jen zopakovalo to, co je na protějším kopci – tedy obchvat obce Třebíz, který tu obec po rozšíření na čtyřpruh taky z jední strany odřízne… No a pokud by se zbouraly… Číst vice »
Není k tomu žádný důvod. Neplánovalo se to tak ani v 90. letech, natož teď. Proč by se to mělo dělat? Ta silnice tam dálničním parametrům nevyhovuje ani sklonově, ani výškově. Nevyhovovaly by ani poloměry oblouků. Stejně by se to muselo totálně přesypat, překopat a přehrabat. Navíc u té trasy nebude ani žádný zásadní zářez, jak tvrdíte, a menší zářez je dnes žádoucí – eliminuje hluk, aniž byste stavěl protihlukovou zeď, navíc hned u dalších 20 domů. A s tou cenou – neušetřilo by se nic.
Místo toho, aby se už za pár měsíců začalo stavět, jak bylo v plánu, budeme čekat další rok a půl do ZAČÁTKU stavby! A to je ten nejoptimističtější scénář. Sice je to pořád lepší, než to, co se děje třeba s Pražským okruhem, ale i tak je to velmi smutný výhled pro všechny, kdo po 7 jezdíme 🙁
Byly časy a není to vůbec dávno, kdy se dokonce uvažovalo, že se D7 vůbec stavět nebude. Tomu bych říkal já smutný výhled. To jestli se zahájí v roce 2023 nebo 2024 je proti tomu jen detail, hlavně že příprava běží na plné obrátky a opravdu se s výstavbou počítá.
A můj názor , ve světle posledních událostí kolem D7 je ten, že vzhledem k tomu, že v roce 2024 se má rozjet výstavba až 6 úseků D35, což jsou velké a drahé stavby + Pražský okruh, také velmi drahá stavba, tak dle mě se v roce 24 méně důležitá sedmička stavět určitě nezačne a bude se dále posouvat v čase.
To je sice pravda, na druhou stranu se to dá „prodat“ i tak, že zde se získá ucelených 17 km dálnice téměř za hubičku.
Tou dobou by jiz mel byt vyhodnocen prinos PPP na D4 a pokud by Vami popsana situace hrozila, tak D7 dostavet prave timto zpusobem. Tenhle usek je pro to jak delanej…
Věděl by někdo, proč to tak kouskují u D7 a D6? Rozumím na (eko) problematických místech, kde se bojuje o každý kilometr, ale D6 a D7 se říká, že se staví rychle, protože tam je nižší zastavenost území a nehází do toho ekologové vidle. Proto nechápu, proč ty dálnice tak rozkouskovali (narážím konkrétně na tento 3,4km úsek), namísto toho, aby šlo o jeden 20 km úsek a ten se stavěl vcelku. To už je ŘSD paranoidní, že by to mohl nějaký spolek blokovat, když by šlo o větší stavbu?
Konkrétně úsek D7 ve středních Čechách (cca 17 km) byl do roku 2018 připravován jako jeden a pak ho rozdělili na tři samostatné. Odůvodnění lze stále dohledat v infoletáku pro každou z těchto staveb. A tam stojí toto:
Stavba byla v červnu 2018 rozdělena na tři úseky, aby případné dílčí problémy při projednávání (zejména v rámci majetkoprávního vypořádání
a podmínek stavebního řízení) nebránily v přípravě ostatních dvou úseků (MÚK Slaný-západ – Kutrovice, Kutrovice – Panenský Týnec). Rozdělení na tři úseky platí též pro
realizaci stavby z důvodu řešení dopravně inženýrských opatření a financování stavby
Tomu rozumim. Staci aby se nekdo zasprajc pri vykupu nebo nebyl jasny vlastnik a shodi to desitky kilometru. Lepsi kouskovat a stavet po castech nez nestavet nic a cekat na vyporadani…
Hezky je to vidět na D3 ve středních Čechách: protože se celý úsek musí postavit naráz, tak se kvůli problémům v Posázaví nemůže postavit aspoň úsek od Mezna k I/18, který by odlehčil Miličínu a nemuselo by se jezdit přes Mezivrata, což je v zimě velmi dobrodružný kopec.
K čemu by to bylo, než byste se na tu dálnici po I/18 dostal (ve směru od Prahy), tak jste za stejný čas po stávající silnici těsně před Miličínem. A provoz v relaci Sedlčany – Tábor těžko ospravedlní dálnici.
Bylo by to k tomu, že by se jednak odlehčilo Miličínu, taky by zmizel přejezd kopce Mezivrata, kde je to v zimě silně o hubu a zmizelo by stoupání od Votic na Oldřichovec.
A stejně se to jednou bude muset postavit, tak by to bylo halt v předstihu.
Nejpotřebnější je dokončení Knovíz-Slaný západ, zvlášť po dokončení západního obchvatu Slaného. A 40 v Lotouši je pověstná – to je nyní jediná vesnice na trase. Místní lituju už léta.
Naopak myslím, že důležitější je právě tento úsek a to proto, že prochází obcí. To že musí řidiči zpomalit z 130 na 90km/h na obchvatu Slaného je rozhodně menší omezení, než co musí každý den zažívat těch několik obyvatel Lotouše.
A když jde někdo v Lotouši přes přechod tak ze 40 na nulu.
Já osobně považuji za chybu, že Slaný – západ / Knovíz se nepostavila souběžně s přeložkou I/16. Tento úsek bývá ve špičce těžce přetížený – odbočit ve Kvíci doleva na Prahu je hazard, odbočení od Loun na II/118 brzdí často celý směr.