Obchvat Kralup nad Vltavou by se mohl začít stavět do dvou až tří let
Stavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravy
Obchvat je součástí plánu na propojení dálnic D8 a D7.
Obchvat je součástí plánu na propojení dálnic D8 a D7.
Ty mapy co sem dáváte, to je leckdy katastrofa,,,
Pokud víte o nějaké lepší k tomuto záměru, sem s ní.
To je hezké.A kdy bude nějaký obchvat Velvar??Není moc příjemné když Vám 24 hodin denně 2m od oken projíždí nákladní automobily.
Já se někdy opravdu naivně ptám sám sebe, co se v tomto státě, v MD a ŘSD dělalo a udělalo mezi lety 1999 až 2015. Já mám prostě dojem, že to tempo bylo šnečí v porovnání s přípravou nyní. Nerozumím dost dobře tomu, proč.
Prostě tehdy ještě úředníci uvažovali ekonomicky a nejspíše si řekli, že stát na realizaci velkého množství staveb nebude mít peníze, tak co se stresovat. Kdo tehdy mohl tušit, že se dnes bude dluhová spirála roztáčet ostošest (vezmeme-li jen MD, nesmíme zapomenout kromě realizace nových staveb také na údržbu a opravy narůstajícího množství stávající infrastruktury)?
Vzhledem k tomu, že nás Evropská unie bude skrze Zelený úděl čím dál agresivnějji tlačit k přepravě pomocí VHD, k chůzi či jízdě na bicyklu a provoz na silnicích začne mít řídnoucí tendenci, se obávám, že s infrastrukturou z dvacátého století si vystačíme.
Plácáte nesmysly, to ani nemá cenu nějak vysvětlovat…
Stavěly se cancy dálnic roztahané po celé republice, jen s nejasným výhledem „…někdy kolem 2050 chceme mít dobudovanou páteřní dálniční síť.“ Zda to byla neschopnost, nebo úmysl (výkupy těch správných pozemků od správných majitelů těžko dohledávat“. Dále se soutěžil mýtný systém a v mezičase byla vytvořena mapa „…rozšíření páteřní dálniční sítě o další tisíce kilometrů z ledna 2020“, takže s tímto patláckým přístupem by mohla naše republika dokončit síť kolem roky 2100, bez ironie.
Zacal bych tim, jake HDP bylo v 2010 a jake v 2019. Od toho se odviji velikost rozpoctu.
Za těch 16 let se postavilo se 300km dálnic, tedy cca 19km/rok. Dnes (tedy 2016-2021) to je v průměru nějakých 23km/rok. Tedy to tempo je +/- stejné. Čistá nula se postavila v letech 2013-2014, což bylo způsobeno působením Víta Bárty na MD několik let předtím.
Zajímavé z hlediska časového horizontu (3 roky příprava plus pět výstavba, tedy 2022 až 2030) v kontextu s nedávno schválenou developerskou výstavbou v Kralupech nad Vltavou. Před několika měsíci bylo těsnou většinou 11 zastupitelů (z 21) schválen projekt FINEPu na cca 800 nových bytů v prostoru před nádražím, na ploše bývalého lihovaru. Dopravně jde o problematickou oblast, lelikož jediná komunikace obsluhující toto rozvojové území vede kolem dvou škol a dále se napojuje na již nyní přetížený průtah skrz město. Územní studie nárůst dopravy řešila podmínkou dokončení obchvatu, nicméně došlo ke změně této podmínky a stavba tohoto rezidenčního celku začne letos… Číst vice »
Sám si odpovídáte, že ta podmínka byla změněna, tak proč tu brečíte?
Jo a z Kralup do Neratovic, tam kříž s I/9 a dál do Brandýsa a tam na D10 a D11…
Tak za 300 let možná.
Současná II/101 je pro nákladní dopravu jako okruh úplně mimo
Doufám, že když už to bude stát tolik peněz, že alespoň to plánuji v režimu 2+2 a ne klasická okresní silnice, kde není prakticky možné předjet kamiony a nákladní vozy… Nic proti nim.
To můžou rovnou rozšířit obchvat Slaného, který otevřeli před rokem… A spojuje 1/7 s D8.
Teplické D8? Hmhm. Taky by se mohla jmenovat třeba děčínská D8. V obou případech je to totiž nesmysl, protože ani v jednom případě D8 do žádného z obou měst nevede.
Zaužívané tradiční označení z dob I/8.
Jo, byl to hlavní mezinárodní tah I/8 a E55, který vedl přes Teplice.
Dnes to je ale píčovina. E55 nevede severně přes žádné město (vyjma Prahy) a z dálnice jsou jen sjezdy.
Ještě zde můžou psát, že D49 tvoří obchvat Gottwaldova! Taky je to zažitý název…
Dálnice D8 vede (cca 1km) estakádou přímo nad Ústí nad Labem (městská část Předlice). Jsou na ní 2 sjezdy přímo do ÚLu a třetí směrovaný převážně na ÚL.
Strakonická D4, která po dokončení PPP povede do Písku.
Jj, kdyby nám zbylo jen to špičkování a dotyčné komunikace stály, to by byly zlaté časy 🙂 .
kdo zase do toho hodí vidle
Tenhle obchvat plánovali snad už komunisti v cca této podobě: https://mapy.cz/s/bukahafobo
Měl spojovat D8, D7, D6 a D5. Z původních plánů se postavil před pár lety jen obchvat Unhoště a už za komunistů krátký úsek od sjezdu z D6 Stehelčeves směrem na Libochovičky v podobě rozšíření původní silnice na, pro tamější současný provoz, předimenzovanou šířku. Sjezd z D5 je směrem obchvatu zaslepený. Bohužel původní souvislý obchvat se trhá na nesouvislé a nenavazující úseky.
Vlhký to sen že by se v tomto desetiletí s touto stavbou hnulo tak že se aspoň zahájila. Odpor pro dalším etapám zejména obce Velké Přílepy je podobný jako odpor pražského Suchdola proti obchvatu.
Tak šup šup – už včera bylo pozdě!!!
A jen připomenu že se jedná krajskou stavbu která supluje nekonečný příběh povolovani a zamitani severní části dálničního okruhu kolem Prahy