Obchvat Jihlavy: Cesta k podpisu smlouvy je volná, stavba začne ještě letos
Nový sjezd ze silnici I/38 do ulice Romana Havelky v Jihlavě. Foto: Skanska
Možnost čerpat peníze z dotace má kraj jen do konce příštího roku. Pokusí se vyjednat prodloužení této lhůty.
Spolu s rozvojem VRT má Jihlava mezi Brnem a Prahou mimořádný potenciál. Do 30 ti let bude Jihlava metropole jako třeba Pardubice. Poprvé od skončení těžby stříbra v 16. nabyde znovu velkého významu.
Co to má znamenat peníze jen do 31.12.2023 ?
A jak to vypadá s pokracovanim k II/602 k Velkému Beranovu? Myslel jsem, že tento úsek se bude stavět najednou.
Připravené to je, pozemky vykoupené, stavební povolení je jedno dohromady, ale asi to visí na penězích – dotace z IROP je jen 300 milionů a cena celého JV obchvatu šplhá k miliardě. Ten východní úsek je ale na rozdíl od tohoto jižního součástí trasy nadrozměrných nákladů pro Dukovany, takže možná kraj čeká na dotaci SFDI, podobně jako u obchvatů Brtnice, Zašovic a Slavětic. Stavět najednou se to mělo, ale buďme rádi zatím alespoň za ten jih.
Naštěstí pro většinu obyvatel Jihlavy a těch, co tam dojíždí za prací, se dělá první ta jižní část.
Mě bylo od začátku jasný jak ten ,,zákaz státních zakázek¨ bude vypadat. Stát proti soukromníkům tahá vždy za kratší provaz, pokud chce vyhrát tak musí podvodné, soukromníky obrat o peníze, viníky zavřít na minimálně deset let a úřední osoby nechat na pokoji.
To by někdo musel prohlásit, že krajská zakázka je rovněž zakázkou státní.
A beztrestnost pro ůředníky příjímající úplatky požadujete proč? Potrefená husa?