Obchvat Havířova vstoupil do procesu EIA, součástí bude půlkilometrový tunel

Havířovský velký kruhový objezd Zdroj: Google Street ViewHavířovský velký kruhový objezd Zdroj: Google Street View

Součástí 19kilometrové trasy bude také několik mimoúrovňových křižovatek i ražený tunel Těrlicko s délkou 500 metrů.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pedro

Ten obchvat nepotřebuje ani tak město, jako ty stavební firmy. Naprosto nesmyslně vedený do obce Třanovice aniž by se to vedlo napřímo přes Suchou na Těšín. Obec Těrlicko protestuje a nechce jej. Bude je zničená a fragmentovaná krajina, sady. polnosti , lužní les u řeky Stonávky a pietní místa.
Vydělte si tu cenu a zjistěte si za kolik staví v sousedních státech jednotkové ceny a kolik firem tam skutečně působí jako konkurence.

PetrD

Naprosto logicky do Třanovic, aby bylo napojení na F-M(a dál Hranice) , na druhou stranu ČT a skrz D48 po právě dokončovaném obchvatu Třince směr SK.

Ic540

Přesně jste to popsal. Trasa obchvatu na tzv. Slezský kříž uleví všem městům a obcím.

Kdo nechce obchvat. Není z Havířova a okolí.

Tom

K čemu obchvat pro pomalu se vylidňující město? Já vím že doprava v Havířově je za trest, ale není to zas tak strašné, jde jen o ty špičky. Ale řešíte okolní obce? Já bydlel přes 20 let v Havířově, posledních 5 let bydlím v H. Suché a prakticky na hlavní linii kamionové dopravy do Těšína. Když bude ten váš obchvat, jehož plány jsou dost zastaralé, tak mi kolem baráku pojede dvakrát tolik náklaďáků. Je rozdíl když vám jezdí auta kolem bytového domu vzdáleného několik metrů chodníku od silnice a nebo kolem RD co je 4 metry od silnice, kde ty… Číst vice »

PetrD

Počet obyvatel klesá, ale přesto počet aut stoupá. Takze jste se přestěhoval z vlastní vůle k hlavní cestě a teď si stezujete že jste něco víc než desítky tisíc obyvatel města a zároveň nechcete být sobec 😀

Jenisej

Nemám nic proti obchvatu, pokud bude zrealizována spojka na Dlouhou třídu. Protože jinak jsou Havířovští pěkní pokrytci. Odvést dopravu jiným pod okna, ale k sobě nee.

PetrD

to by mělo stavět město, jestli se nepletu. Je to původně myšlený průtah městem, který se nikdy nezrealizoval => 4 pruh přes celou Dlouhou až k lesoparku. Teď tam jsou ze 2 pruhů parkoviště a místní budou jistě nadšeni, že tam bude větší provoz.

Ic540

Bude to realizováno. Jako I další stavby s tím spojené. To Podlesí to výrazně nezatíží.

Já z centra např nejvýhodněji nejedu přes Prostřední Suchou. Vyjedu z parkoviště u Slavie. Pokračuji po Dělnické až ke kruháči v Prostřední Suché. A najedu na rozhraní Prostřední a Horní Suché na obchvat. Dále hlavním proudem až do Třanovic k D48.
Je/bude to výhodnější než jet městem na Podlesí a prodlouženou Dlouhou. Ta bude opravdu jen pro ty z Podlesí. A je části města.

Ic540

Dva či tři měsíce zpět byla prezentace na magistrátě od společnosti City Traffic… Ta prováděla velmi detailní měření podle kamerového systému. Dlouhodobě umístěnému na každém vjezdu a výjezdu z do města kde byly umístěné kamery a zaznamenávány SPZ… Zjištění je takové že do Havířova vjede za 24 hodin od Ostravy 31 tisíc vozidel. Do 15 minut vyjede 8 tisíc. Do 25minut 12 tisíc. To vše jsou tranzitující vozidla… Dále bylo sděleno že obchvat tedy je velmi podstatný. A uvedeny k tomu byly další desítky důvodů. Velmi zajímavé sezení s detailní prezentací… Zástupci spolku Životice Sobě nově sdružení v politickém uskupení… Číst vice »

Martin

Mám pocit, že jsme se na veřejné presentaci od City Traffic pane Kohut potkali 🙂 a závěry jsou jiné, než tady presentujete Vy. Ale už jsme si zvykli, že jedete lobby „obchvatu“. Výsledky „přesného“ sčítání tady presentujete jako fakta, ale sám jste na veřejném projednání slyšel, že měřící body nebyly rozmístěny dobře. Proč to říkám? Jenom demagog jako jste vy může presentovat, že 12 tisíc vozidel, které vjedou do Havířova, jsou tranzitní vozidla. Tomu nemůžete věřit ani Vy, pseudoodborník na dopravu… Zajímavé je, že sčítání dopravy ŘSD 2010, 2016, 2021 v Havířově ukazuje jiný trend. Doprava na vstupních křižovatkách do… Číst vice »

Ic540

Ano potkali v tom případě. A bylo mi ctí se dívat na to. Jak některým bledne tvář pod tíhou argumentů která jim sdělil pan magistr Pšenička z Citty Traffic. A vyvrátil vše co bylo zmíněno. Vše zní jednoznačně je pro trasu na Slezský kříž.

Také vám přeji hezké klidné a pohodové Vánoce. Radek Kohut.

PS : Havířov Sobě by jste měli přejmenovat na Havířov proti Sobě…

Martin

To že si tady pane Kohut budete notovat s panem Doboszem bych chápal, jste přeci z jedné partičky. To, že jste nedával dostatečně pozor na odpovědi pana Pšeničky na vznesené dotazy, tomu však nerozumím. Nevadí, naštěstí proces EIA není ani o Bělicovi, ani o Doboszovi nebo o Kohutovi :). V území je vhodná alternativa pro vedení této trasy, škoda že si to nechcete připustit. Díky svému postoji tak defacto blokujete i ten kousek „obchvatu“, který by pro Havířov měl smysl. PS: Petici proti této stavbě podepsalo bezmála 5000 občanů Havířova a okolních obcí, sdružení Havířov Sobě skončilo na druhém místě… Číst vice »

PetrD

5000 zmanipulovaných lidí, kterým jste nakecali, že to bude dálnice, že nebudou mít děti kde sáňkovat, že se do Havířova dostanou kamiony a další kecy. Hlavně že to měli na plotě ti, co by to měli od obchvatu 700 metrů, a vedle dvě parkující SUV.

Ic540

Bohužel musím vás zklamat vhodná alternativa není. Ta trasa nemá význam protože Havířovsku nepomůže a na nic by jej v podstatě nenapojila. Bylo to mnohokrát diskutované. K té další části dodám, že samozřejmě vím jak se jmenuje primátor města Havířova (Bělica). Pana Dobosze neznám. Již jsem Vám psal že jsem občan Havířova a bydlím v centru. Nejsem členem žádné stavební lobby jak jste se mě se snažil v jiných diskuzích obvinit. Jsem ten kdo za Havířov bojuje tam kde může. A to třeba tady slušným vysvětlením všem co obchvat obnáší a proč. Že se tomu detailně věnují i firmy jako… Číst vice »

Pavel

Z té uváděné intenzity dopravy v centru Havířova bude ale podstatná část vnitroměstské dopravy, kterou obchvat nevyřeší. Podle https://scitani.rsd.cz/CSD_2020/pages/map/default.aspx je intenzita v úseku Bludovice-Těrlicko, tedy hned za hranicemi města, již jen 8,9 tis. vozidel/den a samozřejmě ani to ještě není počet, který by Havířovem pouze tranzitoval, naopak významná část tohoto provozu směřuje do Havířova coby svého cíle. Skutečný tranzit, kterému bude obchvat sloužit, bude o dost menší a nad investicí 8 mld. Kč musí ekonom pozvednout obočí.

PetrD

Nějak zapomínáte na to, že ten obchvat vede přímo na D48 a tím pádem směrem na ČT(a SK) a F-M nebude už nutné jezdit přes kopce a „díry“

Pavel

V jakém smyslu zapomínáme? Jakože když cesta vede přes „kopce a díry“, tak si spousta lidí rozmyslí vůbec autem vyjet, zatímco až povede po náspech a tunelech, vytáhnou auta z garáží a vyrazí na cestu?

Cjirka

To je pravda, že ty intenzity nebudou velke, ale je konečnému číslu je potreba připočítat část kamionů co jezdí do Těšína přes Horní suchou, a úplně nový tranzit který tuto cestu bude využívat jako spojnici mezi D1 a D48:)

Pavel

Podívejme se na čísla ze sčítání dopravy: II/475 (přes H. Suchou) úsek za Stonavou 655 nákl. vozidel/den. I/11 (přes Těrlicko) úsek Stanislavice-Mistrovice 509 nákl. vozidel/den. V těch číslech jsou samozřejmě i náklaďáky, které v HA začínají nebo končí, tedy netranzitují. Ale i kdyby, tak ze všech nákl. vozidel, která teď projíždějí centrem Havru (1886/den) nebude tranzit činit více než 655+509=1164 náklaďáků/den. Pro takové intenzity se standardně stavějí obchvaty v uspořádání 1+1, nikoliv dělený 2+2, jaký je projektovaný okolo Havířova. Příklad z MS kraje – např. Skrochovice na I/57, kudy projede 1598 náklaďáků/den. Podobně to nevychází ani pro intenzity osobních aut.… Číst vice »

Jezdič

Přesně tak.
Navíc jak může obchvat v této podobě odvést „tranzit“ Ostrava – oblast Těrlicka, Bludovicka a Žermanicka mimo Havířov, když pro celou tuto oblast, ze které se dnes přes Havířov jezdí, nemá mít na obchvatu žádný nájezd/sjezd.
Jen MÚK Havířov-východ (v Havířově-Životicích) a pak až cca o 10 km dále MÚK Třanovice II.

Ic540

Ano a bude to stačit.
Těrlicko použije v Životicích nájezd na obchvat pokud nejedou jen do Havířova.
Hradiště, Třanovice, Domaslavice Hnojnik a všichni v okolí pak MUK v Třanovicích u Paverů která tam je na žádost přidána. A díky ní získá celá oblast na atraktivitě. Cestování jak do FM tak do Ostravy bude rychlé. Nebude nikoho obtěžovat. Pomůže v mnoha ohledech….

Martin

Přesně tak. Celá akce je jen o namaštění několika kapes…

PetrD

Hlavně těm komediantům z Havířov sobě, ten konec kandidátky byl dobrý bizár.

jal

Ze zkušeností jízdami tímto směrem je to tak. Většina lidí jezdí směr Ostrava.
Pro zlepšení by stačilo udělat úsek rondel- Orlovská/Vodní a po stávající upravené 475 asi 3km spojkou kolem ČSM sever na 1/67 a křižovatku u mostu do Polska v Chotěbuzi. https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9qtYmxWOb9fHehOFf-KWEfLUgUPeUvgzLe2kgf1e6ugN0&x=18.5640473&y=49.7908509&z=12
Samozřejmě by byly nutné úpravy v obydlenějších úsecích,

PetrD

což vůbec neřeší nenapojení 72 tisicoveho města na 9km vzdálenou dálnici D48. Směr F-M a SK

Ic540

Nestačí to pouze tento úsek.
Kamerovým systémem bylo zjištěno cca 9 tisíc ryze tranzitujicich vozidel….
Měření prováděla společnost City Traffic včetně záznamů SPZ….
Jediným řešením je plnohodnotný zmíněný obchvat….
Jsem z Havířova a bydlím v centru.
Záležitost sleduji….

Martin

Neskutečný blábol pane Kohut, co jste schopen vypustit…

PetrD

blábol je odvolavat se na sčítání v roce 2021

Ic540

Pane zastupiteli města Havířova Martine. Neznáte ani základní pravidla internetových diskuzí. Je to smutné. Mě ani nevadí zveřejnění mého jména neboť organizátora mezinárodních setkání přátel železnic u nás ve východním cípu země zná každý. Aspoň co se dopravy týká. Ase tomu začnu zase věnovat více. Tentokrát ne kvůli přátelům železnic a dopravy obecně. Ale kvůli Havířovanům a obyvatelům okolních obcí zejména Horní Suché a Těrlicka. Také Tranovic a obcí na Hnojnícku… Dále o něm všichni vědí že na rozdíl od Vás který chcete Havířova ponořit do tmy. Jinak se to totiž nazvat nedá. Už jsem pro Havířov mnohé učinil. A… Číst vice »

Jan z Rokycan

A jéje, to se zas Děti Nezemě a Vodka z Tetčic budou mít kde realizovat… 🙁

PetrD

tady se už realizuje místní združení, které i v komunálních volbách tvrdí, že je to dálnice 😀 DDD
Ti co jsou v Životicích proti, by měli dostat permanentní BAN na průjezd Havířovem.

Marek C.

Ti co bydlí v Životicích, Horní Suché a Těrlicku a jsou proti ví, že tento politiky tlačený pseudo obchvat se v budoucnu napojí a propojí dálnice Ostrava-Bohumín a Frýdek-Místek- Chotěbuz a tím přivedou do Havířova tranzitní kamionovou dopravu. Je třeba se ptát kdo má nakoupené pozemky a tlačí na tuto stavbu když na obyčejné silnice v kterých jsou díry nejsou peníze. Projekt obchvatu ze 70.let pro který v tomto městě není místo. Největší objem dopravy je z Ostravy a jejich argument je přeložka silnice 1/11 tak dává smysl obejít město obchvatem před městem ne za ním. Bydlím v Životicích a… Číst vice »

Martin Peterka

A kdo má tedy ty nakoupené pozemky? Jakmile někdo nesouhlasí s nějakou stavbou, tak vždycky přijde s tímto argumentem. Já neříkám, že to nemůže být pravda, v mnoha případech to tak i bylo, ale bavme se teď o této stavbě. Kdo tedy protlačuje tuto stavbu z důvodu nakoupených pozemků? Máte k tomu nějaká konkrétní fakta a nebo pouze plácáte, protože se stavbou nesouhlasíte?

PetrD

„tím přivedou do Havířova tranzitní kamionovou dopravu“ chtěl jste říct OKOLO Havířova, centrem s desítkami tisíc obyvatel žádné kamiony nepojedou.

Bydlím v Životicích a jsem PRO !!! Je ostuda aby 72 tisicove město bylo s dálnicí vzdálenou 9km spojeno jen kotěhulkami.

Na bludovičáku stačí ťukanec a nebo popeláři a je celý zasekaný.

Jezdič

Chcete tedy vážně jezdit do Ostravy atd. všude do ČR naokolo přes Třanovice – Frýdek-Místek? 50 km místo 20 km?
Jste opravdu z Havířova-Životic??

PetrD

Co to plácáte ? 😀 Teď jezdím do Ovy přes Horní Suchou, po obchvatu to bude ještě rychlejší, bezpečnější a pohodlnější.

Nevím kde jeste přišel na takovou blbost, proč bych jezdil naokolo? Přes obchvat na D48 směr F-M(Hranice) nebo ČT(SK).

Jezdič

Tak co tu plácáte „dálnicí vzdálenou 9km spojeno jen kotěhulkami“?
Když jezdíte do Ovy přes Horní Suchou.

PetrD

To byl příklad pro směr do Ovy. Pro směr na SK, je to tragédie přes kotěhulky.

Ic540

Zdravím. Nenapojí se na D1. Obce a také Havířov podporuje vyjmutí a nenapojení. Potvrdil náměstek Niemiec. A tak se stane. A věřte že jiný směr pokračování obchvatu je zcestná záležitost. Nikomu by to mimo jiné i vzhledem k plánům státu i kraje v rámci POHO 2030 nepomohlo mimo otázky okolo Havířova.. Obchvat velmi pomůže Těrlicku a Horní Suché. Samozřejmě i jiným obcím. Nebyla, není ani nebude jiné možnosti trasování než na Slezský kříž. Moji rodiče bydlí na DLOUHÉ v místě napojení a přesto obchvat podporují. Seznámili se z detaily a na všem jim záleží. Stejně jako chápou jiné co mohou… Číst vice »

PetrD

Už aby to bylo, včerejší sněhová kalamita opět ukázal, jaký špunt je bludovický kopec.

Roman

Myslíte ten kopec, co je 110 km daleko vzdušnou čarou? Tak to jo.

PetrD

Asi nejste místní když neznáte „bludovičák“
https://mapy.cz/zakladni?source=pubt&id=15330975&x=18.4660130&y=49.7624699&z=17

Roman

Nejsem, já znám tento: https://mapy.cz/s/cadabujomo

Shodou okolností taky nechvalně známý nebezpečný kopec…

PetrN

ale musíte rozlišovat Bludov a Bludovice a tím pádem Bludovský vs. Bludovický kopec, ale to je možná pod vaše rozlišovací schopnosti, lepší se anonymně ztrapnit

Pavel

Těžce mino že?

Pavel

To byl opravdu včera masakr. A nejen včera.

Jezdič

A jak to souvisí s Bludovickým kopcem?
Problémy byly včera i všude jinde.
Dokonce větší zdržení bylo na Rudné ul. mezi Havířovem a Ostravou – na kterou by byl obchvat napojen…

PetrD

protože špunt byl ten bludovičák, tak se to táhlo až od rudné