Obchvat Frýdku-Místku opět středem pozornosti. ŘSD na něj instalovalo úsekové měření

Do kdy se bude na obchvatu měřit rychlost, není zatím jasné.
Zdlouhavé přípravy, boj s ekology, dočasná nepřístupnost části staveniště, přerušení stavby, nekvalitní vozovka. Výčet problémů, které provázely historii dnes již dokončeného obchvatu Frýdku-Místku.
Ani po zprovoznění se však dálnice nevyhnula komplikacím. Před časem byl na jednom z mostů naměřem nadlimitní hluk. Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) na něm proto nařídil dočasně snížit maximální povolenou rychlost. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) bude navíc muset odhlučnit mostní dilatační uzávěr. Do té doby se bude v úseku měřit rychlost.
„Dříve oznamované informace o opatření proti hluku z mostních závěrů na obchvatu Frýdku-Místku nyní doplňujeme důležitým sdělením, že v oblasti estakády přes řeku Morávku instalujeme radary. Aktuálně probíhá postupné zprovoznění zařízení pro měření úsekové rychlosti, které bude od 1. 4. 2025 podléhat výběru pokut prostřednictvím ORP Frýdek-Místek,“ uvedl Miroslav Mazal z týmu komunikace ŘSD.
Mobilní měřící systém patří silničářům, jeho pořízení je tak bezplatné. Maximální povolená rychlost 100 km/h bude kontrolována v závislosti na vývoji sledované hlukové situace. Na nadměrný hluk vycházející od obchvatu Frýdku-Místku dlouhodobě upozorňovali obyvatelé okolních domů.
„Projevy dálničního provozu monitorujeme a vyhodnocujeme, nicméně v současné chvíli nedokážeme upřesnit časový předpoklad nastavených opatření,“ dodal Mazal.
Obchvat Frýdku-Místku je průjezdný od konce roku 2022. V plném profilu byl otevřen v létě roku 2023. Město na obchvat čekalo desítky let. Obchvat se stavěl na dvě etapy, celkem je dlouhý 8,5 kilometru a vyšel na zhruba čtyři miliardy korun. Cílem investice bylo odvést tranzitní dopravu z centra města. Frýdkem-Místkem denně projelo až 45 tisíc aut.