Obchvat Frýdku-Místku je plně průjezdný, zvažuje se ještě dostavba napojení od Ostravy na Příbor
D48 u kopce Hůrky, kde stavbu zkomplikoval sesuv půdy. Zdroj: Twitter.com - Radek Mátl
Na vyvedení tranzitní dopravy z centra města čekal Frýdek-Místek desítky let, stavba za čtyři miliardy se neobešla bez komplikací.
no nevím, chtějí průtah vrátit lidem, ale místo bulvárů apod se budou stavět křižovatky pro auta…
A v těch autech jezdí kdo? Roboti?
auta tam jezdila doteď, pokud další úpravy proběhnou zase v jejich prospěch, tak to pro chodce ani cyklisty není žádný posun k lepšímu – a přesně o těch radnice mluvila, jen si to najděte, vy robote
V městech, kde se na dálniční obchvat čekalo desítky let, musely vzniknout čtyřproudové sinice, které je nahradily. My to budeme mít v Č. Budějovicích i po dostavbě dálnice stejné, mnoho km čtyřproudých silnic, a na jejich křížení dalších deset odbočovacích pruhů. Když vyjdu z domu, vždy se dostanu pouze k takové komunikaci a křižovatce na několika hektarech. Smyslem je odvést z města tisíce kamionů, a to se splní. Zlepší se čistota ovzduší, to také není tak málo. BOHUŽEL NEČEKEJTE VÍCE. Teď musí zapracovat váš magistrát, cyklostezky podél řek a na jiných vhodných místech. F-M je hustě zastavěné město, nebude to… Číst vice »
Jsem z opačného konce republiky, ale této stavbě jsem moc fandil, protože je velmi potřebná a to i mezinárodně pro Polsko a Slovensko. Nemluvě ani o obyvatelích F-M.
Nemůžete stavět bulvár, když po něm jezdí tisíce kamionů.
Že už se o tom začalo uvažovat. Mnohem horší je to v Mostě, kde se nachází jeden směšnej kruháč, který to celé jenom zdržuje. A průtah Těšínem CZ/PL je ta stejná písnička. Navíc skoro 2 km se bude muset dostavět čtyřpruh.
Jaký průtah Těšínem? Kde to je?
D48 sicekončí již před Těšínem, ale potom ještě pokračuje silnice dálničního charakteru až k křižovatce se silnicí 67 (ulice Karvinská) asi 500m před polskou hranicí. Těch 500 metrů je dvoupruh a ten potom pokračuje něco málo přes kilometr Polskem. Vzhledem k tomu, že jsme v Schengenu, je toto hrdlo zbytečné. A mimochodem omlouvám se, spletl jsem si to s železnicí, je to obchvat.
Kdysi tam více pruhů bylo (dva nahoru, jeden dolů) Ale se zrušením přechodu se to zredukovalo na jeden každým směrem. Lépe se odchytávají kradené auta, které jezdí přes hranice, když jedou pomalu a v jednom pruhu.
„dvojpruh“ je most.
Samozřejmě, není nic jednoduššího, než postavit ještě jeden. : – )
Tento „ještě jeden most“ se staví v podobě tunelů o asi 40 km dál, čímž sníží nápor na toto úzké hrdlo.
Už teď tuto další cestu do Polska využívá minimálně 2-3 kamiony z 10, co dřív jezdily přes Těšín.
https://www.gov.pl/web/gddkia-katowice/tunele-na-s1-przybedza—milowka-coraz-blizej-ukonczenia
MúK Litomyšl sever a D35 úlibice – turnov…. stejná písnička která se jako u tohoto úseku bude z důvodů takovýchto nedostatků v budoucnu hrát až se dostaví tyto úseky. příklad? “ chybí čtvrtý pruh, přepočítali jsme se“ nebo “ řsd zvažuje rozšíření “ nebo “ už na to máme, předtím jsme nechtěli zdržovat stavbnebo je dokonce možná že zazní i toto „matematické modely nám jasně říkali že třípruh bude stačit“
“ už na to máme, předtím jsme nechtěli zdržovat stavbu “ nebo je dokonce možná že zazní i toto „matematické modely nám jasně říkali že třípruh bude stačit“
Tak za Litomyšl-sever poděkujtě tamějším nimbystům, tam je v tom ŘSD nevinně.
Děkujeme za příspěvek o Litomyšli u článku o Frýdku – Místku.
Logiku to má ,páni inženýři !
Proč se ŘSD nesnaží i zneplatnit D56 mezi OVA a FM ??? Tato dálnice také slouží jako obchod měst a obcí na trase… Ok frýdek-místek bude mít bezplatný obchvat… A co města Vratimov a Paskov???
Co si to vymýšlíte a domýšlite? Mám 2 bydliště, z toho jedno ve FM a jako občan FM jsem se nikde nedočetl, že obchvat FM bude bezplatný. A jestli se mýlím, tak sem, prosím, dejte odkaz.
Bezplatný obchvat nemá žádný smysl, ze všech tří stran na něj přímo navazuje zpoplatněná dálnice.
To není úplně pravda, bezplatný je úsek z FM do exitu 54-což je jako obchvat Dobré.
Ale počítám, že teď dojde ke změně.
NE, obchvat FM je placený. A Dobrá neleží na obchvat FM.
https://mapy.cz/zakladni?q=D%C3%A1lnice%20bez%20poplatku&cat=1&source=traf&id=11878042&ds=2&x=18.3924144&y=49.6705035&z=13
Zneplatnit? Já nejdřív myslel, že voláte po zrušení dálnice D56. Než budete psát do diskuse, tak doporučuji se naučit česky.
Co je to za nesmysl! Jaký Paskov? Ten tím není vůbec zasažen. V Paskově vede „stará dálnice“ kolem celkem 12 rodinných domků :-))) Kvůli těm rušit poplatky za dálnici? Těsně před zrušením viditelných známek jsem na cestě z Paskova do Ovy přes Hrabovou napočítal 7 z 10 aut, že stejně známky mělo 🙂 Takový Vratimovák, Paskovák, nebo Žabeňák do Frýdku nikdy po dálnici stejně nepojedou, a těch pár tranzitních socek ty čísla nedělají
Nemá někdo odkaz na původní situačku?
Chtělo by to dodělat obchvaty i dalších měst v ČR..je jich požehnaně… Ale pecka, super, přeju Frýdku klid a prostor k normálnímu rozvoji!
Proč se ŘSD nesnaží i zneplatnit D56 mezi OVA a FM ??? Tato dálnice také slouží jako obchvat měst a obcí na trase… Ok frýdek-místek bude mít bezplatný obchvat… A co města Vratimov a Paskov???
Proč? Pro socky, co nemají pár stovek za rok na dálniční známku, ale prohulí a propijou 10x tolik?
V ročním provozu auta je cena dálniční známky naprostý pakatel. PAKATEL!
Za mne by měly být zpoplatněny kompletně všechny úseky dálnic.
ne, dálnice by měly být komplet zdarma – platit za ně je nelogické
účelem dálnic je vyvést dopravu z měst a obcí, ale tím, že je zatížíme poplatkem se dosáhne přesného opaku
Plno nesocek dálniční známku nemá, protože by ji moc nevyužili. Když nejezdí často zrovna směrem, kde doposud vedly dálnice. A ani by si moc nepomohli, když na těch dálnicích nic času neušetřili z důvodu uzavírek a staveb.
Teď to konečně bude využitelné.
OK F-M bude mít bezplatný dálniční obchvat, proč nejde zneplatnit i D 56 mezi dvěma největšími městy MS kraje??? již zde byla dvakrát petice a pokaždé jí ŘSD smetlo ze stolu.. města .Vratimov a Paskov si nezaslouží bezplatný obchvat??? již teď je zde provoz ve špičkách šílený, nehledě na absenci nadjezdu ve Vratimově ,když spadnou závory a jede nákladní vlak z Nošovic-automobilka Hundai jsou kolony i přes obec Hrabová po prodloužené Mostní pomalu až na exit 40… a obyvatelé se dusí ve výfukových zplodinách…Obyvatelé města Vratimova Paskova a Hrabové by uvítali tuto změnu!!! je nesmysl ,aby D 56 byla zpoplatněná… Číst vice »
Největší dva města v MSK jsou Ostrava a Havířov (70k obyvatel) a dálnici spojené nejsou.
Není nic jednoduššího, než ten čtyřproud přejmenovat a nazvat dálnicí. A zpoplatnit. :- )
To je neskutečné, že by někomu konečně došlo, že propojení Ostrava-Příbor má smysl? Kéž by!
Od začátku jsem se divil, že se tyhle dva směry nepropojily přímo. Sjet a najet se dá od Příboru jen směrem Český Těšín. Naprosto nepochopitelné.
Jak jsem tu už psal, bydlím ve FM, ale další bydliště mám na Příborsku. Cesty Příbor – Mošnov – OVA, Příbor – FM a FM – OVA znám jako své boty. A protože občas jezdím busem trasu FM – Příbor, tak se zase já tak moc neexistenci propojky nedivím. Ze zastávky na Příborské je totiž docela dobře vidět, kolik vozidel sjíždí od kruháče u Tesca na Příborskou, resp. z Příborské najíždí pod mostem doprava nahoru po brejlích směr kruháč Tesco a dále OVA. A nejde o žádný velký provoz. Řídké jednotky vozidel. Jet z Příbora nebo okolních obcí do OVA… Číst vice »
Já tudy třeba jezdím Ostrava – Val Mez / Vsetín. Ale přes velký kruhák u Tesca jen ve směru do Ostravy.
Proč by měl někdo od směru Přerov a Olomouc jezdit do Ostravy přes FM?
Že pár lidí jezdí z jiných směrů není až tak směrodatné. A většina z nich jede z Příboru po 1/58, je to o 7km kratší.
kratší to je, ale taky méně pohodlné – spousta přechodů, křižovatek a omezení rychlosti
Po obchvatu Mošnova toto odpadne. Bude to ještě rychlejší než teď.
Obchvat Mošnova? Myslíte ty tři kruháče navíc? 😀 opravdu „povedená“ přestavba I/58… Nejenom já (viz diskuze na forum.ceskedalnice.cz) jsem přesvědčen, že naopak význam trasy přes FM poroste…
Je to kratší kam? Vždy záleží na tom, kde je cíl cesty v OV…..
Neexistující větve OV-Příbor jsou chybou zejména kvůli kamionové dopravě na Sviadnov a Paskov, kde je Biocel, Huisman a hlavně obří pila……
Hluboce se mýlíte a svým tvrzením zohledňujete jen své potřeby.
Denně stovky kamiónů z průmyslové zóny v Hrabové a kontejnerového překladiště v Paskově, dále průmyslových areálů ve Stáříči, Sviadnově, Lískovci… dřevo z pily! Všechny tyto kamiony musejí jezdit městem. V Ostravě-Jihu nebo Místkem.
Jak jsem již psal, já tam často na Příborské stávám (v různých hodinách) a ty popisované kamióny nevidím.
Naprostý souhlas s uvědomělým občanem. A to, že Vy něco nevidíte neznamená, že to neexistuje.
Kolik času na té zastávce trávíte, že vynášíte kategorické soudy? Spíš to vypadá, že to tam znáte z rychlíku. A řekněte,kolik kamionů z pod.zony v Hrabové pojede za Hranice přes FM,a kolik po Místecké a Rudné přes Ostravu.
Asi nerozumíte psanému textu. Jaké z rychlíku? Já ve FM bydlím. No a protože se počítá v dopravě každý km a tedy Kč, tak silně pochybuji, že by kamiony z Hrabové volily cestu na Příbor přes FM.
Je to jednoduché. Zatím se dál jak do NJ nedostane „-) Takže je rychlejší jezdit po Marianskohorské, Rudné a D1. Ovšem jakmile se D48 dostaví, tak proč by někdo třeba z Dubiny najížděl na D1, když by mu dálnice začínala pod nosem. Jak psal jiný Petr, i celá naše firma jezdí z centra Ovy do Kopru, NJ, ValMezu po D56 a D48, protože je to i bez chybějících sjezdů rychlejší, než o D1, nebo I/58
Tak proc to udelat najednou, kdyz se takhle muze vytvorit novy projekt, technicka studie, studie o studii a spousta kamosu projektsntu bude mit zase chvili co zrat…
A ve výsledku je vše 2x dražší. To nemluvím o těch patáliích pro řidiče a místní.
A kdyby tu změnu projektu nějaký Patrik blokoval, tak obchvat není otevřený dodneška.
Asi jste přehlédl, že to propojení Ova na Příbor zabil v roce 2010 ten katastrofický ministr Bárta, dej mu satan peklo, ten toho pohnojil na deset let!!
Odpovědět