Obchvat Frýdku-Místku je plně průjezdný, zvažuje se ještě dostavba napojení od Ostravy na Příbor
Na vyvedení tranzitní dopravy z centra města čekal Frýdek-Místek desítky let, stavba za čtyři miliardy se neobešla bez komplikací.
Desítky let čekání obyvatel Frýdku-Místku na nový obchvat jsou definitivně u konce. Stavba, kterou provázely neobvykle dlouhé přípravy, spory i komplikace, je od pondělí 24. července průjezdná v plném profilu a bez jakýchkoliv omezení.
Obchvat Frýdku-Místku se stavěl na dvě etapy. Práce začaly v roce 2018, po prvním úseku se řidiči svezli loni v červnu. Celý obchvat je v provozu od konce loňského roku, plynulý průjezd všemi čtyřmi pruhy však dosud neumožňovaly vady v povrchu vozovky či sesuv půdy.
Celkem 8,5 kilometru dlouhý obchvat vyšel zhruba na čtyři miliardy korun, má odvést tranzitní dopravu z centra města. Frýdkem-Místkem denně projede až 45 tisíc aut, většina míří do Polska, Beskyd nebo do blízké automobilky Hyundai.
Práce na zklidnění průtahu začaly
S průtahem městem mají nyní radní Frýdku-Místku velké plány, chtějí jej zklidnit a vrátit lidem. První úpravy už začaly, na křižovatce „U Vykopnutého“ přibylo levé odbočení z místní komunikace ve Frýdlantské ulici na silnici I/48 v ulici Janáčkova ve směru na Příbor.
Následovat má obnovení levého odbočení z bývalého autobusového stanoviště, přestavba přechodu pro chodce u supermarketu Tesco na tzv. poptávkový přechod pro chodce nebo vybudování nových autobusových zálivů u budoucího kulturního centra. Plánuje se i obnovení napojení místních komunikací a v horizontu několika let by mělo dojít k vybudování nových kruhových objezdů.
Na problematice dopravních změn spolupracuje město s odborníky z Českého vysokého učení technického v Praze. Hlavní třídou před zprovozněním obchvatu projíždělo druhé největší množství kamionů v Moravskoslezském kraji.
ŘSD analyzuje dostavbu napojení z Ostravy na Příbor
Přesto, že je nyní obchvat Frýdku-Místku ve své plánované podobě dokončený, zvažuje se jeho ještě jedna potenciální dostavba. V projektu totiž nyní chybí napojení od Ostravy na Příbor, a tak musejí řidiči jedoucí na této trase stále přes sjezdy v zastavěné oblasti Místku.
Úsek už součástí plánů byl, z důvodu úspor však z projektu v roce 2010 zmizel. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nyní zpracovává technickou dokumentaci stavby. České televizi to řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.