Obchvat Českých Budějovic zůstane bez poplatku, natrvalo
Motoristé na obchvatu ČB (D3) u tunelu Pohůrka. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Obchvat je součástí více než 30 kilometrů D3, které jsou v provozu od prosince loňského roku.
Jihočeši, takový hrdý region. To Vám to není trapné, že ač geograficky zaklíněni do jedné z nejbohatších částí Evropy (Bavorsko x Rakousko), nemáte ani tu blbou dálničku? Bude to chtít asi začít více makat, aby bylo a ne si tu vykňučet výjimku :-). Ministerstvo dopravy nechápu, čekal bych, že bude hledat zdroje pro výstavbu sítě až EU přestane dávat.
Není to populistické? Takto budeme brzy za použití dálnic řidičům ještě platit z veřejnych peněz. Naopak by to chtělo mýto pro tranzit přes ČB.
Tak ona z nemalé části D3 je teď stejně taková lepší okreska, protože instalují značky pro nesmyslných 150.
Vzhledem k tomu, že těch 150 tam má být povolováno jen za ideálních podmínek (viditelnost, sucho, řídký provoz), bude docela zajímavé, jak dlouho bude trvat, než tam bude opravdu 150 povoleno stejně dlouho, jako je tam teď kvůli té instalaci 80 místo 130. Můj tip je, že to bude víc jak rok. O tom, že by to reálně někdy ušetřilo víc času než se tam teď ztratí nemluvě, to nejspíš nenastane níkdy.
Tak teď už jen zbývá aby začal vřískat Tábor, Sezimovo Ústí, Planá, Soběslav, Veselí, Ševětín a Velešín a máme D3 zdarma. A následně všechny ostatní obce, které míjí nějaká dálnice a můžeme DZ zrušit. A pak už jen vymyslet, kdo to za nás zaplatí…
Tak za DZ pro osobní automobily můžeme děkovat tomu, že nákladní dopravci začnou stávkovat, pokud se nezavede známka i pro osobáky. A od té doby se to táhne.
Jo, nemelo by to tak byt … kdo chce jezdit autem, tak by mel mit i na dalnicni znamku v cene jedne nadrze.
Okolo Tábora a Veseli nad Lužnicí je dalnice bez poplatku, ostatní obce mají max jeden sjezd z dalnice, takže nelze využít jako obchvat
Tábor a Veselí to už mají a ostatní jsou už jen váš zbytečný vřískot.
Kdyby se na provozu dálnice finančně podílelo i město, tak bych to pochopil a i schválil. Ale takto? Precedens pro všechny takové obchvaty.
Překvapilo mě, že do Českých Budějovic dojíždí dalších 90.000 lidí. To je snad neskutečné. Kde všude ty lidi pracují??? Nebo je to překlep???
Tak 30k můžou být klidně dojíždějící do škol a to od ZŠ po VŠ, hodně bude taky dělat dojezd k doktorům vzhledem k velikosti nemocnice. A velkých zaměstnavatelů je tu taky dost.
Může to být tím, že obce v okolí, které jsou pohledem do mapy zjevně součást Budějovic, jsou samostatné, takže jejich obyvatelé jsou tímto pohledem přespolní. Celkem jde o cca 70-80 tisíc lidí, kteří fakticky žijí v ČB (práce, škola, nákupy, volný čas, doktor), ale oficiálně bydlí jinde.
Předvolební populismus.
150 km/h je předvolební populismus, ne toto.
150 je populismus taky.
Je to populismus, protože u jiných měst to povolit nechtěli. Pokud byl z daného města silný v té době vládní politik (tady Kuba), v Kroměříži Vondráček, tak to to město dostalo. Z Otrokovic nikdo nebyl, takže se za obchvat platí.
Někde to jde a někde je z toho paskvil. Například ukončení úseku bez poplatku okolo trojměstí na D5 na K 22 místo na K 28. Než aby člověk najížděl na D5, radši to vezme po 605 durch.
Já bych dálniční poplatky zrušil a zavedl všeobecnou silniční daň jako poplatek za využívání veřejných komunikací (3600 ročně pro osobáky). Bylo by to i jednodušší než na dálnici zjišťovat kdo má nebo nemá zaplaceno. A stejně tak bych to zařídil i s poplatky za ČT, ať každý pracující platí ČT 50 korun měsíčně v rámci daní (to by opravdu stačilo) a byl by klid a odpadla by celá ta složitá poplatková agenda.
Hmm, a zahraniční vozidla?
Tak třeba v místě mého bydliště stojí dálniční známka pakatel (40 CHF). Ale jelikož mám auto na místních značkách (povinnost) tak platím silniční daň i jako fyzická osoba cca 360 CHF ročně.
Kolik platite za dalnice v Nemecku?
cože? silniční daň byla zrušena a neplatí se, platili ji pouze živnostníci. Já na dálnici vůbec nepotřebuju a dálniční poplatek na rok je levnější než to co navrhujete pro všechny. Asi jste se zbláznil… ono stačí že člověk platí technickou, pojištění… a to taky nejsou malé peníze. Kdo chce dálnici využívat, ať si ji zaplatí.
Ala Rumunsko, „dalnicni“ znamka je nutna pro defacto vsechny silnice
Dálniční známka je platbou za luxus, takže by mělo být obojí, jak silniční daň tak známka. A ta známky má být právě i jak zmiňují jiní, kvůli zahraničním vozidlům.
Silniční daň tady vlastně máme formou extrémního zdanění PHM, ale ano máte pravdu, je načase ji zavést pro BEV, kde tato vozidla využívají silnice, ale vlastník se nepodílí na financování.
Extrémního? Spotřební daň na PHM se nezvedala od roku 2009. Kumulovaná inflace od té doby byla cca 70 %.
Bývaly taky doby, kdy ta daň dělala skoro 10 % příjmů státního rozpočtu, dnes to je 4 %…
S daní z PHM bohužel z důvodu konkurence ceny (s okolními státy) nelze jen tak hýbat, takže už nestačí na obnovu a investice do silniční sítě. Takže buď se v celé Evropě tato daň upraví najednou nebo pak bude vhodné zavést právě daň na vozidlo, nejlépe podle hmotnosti s nějakou progresí.
Srovnání s okolními státy naopak říká, že je tu velká rezerva pro daň z PHM. Kdyby se zvýšila o 5 kč/l, tak by se nic nestalo.
No a já bych zavedl úsekové mýto. Brány stojí, tak by přečetly spz a jednou měsíčně poslaly souhrnný účet. Klidně by to mohlo běhat samo. Některé úseky by mohly být bezplatné (např. kolem měst), jiné s přirážkou (např. za tunel či most)…
A kdyby se chtělo, mohlo by zároveň probíhat úsekové měření rychlosti…
Obrovský nesmysl.
Já bych to zařídil jinak, omezil bych plýtvání a zrušil bych poplatky. Hádejte co by se lidem líbilo víc.
To byste to tedy „zjednodušil“, pokud by si každý vlastník auta musel podávat přiznání k silniční dani, tak jako to třeba podávají podnikatelé (dnes už teda v omezeném počtu).
Rozumné 👍