Obchod roku vzal nečekaný obrat. Plzeňskou Škodu kupuje skupina PPF
Lokomotiva Škoda vyrobená pro Bavorsko. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Plzeňská strojírna Škoda Transportation skončila nakonec v náruči skupiny PPF finančníka Petra Kellnera. Informaci přinesl jako první server iHned.cz, PPF
No nevím, jestli je tohle zrovna pozitivní zpráva. Určitě lepší, než kdyby Škodu koupili Číňani, ale Kellner je jen investor, obchodník a finančník a doposud neměl žádné průmyslové ambice, takže se docela obávám, že za pár let Škodu prodá dál. Klidně těm Číňanům, nakonec v Číně má velký byznys a Škoda mu může sloužit jako dobrý úplatek… Křetínský naopak buduje energeticko-průmyslový konglomerát a Škoda by v jeho EPH měl velký smysl (vlastní i SOR, EP Cargo, LokoTrain) a není u něj moc pravděpodobnost, že by se chtěl za pár let Škody zbavit. Za mě je tedy velká škoda, že Škodu… Číst vice »
Je možné že to pak odkoupí, ještě by to mělo smysl pro toho co má Czechoslovak Group (jméno mi vypadlo). Ale zase pokud se podaří výrobky dostat nt úroveň, tak by mohla udělat dost slušný obrat a zisk.
Protože je investor, tak podnik se špatným renomé a bez peněz koupí, zainvestuje pár miliard, za pár let podepíše velké kontrakty a může to prodat třeba za 50. Neumím to přesně odhadnout, určitě se třeba v magazínu Euro nebo podobných brzy objeví nějaký výpočet, ale smysl je jasný. Vzpomeňte si na Tatru, jak píše K.S.. Ta se několikanásobně zhodnotila prakticky okamžitě…
Neviděl bych to tak černě Kellner to neproda bude kupovat další firmy
Chudaci ČD a praha. Teď budou ty technický sračky muset kupovat tuplem.
A nebo se naopak situace zlepší ve prospěch všech. Kellner sice není filantrop, kterému by nešlo o zisk, ale na druhou stranu není ani blázen, který by se snažil o zisk na úkor budoucnosti firmy – tak jak to dělá současné vedení společnosti. Pokud bude chtít tu investici zhodnotit, tak jednoduše bude muset zapracovat jak na technické stránce (a to jak podniku samotného, tak produktů), tak na obchodní.
Uvidíme co z toho bude.
zatím to vypadá, že ČD si od nich po „veleúspěšném“ kšeftu s řadou 380, nekoupí už ani šroubek;)
a co když nový majitel zapracuje a bude to evropská špička?
No, jak to říci… Zase si tu PPF neidealizujte, pracuju ve firmě, kterou koupili. Svoje lidi ve vedení nemají a zevnitř to vypadá, že je (ne zcela ideální) poměry ve firmě snad ani nezajímají.
U Škodovky bych proto taky nečekal, že se celá PPF postaví na hlavu a bude mít transformaci Škodovky jako prioritu č. 1.