Obchod roku vzal nečekaný obrat. Plzeňskou Škodu kupuje skupina PPF
Plzeňská strojírna Škoda Transportation skončila nakonec v náruči skupiny PPF finančníka Petra Kellnera. Informaci přinesl jako první server iHned.cz, PPF
Plzeňská strojírna Škoda Transportation skončila nakonec v náruči skupiny PPF finančníka Petra Kellnera. Informaci přinesl jako první server iHned.cz, PPF a Škoda ji dnes potvrdily.
„Mezi firmou CEIL (jediný akcionář skupiny Škoda Transportation) a společností PPF došlo k podpisu smlouvy o převodu sto procent akcií společnosti Škoda Transportation,“ píše se v tiskovém prohlášení Škody. Definitivní vypořádání akvizice pak nastane po schválení příslušnými antimonopolními úřady.
„Součástí transakce je i závazek skupiny PPF poskytnout společnosti Škoda Transportation provozní úvěr za účelem financování nezbytných potřeb společnosti,“ doplnila ve své zprávě PPF.
„Vstup silného finančního partnera v podobě skupiny PPF do společnosti Škoda Transportation přispěje k jejímu dalšímu rozvoji,“ uvedl výrobce dopravních prostředků v tiskové zprávě ke transakci.
Kellnerův vstup do jednání a podpis smlouvy znamená zásadní obrat v dosavadním vývoji. O prodeji plzeňské strojírenské skupiny se hovoří více než rok, za hlavního zájemce byla považována od počátku čínská CRRC, která jednání potvrdila v prohlášení pro burzu. Naposledy pak začátkem listopadu přišly Mf Dnes a Euro s tím, že Škodu kupuje miliardář Daniel Křetínský.
Podle zdrojů Hospodářských novin byl Křetínský poslední měsíce k převzetí Škody Transportation nejblíž, nakonec však jeden z konečných akcionářů plzeňské firmy přivedl na jednání Petra Kellnera. A ačkoliv Kellner a Křetínský v minulosti udělali společně hned několik velkých obchodů, nejbohatší Čech nabídku majitele fotbalové Sparty o něco převýšil.
Hlavními akcionáři Škody Transportation (potažmo firmy CEIL) jsou Tomáš Krsek, Michal Korecký, Marek Čmejla a Jiří Diviš. Poslední dva jmenovaní na jaře podle Eura formálně převedli své podíly na příbuzné. Menší podíly ve firmě drží ještě šestice top manažerů, například dnešní generální ředitel Tomáš Ignačák, jeho předchůdce a nynější plzeňský hejtman Josef Bernard nebo šéf dceřiné Škody Electric Jaromír Šilhánek.
Hodnota transakce nebyla zveřejněna.