Obce žádají zákaz tranzitní dopravy, kamiony si zkracují cestu mezi D4 a D5
Silnice II/114 v Dobříši. Foto: Mapy.cz
Omezení by přesunulo auta na silnice nižších tříd, obává se kraj.
Omezení by přesunulo auta na silnice nižších tříd, obává se kraj.
Důsledek nesmyslného zpoplatnění dálnic. Tam, kde doprava způsobuje společnosti nejnižší náklady, dopravci platí. Tam, kde dělají největší problémy, jezdí zadarmo.
Takže platit všude, na dálnici nejméně.
Pokud natankujete před hranicemi a vezmete si velkou svačinu, můžete touto zemí projet, aniž byste utratili haléř. Údržbu a opravy silnic zaplatí ze svých daní místní. Takže ten váš nápad není vůbec od věci. Bohužel, v Německu už něco takového v menším zkusili a tvrdě to narazilo.
To může říct jen ten, kdo nikdy za velkým volantem neseděl a nepotřeboval něco někam dovézt v rozumným čase…
Myslíte třeba přes železniční přejezd se zákazem vjezdu?Hlavně včas?
Důsledek nesmyslné politiky krajských silnic zdarma. Je třeba platit na úsecích, kde jezdí hodně kamionů a min. čtyřikrát větší by měla být sazba za silnice, kde kamiony dělají problěmy
Abysme měli jasno… krajský silnice jsou II. třídy?
Ne že bych to zkracování si cesty nějak schvaloval, ale že by se mi chtělo jet z Plzně do Písku přes Prahu…?
A proč by jste to dělal, když mezi Plzni a Pískem vede I/20? Tohle se týká úplně jiné silnice
Teď je otázkou co by bylo lepší, ještě z E49 nebo E53/22 udělat konečně dálnici a spojit jih se západem…
Taky z Plzne do Pisku nikdo kamionem pres Prahu jezdit nebude. Proc by to proboha delal?!
Nehlede na to, ze clanek je o uplne jinych silnicich..
Jedna věc je udělat les zákazů pro kamiony a druhá hledat řešení.
Jediné co v tomto případě nastane je další zhoršení situace u sjezdu D5 na pražský okruh. Tohle je pouze celkové zhoršení situace v už tak hrozné situaci před Prahou. Co hledat řešení? Nikdo neřeší situaci u Prahy ani z jedné strany a další zákazy zhorší situaci v jiných regionech? Všímá si někdo problémů nebo jen vytváří další?
Já vnímám problém tak, že je kamion moc. Žádné zákazy nevymýšlet, zdražit mýtné!
A vytvořit podmínky pro lepší použitelnost železnice. Já vím, spolupráce je dnes neslušné slovo, je nutné „soutěžit“ za každou cenu…
Železnice už kapacity nemá a jen odkládáte problém na úroveň 3,5/7,5t dopravy na rozvozu z DEPA… nebo jak z toho vlaku ten náklad dostat dál?
„Železnice kapacity nemá.“
Železnice kapacitu nemá a tak stavíme silnice. Už vidíte, co jste napsal?
Tady píšete, že dálnice a pražský okruh nemá kapacitu. Není to tedy důvod omezit používání dálnice? železnice je pro nákladní dopravu vhodnější a děláním, že neexistuje se vyhýbáme vyřešení kamionové dopravy.
Moje řeč na co rozptýlit kamionovou dopravu když ji mužeme návrat na 1 jedinou možnou trasu. Viz Praha pamatujete ty Časy kdy se z D1 dalo dostat na Říčany a na Kolín??? Teď D 1,D11, KOLIN. Praha vesměs zasekaná, ano my jsme přes Dobříš jezdily do Berouna a že by tam byl provoz tranzitu tak obrovský.naopak kamiony to tam sklidnily a města ušetří za drahý nákup RADARŮ.
To je tak, když se staví kapacitní silnice (dálnice). Pak je (jaké to překvapení) plno aut.
Všude.
Pochopitelně, že nabídka zvedne poptávku.
Je to divné, že? Furt se staví nové dálnice silnice a pořád kamiony nemizí. Ale politici slibují, že nová silnice jistojistě problém dopravy vyřeší.
Divné je, že se pořád i po několikátém vyhození vracíš a předstíráš, že jsi více lidí, než jeden, Dominiku.
Ministr Kupka z Česmadu vám to vysvětlí, že neeelze jinak.
Přesně. Vysvětlí jim, že silnice bez kamionů je sci-fi. A také, že tranzit jim vlastně zlepšuje životní úroveň a bez tranzitu by umřeli hladem, zimou, žízní nebo jak to dnes kamioňáci zdůvodňují.
Ještě nám vysvětlí jak má koleje přeplněné vlaky a že potřebuje peníze na opravy tratí. On na to nerezignoval.
Ale navzdory Vašemu presvedceni má pravdu
Ještě kdyby tedy ráčil zlepšovat ty parametry. Peníze by najít mohl, kdyby prioritou nebylo další posilování už tak dost silné silniční dopravy.
Perculo napište přetížené úseky tratí. Ať se zasmějeme.
Když jsme u Zdic tak např. Beroun Pha.
Není u té Prahy i přetížená D0? Řek bych že tam je větší doprava než na nejpřetíženém úseku české železnice. Mám pravdu, že?
A Frantíku, jak tu „větší dopravu“ na silnici vs. na železnici porovnáváš? Nějaký data by to chtělo…;-)
On už před zvolením do kraje sliboval že zlepši krajskou dopravní infrastrukturu ve vnitřních Sudetech.
A co má Kupka společnýho s Česmadem? To jsem nějak nepochopil…
Je to pořád dokola. Chápu, že i do tohoto problematického území musí vjet kamion, který do dané lokalit něco veze a vyloží se to v dané lokalitě v nějaké provozovně, na stavbě atd. nebo naopak odváží z daného místa nějaké výrobky, zemědělské produkty atd. Ale proč je tolik tranzitu i mezinárodního po silnici přes ČR. Před nějakými 10 lety jsem jezdil služebně do Švýcarska. Z letiště v Curychu jsem jezdil vlakem do takového okresního města, kde měla naše firma ředitelství. To město leželo na hlavní trati směrem do Francie. Když jsem na peróně čekal na vlak na letiště, tak jsem… Číst vice »
Kde dáte na Protivínku druhou kolej? Tady všichni brflají kvůli její elektrifikaci.
On počet nákladních vlaků už zvýšit nejde bez omezeni osobní dopravy, ty vlaky se na koleje prostě nevejdou. Pokud omezím dopravu osobni tak bazénu ty lidi do aut. A nové koleje taky nepostavil, nikdo je u domu nechce. Babo rad.
A jak se to dělá u silnic?
Lež, vejdou.
A nelze Vy, víte jak to vypadá např okolo Prahy? Těch osobáku je moc.
A ony ty náklady potřebují všechny do Prahy? Co ostatní tratě? Jinak těm osobním vlakům by neuškodil o něco delší interval, o něco větší kapacita a hlavně k tomu ty návaznosti…
ty delší vlaky a tím i delší intervaly jsem tu kdysi navrhl, ale málokdo souhlasil. Kde jsou ty doby kdy jsem na 609 měl za sebou 76 náprav, taky ale těch rychlíku jezdilo méně, např z Prahy na Bohumín jen 2 za dopoledne, 609a603. Další ať před třetí odpoledne z Prahy a jel do Hodonína.
Praha i v noci? Plný grafikon? Nákladní vlaky Prahu moc nepotřebují …
Jsou na tom stejně jako kamiony, jinudy nemůžou. Lokálky opravdu nejsou pro dalkpvounákladní dopravu vhodne, obdoba kamionu na krajské a okresní silnici.
Jasně, prostě se připřáhne další vagón, ne?
Demagogie. Půlka republiky křičí, aby se stavěly nové koleje, aby se dalo vozit vlakem. Bohužel zodpovědní nám řeknou, že švýcarská cesta je sci-fi. Dle mě je to na odvolání ministra.
Půlka republiky, haha 🙂 Ale co už, ty prostě za sebe mluvit nebudeš, radší si vymyslíš další pseudonym a jedeš jak kolovrátek dále svoje pohádky…
Občas mám pocit, jakoby některé příspěvky (s oblibou používající pro své názory množné číslo) psala nějaká nevlastní sestra umělé inteligence. 🙂
Nebo umělák mé nevlastní sestry.
Vy se považujete za půlku republiky? To už asi počítáte všechny své aliasy…
Tak ona půlka republiky opravdu chce, aby se stavěly nové koleje – na té druhé půlce republiky…
I když nekřičí půlka republiky, její vedení by mělo přinášet věcná řešení v širším (mezioborovém) kontextu a ta lidem vysvětlovat, ne slepě plnit krátkozraká přání „vždyckysetotakdělalistů“.
Ano, před 10 lety…od té doby se tranzit několikrát znásobil…
Muselo by se platit speciální Mýto za využívání silnic nižších tříd pro dopravu nad 16t . Ale to nejde bohužel jen tak zavést.
Nechce se. Peníze od tranzitujících kamionů asi nepotřebujeme. Raději zvýšíme daně.
Další pseudonym uživatele Hala D 🙂 Za kolik lidí současně se hodláš vydávat tentokrát? A to ti jako lež, demagogie a manipulace nepřijde?
Teď začínáme zjišťovat, že základní síť dálnic ještě není dokončená a už nevyhovuje.
Téměř ve všech návrzích dálniční sítě do roku 2050 je zakreslená spojka D5 – D4 – D3 – D1 zhruba 50 km jižně od Prahy. Právě v úrovni Hořovice – Dobříš – Votice – Humpolec.
Zásadním způsobem by to ulehčilo tranzitu kamionů přes ČR.
Bohužel tu spojku by uvítala i železnice. Jenže máme ten „alpský terén“.
Copak ona není tranzverzálka?
To byl vtip? Říká Vám něco návrh zákona č.117 z 13. prosince 1929?
Je. Ve stavu nejvýše těch nedostačujících silnic, a to ještě sotva. Otázkou je, zda s tím chceme něco dělat, nebo to vezmeme klasicky přidáním další silnice.
Docela by mne zajímalo kudy by vedli novou silnici právě v úseku Hořovice – Dobříš. Obvzlášť přes hřeben Brd a jak se vyhnout Dobříši. Podle mne oříšek.
Ta spojka by měla a snad i bude jižněji. A bude sloužit i pro spojení Plzně s ČB…
Pozor na VZ 2739. Ostatně údolí Litavky je i dnes hodnoceno jako odolný zákop.
Jj, to se snad již plánuje, kéž by to šlo jako dostavba d4.
Ona ovšem daleko víc chybí „D19“, resp. aspoň kvalitní I/19 mimo obce: těm dopravním vědcům zjevně nestačilo, že ty kamiony nejdřív dotáhli až na okraj Prahy (D0) a chtějí stavět další podobnou spojku jen o kousek dál, aby, až ji dostaví, zjistili, že to přinese stejné problémy, jaké jsou teď prívě na okraji Prahy. Jsou zkrátka nepoučitelní a vynakládají finance na to, co nebude optimálně fungovat už ve chvíli uvedení do provozu.
Myslím, že alternativa 1/19 je už příliš daleko od Prahy.
Ano, pro tranzit skrz republiku je to asi optimální, ale tady budou dopravní inženýři hledat kompromis tranzitu a možností propojit jednotlivé dálnice v rozumné vzdálenosti od Prahy kde je právě nejvíc skladovacích a logostických firem.
Dálnice z Plzně na Tábor by vedla územím nikoho a taky ničeho. Žádné firmy, žádné sklady žádné spedice.
To právě je potřeba D19, protože je jih také průmyslový, i když Vám se to nezdá. D19 Plzeň ➡️Písek➡️ Tábor ➡️peáž s D3 Soběslav➡️JH➡️Znojmo➡️D2. Tedy částečně trasou I/23+I/38+I/53. To by sjízdnila jih a tu kapacitu by využil transit. A byla by tak plná, že by nebylo pochyb, že má hodnotu (možná úměrnou D1). Ohromě by to ulevilo Praze a Brnu.
https://www.auto.cz/galerie/novinky/127810/spojeni-krajskych-mest-dalnicemi-obri-okruh-do-poloviny-stoleti?foto=1
Jak pěkně rovná je tam nakreslená ta spojka D3-D4-D5… jako myšlenka jistě dobré, ale my nejezdíme po papíře, potřebovalo by to víc než jenom „záměr“…
Zvláště když záměr je sto let starý.I/18 je dokonce pramáti rychlých silnic v ČSR teprve následně začalo plánování ctyrproudých dálnici.Bohužel pramáti zůstala nedokončená a neproměnná na dálnici.
Tady je ten prvotní záměr. https://eshop.artarchiv.cz/narodni-silnice-plzen-kosice
To bych byl asi spíš radši za dálnici po I/19 na Rožmitál, Lety, Tábor, Humpolec. Popravdě si vůbec nedovedu představit, že by se někomu podařilo přes Brdy dálnici prosadit…
Jenže I/19 jde také přes Brdy.
Lízne Brdy. Ne přímo středem
Bohužel náš k tomu dnes nutí neudržitelný provoz. Ti co o téhle trase mluví a mluvili dlouhé roky, byli považováni za fantasty.
Je to tak, ale hnát všechnu dopravu na předměstí Prahy byl prostě nesmysl.
Ale stále se toho Praha drží aniž by si uvědomila, že trochu nakynula a vnější okruh už je vlastně Městský.
Máme satelitní mýto, takže technicky není problém zpoplatnit všechny silnice (legislativně je, ale do toho nebudu zabíhat). Čím nižší třída, tím vyšší kilometrická sazba.
A bude to Win-Win situace pro všechny. Občané budou mít klid od kamionů a nebudou muset platit infrastrukturu pro kamiony. A kamiondopravci budou mít konečně dost peněz na všechny ty odpočívadla, dálnice a obchvaty jak se jich zde v diskuzi dožadují. Nechápu, proč to už dávno nemáme.
U nás satelitní mýto nemáme. A i ty systémy, které ho aktuálně používají, potřebují mýtné brány. Osobně bych byl pro zpoplatnění všech silnic (a čím nižší třída, tím víc), ale speciálně u osobáků mám problém s narušením soukromí, s nepřetržitým sledováním. I když postupem času už to bude jedno, prakticky všechna nová auta už sledování mají a je celkem běžné, že se o data – byť zatím většinou anonymně – dělí se státem.
Nemáme satelitní mýto? A mohu se, prosím pěkně, optat? Myslíte snad, že máme jenom Vysoké Mýto?
Prověřil jsem to a omlouvám se za svou zabedněnost, protože jsem zamrzl v době starého systému vybudovaného firmou Kapsch. Tedy beru zpět, opravdu už jsme najeli na satelitní mýto. To ostatní, tedy ty mé komentáře o zásahu do soukromí, samozřejmě platí dál.
Luku, hul něco méně udatného.
Díky za věcný komentář 😉
Ještě doplním, že technicky samozřejmě lze udělat systém satelitního mýta, který brány potřebovat nebude a všechny vykomunikuje přes mobilní sítě. Ostatně to zmíněné odesílání dat z aut k výrobcům se děje právě takto.
Už se probuď.
Díky za věcný komentář 😉
ano, nikdo technicky příčetný, který není (ekonomicky zainteresovaným?) insiderem nechápe, proč byl tenkrát zvolen ausgerechnet ten systém mýta který máme, s bránami, který technicky a technologicky patří na začátek devadesátek. oba dva extrémy, starší (zaplombované počítadlo kilometrů, kontrolované celníkem na vjezdu i výjezdu ze země nebo jednou ročně u tuzemských dopravců, techlologie století devatenáctého) i mladší (satelitní s různou sazbou pro různé kategorie komunikací a třeba s jednorázovou sazbou pro vjezd do center měst a s nulovou sazbou pro rajtování na stavbě nebo v lomu) jsou výrazně levnější a lepší ve všech směrech.
Jak jste přišel na to, že je v Česku SATELITNÍ mýto? K čemu asi slouží ty mýtné brány?
Třeba tak, že se použije google:) v Česku je satelitní mýto, pane Literáku. Mýtné brány slouží jako kontrola na vybraných úsecích.
To by mohl byt namet na clanek. Rozebrat, co a kdo brani satelitnimu mytu na silnicich nizsich trid. Ja si take myslel, ze to nejde, protoze jedeme vyhradne na mikrovlny.
Protoze situace, kdy jsou zpoplatneny dalnice a zadarmo soustky nevyhovuje vubec nikomu.
Taky jsem byl zamrzlý ve starém systému a ten přechod na satelitní mě nějak minul. Zavedení na silnicích nižších tříd asi nejvíc brání absence politické vůle. Tím spíš, že to nejde kompenzovat významnějším snížením spotřební daně, nelze jít pod celounijně stanovené minimum. Proto by to chtělo řešit na úrovni celé EU.
No teď už opravdu neslouží k vybírání Mýta přes mikrovlny. Jsou na nich kontrolní snímače a kontrolní kamery.
Aha, tak to jsem nepostřehl. Děkuji za opravu.
To jste trochu zaspal, ne?
Satelitní mýto tu je. Že o něm nevíte,není závada na našem přijímači. Musíte se dovzdělat. Tedy jestli je to vůbec možné…
Chtěli jste auta? Tady je máte.
Sami jezdí autem všude, ale cizí auta vadí.
Sice jste zelený bolševik jako vyšitý, ale bohužel v tomhle máte pravdu….
Ono zde platí to otřepané ze Švejka. Natáhnout gatě mi rozkázat můžete, ale abych přestal na to jste krátkej. Když ze silnice I/30 uděláte II/118, tak se sice nemusí stát namáhat jak jí opravit, aby vyhovovala silnici první tříd, ale bohužel ty automobily tam budou jezdit stejně, když nemají kudy. Brdy jsou jen na propustku na kterou nemají nárok ani obyvatelé Příbrami, pokud zde nemají alespoň jeden strom. No o silnici I/18 bych pomlčel, zvláš%t vzhledem k tomu, že obchvat Příbrami se chystá již pátou desítku let. No a jezdit z Berouna do Příbrami po D0 je každodenní očistec.
A taky nesmysl (z Berouna do Příbrami přes D0)
Znám Berouňáky, kteří na II/118 nevlezou. Nedivím se jim, nejsou zvyklí na středočeské Sudety.
Což je chyba řidiče, mne se po nijezdí v pohodě.
Jen je tam nechte, také mi nevadí. Když chytnu nějakého umělce, tak si stáhnu okýnko a jedu za ním tou čtyřicítkou vláček. Ono stejně jednoho předjedete na těch pěti místech kde to jde a za pětset metrů dojedete jiného. Obdivuju ale kluky s 531 přeci jen musí jet spíš středem a když se potkají je to o kočičí fousy.
Trochu mi uniká smysl „zkrácení“.
A Plzně kam? Nebo z Prahy?
Některí dopravci jsou schopni jezdit kdekoliv jen aby ušetřili pár kaček za mýtné.Přesněji „ušetřili“.
Objetí zácpy na pražském okruhu mezi D5 a sjezdem na Barrandov. A ty bývají brutální, někdy se stojí od Loděnice.
Objíždět Stau na D5 přes zmiňované silnice nižších tříd? To s náklaďákem opravdu nechceš!!! Do těch sraček dobrovolně nevejde ani mongolský řidič, který jezdí po Evropě první měsíc a netuší, co ho v Čechách na šoustkách může čekat. Každý, opravdu každý!!! si radši vyčekáme tu Stau před Rudnou, než sjet že čtyřpruhu vstříc stresu z prípadných nízkých viaduktů, polorozbořených mostků s nosností jeden cyklista s kárkou na seno, s úzkou vozovkou, kde Babettista se při míjení s chodcem musí uhnout do pangejtu a úzké průjezdy obcemi s takovými radiusy, že i chodec si musí do oblouku nadejít alespoň na dvakrát.… Číst vice »
máte to těžký. fakt. málokterý Kondelík je ochoten připustit, že šoféři to nedělají naschvál a dělají jen svou práci, která je mimochodem pěkná pakárna. a že bez šoférů by fak nebyly rohlíky za tři koruny.
Díkas za uznání. Já si nestěžuju. Dělám to dvacet let a stále jsem živý. Jenom se občas snažím uvádět na pravou míru teoretizování (jako insider). I když o to málokdo stojí. 😎
Tak hrozný to tam není, ale dobře se tam s kamionem rozhodně nejede.
Není. Trochu jsem si za přeháněl. 😎. Ale jinde to může být horší a když člověk neví, do čeho jede…
Hezky napsáno!
To vidím skoro denně v Nučicích….
Chyba, že D0 není 6 pruh a D5 od Zdic též. Byla by kapacita a vyřešeno. Chyba byla stavět celou jihozápadní část D0 v uspořádání 2+2.
To má tedy kraj dost podivnou mapu, kudy že by jezdily ty kamiony po niýších třídách? Jako okolo Zátoru? Tam je stejně v zimě zákaz vjezdu. 😀 Prostě to chce postavit spojnici D4-D5.
Nejde o silnice Hostomice-Buková kde nejen že je v zimě zákaz vjezdu a navíc zákaz vjezdu vozidlům nad 7t (což ale některé řidiče MKD vůbec nezajímá), ale o silnici 114 a 118.
Pokud by tudy nejezdil tranzit tak je spojnice D5-D4 zbytečná, problém je trvale ucpaný sjezd D5-D0.
spíše VKD
Ti samozřejmě také. Tady je jeden výtečník se ktrým bylo dost práce, jen nevím co měl v té cisterně, je tam i zákaz kvůli zdroji pitné vody pro Hostomice. https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/513794/kamion-u-hostomic-projel-dva-zakazy-a-skoncil-mimo-cestu-ledovka-branila-i-jeho-vyprosteni.html
Nic. Jeto silo na sypké látky. Ne cisterna. Co vás zajímá dál?
Díky za info.
„Hejtmanství se obává toho, že omezeními se doprava ze silnic druhé třídy přelije na silnice třetí třídy, kde by vznikly ještě větší problémy.“ Třetí třída je průchozí mezi II118 a II/114 pouze Hostomice-Buková.
Ta ovšem není průchozí, v zimě se neudržuje a pouze do 7 t. Muselo by se jet Jince-Hluboš-Pičín-Rosovice.
Jenže to pořád jste na té II/118. Proto se ptám jakou silnici na hejtmanství myslí. 😆
Nikoli, to je jediné celoročně sjízdní spojení mezi 114 a 118. Ale je to o ničem, tady není jiné spojení než Lochovice-Hostomice-Dobříš nebo Hluboš-Pičín-Dobříš a to je ta třetí třída. Na Hostomice-Buková zapomeňte ta je tak pro dodávky a ještě nesmí být zima.
Jenže se bavíme o spojení D4-D5 a ne 114 a 118. Takže kudy po třetí třídě ?
Spojnice D5 a D4 existují. Jmenují se I/20 a I/19. Navíc teda netuším jaký dopravní význam by mělo spojení „něčeho u Plzně“ s „ničím“.
Tak to se ptejte těch co tady jezdí z Plzně do toho „Ničeho“ Po I/19 nepodjedete v Nezvěsticích pod tratí.
Kdysi hodně dávno se něco podobného řešilo v Zápech – spojnice mezi D11 a tehdá R10. Opravte mě, ale tam se vůbec nic nevyřešilo.
Jestli myslíte silnici II/101, tak ta už má okolo Záp postavenou přeložku, takže v Zápech je to vyřešené. Dopravní problém u této silnice je křížení se silnicí II/611, které je vzhledem k vysokému provozu na obou silnicích pravidelně zahlcené.
Zákazník, potažmo dopravce si vždy vybere nejefektivnější cestu. To jako od ČB dojede do Phy a pak po D5 na Plzeň? Tak určitě. MD by mělo plánovat i vhodné mezikrajské spojení a obchvaty obcí na trase. Určitým filtrem by bylo rozdělení mýta podle typu komunikace, ale asi těžko oddělíme místní (pro kterou by to byl nesmysl) a dálkovou dopravu. S návrhy „hoďte to na vagony“ viz. první věta.
tak z cb na plzen bych teda opravdu pres pragl nejel
od ČB ≠ z ČB
Samozřejmě, zabetonujme si celou republiku.
Tak pokud by nejefektivnější cesta byla dvoukolejka ČB – Plzeň, ideálně též dvoukolejka (ale v každém případě zlepšená co do rychlosti a kapacity) Písek – Zdice plus tunel Beroun – Praha, včetně možnosti připojení větších výroben a skladů a taktéž rychlé manipulace s menšími zásilkami, oni by si ji našli. Namísto toho stavíme další dálnice a parkoviště.
Ten provoz není nijak hrozny, alespoň na te silnici přes Dobříš Ten provoz na ni mi nevadi. Ta petice je nesmysl. Jsou daleko horší místa. Lidi si nastaveli domy u krajské silnice a teď jim ten provoz vadí.
no ta 118 je dost uzka a klikata kdo to zna vi jak tam jet ale najdou se i taci co tam leti jak Verstapen, a o rozsireni a narovnani mez Pribrami a Zdicemi mluvi asi 30 let o obchvatu Hořovic ani nemluvim, a v zime je tato trasa sjizdnejsi nez silnice I-19 na rozmital a plzen
Tam kamión neprojede v Nezvěsticích.
Je to tak, myšlenka, že transit pojede po dálnici je pěkná jen nějak chybí dálnice. To, že obce dělají vše pro zhoršení průjezdnosti velkých aut je fakt, ať již kruhové objezdy , ostrůvky změny předností atp.. Vyřešit to mohou jen obchvaty a dokončení páteřní sítě dálnic i okresních a státních cest , které propojí prstenci větve dálnic od hlavního města nebo Brna či Ostravy. Od roku 1989 jsme přesunuli náklad z železnice na silnici ,zničili hromadnou dopravu a začali převážet nesmyslně zboží. Divíte se, že zatížení silnic je extrémní a, že jede transit přes Dobříš na D5 (okruh u Prahy… Číst vice »
Nezažil jsem, že by v nám Jincích ve velkém stavěly projíždějící kamiony a dělaly kdovíjaké kšefty například v papírnictví či potravinách… Zato rámusu je od nich habaděj! A řeči, že jsme si postavili… Ne. Náš dům je tam od roku 1890 a není sám… A obchvat Jinec i jiných obcí zde není kudy vést. Jedině snad tunelem…
Jiné obce plán na obchvat mají, dokonce i Čenkov, jen Jince se na to nějak vybodly. Přitom určitě pamatujete, jak se jezdilo zadem s výjezdem u zmrzliny, co jsou dnes autoplachty.
Tam si hlavně „vybrali“ při zrušení územní rezervy pro obchvat Dobříše.
Mnohé domy jsou 100 let staré. Lidé mají právo na ochranu svého majetku.
A víte proč vznikla? Protože ke svý hrůze zjistili, že obchvat Hořovic navede vše nad 12t na II/114 a tedy na náměstí v Dobříši. Počítejte semnou zákaz nad 12t na vjezdu od Lochovic do Hořovic. Zákaz nad 12tun na odbořce na Rpety. Takže vše co dnes jede na PB bude muset přes Lochovice a kolem papírny na Rejkovice, kde teprve najede na II/118. Tohle se náhodou Felbabce, Rpetům a Hořovicím povedlo. 😀
Země Předlitavska C&K monarchie se nezapřou v umisťování zákazů, jen ta jižnější má aspoň základní síť dálnic a nějakých propojek mezi nimi. My máme jen zákazy.
Holt když my stavíme dálniční síť v Čechách jen a pouze stylem „všechny dálnice vedou do Prahy“, pak si zaděláváme na takovéto problémy..
Oni obě silnice nejsou pro kamiony vůbec pohodlné, podle mne kdo po ních nemusi tak to objede. Navíc spojka D 4 a D 5 , přes Jince to je hloupost , kdo jede že západních do jižních jede jinudy, obdobně i z Prahy, Většina té nákladní dopravy je obsluha Dobříše, Příbrami,Sedlčan, Hořovic a fabrik v okolí.
Ano přes Příbram to nedává smysl, ale přes Dobříš již ano. Pokud je navíc na D5 kolona od Loděnic až k D0 tak si ušetří dost času.
Navíc máte sklad dílů pro Bobcat ve Zdicích.
Bobcat je sice relativně velká firma, ale kolik kamionů jede ze Zdic do Bobcatu denně ? Tohle bych já osobně nebral jako tranzit.
Na 118 bývá největší problém když je neprůjezdná D5 na Prahu, naštěstí to je jen párkrát do roka. Podle mne horší je to na 118.
omlouvám se první 118 mělo být 114
Ten mezisklad vznikl právě kvůli tomu, že se kamiony nemohli dostat po D0 na Dobříš. Ale teď mají tu novou fabriku v Mexiku, tak snad něco převezme.
Kolikrát jste to jel s kamionem D5 / D1 přes Dobříš a kolik času jste ušetřil?
Jezdí se D5-D4-I/18-D3-I/23-I/38
O D35 jste slyšel? Je celkem běžné (i na západě) že se dělají dálniční okruhy kolem metropolí. I ty staré císařšké silnice, z kterých se pak staly jedničky a někdy dálnice vedly do Prahy.
Dostavba dálniční sítě se pomalu blíží, ŘSD by mohlo začít plánovat stavbu spojek mezi vybranými dálnicemi, minimálně jako dvoupruhé rychlostní silnice. Pak odpadnou tyto stížnosti.
Jj, pojďme si zabetonovat tuhle zemi úplně.
Ani ar půdy bez asfaltu. Hurá, hurá. My chceme vedro a povodně, hurá, hurá.
Nezlobte se moc na mne, ale ty Vaše příspěvky mi přijdou jako pokus o seznamku pro nesmělého autistického homosexuála. Pořád popichujete a snažíte se vynutit si pozornost, ale když už někoho chytíte na háček, tak skutek utek. Takhle se ženich přeci nehledá.
Ano, říká se tomu „silniční síť“ (a v této oblasti o které se bavíme má „díru“ nebo aspoň citelné zeslabení)…
Tak ono by stačilo upravit nájezd z D5 na D0 a 90 procent dopravy by přestalo hledat alternativní trasy..
Přestavba MÚK D0/D5 je v plánu, leták je v mapě ŘSD, ale asi to není prioritou….
Jistě to na II/114 není až takové kamionové rodeo jako na II/101 (Třebotov, Chýnice, Tachlovice …hádejte, kde se ti – nejčastěji PL – šprajcnou nebo způsobí couvací manévry). Přestavba „velké zličínské křižovatky“ by měla mít velkou prioritu a také není divu, že občas někdo, kdo vidí ty pravidelné kolapsy, nadhodí ideu „D19“, aby se mu dostalo pohanění nápadu, že kdo by tam jezdil a že na to nikdy nebudou peníze.
D19. Krásně by sjízdnila celý Jih a odklonila by tranzit.❤️ Když se na uskutečnění zacne dělat hned od pondělka, bude mít ČR ztrátu jenom 40 let.
Už se upravuje, stávající odbočovací pruh bude směr D1 a pravý jízdní pruh bude pro odbočení směr letiště. Na kolik to pomůže zabránit každodenním kolonám na D5 ukáže čas. Jí osobně výrazné zlepšení neočekávám.
Je potřeba rozšířit D0 16-23km.
Doprava je tam srovnatelná s D1 u Brna
Souhlasím, tam je problém v samotném připojení na okruh. Auta od D5 jedou pomalu, obojí je v oblouku, má to malou kapacitu. Co pro začátek obětovat 500 metrů pruhu a udělat tam nouzový odšťavňovač záliv?
Odšťavňovač je pěkný termit, ale chtěl jsem napsat „odstavný“ 🤦
Nepomůže blokuje to hlavně D0 mezi D5 a Barrandovskou spojkou. pokud ta nejede, přenáší se to na D5.
jako že místo 40km trasy mají jet až na Prahu přes okruh zase zpátky nějakých 100km ? to asi ne
Pokud uspoří dvě a více hodin času, tak ano.
Je potřeba aby firmy nestavěli své provozovny na na těchto trasách!!
Vida jak je to jednoduché, to mi nenapadlo.Dekuju, fakt, není to výsměch na Vás.
Jako řidiči se mi také nelíbí, když musím jezdit po takových cestách, ale většinou jsou tam firmy rozšiřované, ne úplně nové.
Nebo jim byla nabídnuta použitelná varianta po kolejích, kteréžto pro větší a těžší náklady byly původně určeny…
Zdá se že ti vysmívaní řidiči kamionů velmi rychle pochopili to co plánovači naší dálniční sítě nezvládají desítky let – dálnice v čechách stavěné stylem „všechny české dálnice vedou do Prahy“ jsou prostě špatně.
Aha, a to je jako povolení pro porušování zákona (zákaz vjezdu nákladních aut) a povolení k tomu, aby řidiči kamionu jezdili zdarma po krajských silnicích, či katastrech obcí a obtěžovali tamní obyvatele? Je třeba řidičům kamionů přistřihnout křidýlka a to pořádně. Což se současným ministrem asi nehrozí.
Tak jasně, a co třeba řešit aby slušné silnice (krajovky + skoro-krajovky jako je to tady, nic „lepšího“ široko daleko není) nevedly po každé návsi co jich po cestě je? Doba kdy byl tento způsob vedení silnic žádoucí už je zhruba 100 let pryč…
Od toho jsou dálnice, tady mezi D5 a D4 je zásadní problém a tím je sjezd z D5 na D0. Tam se tvoří mnohakilometrové kolony, je potřeba zkapacitnit tento sjezd a kamiónů na silnicích 114 a 118 výrazně ubyde.
Stavět tady obchvaty keždé vesnice nemá smysl, to by mělo smyl možná na 19 Plzeň-Tábor, ale tam bych dal přednost dálnici. Nebo ji vést ve směru Plzeň-Písek-Tábor (Budějovice).
Bacha na I/19 nepodjedete v Nezvěsticích. Nejblížší spojka od D0 je pak I/20.
Tam co je ten úžasný podjezd ?
Ano, to je on. Musíte do Blovic nebo do Rokycan
Často není kudy, nebo je to drahé, tunel do Jeseníku se staví pusou léta. Jinde chráníme žáby nebo jiné živočichy , vodu, chalupu papaláše atp.. Třeba ty Jince , v údolí Litavky toho moc nenaděláte , Dobříš by šla, ale ten kus do Hostomic? Projety a cesta k realizování je trnitá.
Tady se bavíme o významné zemské stezce zvané Litavská, která odbočovala ze Zlaté stezky u zaniklé obce Solná v místě za dnešní Svatou Horou. To jen naše civilizace se na rozdíl od Keltů a středověku neumí zhostit úpravy této silnice pro současné povozy.
Kamiony nechceme, ale vše musí fungovat jako kdyby jezdily, že?
Ne je potřeba vytvořit podmínky pro práci a život všem i těm řidičům co vezou náklad i pro ostatní. Oni totiž nejezdí po silnicích sem a tam pro svou zábavu, plní požadavky zaměstnavatelů, kontraktorů a to jsou ti co potřebují dostat plech do továrny aby mohl Tonda vyrábět lavory a vy jste si v nich mohl umýt nohy, nebo mouku do pekárny na výrobu chleba. Poptávka po zboží a jeho doprava k zákazníkovy je to co vytváří zvýšenou zátěž, zvlášť pak dodávky z internetového obchodu a systém každý den čerstvé.
A bez kamionů byste umřeli hladem, žížní na nemoci, neměli byste kde bydlet, kde spát, co jíst, neměli byste manželky, rodiny, kamarády, vzduch byste neměli ani slunce měsíc a bez kamionů by nebyla Země a – a- a-
Na počátku všeho byl kamion. Tak začíná bible.
Jenže jde o to, kolik tam těch kamionů doopravdy jezdí. Například 500 denně (což je intenzita provozu po oněch silnicích) je nepříjemná úroveň pro vesnici, ale dálnici to „neuživí“. Tam dává mnohem větší smysl stavět obchvaty, je to podstatně levnější, jednodušší a rychlejší. Pro srovnání, např. po I/38 z Čáslavi jezdí desetinásobně víc kamionů – tam by dálnice dávala mnohem větší smysl; zde snad částečně pomůže D35, až bude.
Kde by se u nás tolik kamionu vzalo? Max 10 za hodinu, víc mi jich pod okny neprojede.
Ve všední den cestou z Příbrami do Hořovic dvacet kousků. Tedy co minuta to jeden kamion.
Bral jsem to podle oficiálního sčítání z roku 2020 (který byl sice covidový, tedy netypický, ale novější údaje zatím nejsou).
Já jsem jezdil (a celá nákladní doprava) Covid-neCovid).
A to ještě nemluvíme o těch kamionech které tam „mají co dělat“ protože obsluhují nějaký místní podnik nebo prodejnu… ty prostě jinudy jet ani nemůžou…
tak. když jenom spočítáme „místní“ supermarkety a stavebniny a zásobování staveb (kamion cihem na rodinný dům a podobně), což je fakt dopravní obsluha těch, co si stěžují na kamiony pod okny, tak to nějaké číslo „kamionů“ (prostě velkých voblud, nemusí to být zrovna tahač s návěsem) hodí. a místní taky musí někde pracovat, ne každý je online programátor nebo kadeřník, i tam je nějaký průmysl, i odtamtaď se odváží zemědělská produkce.
Těm ale dost možná postačí i stávající kapacita, jen ji udržovat v dobrém stavu. Pokud to nejsou objemy zralé na vozbu po železnici…
To není úplně ten důvod – i když budeme mít dokončenou i tu rozšířenou koncepci, tedy propojení krajských měst apod, přidejme k tomu i spojnice středních měst jako Písek-Tábor-Havlíčkův Brod, současnou I/16 a I/38, tak Beroun-Příbram pořád leží mimo….
Tohle je prostě taková kombinace měst, že není realisticky možné všechna pospojovat napřímo. Nehledě na to, jakým stylem jsou ty dálnice stavěné.
A plánovači to dávno pochopili, jenom to napojení na Prahu je daleko prioritnější.
Ty kamiony v článku tam nejedou protože tam mají nakládku nebo vykládku ale prostě hledají kudy objet Prahu a je jim celkem jedno kudy to bude když to bude zhruba správným směrem. Jedna z těch silnic se nabízí pro cestu ze severu na jih nebo opačně a druhá pro cestu východ – západ.
Není to špatně jen musí být i propojení chapadel cca co 30-50km od sebe a pak podél hranic tak jako Liberec Svor, Děčín-Klášterec nad Ohří. Vynechal jsem úseky, kde to za moc nestojí.
Stačilo by celoplošné mýtné, kde by se na silnice nevhodné pro trasování nákladní dopravy (úzké, zatáčkovité, vedoucí chráněnými územími a obcemi) udělil výrazný příplatek.
Přesně tak, stačí patřičně nastavit zpoplatnění a nikoho nenapadne jezdit přes Lhotu.
Když tam firmy nebudou mít své provozovny, těžké kamiony tam nebudou jezdit. Zkuste používat svůj mozek.
Jedná se o tranzitní dopravu.
Ktreo Lhotu máte na mysli?Mimo Lhoty u Příbrami kde moc kamionu nepotkate.zádnou tu u nás neznám. Snad ještě Slovanská Lhota , ale ta má tak úzkou silnici že tam nejezdí ani autobus.
Názvy jako Lhota, Horní Dolní, Zapomenutá ves, Půlnoční město atd. se používají jako obecný termín pro místa, která Vám na mapě vyjedou až po několikerém otočení kolečka myši. Tedy místa a města nevelká, řekněme díry po granátu.
Takže to tam vůbec neznáte a dáváte knížecí řady
Navíc Lhota u Příbrami byla ještě nedávno Německá Lhota. Podobně jako Kardavec dlouho známý jako Německé Paseky.
A má její název vliv na počet kamionu?
U těchto zrovna má. Ale to je na delší vyprávnění.
Lokální dopravci a zásobování budou z vašeho návrhu hýkat nadšením.
Já nevím, není to třeba i o úspoře času a paliva, když nemusí jet do Prahy a zpět?
Tento konkrétní případ je o tragické každodenní situaci na křížení D5 a D0. Takže ano jde o úsporu času. Úsporu paliva neumím vyhodnotit.
Helejte, asi není. Já jsem přeborník neekonomické jízdy, ale to si troufnu stát si za tím, že Zdice-Dobříš odjedu po dálnici za stejnou naftu, jako po o 20-25km kratší šoustce.
Pokud je plynulý provoz. Ale pokud kamión pojede hodinu po okruhu v koloně, tak ta spotřeba bude někde jinde.
Na volnoběh mi to zahřátý bere 1l/h. a E6 po chvilce stání sám vypíná. Pri pojíždění bez zápřahu to pořád bere málo. Při zrychlování z obcí, zatáček, míjení se s provozem, jízda do kopce, v kolejích, to pak leze na 150l/h. Tzn. dálnice, popojíždění ¾h. ve Stau s 18t. bude tak 25l/100km a jízda po šoustce (ušetřeno 25km možná 5 minut) ne méně než 35l/100km. A z rukou vánočka, vytroubení od někoho, kdo se rozhodne mě předjet a pak se hrozně leká, když mi v kolejích nestačí silnice.
Oprava: 150l/100km
A co je špatného na tom, když si každý všude zaplatí za dopravní cestu?
A Vy se svým kolem platíte konkrétně co a kam?
Kolo potřebuje speciální infrastrukturu za miliardy? Ne, jenom auta.
Heslo „cyklostezka“ 😘
Cyklostezka je díra na peníze, tedy obecní peníze. Jako cyklista nemám rád cyklostezky !
Cyklostezky potřebují lidé s auty, aby měli silnice, určené dříve smíšenému provozu, pro sebe. Zvláště, když se tam cpe i to, co mohlo dříve vlakem.
To je v pořádku, nepíši nic o neplacení. Jen mám názor, že na silnicích nižších tříd je více lokální dopravy. A proč by tito dopravci měli být znevýhodněni oproti těm na silnicích vyšších tříd?
Z pohledu využití komunikace nevhodné pro nákladní dopravu je ale jedno, zda po ní jede kamion z Mnichova do Jihlavy, nebo kamion z Horní do Dolní, ne?
V obou případech bude tu komunikaci zatěžovat stejně nevhodně.
To teda potom nezbyde nic jiného, než aby kvůli nákladním autům všude vedly komunikace VHODNÉ pro nákladní dopravu. To by pak šlo z rozpočtu na silnice ještě víc, než teď.
Jenže ten co jezdí často mezi Horní a Dolní bude znevýhodněn.
Apropo co je nevhodné zatížení komunikace? Případ uvedený v článku je pouze vyústěním tristní situace na sjezdu z D5 na D0. Až nebudou každodenní kolony od Loděnice do Chrášťan tak kamiony nebudou mít potřebu tento konkrétní úsek objížďet.
Jj, tam je letitý problém a kraj ho není schopen smysluplně vyřešit.
On řešitelný je, ale nebude se líbit. Zeptejte se v Bečánově.
Bečánov ? Co to je ? Ano řešitelné to je, ale to by se musely přistavět pruhy k D5 a D0 a to je na dlouho. To co nyní udělají sice trošku pomůže, ale problém nevyřeší.
Obecnice. Neznáte Zlatý nuget v Bečánově. Vojáci chtěli otevřít hlavní spojku Zaječov-Obecnice začátkem devadesátých let. Obecnice byla nejvíce proti.
Nn, to mi nic neříká, ale cestu přes prostor ze Zaječova do Obecnice ano. A i když není otevřená tak je na ní provoz podezřele čilý, neveřím že všechna ta auta mají povolenku. Tahle cesta by rozdělila Brdy, to raději kamiony přes Jince a Hostomice než tohle.
Navíc ta cesta není vhodná pro kamiony, proč myslíte že by to vyřešilo problém na sjezdu D5 na D0 ?
https://pribramsky.denik.cz/zpravy_region/silnice-pred-brdy-z-obecnice-do-zajecova-zustane-i-nadale-pro-auta-uzavrena-20161002.html
https://pribramsky.denik.cz/zpravy_region/do-konce-kvetna-maji-podbrdske-obce-cas-na-rozmyslenou-zda-chteji-chko-brdy-2012.html
Nerozdělila, vpravo cvičiště a vlevo volné Brdy. Navíc by mohl vzniknout 8 km tunel.
No co, daj si zvýšení do nákladů a ve finále to zaplatí koncový zákazník.
Jednota to buď zprůměruje a nepatrně zvýší všem, nebo tam nasadí taky privilegované ceny, aby se jí tam vyplatilo držet krám a když se to nevyplatí, tak ho tam zkrátka zavře.
No vida, tak oni ty supermarkety u dálnice řeší mimo jiné i otázku (ne) přetěžování silnic nižší třídy… a přitom je kdekdo pomlouvá…
Ano, mýtné zvýhodňující dálnice a penalizující silnice nižších tříd (odstupňovaně, místní komunikace by byly nejdražší).
Super! Nejste náhodou absolvent nějaké národohospodářské fakulty?
Tak to se všechny firmy, které potřebují dopravu, usídlí okolo dálnic, na území mimo dálnice nebude žádá pracovní příležitost a plebejci budou denně pendlovat z domova k nejbližší dálnici do nějaké průmyslové zóny.
Firmy, které se nepřestěhují, budou muset z důvodu vyšších nákladů zdražit, jejich zboží bude hůře konkurenceschopné, některé proto časem zavřou krám.
Ty firmy se okolo dálnic usídlují už teď. Proto jsou dálnice lemované množstvím skladových hal a logistických center. Nebudou se usídlovat v centrech měst ani na vesnicích s úzkými silničkami. To odstupňované zpoplatnění není nic jiného než internalizace externalit. Dopravci by měli v maximální míře nést veškeré náklady, které způsobují. Když projíždějí osídlenými oblastmi, přenášejí část nákladů na jiné – ať už na obyvatele bydlící v těch oblastech (protože jsou zatíženi hlukem a emisemi, plus nebezpečím z dopravy plynoucím – zejména ve formě ohrožení chodců nebo i staveb), nebo na správce komunikací (kraje a obce). Peníze z mýtného za určitý… Číst vice »
Nepochopil. Dopravcům je to celkem fuk jaké nesmysly inter exter jim dáte zaplatit. Prostě toho černého Petra pošlou dál. Na objednatele přepravy a ten to rozprostře do ceny svých výrobků. Takže hádejte komu Black Pítrs zůstane v pazouře?
Ano. Těm lidem co to nakonec zaplatí…
Přesně a to samé přenese nákladní železniční dopravce na své zákazníky..
Na českých železnicích všichni dopravci platí za jízdu vlaku na všech tratích už hodně dlouho.
Toto „letadlo“ mi zcela mimo souvislost, připomíná páně Kyselův záchranný plán JHMD, kdy investor to celé chtěl „předat“ spolku obcí, jako koncovému elementu, který by mu měl platit (s 10% úrokem). 🙂
To by ale potom měli nést i všichni ti, kteří jednotlivě každý svým autem k té dálnici jedou, protože potřebné záležitosti nepořídí v obci. Pak jsou tu náklady vysídlování krajů, přetěžování měst atd. A k tomu preference silniční dopravy ve všem.
Úplně hodně moc ze všeho drahého nejdražší bych zpoplatnil vjezd sám k sobě na dvůr, kam zajíždím na weekend s kozlem. Ať si to moje firma vypije, to má za to! 🤣
Tím pádem zdražíte regionální distribuční dopravu, kterou si pak všichni zaplatíme v dražším zboží a službách. Konkrétně na této silnici žádný nadměrný provoz těžké dopravy není. Každý dopravce ví, že spotřeba 42t kamionu na dálnici je 30 l/100 km i méně a na kopcovité trase se zatáčkami atakuje 50 l/100 km. Výhodnější trasu dopravci vypočítá software, nikoli řidič.
Zase možná bude výhodnější něco pořídit z bližších zdrojů, čímž se ušetří za dálkovou část té cesty. Mohla by se zvýšit poptávka po těch bližších zdrojích. Nebo šetření na dálkové trase použitím kolejové dopravy. Je to jedno s druhým. Ani dodání auty ode dveří ke dveřím nefunguje ze dne na den, cestou jsou beztak překladiště.
Nojo, poptávka po tomhle směru evidentně je, tak co teď s tím…
Vystavět tam všem obcím obchvaty nebo cca 25 km nové silnice? To bychom takhle mohli protkat úplně celou ČR.
Nebo tam prostě kompletně (na silnicích 2. i 3. třídy) zakázat průjezd? Beroun-Příbram je po dálnici o 10-15 minut delší, než po ii/118.
Máme obě města kompletně napojená na nadřezenou síť (to zdaleka není standard všude), tak proč ty kamiony prostě neposlat po ní.
Beroun – Příbram po D5-D0-D4-I/18 za 52-57 minut? 😀 😀
Ještě jsem dočetl, tak dokonce kamionem.
Ano, za ideálních podmínek to lze osobákem. Kamionem v běžném provozu však nereálné a to i obráceně.
Baťova magistrála byla v té oblasti trasována Votice – Kamýk nad Vltavou – Příbram – Mýto/Rokycany …
No a ještě to protáhnout už od D1. A jižní obchvat Prahy je na světě.
Přeji vám hodně štěstí, spoluobčané. Dnes je prosadit něco proti ničení našich silnic a zdraví nás občanů kamiony velmi těžké. Bohužel. A určitě se nesetkáte s pochopením při žádostech o vyšší využívání nákladní železniční dopravy, nebo žádostí o zaplacení škod či zavření silnice pro nákladní dopravu.
Ono by stačilo na některých vytížených silnicích druhé třídy udělat obchvatu obcí. A problém by se vyřešil. Problém je, že toto musí dělat kraj a některé kraje mají deficit v opravách komunikací, natož v plánování úprav komunikací.
A otázka je, čemu co po komunikaci skutečně jezdí, zda-li kamiony v trase například Norimberk – Vídeň nebo kamiony do skladu v okolí.
Nechcete s kamiony přispět na výstavbu těch silnic?
Další alter ego ?
Odevšad ho vyhnali, tak se musí „nenápadně“ vnutit zpátky, zatím tak na čtvrt plynu, aby zas hned neletěl. Teď jako Frantík P. a Josef Starý.
Pane Frantíku P., nejlépe bude, když vstoupíte do nějaké politické strany a ohromíte je vašimi znalostmi a záměry v resortu dopravy.
Oni z vás udělají stínového ministra, díky neúnavné popularizaci vašich záměrů vyhrají příští parlamentní volby, udělají z vás ministra dopravy a pak se budete moct předvést.
Pak můžete třeba nechat natáhnout koleje do každé díry a zajistit přesun nákladní dopravy ze silnice na železnici…
Stínový ministr…co strávil půl dne na sluníčku…bez klobouku.
Slovně vtipné, ale největší horko je na širokých asfaltových plochách – kam jsme ovšem směrováni chtě nechtě někdy všichni. 🙂
Ono by úplně stačilo, kdyby některé vlády dělaly reálně to, co slíbily, a nečinily kroky vedoucí opačným směrem. Ta současná má preferenci silniční dopravy v programu, tam se nedá svítit. O koleje do každé (jak říkáte) díry jako takové v první řadě nejde, ale proč to rovnou nezesměšnit a nepřevrátit…
Tak ona tam ta I/30 nebyla trasována jen tak zbůhdarma, ona ta nadregionální doprava ve směru Příbramsko + jižní Čechy Berounsko + Rakovnicko + severní Čechy někudy projet musí.
I/30 ?
Ano, původně vedla takhle https://mapy.cz/s/cofehapute.
Ale to jim třeba v té Libomyšli nic neřeší ne? A když tam (a jinde) bude obchvat, tak ten „zbytek“ mezi obcemi až takový problém není…
K tomu bych ješte dalnicí propojil Plzeň s Pískem.
To tehdejší zařazení bylo podřízeno i vojenskému významu, například dnešní II/126 bývala kdysi I/33. Ale její parametry naprosto neodpovídaly tomu, co by silnice první třídy měla splňovat. Například někde byla (a leckde stále ještě je) tak úzká, že dva kamiony se tam nevyhnuly.
Nevedla. Silnice I/30 vedla ze Zdic do Příbrami po dnešní II/118 Viz tady mapa https://1url.cz/11S0G
Ano II/118 je degradovaná I/30