Obce z Českého ráje píší ministrovi kvůli nové silnici, ŘSD zapojí do návrhu krajináře
Vizualizace silnice I/35 Ohrazenice - Úlibice. Foto: ŘSD
Obce žádají prověření jiného způsobu vedení krajinou.
Obce žádají prověření jiného způsobu vedení krajinou.
Moje představa je, že by se vůbec nemusela zkapacitňovat I/35 v úseku Turnov-JC. Na regionální dopravu stačí a není potřeba utrácet peníze 💰 za její zkapacitnění. Ty přesunout na stavbu D16, která by mohla iniciovat z D10, podle mne nejlépe severněji od M.B. někde u Bakova n/Jizerou a s MUK okolo Sobotky. D35 by peážovala s D10xD16 za JC. Ta dálková doprava by ještě na pár roků vydržela bez investic na I/35; jede se tam sice šedesátou, ale celá trasa má vozovku širokou, není nijak výrazně zatáčkovitá, nemá nepříjemná stoupání a klesání, má slušný povrch a vede málo zalidněnými sídly.… Číst vice »
Těšte se, až si Váš příspěvek přečtou Krabat01 a JAAA, nebo jak se ti dva experti jmenují.
Proč? Jsem velmi podrobně obeznámen i se situací, která je na D10, D11 a I/16. Průběžmě sleduji, co se tam děje a chystá, Jiříku, nepodléhej emocím, ju?
Tak za prvé si netykáme a za druhé já se těmi Vašimi plky začínám vyloženě bavit.
Teď už máte, co jste chtěli (= Liberecký kraj): prosadili jste si severní variantu, tak to máte, resp. budete mít (a s vámi i všichni ostatní).
A propos: je zajímavé, že „modernizace“ silnice přes Český ráj nevadí, ale modernizaci železnice do Hradce Králové přes Jičín LK odmítl a upřednostnil trat kolem Jizery a přes Starou Paku, i když je to trasa o 20 km delší = tedy v podstatě o úsek Jaroměř – HK, který jediný je v té variantě skutečně schopen být opravdu trochu rychlý.
Opravdu? Jsou k tomu nějaké podklady, prosím? Já jsem jen dohledal záměr Správy železnic na modernizaci dotčené trasy železnice z Turnova do Jičína z roku 2014. Ovšem když bylo publikováno rozhodnutí, že ten záměr má vyznamný vliv na ŽP a poslallo se to do velké EIA, tak se SŽ totálně odmlčela a přestala reagovat, takže od té doby nic. Jediné, co se zatím chystá, že pry rekonstrukci žst Turnov zmízí ta úvrať na Jičín.
Jsme nepoučitelní… Jako by nestačilo vědomí jak se teď předělává silnice smrti na dálnici D48
Doufám že ty estakády v profilu 2+1 budou široký natolik aby v budoucnu tvořili poloviční profil dálnice s odstavnými pruhem a vedle se pak dostavěla druhá až dostanou lidi rozum.
bohužel asi nebudou
Myslíte lidi z ŘSD? To oni si nechali dělat všechny ty studie a dopravní modely a prostě tam ty intenzity nejsou. Nejsou, nebyly a nebudou. A kdyby tam „nešoupli“ ten přivaděč od Semil, tak by i od MUK Žernov do Turnova byl taky jen třípruh.
Největší pěst na oko bude průchod téhle silnice Valdštejnovou barokní krajinou kolem Jičína a Valdic. To je jedna z nejkrásnějších krajin u nás. Brutální silnice na náspech by jí zničila, tady bude nutná kvalitní spolupráce s krajinnými architekty.
Jaká barokní krajina? Pokrok se nesmí zdržovat!
To jako z cihlou na plynu profrčet Český rájem? To je ten pokrok?
Přes 20 let už tuhle dálnici obce od Turnova po Jičín bojkotují. Jako obchoďák jsem 30 let jezdil po této trase skoro každý den.Hruza děs Turnov Jičín . To se musí zažít.
Uvědomují si tito veční protestující blázni že se úsek Jičín Turnov bude stavět až jako poslední v momentě kdy už bude celá R35 hotová??
Neznamená to nic jiného než to že se doprava zvýší v obou směrech o min 50%.Co to udělá s jejich vesnicemi do doby než se zprovozní poslední úsek si asi neumí představit..
Není pravdou, že přes dvacet let obce na trase přeložku I/35 bojkotují. Nastudujte si problematiku, než je budete nepodloženě obviňovat. Obce měly výhrady proti prvotnímu návrhu Libereckého kraje na rychlostní čtyřpruhovou kominikaci z roku 2003.
A část I/35 mezi Turnovem a Jičínem, respektive především mezi Turnovem a Ktovou se skutečně měla realizovat stavebně jako poslední a důvodem byly nejnižší dopravní intenzity na úseku mezi Libercem a Hradcem Králové.
A na tu vyšší dopravu existují dopravní modely, které jsou veřejně dostupné. Nic z toho, co píšete nenastane, tak zbytečně nestrašte!
Je to pravdou.
on si bude myslet, že to píšete o něm
Vážně? A co aktivní účast dotčených obcí v procesu EIA? To byl taky bojkot, že se ho aktvině účastnily? Chápete vůbec význam slova bojkot?
Já Vám doporučuji, vzít si opět svoje medikamenty. Evidentně jste něco vysadil a nedělá Vám to dobře.
Tam, kde schází věcné argumenty v oponentuře, následují urážky ad hominem. Presentujete tím tak jen sám sebe, vážený!
To není urážka, to je doporučení. Víte vy vůbec, co je to doporučení? PS kopíruji váš styl.
Který jste ovšem začal, že?
Už si tu pilulku raději vemte.
takže podle vás se opravdu doprava na úseku Turnov-Jíčín nezvýší po kompletní dostavbě D35 a navazující „dálnice“ I/73 na Brno? tomu vážně věříte, když dnes cca 70% přepravního proudu na Moravu/Brno/Slovensko/Rakousko jezdí přes Prahu nebo minimálně Kolín? A po D35/I/73 to bude kratší? Už nyní to začínají navigace cpát jako alternativní trasu a to D35 je pořád v plenkách..
Na rozdál od Vás disponuji a mám nastudovanou dokumentaci k historii i současnosti I/35 od šedesátých let po současnost. Mj. jsem si velmi důkladně prostudovat i záměr projektu, který schvalovala CK MD ČR a její doporučení je závázné pro ministra Kupku. Součástí toho záměru je i aktuální dopravní model a myslíte si snad, že tam se nepočítá s dokončením celé D35 dle harmonogramu? Samozřejmě, že ano. Vyžádejte si ho a nastudujte!
já už vím kdo jste, už chápu odkud vítr vane, tak tady je asi diskuze zbytečná..já narozdíl od vás ty studie mám prostudované..a pokud někdo počítá dopravní model, že tranzit pojede raději přes Prahu, ačkoliv je to delší a dopravně naprosté peklo, tak je jasné, že vyjde, to co vyšlo..ano dostavěná D0 trochu uleví..ale realita nebude, tak jak si přeje úředník a ta intenzita tam bude 2x taková i kdyby Turnov – Jíčín zůstala současná jednička..ale chápu, že pro aktivistu, bojující proti výstavbě i varianty 2+1, se to hodí náremně do krámu..vy jste i ten co tvrdil, že 4pruh byl… Číst vice »
Takže zpochybňujete názory a závěry ŘSD potažmo MD, protože ty modely si nechali zpracovat tyto instituce? Libuň znám, ale tu jedinou stavbu chcete označit za počátek stavby přeložky I/35? Fakt? A čtyřpruh byl výmysl Libereckého kraje, to prostě neokecáte, i kdyby jste se na hlavu stavěl. je to doložený fakt. Kraj s tím přišel ve chvíli, kdy ŘSD poslalo do EIA záměr na přeložku I/35 v úseku Turnov (v jižním obchvatu) – Ktová a to ve dvoupruhu, protože zkapacitnění nepotřeboval. A opravdu máte ty studie prostudované, že jsme se v Národním archivu nepotkali, mohli jsme hodit řeč?
Ano studie zpochybňuju, protože reálně se řidiči takto chovat nebudou..prostě to napočítali na Prahu a to jak Liberec-Morava, tak i Německo-Morava..sám tuto trasu jezdím a nemohu se postupu D35 dočkat..i kdybych měl jezdit přes Olomouc (bez I/73) a do Jíčína po současné I/35, tak tudy pojedu raději, než přes Prahu, v současnosti jezdím nejčastěji po I/38, protože D10, jižní spojka a D1 v okolí Prahy se ve špičce fakt nedá..to je furt nějaký problém..a mám ve svém okolí dost lidí, kteří se na tu trasu také „těší“ a přejdou z „pražské“ varianty. Ano u Libuně to bylo vystavěno jako těleso… Číst vice »
Tak to koncipujte stížnost na ŘSD, protože to si tyto modely objednalo a jak jsem psal již jinde, ten poslední je i součástí scháveleného záměru projektu z loňského roku. A k té Libuni máte nějaký pramenný doklad, nebo prostě jen přání otecem myšlenky? To, že tam stojí, ještě nic nedokazuje, respektive nedokládá možnou změnu koncepce v uceleném tahu.
A ještě doporučuji k četbě účelovou publikaci, kterou je možné si volně stáhnout na webu ŘSD. Nese název Páteřní síť silnic a dálnic, rok vydání 2013. Zde se na s. 106 píše následující: Jedním z dosud diskutovaných střetů rychlostní silnice s turisticky významným územím je vedení čtyřpruhové rychlostní silnice R35 územím Čes- kého ráje mezi Turnovem a Jičínem. Požadavek na situování rychlostního čtyřpruhu do tohoto území vzneslo krajské zastupitelstvo Libereckého kraje při schvalování zásad pro řešení zadávaného územního plánu velkého územního celku Libe- reckého kraje. Realizace tohoto požadavku však naráží na negativní stanoviska orgánů ochrany přírody z důvodu průchodu R35… Číst vice »
Zajímavostí je, že v autorském kolektivu nalezneme i současného šéfa ŘSD.
Opravdu? Všechny, včetně těch od roku 1969? A že jsem Vás v NA neviděl, mohli jsme hodit řeč. A ty modely se nechalo zpracovat samo ŘSD, takže jejich závěry zpochybňujete, chápu to správně? A tom čtyřpruhu je to fakt, který neokecáte, i kdyby jste se na hlavu stavěl. V roce 2002, když s tím LK přišel, tak ŘSD si nechalo zpracovat a předložit do EIA záměr projektu na přeložku I/35 v jižním obchvatu Turnova do Ktové a to ve DVOUPRUHU! Proč? Protože zkrátka nepotřebovalo kvůli nízkým intezitám trasu zkapacitňovat. Faktum!
Na svých závěrech nemám, co bych měnil. Jsou podložené fakty, povětšinou z provenience ŘSD, jeho předchůdců a soukormých subjektů, které pracovaly na zakázku pro výše uvedené subjekty. Tečka.
ještě bych do toho zatáhl 1. republiku aby vám to pasovalo …
Klidně, máte zájem?
Jo, a na tečku je na klávesnici samostatné tlačítko.
tahle „dálnice“ se staví už spíše 40 let..a bojkotuje se 30 let..
Nic se nebojkotuje, melete nesmysli.
vy jste zrovna jeden z těch co bojkuje i současnou přeložku I/35 ve variantě 2+2 a 2+1..tak být vámi jsem v tomhle ticho..
A jak se to prosím Vás dělá, ten bojkot? Tím, že se ptám a využívám svých zákonných práv?
ne vy jedete vlnu odporu, co to je jiného? Ano snažíte se využívat všech zákonných možností k tomu, aby se stavba neralizovala, protože dle vás není potřeba ani 2+1 a tvrdíte, že stačí udělat jen obchvaty obcí..to není bojkot?
Nic takového nedělám, to Vy mě máte hezky ve škatulce. A to že se ptám a vyžaduji odpovědi po odpovědných orgánech není žádný bojkot. To těleso se má realizovat i z mých daní a to za nemalou částku.
Už jenom toto je důvod, proč změnit na 21,5/110 v celé délce. Následné rozšíření bude o to dražší a zakrytím se ztratí motivace pro omezování provozu. Mimochodem kamionům je jedno zda jedou po /110 nebo /130. Jak se tato komunikace dostane do mapy, cesta tudy bude vytíženější.
A teď mi řekněte. Skutečně není možné realizovat část stavby I/35 např. v úseku Valdštejnosko-Libuň popř. Jičín v zářezu a nestavět ji na náspech a estakádách? Marně podél trasy hledám třeba řeku, která by silnici ohrozila. O spodní vodě v trase, ale nevím nic.
Odhaduji, že mosty a náspy budou dražšší než když silnici o třech (s rezervou čtyřehh pruzích) překlene most pro místní komunikaci nebo lávka. Projekt zcela jistě neexistuje, takže prostor možnou změnu asi je.
Projekt existuje. Na co by byla vydána EIA?
Opravdu projekt existuje? A proč se tedy píše, že ta projekční část teprve začne? Na co byla tedxy vydána EIA? Co se třeba do ní podívat?
Projekt má různá stádia podrobnosti…
Jest mi známo, jde o to, že zatím jsme byli pouze ve fázi studií. Jediná projektová dokumentace DUR, která byla zatím zadána se týká MUK Ohrazenice, ale to předpokládám víte.
Vy o tom fakt nic nevíte. Ani obecně o přípravě staveb. No dobrý…
Opravdu? Mám k dispozici studie celého tahu D35 respktive I/35 od šedesátých let do současnosti. Co tam máte Vy? A jsem obeznámen i s příslušnou metodikou MD a ŘSD. Dobrý, ne?
Mě už se to rovněž týkat nebude, ale aspoň se k potomkům nechovám sobecky. 2+2 po celé trase je jediné ROZUMNÉ řešení, do budoucna i nejlevnější.
Právě proto, že se k potomkův sobecky nechovám. Ono záleží na úhlu pohledu a Vy apriori jiný nepřipouštíte. A s tím řešením se obraťte na příslušné orgány, to ony rozhodly o tom, co se bude realizovat.
Tady nejde ani o to okolí Valdic Libune , průšvih je estakáda u Rovenska .. je to specifická krajina , to zahloubit dává smyls. Největší sranda ze skrz CHKO je to 2+2 ale po té je to 1+2
Díky za vysvětlení. Otevírám web RSD a koukám na úsek Valdštejnskou-Čimyšl: most délky 60m, 257m, 384m, 342m atd. Hmm. pěkný. Věřím, že s Krajinářem jako účastníkem přípravy bude možné najít citlivé řešení průchodu krajinou.
PS: O nezbytnosti přeložky stávající trasy není třeba diskutovat.
přeložka I/35 není plánována přes CHKO..to byla plánována za R35 komunistů a dokonce jí začaly i stavět v 80letech..
Ale prosím Vás, kde ji začali stavět v 80. letech skrze CHKO? Jediné, co se postavilo do listopadu 89 byl průtah Turnovem s mostem přes Jizeru a židovský hřbitov. A jen pro info Český ráj není jen CHKO, víte.
když někdo píše CHKO, tak tím nemyslí CHKO? Dobrý výklad… u Libuně, představte si a to v CHKO přímo..
Bohužel, řada lidí to zaměňuje nebo směšuje dohromady. Stejně jako aktivního občana za ekoteroristu, že?
Krabate,obdivuju vás.Se zdejší gumokolovou lobby si neví rady ani zkušení psychiatři.A navíc via NB a MB to vychází časově nastejno.Ale tam postavíme dálnici až poté,co dostavíme tuto.Generaci Klausových dětí tatínek moc dobře vychoval a oni tomu navíc fakt věří!A co teprv ,až se Motoristi spojí s ……
Nemám problém, rád se ptám, tříbím si tak znalosti a rád si vyslechnu i názor z druhé strany, pokud je věcný a relavatní. Na označení ekoterorista jsem docela hrdý.
Kdyby se nebálo ministerstvo zapracovat na tom, aby D35 byla protažena až tam, kam má být, tedy do Turnova s vysokokapacitním napojením na D10 (R10) a zároveň zatlačila onu dálnici co nejvíce pod úroveň terénu, nikdo by si nemohl stěžovat… Veškeré stížnosti by byly neoprávněné…
Tonneznate kverulanty z Turnova a okolí, za 30 let, co se o dálnici hovoří, nebyli spokojeni s žádnou variantou.
Aby taky ne, když to jsou vyhozené peníze! A o dálnici se tu nehovořilo nikdy!
Ale hovořilo, pěkně čtyři pruhy. Fakt moc nevíte i když se tak zajímáte, divné.
Šlo o rychlostní komunikaci a né dálnici,. Plete si pojmy a dojmy. Aktuálně už rychlostky nemáme a máme dálnice 1 a 2, ale to předpokládám víte. Fakt toho moc nevíte, hlavně že máte silné řeči.
A o co vám touhle reakcí vlastně jde?
A Vám? Budete stejně reagovat na předchozí výtku mistra Sáčka, že toho fakt moc nevím? Trochu selektivní přístup, nemyslíte?
hovořilo se o rychlostní silnici..což je dnešní dálnice II.kategorie..ty plány sahají až do minulého režimu..a dokonce se i se stavbou začalo ještě za minulého režimu
pohužel 1+2 prosazuje náš Hejtman, co je v úřadu. Tato přeložka by šla vytvořit citlivšji v profilu 2+2 s minimálním zásahem do krajiny a výhledů z skal na hřeben Kozákov – Tábor. Jen by to stálo o nějaký ten měďák víc. z těch 33 km o které se hraje, je zhruba 1/3 trasy v pozici, kdy to není úplně moudré a bude to činit komplikace. Odbočka stranou, Paceřák, nikdy jsem nepochopil proč tam nebyl tunel.. proč se vystoupe do původní výšky a hned se klesá pod koleje. když by to šlo protáhnout tunelem, ušetřilo by se na provozních nákladech i… Číst vice »
On pan hejtma se kdysi účastnil i pochodů proti „dálnici“ tedy R35. Dnes uvádí, že mu šlo pouze o tu variantu rychlostky, která jako čtyřpruh měla vést pod Troskami, což považoval za zhovadilost. Ale jinak nutno na jeho obhajobu říct, že tu varinatu 2+1 neprosazuje, „jen“ ji obhauje s odkazem na studie, které tuto variantu prokázaly jako dostatečnou. Jinak ta studie přeložky II/283 je opravdu fascinující a má jednak účel odvést dopravu z Turnova, z náměstí a pak napojit „vyloučené“ oblasti Semilska a Jilemnicka. Hezké je, že je ovšem veden pouze do toho Zeleného háje a dále už nic a… Číst vice »
Tou přeložkou na Zelený Háj se snaží vytěsnit dopravu z Kozákova. Což dává smysl, nicméně to pak v obci Slaná tou mít trápení ještě větší než je nyní. jen když už to obou celé dělat, je chybou že ta silnice nebude připravena na 2+2, nechť se postaví nový profil v jedné stopě s možností rozšíření. Mě osobně to může být jedno. Ulibice od domu 12 Km a na konec 2+2 u Turnova taky cca tolik . Místní se už naučili (ne všichni) Turnovské náměstí objíždět ať už přes Sekerovi Loučky, nebo Karlovice.
Přesně, ovšem ve stavající dokumentaci nejsou žádné návrhy na humanizaci, a to ať již staré I/35, ze které pak udělají dvojku a ani na staré II/283. Takže v momentě, kdy bude nějaký problém na novém přivaděči, například v zimě (koukněte na tan krpál), tak se to všechno zase pěkně povalí přes Tatobity na Turnov. Navíc se tu moc nezohledňuje efekt mama taxi a řady lidí co dojíždějí za prací do intravilánu města. Už je všechny vidím, jak jedou objížďkou spodem po nové I/35. Jo a jen tak pro info, po dokončení celého projektu bude dle dopravního modelu na náměstí v… Číst vice »
Ale jistě, skoro dvojnásobná šířka stavby oproti 2+1 by se na krajině vůbec nepodepsala…
Z 15,25 na 21,5 je dvojnásobek???
Tak jistě, ono je to v podstatě jednoduché… ale taky nejmíň 10x dražší?? Navrhuju to tedy stavět po 10x menších „kouscích“ po půl kilometru či celém někde…
Chtěl jsem napsat, jak mě překvapuje, že těm obcím evidentně nejde o to, aby se zbavili tranzitní dopravy po naprosto nevyhující stávající silnici. Ale z mapy jsem pochopil, že to jsou jiné obce, než přes které vede stávající silnice. Každopádně dobře, že si stěžují, protože takto se dostěžují k tomu, že bude místo varianty stupidního střídajícího třípruhu přece jen upřednostněna dálnice až do Turnova.
Víte, ne všem lidem, včetně těch, kterým před barákem jezdí kamiony, jde výhradně o jakékoliv vymístění této dopravy. Spousta z nich ji chce vymístit s co nejmenší zátěží na místa, kde bydlí, víte? Nejsou všichni jako vy…
Někdo, kdo si říká Jaaa by fakt neměl poukazovat na dle jeho názoru sobecké myšlení druhých. Ten třípruh je blbost, protože prostě nebude stačit. D35 je z nějakého důvodu zařazena do sítě Ten-t. A mimochodem, já jsem pro tu dálnici stavět „rakouským“ způsobem, tj. s maximálním ohledem na životní prostředí=tunely.
Pokud snížíme atraktivitu pro tranzit přes ČR, tak dost možná stačit bude.
A zařazení čehokoli do TEN-T je čistě rozhodnutí našich úřadů, dá se vyškrtnout prakticky hned.
Souhlas, o zařazení komunikace I/35 od Hradce Králové do Turnova do, tehdy jěště, sítě TINA na sklonku devadesátek rozhodla ČR sama, bylo to v její gesci.
A proč by neměl stačit? Viděl jste dopravní modely? Třeba ten poslední ze scháveleného zámětu projektu CK MD ČR co dělala firma Valbek?
Neviděl, mám tu smůlu, že po té trase často jezdím. Absolutně nechápu, že pokud je dálnice potřeba v úseku Hradec-Kralové – Jičín, není potřeba v úseku Jičín – Turnov. PS měsíčně nejezdím po republice cca 3500 km, tak mě prosím neupučujte o nějakých modelech.
Ajéje, pohled od volantu je prostě nejkvalifikovanější, kolikrát už to tady bylo?
A kolik toho najezdíte vy, že máte tak kvalifikovaný odhad?
Obdiv! Já bych tu trpělivost s ním tak slušně diskutovat asi neměl …
Díky, že to někdo ocení.
Velká část z dopravy mezi Hradcem a Jičínem míří dále na Mladou Boleslav, část rovněž na Novou Paku. Úsek Úlibice-Turnov bude vždy nejméně zatíženým úsekem tahu „35“ ať chceme nebo ne… Střídavý třípruh zde stačit bude i do budoucna, ale z hlediska plynulosti by samozřejmě byl lepší čtyřpruh v celé trase a ne jen mezi Turnovem a MÚK Žernov jak se aktuálně plánuje.. Jsem zde pro ten úsporný čtyřpruh S21,5/110, plnohodnotná dálnice opravdu netřeba
Je pravda, že pokud by se postavila silnice, jako je např. I/27 z Plzně do Přeštic, bylo by to obrovské plus.
Jenže tuhle kategorii jsme u nás raději všeobecně zavrhli jako nevhodnou, nerozumnou, málo bezpečnou…
To bych ani neřekl, ta I/27 je úplně nová silnice, u nás na severní Moravě se takto nedávno zprovoznila luxusní nová silnice I/68 + staví se Palačovská spojka, nebo silnice I/57 mezi Valmezem a Vsetínem. Spíš to vypadá, že kde je vůle, je i cesta.
D5-Přeštice je právě v úsporném děleném čtyřpruhu S21,5/110 tj bez odstavnych pruhů s SOS zalivy, stejně tak bude i zde od Turnova po MÚK Žernov nebo dokonce 20km úsek budované D11 Trutnov-Polsko. Zatímco I/68 je S24,5/110 s plnohodnotným odstavným pruhem, stejně tak budovaná Palačovská spojka.
Ale podle těch modelů se to jaksi vše točí, víte. O nich nás poučují pánové z MD a ŘSD a na základě nich se v zásadě rozhoduje co a kde se bude stavět. Na mě si nestěžujte. To je zrátka realita. Tady prostě historicky ty intenzity nikdy nebyly. Nebyly, nejsou a nebudou. Bohužel.
Já si na vás nestěžuji, mě jste vy o vaše modely u zadku.
Ale to nejsou moje modely. To jsou modely, které si nechalo uděalt na zakázku ŘSD z našich daní víte? A podle nich se bude stavět to, co se stavět bude. Takže si stěžujte na ŘSD a ne na obce či tzv. ekoteroristy.
To je mi taky u zadku.
Chápu, hlavně když si ten zadek vezu a pokud možno, co nejrychleji.
Nechápete.
A ste tam nekdy ?:)
Jistě že ano, jsem přímo z oblasti a dokonce z obce, která je tou dopravu nemálo zasažena. To ale neznamená, že nemohu mít svůj názor a mít možnost se ptát a to, co se připravuje je zvěrstvo za spoustu peněz.
Ja jsem z druhé strany kopce:) souhlas je to zvěrstvo a šlo by to lepe, sice dráž ale mnohem ohleduplněji k krajině, přírodě a lidem. Mě tam drásají 2 věci, jednou je ta obludná estakáda u Rovesnka a druhou, Turnov Benzina – Volavec , kdy se tam vybuduje nový Paceřák z 250 do 350 mnm, (Paceřák je z 300 do 400 mnm) Pravdou je že Paceřák má 2km a tohle cca 4.. například Turnov – Rovensko se snažit dostat co nejvíce pod zem – vyhloubit, položit betonové vrstvy a zavozit vytěženou zeminou. Například, v Rakousku okolo Klagenfurtu je to tak… Číst vice »
No, on tu u Rovenska původně návrh na tunel byl. Však ještě STPÚ Valbek z roku 2009 s ním počítala a objevuje se i na dochované vizualizaci trasy. A také podklady ŘSD z roku 2010 se tím chlubí, přestože už z roku 2009 je doložen závěr MD, že žádný tunel rozhodně nebude, protože prachy. Ovbjevuje se názor, že ten tunal byla jen dílčí dočasná úlitba právě spolkům a obcím, vážný zájem v tom nebyl. A v září 2024 jsme tu měli na návštěvě i ministra Kupku v Turnově a ten si dokonce dovolil konstatovat, že tak jako tak by mebylo… Číst vice »
Jako fakt nevím, jak by se dalo sáhnout do trasování tak, aby se nemusela dělat nová EIA. I kdyby se podařilo získat souhlasné stanovisko orgánu ŽP, že trasa po úpravě souhlasí s tou, na kterou byla vydána EIA, je to nahrávka na smeč a na sestřelení celé akce ekoteroristickými spolky. Minimálně si zaděláváme na pár let sporů. Přitom sám jsem jako projektant pro postupné ladění i po vydání EIA nebo ÚR, ale současná legislativa a hlavně právníci odpůrců tohle vůbec neumožňují.
Proto se kraj s MD dohodl, že projektant „bude brát v potaz i názor krajináře“, kterého zaplatí kraj.
Jinými slovy, MD v rámci dobrých vztahů neposlalo kraj do háje, když přišli s tím, že zaplatí krajináře. V potaz ho projektant vezme v intencích daných EIA (takže vůbec, možná přidá strom).
Místní politici se mohou voličům chlubit a pak výsledek hodit na hlavu MD.
Výsledek: win (řidiči) – win (MD) – win (místní politici) – loose (ekoteroristi)
Zrovna tady není potřeba spěchat. Až bude dokončená D35 a možná i některé úseky I/73, tak se ty údajně nedostatečné intenzity na čtyřpruh ukážou.
Přesně tak. Od Hrádku nad Nisou pofrčí kamiony na Brno a na Bratislavu právě tudy. Pak se bude muset asi aktualizovat EIA a možná dojde ke změně šířkového uspořádání na logický čtyřpruh na základě navýšení dopravní intenzity.
4-pruh je NEPRŮCHOZÍ. Berte to jako fakt.
I tisíc mínusů s tím nic neudělá. Je to neprekročitelná podmínka pro vedení v blízkosti CHKO. Nehledě na trasování. Ne všudy, kde se vejde 3 pruh, se protáhne dálnice nebo 4 pruhová silnice.
Tedy po valdstejnsko je 2+2 , pak nastává 1+2 s cestou do kopce (z 250mnm do cca 300-350mnm) pak začnou estakády , mosty a obludnosti, načež u Libune začne 2+2 do Ulibic. Neprůchozí to je jen pro ty co Evropou dojeli do Preperi (pardon) , takle nakresleny je to upe spatne z pohledu zbytečných stoupání a překvapivě v tom kopci je snih.. tedy se tam chystá Pacerak 2 .. zhovadilost .. a chápu proč se ozývají . Jako by byl problém do těch inkriminovaných míst , silnici zahloubit , překryt betonem a zavozit vyrubanou hlínou + neni ta doprava vidět,… Číst vice »
4 pruh jednou Bude. Berte to jako fakt….
Jenom se to bude rozkopávat kvůli takovým jako vy dvakrát.. asi jako teďka D48 . Doufám že ty estakády na 2+1 budou široký tak, aby v budoucnu tvořily polovinu dálničního profilu a vedle se dostavěla druhá.
Hm, zajímavé, při pohledu na mapu Německa nevypadá Zittau jako kdovíjaký uzel dopravy (hlavní směry Drážďany anebo Wroclaw-Katowice)… a hele, oni tam postavili novou silnici na hranici… a koukněme na potvory, voni to postavili nečekaně v 2+1 neboli vystřídaném třípruhu…! Po Lobau to má nějakých 25km a podle satelitní fotky už jim zbývá dodělat jen nějakých 5km… A tam další překvapení, okolo Lobau a směrem k A4 je tam čtyřpruh 2+2, dělený se středním pruhem asi 2m (užším než je šířka jízdního pruhu) a s odstavným pruhem(y) „co by se za nehet vešlo“ rozhodně <1m… a leckteré mosty přes místní… Číst vice »
Okolo Lobau, po přechodu na 2+2 (možno popojít jv směrem kilák tam je 2+1):
https://maps.app.goo.gl/UfnKFVG2D6x8rv4B9
Fakt? A viděl jste dopravní modely? To bude působit jako zjevení, že se s tím vůbec, ale vůbec nepočítalo. To opravdu nemůžete myslet vážně!
Ještě ke spokojenosti chybí zprznit Český ráj, vést to kolem Jinolic a Řáholcem atd…
„uvědomujeme si potřebnost řešení z důvodu neúnosné dopravní zátěže obcí na stávající trase I/35…“ spolek obcí, chtějí to.
Hlavní trasa Německo-Liberec-Hradec-Olomouc a dál
A že to sakra ty dopravní modely vůbec neukazují? Kde dělají ti odborníci z ŘSD chybu?
Pro jaký rok. Kam podle modelu zmizí doprava z D35, až bude dálnice dovedena k Jičínu. Liberec 108 tis. obyv., vedle Jablonec 46 tisíc. Ze směrů Ostrava-Zlín to bude s dokončenou D35 nejkratší trasa. A to i do Německa, navíc se řidiči vyhnou Praze. Němci u Žitavy letos dokončí B178. Trasa předběžně zařazena do TEN-T. Běžme říct do obcí kterými dnes prochází doprava po I/35, že model neukazuje.
Většina dopravy od Hradce u Jičína pokračuje na Mladou Boleslav, hlavně té kamionové. Mladá Boleslav je největším zdrojem/cílem cest nákladní dopravy v rámci celé ČR!!!
Hele, na mě to neházejte. Ptejte se úředníků z MD a ŘSD. Že se na řešení situace kašlalo od sedmdesátek není fakt problém nějakých spolků.
A mají v těch modelech ti odborníci z ŘSD také zaneseno, že v Evropě je mimo jiné opět válka. Že je třeba mimo čistě ekonomických ukazatelů sledovat i strategicko-bezpečnostní cíle? Co třeba zastupitelnost dálniční sítě v případě poškození. Mají ti plánovači z ŘSD také zaneseno v modelech, že Německo – průmyslový tahoun Evropy bude zcela jistě potřebovat levné ruce Ukrajinců a Balkánkců, aby zmírnilo dopady drahých energií pro průmysl? Kudy budou proudit polotovary do Německa není třeba při pohledu do mapy řešit (Rakousko se o to postará – už teď to vidíme v Brně). Snad si nemyslíte, že podpora Ukrajiny… Číst vice »
To se ptejte jich a ne mě. Já se snažím být jen aktuálně v obraze a mít k tematice pokud možno komplexní přehled. Jen Vám mohu případně interpretovat jejich závěry, respektive odobrné názory subjektů, které pro ŘSD ty modely na zákázku zpracovaly. A máte pravdu, za dvacet let může být dopravní mapa, respektive situace v dopravě v Evropě jiná, ale aktulně máme nějakou schálenou metodiku a podle které se postupuje, aby se to mohl mj. obhájit i ekonomicky a s přilhlédnutím k legislativě EU. Nic není v daném okamžiku ideální. Ovšem stále platí, že na úseku mezi Turnovem a Jičínem… Číst vice »
Tohle bude reakce někoho z.. no druhy strany světa 🙂 bo Raholec je trosku upe mimo tuhle trasu , Jinolkam se tohle ani nepřiblíží a hlavene , diky tomuhle bude mnohem pohodlnější turistika , cyklistika
cože? Ta trasa vede 200 m od Jinolic..to je dle vás ani nepřiblíží? Od Řáholce to bude cca 1km..to taky není tak úplně mimo..
Tak ja pochopil Jinolice , jako jinolicke rybníky a tamní kemp:) a raholec jako les.. pokud ho berete tam , kde je Rumcajsova jeskyně – tak právě to je tomto píši . Z těch 35km , kdyby bylo 8 pod zemí (v citlivém využití krajiny )tak to právě toto vyřeší
1) Zkrátit
2) Všude čtyři pruhy a 130 km/h
3) Zrychlit přípravu
4) Zlevnit výstavbu
5) Snížit náklady na stavbu
6) Snížit náklady na provoz
Ideální by bylo rozšířit stávající silnici má čtyři pruhy kde to jde. Nechápu jak mohli dovolit stavbu Lidlu a Kauflandu v místě kde čtyři pruhy mohly dávno pokračovat z dálnice z Prahy za Turnov
Kdyby to bylo tak jednoduchý, tak bychom nemuseli nic vymýšlet. Jen mne napadá, co budete dělat až s tím prostým rozšířením dojdete k vesnici? Aha!
slovo obchvat a jeho význam neznáte?
Aha a kudy? Neskončíte nakonec ve stopě navrhované zcela nové trasy?
Tady jde o jednu z nejstaších částí silnice I/35 v oblasti. Ten průtah s přemostěním přes Jizeru a přes židovský hřbitov nad bývalou firmou Dioptra vychází z návrhu územního plánu města Turnova ještě z šedesátých let a taky si to Turnov nakonec prosadil.
To by bylo absolutně nereálné. Jel jsem tam předevčírem a ta silnice, vede v podstatě pořád ve vesnicích.
Pze uz od dob krále klacka mela jit 35ka jinudy ..
Ti co nesmí na dálnici případně nemají dálniční známku pak nepojedou nikudy… no nic moc.
Vás škoda ve vaší profesi. Pojďte projektovat nebo rovnou nastupte na ŘSD. 🤣
Váš bod 2) je v přímém rozporu s body 4) – 6)
Už se různým spolkům ustoupilo v tom, že nebude dálnice, ale jen silnice první třídy.
Vážně? Můžete mi doložit, jak toho spolky docílily? Znáte studii Ateliéru T-plan z roku 2012 na objednávku MMR? Nastudujte si ji, prosím!
Když to je těžké, pokud vadí i násep. Zelený, porostlý křovinami, stromky…. Navíc v mírně zvlněné krajině, s kopečky.
Estakáda, snad jenom natřít do zelena, nevím. U těch náspů doufám, že obcím jde jen o to, aby byly osazeny zelení již během stavby a nenechávaly se holé pro postupné samovolné zarůstání.
Spíš jim vadí změna charakteru krajiny. Český ráj je opravdu “zahrádka”, kterou náspy s protihlukovkami opravdu naruší, zvláště výhledy.
Ale pod nádherné Pálavské vrchy chce každý druhý strčit dálnici. Velmi pozoruhodné.
Protihlukovky v tom případě nedělat.
Bohužel tam je silná lobby.
Mírně zvlenena krajina by byla , kdyby ta cesta vedla někde okolo současné trasy. Nicméně změna výšky z 250 do 350 a zpět na 250 a ještě jednou 🙂 to se jim povedlo a mistnaci hustěji prave kuli tomuhle
tak je to varianta kterou vybrali místní, aby vedla dál od CHKO Český ráj, aby byla ještě delší
Vybrali místní? A jak to, prosím Vás, dokázali?
Původní iniciativa Michal se s drakem pral si dala pauzu nebo vstali noví bojovníci?
Tipl bych na přebarvení pod novou neziskovku.
A co, Soros nebude?
Z drakem rval se Michael. No, hlavně, že máme možnost označit nepřítele, že?
To chce rovnou čtyřpruh v celé délce.
taky si říkám že to vůbec nemuseli k těm úlibicím tahat..
Ani ne, to chce spíše dálnici z Jičína do MB a dál na Mělník a Kralupy.
Z Jičína na Mladou Boleslav by měli udělat ctyrpruh a pak na Českou lípu
Až se někdy postavý D13 z Kar. Varů do Děčína,tak bude potřeba napojení na D35,ale vsoučasnosti tam i trasa Jíčín -M.Bol. stačí silnice I. třídy vedená kompletně mimo zástavbu s předjížděcími pruhy.
Tak se schválně podívejte, co se tam bude stavět, nebo co se tám možná chystá, s odkazem na studie. Ani tady žádné dálnice 1 či 2 nebudou a to tu jsou dopravní intenzity větší než mezi Jičínem a Turnovem- hlavně kamiony z Vrchlabí.
Z Vrchlabí těch kamionů není zdaleka tolik – výroba převodovek ve Škodovce je na prostor a dopravu mnohem méně náročná než výroba celých automobilů, Kablo si dlouhodobě vystačí s nějakými 10-15 kamiony denně, Hytos možná ještě míň, Tesla/Optrex už dávno nefungují, a tak největší nápor dopravy zajišťují Kaufland, supermarkety a stavebniny. 😀
Která neřeší Berlín – SK , Maďarsko atd..
To je naprostá nutnost a základ
Čtyřpruhy v takovýchto relacích se nestaví nikde v Evropě ani v USA. Na to opravdu nejsou prostředky.
No pak by me zajimalo proč v části té trasy je 10k den .. jestli je to málo , tak pardon.. jak tu zaznělo . Nespěchat , počkat co udělá dostavba D35 k Svitavam a uvidí se
Co udělá dopstavba D35 se pochopitelně ví a věděl byste to i Vy, pokud by Vám byl znám aktuální dopravní model pro tuto část přeložky I/35. Ten totiž s dostavbou D35 počítá a navýšení intenzit je zde promítnuto. A i tak, to, co se navrhuje, je dostačující…i výhledově.
Nejsou na to dopravní kapacity. Nejsou, nebyly a nikdy nebudou. Nastudujte si historii trasy, dopravní modely a dopravní studie- je toho dost už od šedesátých let.
Co šedesátých, možná i dvacátých …
Kdo to nechce vnímat v souvislostech, tak to zkrátka tak nevidí a když už, tak velmi zjednodušeně. Každému co je ho jest.
Taky bych tam raději viděl čtyřpruh nebo dálnici, ale buďme rádi alespoň za ten kompromis, který už snad žabičkáři blokovat nebudou. Při stavbě bych v HTU udělal prostorovou rezervu a v budoucnu v tichosti přestvěl na čtyřpruh.
A taky chceme kompenzace za míň dojící krávy!
To by mě zajímalo, jak zapuštěním silnice magicky zmizí ty emise z aut.
Emise hluku se sníží určitě
navrhuji všeho nechat!!! dostavět dálnici po úlibice, nechat dopravní proud a hustotu provozu svému osudu , a uvidíte hned že všechny obce budou chtít plný profil dálnice po turnov.. jen aby provoz zmizel z jejich obcí .
Jj, a že stejně neplaší i na trase do Jičína, kde je ta doprava rozhodně hustší, hlavně ta nákladní. A dopravní modely jste viděl? Tipnu si, že ne…
Rok od roku jsou emise aut nižší, pomalu se zvedá podíl EV, rostou i hybridy a vozový park se obměňuje, než ta silnice bude stát, budou průměrné emise na auto o třetinu nižší. Řešit tohle u vesnic kde se přes zimu stále ve velké míře topí uhlím a ty emise z toho jsou násobně vyšší je nesmysl
Emise z aut nejsou jen tzv. výfukové splodiny či tzv. obrus peneu a vozovek, ale i hluk, který se z náspů a estakád šíří velmi jednoduše značně daleko do okolí, ale pokud je komunikace naopak v zářezu, tak ten šíření hluku usměrňuje vzhůru do trychtáře či písmene „V“ dle sklonu boků zářezu bez potřeby výstavby protihlukové stěny či výsadby stromožadí, které navíc v době vegetačnígo klidu nemá listí, a proto během něj tolik necloní šíření hluku!
V době vegetačního klidu je zima a vzduch je studenější, takže se hluk tolik nešíří jako během veder v létě, ha.
To myslíte vážně, nebo je to sarkasmus?
V době vegetačního klidu běžně působí mráz na vozovku, v níž zamrzající voda působí trhlyny až tzv. výmoly, přes něž jízda vozidel je hlučnější než po rovné nepoškozené vozovce! 🙂 🙂 🙂
Vám měla způsobit trhlYnu vaše učitelka češtiny.