Obce nechtějí rozšíření D5 na šest pruhů. Kritika zní i z Prahy, podpořilo by to růst předměstí
Dálnice D5, most přes Berounku. Pramen: ŘSD dokumentace EIA/EKOLA group
Podle úředníků by byla cesta autem pro dojíždějící příliš atraktivní, měli by přesedlat na železnici.
Celý problém je již na sjezdu Ořech, kde najíždí na Pražský okruh mnoho aut, provoz se zásadně brzdí zpět k napojení D5 na Okruh, a dále zpět k letišti a k Berounu. Fyzicky nic nebrání zhotovení třetího pruhu od Ořecha k Barrandovské spojce, není to ani 3km!!! A tolik by to pomohlo!!!
Nejprve jsem si říkal, že debatu ohledně plánované modernizace D5 přeskočím, ale pak mi to vlivem dalších událostí nedalo (zejména až hysterický podcast na webu ŘSD). Dosud jsem si ředitele R. Mátla vážil za to, že po dlouhé době je ve vedení ŘSD někdo, kdo má zájem silniční a dálniční síť v ČR někam zásadně posunout. Teď už si to úplně nemyslím… https://zdopravy.cz/obce-nechteji-rozsireni-d5-na-sest-pruhu-kritika-zni-i-z-prahy-podporilo-by-to-rust-predmesti-201422/ https://zdopravy.cz/obce-bojujici-proti-rozsireni-d5-zvou-auta-k-sobe-rekl-matl-odpor-je-podle-nej-kratkozraky-201842/ https://www.rsd.cz/-/podcast-s-gener%C3%A1ln%C3%ADm-%C5%99editelem-%C5%98sd-roz%C5%A1%C3%AD%C5%99en%C3%AD-d%C3%A1lnice-d5 Souhrn toho, co se na veřejném projednávání 10.4.2024 v Loděnici probíralo a bylo ze strany samospráv a dotčené veřejnosti zejména připomínkováno: – před rozšířením D5 na šestipruh je zapotřebí nejprve zkapacitnit okruh D0 a MÚK… Číst vice »
Jasně, D10 rozšířit až do MB, ale D5 ani do Berouna… jo to má logiku milá Praho, to jo. Ostatně, Rudná už je dávno za hranicemi města, tak co mají do navazujícího úseku vůbec co kecat??
Rudná řeší pouze úsek který přímo ovlivní obec a její obyvatele. Velká část dalnice se nachazí na jejim uzemi a v blizkosti obce. Stanovisko pana Kocmana je věcné a správné. ŘSD pouze opakuje že je problém s kapacitou.
Od doby, kde má každá obec mít územní plán, je argument o generování výstavby satelitů kolem měst poněkud dětinský.
Akorát že se stále staví i podle územních planů 20 let starych a byrokracie teto země neumožňuje ho změnit rychleji jak za 10 let
Všechny cesty vedou do Prahy. Je to nevyhnutelné.
Jo, bohužel tak se navrhly, D1 až D11 všechnu vycházejí od Prahy… kdyby se to dalo objet jinudy tak ano, ale většinou nejde. Holt jste chtěli aby si všichni prohlídli Prahu (a pokud možno rovnou i Koně), a najednou je to špatně jeďte si někudy jinudy??
D2 rozhodně do Prahy nevede
Tremd je bojovat proti individuální dopravě, která město pohlcuje tranzitní nákladní doprava město ovlivňuje minimálně, protože je defacto na všech komunikacích v Praze zakázána
D0 ovšem vede z velké části po území Prahy, a to často i nedaleko mnohatisícových sídlišť.
Problém kapacity přípražských úseků dálnic není v IAD, ale v tom, že se tudy až na okraje Prahy zbytečně zavléká tranzitní kamionová doprava, pro kterou je to prakticky jediná (nebo minimálně zdánlivě nejsnazší) cesta po ČR – a to nevyřeší (ale naopak spíše ještě petrifikuje) ani dostavba D0 či případné jeho i jiné další zkapacitnění.
D0 vede plusmínus po hranicích Prahy, a to proto aby fungovala „dvojúčelově“ tj. nejen pro dopravu ale i pro místní provoz. Je to tak levnější. Kdyby se měla postavit spojka extra pro tranzit, a extra pro vnitropražskou dopravu, tak nejspíš ještě nestojí ani jedna z nich, MOŽNÁ by už stála ta tranzitní…
Kapacita je jiná věc, nechápu jaký odhad vedl k velkým částem 2+2 provedení D0, třetí pruh (při povolené rychlosti věršinou 100kmh) znamená jen mírné zvýšení zastavěné plochy a ceny…
Rozmohl se na tady takovy nesvar drasave kvilet na nedostupnosti bydleni v Praze. Praha zadne dostupne bydleni nepotrebuje. V Praze at bydli ti, kteri na to maji. Pro ty, kteri na to nemaji je spousta levnych bytu v severnich Cechach, na severni Morave a v Karlovarskem kraji.
… nebo ty „baráčky za Prahou“, ze kterých to mají do Prahy blíž + pořád mají svoji zahrádku/pozemek.
P. S. levné byty jsou především (byť ne výhradně) v tzv. sociálně problematických lokalitách, kam by se ne každý chtěl stěhovat.
Lidé kteří se odstěhují do svého satelitu za Prahu aby měli své pohodlí za levno musí počítat nemají právo si stěžovat na to že je před Prahou zácpa. Vzdali se privilegia bydlet kousek od práce. Mají na výběr daleko za Prahou a s kolonou nebo na metru v Praze.
Pokud se má ta dálnice rozšířit, tak ať se tam také sníží rychlost na řekněme 110. Nižší rychlost výrazně sníží hluk i CO2 z těch aut, takže to bude pro okolí akceptovatelnější.
No, po hranice Prahy úplně klidně… po Beroun? No možná, až takový problém by to nebyl, stejně se tam většinou stojí… mimochodem, jsou emise nižší ve 110kmh nebo při popojíždění v koloně??
Ty kolony ma vyřešit právě rozšíření, případné zpomalení by problém s emisema řešilo a hlukové zatížení by také kleslo.
Snížení rychlosti za stávající situace s 4 pruhama by paradoxně zvýšilo kapacitu, kvůli malému riziku nehody a okolním obcím by se ulevilo od hluku.
Mimochodem, CO2 není nijak nebezpečný (kromě koncentrací o NĚKOLIK řádů vyšších než se vyskytují na dálnicích), ten je nebezpečný celkovému oteplováni země… neboli, jeho lokální koncentrace nehrají žádnou roli. Zvolte si jiný škodlivý činitel, tedy jestli nějaký jiný vůbec znáte.
Například NO a NO2?
Klidně i CO, SOx… ale CO2 je špatně.
správně – místo nesmyslného rozšiřování paprskovitě vedených dálnic od Prahy (a naopak k ní) je 1000x vhodnější postavit 4 dálniční radiály tvořící okruh Čech podstatně zkracující a zrychlující dopravu mezi krajskými městy vedenou mimo Prahu a její okolí, protože by měl vést cca: 1.) V JIHOVÝCHODNÍ ČÁSTI – https://mapy.cz/s/mubovurolu : D5 JIŽNĚ OD PLZNĚ – ROŽMITÁL POD TŘEMŠÍNEM – D4 JIŽNĚ OD PŘÍBRAMI (část právě stavěného úseku D4 severně od Mirovice/Lety rozšířena na 3+3 pruhy a dále i spřevedením úseku I/20 pod ní zajistí kapacitní rychlé a poměrně krátké spojení Plzně a Českých Budějovic) – MILEVSKO – D3 SEVERNĚ OD… Číst vice »
Jako řidiči by se mi to líbilo, ale tato topologie má brutálně vysoké investiční náklady. V tomto konkrétním případě D5 kroutím hlavou, protože u Mnichova i pod Berlínem je už teď v některých místech až 9 pruhů a my teprve řešíme budoucnost. Praha má já nevím jestli bohužel nebo naštěstí polohu klíčového uzlu i mezinárodně. Jak se dostavují dálnice u hranic, bude to mít velký vliv i na dopravu zde, tohle zdaleka není jen o suburbanizaci. A navíc ty řeči proti suburbanizaci jsou teda pohledem obyvatele Prahy 12 velmi pokrytecké, když u nás Piráti (Tylová, Adamec, Brůžek) kde to jen… Číst vice »
POKUD chce Praha takto sabotovat téměř nejklíčovější propojení D1-D5 (jediná dokončená dálnice vedoucí do Německa) tak bude nutné přestat investovat do D0 a začít bohužel stavět dál. Donedávna jsem to považoval za hloupé, ale tohle mě přesvědčilo!
To vám to trvalo dost dlouho – a hlavní bylo plivat tady jedovaté sliny nejen třeba na Suchdoláky, že nechtějí okruh, když se snažili přesvědčit, že nechtějí ne okruh, ale ty kamiony, kterým nikdo nenabídne možnost jezdit smysluplně jinudy než přes Prahu.
Vy sám jste sice možná přímo neplival, ale těch, kdo to zastali i za vás, bylo (a stále je, protože pořád nic nepochopili) víc než dost.
Jenom si dovolím poukázat že kdyby se to řešilo od začátku jako tranzitní spojení bez ohledu na připojení „dovnitř“ Prahy tak by hodně velkému počtu cestujících „něco“ v těch místech chybělo…
„Sever“ holt ještě hodně dlouho nebude, svět se nezboří.
Jak Pražáky sere růst předměstí 😀 tam totiž lze levněji bydlet, kdo jezdí z větší dálky, tak tam může parkovat zdarma a mít třeba levný MHD tarif. Kdo by chtěl financovat tu zlodějinu v centru.
Předměstí, jinak suburbánní satelity rostly bez ohledu na dopravní spojení. Viz můj příspěvek výše.
Pražáky nesere růst předměstí obecně, ale to že lidé využívají poté zdarma infrastrukturu města a plní ho a stěžují si na špatnou dostupnost, člověk co si vybere se odstěhovat do levného předměstí se vzdavá privilegia být například na metru a musi vydržet i 2h v koloně před městem, to je skrytá cena toho levného bydlení. Jinak by tam bydlel každý ne?
Tohle přesně sedí i na Brno nebo krajskou aglomeraci Hradec – Pardubice..
Úplně stačí těch studentů , co dojíždi.. Teď cca 10000 Ukrajinců v obou městech ..
Každej “vidlák” by ideálně chtěl vozit děti sebou na Základku a na Gymply…
Vesničani to samozřejmě berou špatně a diví se, že magistrát si už aktivně zjišťuje , zda přihlášení adresy ke známým není jen fiktivní ..
Tady to je jak na sjezdu sociálních inženýrů. Jednou se Praha stala centrem státu, tak s tím se pojí i to, že se tam soustřeďuje správa celé země, a to i hospodářství. To zas přitahuje další lidi. Už přes tisíc let. A samozřejmě, s větším počtem lidí se pojí i větší nároky na dopravu. Navíc je současná situace zhoršená tím, že postavit byty v Praze je šílená byrokracie, takže, když už se něco postaví, tak je to drahé a navíc často blbě uméstěné, viz ty baráky u překladiště v Měcholupech. Tak se lidi stěhují do okolí Prahy. Což ale taky… Číst vice »
Přesně tak zlatá Libice v rovině. Ostatně než bude tunel, tak povede ze stanice. Praha-Smíchov do stanice Praha-Beroun.
6-ti pruh je nutnost prakticky všude a nemá smysl uvažovat o 4 pruzích
Navrhuju dvacetipruh, to by vám mohlo kapacitně třicet let vydržet.
Třípruh má smysl, protože tam je nárůst kapacity o 50 % a vede to k oddělení pomalé cargo dopravy od té rychlé osobní.
U nás ne bo pravý pruh více sjíždí pleumatiky, tak minimálně uprostřed 85 na tachu a smrt v očích….
Pomalé cargo je ovšem třeba oddělit úplně (= na jiné tangenciální komunikace) už mnohem dál od Prahy, než je nutit dojet až na D0, a pak ty dálnice blízko Prahy budou pro IAD stačit i třeba jen jako dělený čtyřpruh. Ale to pořád většina zaslepenců nechce pochopit = ani těch, kdo to mají „v náplni“.
Navrhuji přesedlat na skůtry. A kolony najednou zmizí 😀
Něco jako čtyřkolejka jo? One more track, bro??
Vyšší kapacita=vyšší zájem. 6 pruh se hodí pouze do kopců jako přídavný pruh pro kamiony
Souhlasím, třetí pruh není řešením, obecně je D5 hodně nešetrně vedena vůči městům a obcím v úseku Rudná až Zdice, to by se ještě zhoršilo, navíc by to ničemu nepomohlo, protože potíž je v křížení D5 a D0.
Dlouhodobě dopravní situaci vyřeší úprava zmiňovaného křížení, rozšíření kapacity D0 mezi Zličínem a Barrandovem a prodloužením stoupajících pruhů v Rudné a Vráži a pak je potřeba konečně hrábnout do železnice, tunel Praha- Beroun, elektrizace a zkapacitnění 173, plus zlepšit celý ŽUP. Právě kolejová doprava musí hrát stěžejní roli v dojíždění do Prahy.
Četl jste vůbec ten článek? Jasně se tam píše: „Se stavbou se má začít už v roce 2025 zkapacitněním mimoúrovňové křižovatky na Pražském okruhu na křížení s D5. Následovat má rozšíření samotného okruhu v dosud čtyřpruhovém úseku 515 od Barrandova. Teprve poté se plánuje začít s rozšiřováním dálnice, a to ve dvou etapách směrem od Prahy.“
Rozšíření zmíněných useků přesune problém jinam, na Barrandov, kde se vytvoři kolona protože jen 2 pruhy-> kolona u Rudné ale ve 3 pruzích, rozšířením jednoho úseku pouze přrsunete problém jinam a vytvoříte nové úzké hrdlo
Taky nezapomínejme na chybějící severní část Pražského okruhu, která pomůže dále rozložit zátěž v MÚK Třebonice, protože tranzit na D8, D10 a část na D11 pojede křižovatkou doleva, čímž dále uleví větvi doprava a přetíženému úseku Okruhu Třebonice – Slivenec
Na druhou stranu díky tomu ta dálnice není klikatá jak had, viz D6.
Tak nechme stat kamiony na D5 v kolona s pusteny i motory a to bude sii reseni a starostove okolnich obci budou spokojeni.Muzou se jet podivt 50 km pred Brno , aby videli co je. Ceka …
Pomalu popojíždějící kamion neobtěžuje okolní vesnice hlukem, osobní auto (zvláště těžké SUV, nedejbože elektrické) jedoucí 140 způsobí mnohem víc hluku. Proto z hlediska hlukových emisí je paradoxně žádoucí, aby ta dálnice byla co nejvíc ucpaná.
Stojící auto produkuje zbytečně CO2, natož poskakující auto. Proto z hlediska emisí by bylo ideální plynulá doprava.
Doporučuji vám přestěhování na Spořilov, případně kamkoliv na dohled Jižní spojky. Můžete si potom 24. hodin denně vychutnávat „ticho“ od stojících či v koloně pomalu popojíždějících kamionů.
Nedejbože elektrické? To je podle vás nejhlučnější??
Ne, D0 už nerozšiřovat, Praha ho nechce mít propojený (rozumně) s ostatními klíčovými dálnicemi v ČR. Za těchto okolností nerozšiřovat, zapomenout.
Jak jsem vdecny za kazdy kilometr nove dalnice tak v tomhle pripade povazuji rozsirovani D5 za uplne ten posledni krok, ktery by to potrebovalo. Mnohem dulezitejsi je: 1. rekonstruovat krizeni D5xD0 – ta krizovatka se hodi nekam do osmdesatek, kdy vznikla. Reko se nastesti pripravuje. 2. dokonceni D0 v severnim segmentu – neexistence teto casti D0 pretezuje jizni cast Prazskeho okruhu 3. Radlicka radiala – neexistence napojeni RR na MO znamena opet pretezovani D0 mezi Zlicinem a Barrandovem a take pretezovani Barrandovske radialy. 4. Odlehcovaci tah Plzen-Tabor-Pelhrimov-Humpolec. Nevim, jestli se jeste nekdy podari prosadit novou dalnici ale aspon v parametru… Číst vice »
Kapacity z roku 2020 jsou v celém úseku až do Berouna okolo 50 tisíc vozidel. To je již hraniční pro 2+2. Například 2+2 mezi Zličínem a sjezdem na Barrandov s 73 tisíci vozidly je již za hranou a vznikají každodenní kolony jen z důvodu vysokých intenzit. 1. Rekonstrukce křižovatky D5xD0 je potřeba. 2. Severní segment D0 nemá na 3+3 u D5 vliv, naopak Praha bude průjezdnější, což podpoří automobilovou dopravu všeobecně a i zvýší intenzity na D5. 3. RR nebude, posledních 10 let žádný posun kromě řečí. Magistrát v Praze do staveb pro IAD peníze nedává a lidem tato politika… Číst vice »
Bod 5. Nemáte pravdu. Ukázkou budiž D1 od pátého na dvacátý kilometr směr Brno a to včetně „čtyřpruhového“ stoupačáku u Všechrom…
Při tom zatížení, co tam je považuji za zcela legitimní zákaz předjíždění kamiónů.
No kde je stoupací pruh jako čtvrtý tam opravdu není ospraveditelný zákaz předjíždění kamionů, to prostě nejde ustát. Typicky se v tom stoupacím pruhu vyskytují některé hodně zatížené soupravy (schválně nepíšu přetížené, to už je jiný nezávislý problém) a těm co třeba jedou (polo)prázdné chcete vážně zakázat předjíždění a trvat na tom že za nimi pojedou 60?? To fakt přeháníte. Možná tak do „nejlevějších“ dvou pruhů, to snad.
2. Po dokonceni severniho segmentu se doprava rovnomerneji rozdeli na severni a jizni polookruh a nebude blokovat prijezd do Prahy na D5.
3. Pokud RR nebude tak to by bylo masivni selhani magose.
5. Pokud mate zakaz predjizdeni kamionu, nemusite resit 3+3. Dalnice neni zavodni draha pro tocvolanty s kamionama. Pokud dojede Litevec s polskyma jahodama do Mnichova o hodinu pozdeji, nic se nestane.
Ještě bychom mu měli připomenout, že je tu přesně připravené pro opakování scénář Brno (D1) – opravovat se brzo musí každopádně. Takže když dáme na předřečníka, bude se to spravovat stále jako 2+2 (Rudná-Beroun) a za něklolik dalších let (cca.5) se do toho bude kopat znovu při rozšířování na 3+3… kravina!
Slyšel jste o M25 aneb největší parkoviště světa…
Mate to nejake pomotane. Tady je diskuze k tematu D5 a navazujici D0, nikoliv M25. Jinak M25 obsluhuje aglomeraci s asi 20mil. lidmi. D0 asi se 2 mil. Na co dalsiho se potrebujete zeptat?
Dříve nás ovlivňovaly nápady ÚV, dnes úředníků.
Jedni od druhých se skoro neliší.
Někde jsou to ještě pořád ti samí. 🙂
1) odebrat pravomoci 75% úředníkům
2) omezit výkon samospráv
3) omezit spolkům a občanům možnost se donekonečna odvolávat proti stejnému..
…
včera bylo pozdě
Omezit vlastnická práva a zavést ústavní právo na přístup k dálnici do 10 km pro každéhp.
Plus zavést stavbu dálnice svépomocí. 😀
Dálnice v rámci akce Zet? To abych si zašel koupit lopatu.
Úředníci si asi myslí, že jsme izolovaný ostrov uprostřed Evropy a dálnice slouží jen pro vnitrostátní dopravu. Ale oni i tranzitující řidiči nechtějí čekat v zašpuntovaném Česku jen proto, že čeští úředníci nevidí dál, než 11km od Prahy a nemyslí dál, než do konce volebního období.
Pak by ale úředníci měli chtít rozšíření i úseků za Berounem, ne?
Jistě, ale a) je tam nižší intenzita takže 2+2 tolik nevadí b) nemáme zase tolik peněz.
Kdyby by chtěli podpořit tranzitní dopravu. Nebude většina dálnic radiálních s centrem v Praze či Brně. Ale postavili by se dálnice, které tyto centra mijí. 6 pruhů to fakt nezachrání.
Ta struktura sbíhající se u velkých sídel vznikla kvůli „dvouúčelovému“ využití dálnic, nejen pro tranzit ale i pro zdrojovou/cílovou dopravu do sídel.
Viz řekněme Vídeň, Mnichov, Paříž, Londýn… řeší se to obecně (třeba aspoň částečnými) okruhy kolem metropolí. Zdálo se že D0 je na to vhodný, jenomže Praha teď do to začíná házet vidle a představovat si že D0 je především pro vnitroměstskou dopravu. Kdyby to byli řekli hned, postavil by se dál aby takovéto cukatury nehrozily…
Mezinárodní tranzitní doprava na dálnice v zásadě nepatří.
Aha. A kam patri?
Do Švýcarska… Tam ten transit zvládaj…
Nadpoloviční část po dálnici… železnice tam má nadprůměrný podíl, nicméně stále menšinový.
Jako drobnost bych si dovolil připodotknout že švýcarská dálniční známka stojí už dlouhá léta stále 40CHF (=cca. 1050Kč) a dálnice tam i přes podporu vlaků mají, a dost…
Možná se budete divit, ale vozíme vlakem banány ( a zpět „šlupky“ ) z Bremerhavenu v Německu kousek za Arad v Rumunsku. Jednou až dvakrát týdně 🙂
Proto by to chtělo spojku v trase plánované Baťovi dálnice. Bohužel pan Baťa viděl dál než politici a úředníci za posledních 35 let.
Baťa neviděl dál – prostě nakreslil dálnici napříč republikou, „náhodou“ hned vedle jeho Zlína. I on si dobře uvědomoval, že je dobré mít dálnici blízko a ne muset jet desítky kilometrům než na ni člověk najede. Nicméně to vedení moc vizionářské nebylo, viz třeba úsek přes Chřiby.
To vedeni skrze Chriby melo svuj smysl. Vyrazne levnejsi pozemky a mensi problemy s jejich vykupem na strane jedne, neexistence Deti Zeme na strane druhe – takze dalnice vedouci lesem nikoho moc nevzrusovala.
Jenže ty sklonové poměry a náročnost výstavby v kopcovatém terénu nic moc.
Souhlas, proč se asitak soudobé (případně o trochu starší) tratě klikatily údolím říček a řek??
Výstavba by se ještě ustála, je to jednorázová věc, ale ty nevhodné sklonové poměry už zůstanou „nafurt“…
Leda by chtěl rozsáhle tunelovat. Ale to je řešením (za kopec peněz) i dneska, když už tunelujete tak je to skoro jedno kudy (skoro!).
Jenže jí nevedl skrz Zlín.
Tak samozřejmě, „jen“ blízko okolo…
Každá silnice I. třídy má podobné parametry jako Baťova „dálnice“. Ta byla jen takový zárodečný pokus o něco lepšího, než prašné cesty mezi městy.
A které je nemají, tak jsou místo uvedení do stavu silnice I. třídy,nebo postavení dálnice v souběhu, degradované na silnici druhé třídy. Viz třeba bývalá I/30. 😀 A pokud je silnice první třídy nedokončená, tak už jí nikdo nedokončil, Viz I/18 za Olbramovice k D1. 😀
Odpor obcí proti rozšíření dálnic u Prahy by měl řešit vrchní soud v Praze.
Tak jestli to bude nějaký soud řešit tak Nejvyšší správní v Brně 🙂
Podobně na Beroun obce nechtějí ani vlak, a to má být celou trasu v tunelu…
Možná jde doprava kolem Prahy jenom shrnout do věty „Obce nechtějí.“ 🙂
Když třeba většina obcí díky tunelu přijde o spodní vodu do studní, tak se není čemu divit. Když se budete bavit se „stavebníkem tunelů“ a on řekne, že to bude slyšet na povrch, tak taky asi nebudete hýkat nadšením. Možná by to dalo shrnou do věty „Kdyby Praha nebyla plná přistěhovalců a zůstali tam původní obyvatelé, tak by nebylo třeba cokoli stavět.“
Právě naopak, Praze nevadí přistěhovalci, ale dennodenní dojíždění statisíců.
At je to tak či onak, na tenhle problém se zadělalo už v do, kdy se Praha stala centrem Království českého.
Teď už je pozdě.
Každé hlavní město to nějak řeší. Je to běžný problém. Nemá ale smysl vybírat ta nejhorší možná řešení a pak se divit, že se problém jen posunul o kousek dál.
Takže nejhorší možná řešení jsou ta co už tam jsou obecně teď, a nejlepší jsou ta co se teprve plánují… (ta ještě nedostala šanci zklamat).
Pozemek vlastní, pouze do 75 cm pod povrch. Dál je to stejně státu. Takže stát může klidně zakázat i to čerpání vody ze studní.
Podsklepení a základy běžně 3 m, ve městě i násobně víc. Staré domy se 3 suterény nejsou vyjímkou, nové jsou i o dost hlubší.
A 75cm pod tím sklepením už jejich není. Na tu stavbu máte stavební povolení. Takže bez něj můžete jen těch 75cm.
Jinak kopat bez povolení můžete až do 1,5m.
Zajímavé jak se vodou straší u každé druhé stavby.
A semtam je to i pravda… bohužel, co do frekvence strašení vůči skutečnému problému je to tak že bez hlubších podkladů, jen na základě tvrzení, si člověk nemůže udělat rozumný závěr. „ano, možná, beru vaši námitku na vědomí“.
Argument starosty bych řekl, že je dost na hraně zákona, až skoro diskriminační. My se po dálnici do Prahy v pohodě dostat můžeme, ale občané dal od Prahy ne. Nebylo by lepší od starosty navrhnout rovnou zrušení D5?
Podle mě je lepší rozšířit D5, než aby se dostali do stavu kdy dálnice bude stát permanentně a lidé to budou objizdet mimo dálnici, něco jak je v posledních letech okolo Brna na D1, lituji hlavně kamioňáky.
Občané dál od Prahy v naprosté většině nemusí denně dojíždět autem. Chtějí „ušetřit“ a svobodně si zvolili dojíždění, které je pro Prahu extrémě nevýhodné? Proč se nepřistěhují? Když už dojíždět „musí“, odmítají hromadné způsoby? Tak ať snášejí negativa, která si sami způsobují.
Kdežto řekněme občané Rudné si zvolili dojíždění autem ze zcela jiných důvodů 🙁
„Jakékoliv kolize tam pak vedou k zácpám a dopravním kolapsům.“ Možná bych začal tam. Zrovna ten úsek od Berouna je ve špičkách plný lidí, co dojíždí denně a často si moc nelámou hlavu s předpisy a ohleduplností. To se pak nehoda stane jednoduše. Je třeba říct, že je těžké se tomu ubránit – ti lidé to jezdí už po tolikáte, že znají každý hrbol a sklon zatáčky, mají pocit, že oni jsou tady „doma“ atd. Navíc na dálnici fakt tráví třeba max. 15 minut ,tak si to chtějí odbýt co nejrychleji a v závodním tempu. Není to samozřejmě problém jen… Číst vice »
Ano. To kouzelné slovo ke kterému to směřuje a nikdo nevyzkoušel je TELEMATIKA.
Bohužel velký putane, telematika je krásná věc a když funguje, je to ještě lepší a můžeme si brát příklad z Německa nebo Rakouska, kde svou roli plní dokonale, ale dokud vám rychlost zobrazenou na infotabuli nikdo nebude dodržovat, můžete tu telematiku mít klidně každých 100m a je vám to k ničemu..na pražském okruhu na té TELEMATICE skoro pořád svítí nějaká rychlost ale nikdo nejpomaluje..pak to ztrácí výzvám, bohužel..
Nezbývá mi než souhlasit.
No pak musejí právě přistoupit ty sankce, konkrétně úseková měření mezi těmi tabulemi. Ty vybrané pokuty by i mohly trochu motivovat obce v okolí dálnic k tomu, aby nekladly tak velký odpor…
Ty metody se dají i kombinovat víte… podle hustoty provozu dynamicky měnit signalizaci, a jí stanovený limit pak kontrolovat…
Já z toho rozhodně nijak netěžím, takže za mě prosím nemluvte, děkuji.
Chce to jižní krajský obchvat Prahy D5-D4-D3-D1. Rvát tranzit na D0 je už nemyslitelné. Radlická radiála nebude a D0 není nafukovací.
Škoda že se D0 stavěl s argumentem propojky D1 a D5! Takže to byl tehdy podvod…
souhlas, není žádný důvod nutit tranzit D5 D1 jezdit do Prahy…
Nebo A96… Nebo Norimberk – Wurzburg teď dělají… Ale jak tam pak poroste předměstí, namísto toho aby si lidi kupovali… Dostupné byty… Ve … Městě jako je Praha? 😀😀
Šest pruhů k hranicím Prahy. A co dál? Kam pojedou? Silniční síť v Praze je již nyní přetížená. A na co chtějí jezdit? Ropa nebude nebo bude velmi drahá a biopaliva ani bateriová auta motoristé nechtějí. Vlak na elektřinu jezdí bez problémů.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-reality-prazane-miri-za-hranice-mesta-kupuji-levnejsi-nemovitosti-a-zenou-ceny-vzhuru-249574#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest245_nove_vyhledavaci_pole_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
To dnes vyšlo na Seznamu.
Přesně tak, navíc po D5 nepeážuje II/118, ale je nacpaná centrem trojměstí Zdice/Královák/Beroun.
Zajímavé je, že na sjezdu Loděnice ve směru z Prahy odpoledne zmizí určitě desítky procent a podobně v Berouně. Za Berounem je na dálnici zlomek aut oproti úseku u Prahy.
Takže tvrzení, že „… kapacitu dálnice neubírá tolik lokální doprava, jako spíš narůstající tranzit“ bych neřekl, že platí.
A viděl jste tu statistiku někdy vy? D5 má na úrovni Rudné 53 tis., za Berounem klesá na 42 tis a na rozhraní s Plzeňským krajem už to je jen necelých 31 tis. a za Plzní to zase hodně klesne. Takže vlaky z Plzně, z Berouna a osobáky k Berounu tomu dokáží ubrat opravdu hodně.
Najíždím ve Zdicích kolem 6 ráno a řekl bych že platí. Když najíždím za jiným autem máme kolikrát co dělat se zařadit. Na 130 můžu zapomenout.
Pokud je většina dopravy tranzit, pak zkapacitnění krátkého úseku nepomůže, ne?
Protože ten stejný tranzit ucpe dálnici i za Berounem..
Jenže k tranzitu se přidává místní doprava. Něco z D5 sice uhne na II/115 (Dobříš) a II/118 (Příbram) ale i tam už je to na hranici únosti. Kamiony se stěží vyhybají a tak to raději odstojí přes D0 na D4 nebo na I/3. Ty co jedou na D1, těm nic jiného nezbývá.
Nepomůže. Pomůže zvětšit a přidat počet příměstských vlaků, aby nejezdily přeplněné.
A protáhnout je do Hořovic.
Aha, já podle té adresy myslel, že v Blesku…
Tak když ne vlaky, tak tramvaje do středočeského kraje.
Jako chystaná do Zdib. Prostě na všechny strany od Prahy, kde není železnice.
Část odkazu za dvojkřížkem je zbytečná, není potřeba dávat odkaz velikosti novinového odstavce.
Přesně tak, taky si myslím, že by se lidi měli naučit tyhle různé trackovací nesmysly z odkazů mazat.. Chápu, že si chce Seznam měřit, kolik lidí mu na článek přišlo třeba z hlavní stránky a kolik z nějakých jiných spolupracujících webů (nebo odkud si platí reklamu), ale když ten odkaz někdo přenese někam úplně jinam, tak ty další parametry fakt totálně ztrácí smysl…
Jestli si někdo myslí, že rozšíření silnice nebo parkovacích ploch problém vyřeší, tak je totální blázen. Braessův paradox, který jinak popisuje dopravní indukci, je zkrátka neúprosný.
Tak určitě. A rozšíření železnice problém vyřeší? Nejlíp to vyřešil Stalin – není člověk, není problém.
Vyřeší. Vaše stalinistické řešení není řešení.
ANO VYŘEŠÍ !!!!
Braesův paradox je nějaká cimrmanologie, ne? Vždyť je to první semestr ekonomie.
Nulová cena za používání dálnice nezohledňuje vzácnost její kapacity a nastává socialistický bordel jako u všeho, co je „zadarmo“. Výsledkem jsou poměrně velké společenské ztráty.
Dostupná mobilita je ztráta pro koho konkrétně?😀
pro rozsévače blaha a sociální inženýry všecho druhu
Jasný, kdo chce, aby se za využívání něčeho platilo, je sociální inženýr.
To možná ne, ale „schovávají“ se za něj další kteří nechtějí mobilitu pokud možno vůbec, a zdražení je pro ně jen první krok k úplnému zakázání případně jinému způsobu ztížení/znemožnění…
Jinak není to tak že bysme na dálnice nic neplatili, platíme to samozřejmě z daní.
A co takhle jiné „flat rate“ komodity, třeba mobilní paušály „do vlastní sítě zadarmo“, internet, šalinkarta… ty vám vadí též?? Přece by bylo efektivnější kdyby ti co hovoří v jednom kuse platili víc než ti kdo mají 1 hovor za den??
Dostupná mobilitya ale funguje jen v případě, že na dálnici nejsou kolony.
Jenže ty tam jsou a budou. Budou i po rozšíření, protože dopravní indukce.
Nedostupnost je podsuv.
Není to jen věc ekonomie, je to i učivo teorie grafů. A o to jde. Lokální zlepšení může znamenat globální zhoršení.
Ale jen „může“, NIKOLIV „vždy znamená“!
Už chybí jen zavést všeobecnou drážní povinnost. Všichni povinně vlakem. Že jede jak při vzniku České západní dráhy jen na Smichov neresme. Jezdete rok dva denne po 171 a pak pište. To i ta denně ucpaná D5 je super.
Takové slippery slope chcete jen vy, tak tím zde prosím nestrašte.
Tak si ji zaveďte u vás doma.
Proč bych měl jezdit 2 roky po D5? Copak jsem blázen? 😄 Neucpávejte dálnici a bude to ještě víc super. 🙂
Braessův paradox popisuje něco trochu jiného, než je dopravní indukce. Dopravní indukce hovoří o tom, že nová komunikace vytvoží poptávku po další dopravě a tedy zvýšení objemu dopravy, zatímco Braessův paradox hovoří o tom, že přidaná komunikace zhorší celkový výkon dopravní sítě při stejném objemu dopravy. I proto je to „paradox“.
Však ano, tyhle dvě věci spolu souvisí.
no to nesouvisí. U Braessova paradoxu jde o dopravu přesměrovanou a ne indukovanou. A k indukci může dojít aniž by došlo k Braessovu paradoxu. To že dojde ke zpomalení dopravy není ještě Braessův paradox. Podstata toho paradoxu je v tom, že stejné množství vozidel (tedy žádná indukce) se při rozšíření dopravní sítě pohybuje pomaleji. To je na tom ten paradox. To že postavíte silnici a kvůli tomu se zvýší poptávka po dopravě (indukce) a výsledkem je nakonec zpomalení kvůli navýšení objemu dopravy žádný paradox neni.
Jak by vypadal asi teoretický Braessův paradox, kdyby z Plzně do Prahy vedla praktická 12ti proudá dálnice?
Braess by pak stál u dveří a mlátil hlavou o futro, co že to vymyslel za blbost.
Tak než na to přijdete, mlaťte hlavou o zeď vy. 🙂
On už mlátil a proto je tak bezmozkej.
Braessovi by to bylo úplně jedno a před Prahou by bylo takové veliké „P+R parkoviště“. Konečně.
Popírání pravdy.
Znak vašeho IQ houpacího koně.
Akorát že platí (jak uvádí sám) „ZA JISTÝCH OKOLNOSTÍ“ !
Přesedlat na vlak ano, ale ať ten vlak za něco stojí, pak se můžem bavit.
Vlak stojí za …….. Ubohost dostoupila takového rázu, že nedojede do centra Prahy a pohybuje se Be – Praha rychlostí fůry hnoje.
Ty autoholiku stojíš za …
Ebenfals!
Stojí za to, kolik je ochota za něj platit.
Je super, že už i úřady si všimly principu dopravní indukce, však ho objevili teprve před 90 lety… ale platí k tomu i B, které nezvládáme – když nechceme podporovat autodopravu, musíme nabídnout alternativu. Tedy např zkapacitňovat železnici, která je šetrnější, ale v současnosti kapacitně už také přetížená v okolí Prahy. Tak ještě na tom zapracovat.
Proto Berounský tunel, proto chystané čtyř/osmivozové EMU400 místo tří/šestivozových elefantů. Proto reforma zabezpečení, aby 7,5minutové intervaly místo 10minutových.
Se SŽ? Nikdy 🙂 se to tak nedělalo, a pak ty padající kozy, stromy, trampolíny, dráty atd.
Se SŽ se nikdy nestavělo Nové spojení, nikdy se nestavělo SuVo, nikdy se nezkracovaly intervaly z půlhodiny na čtvrthodinu a pak na 10 minut. Nikdy se to nedělalo.
Tak to je vtipné. Nejdřív se nastěhují do vesnic a pak protestují, aby v těch vesnicích bydlel někdo další. Přitom z těch pár kontaktů, co mám s vesničany, získávám dojem, že by tam bez auta žili jak ve středověku. Děti musí všude vozit, hromadná doprava je dražší než benzín. V zěmědělství dnes místo spousty lidí pracují stroje, takže i do práce musí obvykle do nejbližšího města. Proč tam teda vůbec někdo bydlí? V Praze mají spoustu čtvrtí, co vypadají jako vesnice, a budou mít MHD za 10 Kč/den.
Protoze ne kazdy chce byt bezzemek. Prijatelnejsi hustota zalidneni. Rozumnejsi cas, za kterej se clovek dostane z domu nekam do lesa na luft.
Zivot je holt otazkou priorit.
Do Prahy se chodi jen pro prachy. Coz je ovsem splnitelne pouze za predpokladu, ze tam clovek nezije (v opacnem pripade clovek funguje jen jako prutokovy ohrivac, prachy se u nej trosku ohrejou a jsou fuc). 🙂
Jo a pak tady byl jeste jeden pan, kterej psal, ze duvod jet do Prahy by mel, pokud by se mu jako verejnost racila slozit na vystavbu nove filharmonie 😀
O to nejde, jde o to že kdekdo si to představuje tak „ještě se sem nastěhuju já, ale pak už stopka, přece nám to tu všechno nezastaví a nezničí“!
Stalo se někdy, že by „obce“ s něčím souhlasily?
Stalo, ale jak kde a jak s čím. Beztak jezdí většina lidí z obce autem po dálnici. Tak proč jsou proboha sami proti sobě?
protože nechtějí, aby se tam k nim stěhoval někdo další
D5 stavěná za komunistů je příšernost, včetně průchodu Berounem. Mají důvod nesouhlasit.
Příkladem správně postavené dálnice je S10 u Freistadtu.
S tím se dá souhlasit, ale co s tím? Přetrasování by bylo drahé a na NIMBY by narazilo úplně stejně. Kolik lidí tam bydlelo před dálnicí a kolik teď? Nenastěhovala se tam spousta těch lidí až po postavení dálnice?
Akorát že by se za drahé peníze změnilo „škodíme mnoha“ (zjednodušuji) na „škodíme jen menšímu množství“ což je hezké, ale proti tomu jsou stavební zákony – v principu „co už existuje, může zůstat, ale nové se posuzuje mnohem přísněji“ Takže jakákoliv změna (i když je třeba k lepšímu) to má nesmírně těžké… a navíc drahé.
Takže si to shrňme. V Praze je na rozdíl od jejího okolí práce relativně dost, a to práce celkem kvalifikované a povětšinou i poměrně slušně placené (zejména ve srovnání s regiony). Kdo očekává, že se tato nerovnováha v dohledné budoucnosti změní, je snílek. Současně je tady bydlení drahé, a již nějakou dobu pro většinu lidí platí, že kdo nějak uspokojivě již nebydlí, tak na nějaký upgrade může zapomenout, bo na to nemá a mít jen tak nebude. Sociální a dostupné bydlení se nekoná a hodně let konat nebude, sorry jako. Když si k tomu připočteme stav 171 a to, že… Číst vice »
A když tu dálnici nerozšíříme, kolabs nenasatne. Jen si lidi více rozmyslí zda opravdu potřebují někam jet.
A ještě přidejme, že v Praze časem přibyde bydlení pro půl milionu lidí, ale kvůli trvající invazi přistěhovalců tím bydlení rozhodně na ceně neklesne.
Polovina z toho rozšíření „padne“ na zvyšování standartu bydlení (větší obytná plocha na osobu) a další část padne na slabě využívané komerčně pořízené byty buď investičních nemovitostí, a/nebo krátkodobých pronájmů ve stylu AirBNB…
Myslím, že důvodů proč nestavět ve směru do Prahy více pruhů na dálnicích se najde dost. Měli bychom říct centrálně, kde v republice chceme na dálnicích 3 pruhy a jen tam je vybudovat, a těch míst bude opravdu málo. Krásný příklad toho, že jde o adhoc řešení je D0, když se rekonstruoval před 14 lety úsek D5 K Barrandovu, nedělal se třetí pruh, protože okruh na severu převezme většinu dopravního proudu a je plánován ve třech pruzích a teď je to najednou jinak? Navíc pokud je v plánu Radlická radiala, tak další část provozu z Barrandova převezme ta, tak mi… Číst vice »
To je moc pěkný všechno, ale kdy bude sever okruhu? Radlická? Za 20 let? Možná… D5 tam už aspoň je, tak se dá situace aspoň řešit „teď“…a stavět ji po 90′, tak se jezdí ještě teď Berounem, to si taky přiznejme…
Žádná z dálnic vedoucích do Prahy by se rozšiřovat neměla a místo toho by měl vzniknout středočeský okruh nebo pololokruh jako je D55 na Moravě. Tah E50 může vést úplně mimo Prahu, tzn. i mimo tento úsek D5. Ta vede mj. přímo přes Beroun a ten by měl mít možnost se vyjádřit například referendem…
Ad D55. Ta by v prve rade potrebovala propojit s rakouskou A5.
Aby relace Viden-Polsko jezdila po ni. Ne po D1.
No jenže, protože D55 není (nebyla), tak se stát snažil (před lety) tlačit D52 a směrovat A5 na Brno, ne na Břeclav. Jinak by se mu polské kamiony objevily v Břeclavi – a co pak? Na západ na Brno nepojedou, když míří k Ostravě…
Jako ano, takové koncepce mají své výhody, ale též citelné nevýhody – zde například abychom PROBOHA nemuseli postavit 15km třípruhového úseku (rozšíření dálnice o 20% z cca. 26m na cca 32m) tak raději postavíme 100km 2+2 „na zelené louce“…
Just another lane bro. Trust me bro, that will fix the traffic bro.
Yo! It jest ain’t, bro.
Samozřejmě by šlo řešit smysluplnější opatření, které ostraní úzká místa (delší odbočovací pruh na Zličíně. prodloužení stoupacích pruhů nad Vráží směr Beroun i u Rudné směr Praha, aby nekončily před vrcholem kopce, ale až u sjezdu atd.), ale navrhovat další pruh v celé délce je jednodušší …
Tak jistě, a tím by se ušetřilo asi 25% délky toho pruhu… důležitá výhoda, fakt!
Třípruhová dálnice je „permanentní stoupaci pruh“ pokud vám to tak vyhovyje lépe terminologicky, prosím já se s tím spokojím…
Jj, v nebližších deseti letech se očekává, že počet obyvatel Berouna a okolí se navýší o 2-3 miliony a naprostá většina z nich bude samozřejmě dojíždět do Prahy. Protože jinak je srovnávání amerických aglomerací, jejich stylu života a jejich dopravní infrastruktury s českými reáliemi úplně mimo.
Kdyby to nepopisovalo postup MD, tak by se tomu mohl člověk zasmát.
Jenže je to k pláči.
Kéž by to bylo o železnici – např. Poříčany – Kolín.
Viz „až se postaví tunel Beroun PAK už bude všechno v pořádku“, samá pozitiva a sociální jistoty, spása světa!
Podle intenzit z roku 2020 jsou intenzity podobné do Rudné i do Berouna. Zhruba 50 tisíc vozidel za den, což už je na 3+3. Trend stěhování se k velkým městům je celosvětový, naopak místa daleko od velkých měst se vylidňují. Z hlediska ekologie je jedno, jestli bude zeleň u Prahy nebo někde daleko od velkého města. Prostě barák daleko od města se časem promění v přírodu a člověk bude bydlet u města. Samozřejmě nyní je problém v tom, že k nám přibylo najednou 400 tisíc lidí z Ukrajiny, což znamená plnější silnice, nedostatek bytů a další problém, ale do budoucna… Číst vice »
Jestli se západní Evropa co nejdřv nesemkne proti teroristovi z Kremlu a nezačne na Ukrajinu dodávat zbraně jak na běžícím páse aby se mohli bránit, těch lidí z Ukrajiny tu může být za chvíli několik milionů.
Kdyby se Ukrajina vzdala, tak z naší vlastní zkušenosti víme co by se stalo – na Ukrajině by se opakoval rok 1968 v Československu, tzn. část lidí by emigrovala na Západ. Nicméně nejčastějí emigrují lidi mezi 18-40 lety a těch již polovina z Ukrajiny emigrovala na Západ, takže o milionech nemůže být řeč, ale dalších pár set tisíc ano, což by u nás dále zhoršilo situaci na silnicích i s byty.
Takže to rozšíříme na 3+3 a nastane ráj na zemi? Ne, za pár let to přestane stačit (protože jsme to teď rozšířili a tím zatraktivnili dojíždění IAD) a budeme tam kde jsme byli doteď. Řešením je udělat v Berouně u nádraží velké parkoviště, postavit tunel a do města (Prahy) jezdit vlakem jako v civilizovaných zemích. Pár kilometrů od bydliště mám dálnici, kde je v jednom směru 4-7 pruhů (celkem v obou směrech 11 – 12 pruhů). Do města je v ranní špičce 8 pruhů, jinak 5. Z města jsou ráno 4 pruhy, v odpolední špičce 7 pruhů, jinak 6. Ve… Číst vice »
A kdo nema auto, tak si koupi jeste dalsi dve, sice ma jenom jeden par sedacich svalu na jednom tele, ale urcite bude jezdit jeste o to vic. Nemam co delat, jdu se projet po dalnici, tak urcite.
A tedka konfrontace realitou, jo?
Auta jsou nyni jeste stale dostupna sirokym vrstvam obyvatelstva a kdo jej chce, ten jej uz davno ma. Cili jsme u nejakeho rozumneho maxima, o moc vejs to uz nema kam jit.
Na druhe strane mate nejaky naklady za servis, PHM apod., takze doprava autem v jednom cloveku je natolik draha, ze vetsinou nema smysl.
“Jsme u rozumného maxima, nemá kam vejš to jít” – Tohle je typický příklad klamu, který se tady opakovaně uplatňuje a zkracuje do teze “just one more lane bro”. – Ne, přistěhovalci, co se teprve přistěhují, tam teď auto nemají a tamtudy nejezdí. – Ne, pokud bude spojení lepší, naroste počet cest lidmi, kteří tamtudy nyní jezdí méně často, protože to dýl trvá. – Ne, mohou to využít další lidé, co teď jezdí jinudy – tato změna bude cca v 50 % případů k většímu zablokování (viz zde probíraný Braesserův paradox) – Ne všichni, co by to auto mohli použít,… Číst vice »
Zkapacitnenim dalnice na 3+3 dojde k dramatickemu narustu poctu lidi, kteri za stavu dalnice 2+2 nemeli volnych 10M ke koupi typizovane bunky v panelaku nalezato, ale za stavu dalnice 3+3 je najednou mit budou, aby mohli zacit dojizdet kazdej svym autem a nove pridane pruhy nalezite saturovat? To je myslenka vskutku inovativni. Nebo se rozsirenim dalnice na 3+3 zazracne snizi cena pozemku na polovic, protoze tam nikdo nebude chtit bydlet, a proto se tam tech bytu a baraku postavi vic? To je sice teoreticky mozne, ale na jednoho, pro koho bude ten hluk nesnesitelnej, stale pripadaji tri taci, kteri by… Číst vice »
Braesserův paradox je velmi vtipný, pravděpodobnost je 50:50, takže je to asi jako házet mincí a tvrdit, že nejspíš padne panna…nebo orel. Může se tomu říkat třeba Jaaaův paradox.
Jako v USA, viz I-5 v LA 🙂 A nejlepší je tam mega-křižovatka I-5 x I-10 x US-101 x CA-60 🙂
Kolikatinásobně větší že je tamta aglomerace než Pražská? 5x?? A to překvapí že je tam 3x tolik pruhů???
No, Vy to asi chcete když tam bydlíte, ne?
Já tamtudy ve špičce jezdím jen opravdu výjimečně. Nebudu bydlet tak, abych musel přes takovéto špunty dojíždět.
Podotýkám, že v Berouně už velké parkoviště u nádraží je.
Srovnávat stav v USA kde má jedna jediná aglomerace víc obyvatel než celá ČR dohromady, se situací v Praze, to už chce vážně velkou odvahu nebo hodně nízké schopnosti a vědomosti.
Tak, tak – mamlasů z MD ráj.
Místo, aby dělali psí kusy, aby co nejrychleji zkapacitnily a elektrizovali železnici okolo měst, tak vymýšlej šestiproudé kraviny.
Klidně na těch vedlejších projektech pracujte, žádný problém, a až to bude hotové a dálnice se vylidní tak že třetí pruh bude zbytečný, dáme tam šrafy a zábrany a já ze svého zaplatím tu cenu toho „zbytečného“ rozšíření (samozřejmě jen rozdíl mezi cenou reko 2+2 a reko 3+3!)… nemám obavu že by to nastalo.
Já nevím no, nebyla by lepší cesta stavět byty uvnitř a v těsném okraji měst? Tam dává větší smysl použití MHD, kola a podobně na cesty do práce, všude je to blíž, není taková potřeba jezdit denně desítky km autem. Nemusíme si zastavět krajinu satelity, lepší je zahušťovat to, co už dnes stojí. Třeba Praha má kapacitu na další milion lidí, na brownfieldech, v prolukách, v oblastech velmi řídké výstavby nebo v zatím nezastavěných plochách uvnitř katastru. A mají to tak všechna města v ČR, třeba Brno má obdobné kapacity, podívejte co se děje na Cejlu, celá Trnitá čeká na… Číst vice »
Ve měsrě zase (taky) ječí místní, že žádnou další výstavbu (zahušťování) nechtějí.
Casto je hlavnim duvodem odporu mistnich narust dopravy
Mysleno narust IAD.
Nojo, fenomén NIMBY…. Bohužel
Ony se staví i ve městě, i když málo. Jenže, kdo by si to asi tak mohl dovolit? 1+kk 35m za 6 mega? To si radši koupím za půlku někde v Chyňavě 100m barák se zahradou a budu „ten kousek“ dojíždět… A jsme u toho, že…
Tak zrovna Beroun, má MHD zoufalou. Vždy stála za prd, ale po integraci je to zoufalství. I vymeták 380 po prodloužení, jede mimo vlakové nádraží. Zato by autor měl dostat zlatého bludišťáka.
Ono na to dojde, ale postupně, protože to by třeba ti vlastníci těch polí uvnitř katastru Prahy mohli dostat zbytečně málo zaplaceno… lepší počkat až budou pozemky ještě dražší! A mezitím získat nějaký obolus z pronájmu.
Nová doba – úředník vybere jaká doprava je společensky vhodná,a tu nevhodnou „zneatraktivní“
(příklad z druhého břehu – D1 – převzala si Praha – ačkoli ji pak za pražské peníze bude udržovat – a omezila rychlost)
Tedy nezlepšujeme VHD, ale zhoršíme či nebudeme zlepšovat IAD, aby VHD neměla konkurenci…to že ve špičce v linkách S není kde stát, že od Berouna se cestující modlí aby na Výtoni překonali řeku – nezájem, zato Vám nepostavíme radlickou radiálu ani nerozšíříme D5
A kdo to má vybrat? Důležité je ten kdo o tom rozhodne, a to je politik. A víte, kdo politika volí?
Vsak takhle je to v poradku, to je ten zeleny nerust, prostrednictvim kterehoz zachranujeme planetu. Pripada mi to jako neskutecnej bizar. Nic nedelat, nez bude postavenej tunel Praha-Beroun. Nejak mi to nevychazi, podle archivnich prezentaci – ted nevim, jestli jeste CD, nebo uz SprZel – je tenhle tunel prece v provozu uz od roku cca 2007 (?), akorat se jaksi furt nekoplo do zeme, a vlastne tytez obce tam ani ten tunel nechteji, protoze pritomnost docasneho staveniste je pro ne taky problem, do zeme se furt poradne nekoplo, ale my budeme cekat. Asi na Godota. Nemluve o tom, ze to… Číst vice »
Rakousko (-Uhersko) bylo moloch ale ne demokratický, takže když se na hoře konečně rozhodli tak tam dole v Horní Dolní měli smůlu. A kdyby řvali, dostali by ještě přidáno.
Jak kdy a jak v čem.
Čím více cest, tím více aut. Čím více aut, tím více nehod, úmrtí, hluku, emisí, záboru půdy, dramatických nákladů na údržbu. Co je na tom tak těžkého pochopit? Míříme ke kolapsu sociálnímu, ekonomickému, životního prostředí a oni ještě chtějí tempo zrychlit, místo, aby brzdili. Míříme plnou parou do jeskyň. Nepotřebujeme dopravní systém zahušťovat a zesložiťovat, ale zjednodušovat. Pokud máme přežít nějakým důstojným zpúsobem, tak budoucnost je lokální a ne kvůli každé kravině pořád jezdit sem a tam desítky a stovky kilometrů.
Problém je extrémně pevný benzín a nafta a s elektřinou to nebude lepší, v momentě kdy se každému v RD dobije auto ze solárů „zadarmo“, zase se mu bude lépe jezdit zbytečně kvůli každé kravině…
*samozřejmě levný 😁
Když zdražíte benál, tak lokální zaměstnavatelé budou nabízet ještě nižší (relativně) mzdy, neboť jim zaměstnanci hůř odjedou za lepším.
Možná, ale taky možná bude jezdit jen krátké trasy, aby nemusel nabíjet za draho. Bohužel tady chybí kvalitní (rychlá a hlavně spolehlivá) železmice. A když se vykopne s návrhem VRT, hážou se jí klacky pod nohy.
A to je samozřejmě špatně a je třeba tomu účinně zabránit!!
To je sice pěkné, ale doby, kdy můj otec chodil do práce 15 minut pěšky jsou pryč.
V místě kde bydlím si nic moc nevydělám a tam kde pracuji je pro mě bydlení nedostupné.
To byste musel přesvědčit zaměstnavatele k odchodu z Prahy a nebo zvýšit pražskou ubytovací kapacitu na dvojnásobek.
Sám jsem to v minulosti neměl jinak. Pro to by měla být prioritou investice do regionů a ne do dálnic.
A jak si tu investici do regionu predstavujete, prosim? Nejake investice meli treba kuci na Tachovsku a dvakrat spokojene se teda netvari, nakolik si sklady a montovny dovezly i svoje zamestnance z exotickych zemi (Indie, Filipiny, Indonesie, Kazachstan)… A soucasne tam neni, kdo by sel delat hur placene (ale nezbytne nutne) prace, protoze sklady a montovny vysajou vsechno uplne ganz. Proti tomu vsak jsou veskera negativa, tlak na zdravotnictvi, skolstvi, komplikace s lidma, s nimiz se clovek nedomluvi, protoze proste nema jak. To je pak radost. Cim dal vic mi prijde, ze henta potreba mit tady aktivity s vysokou pridanou… Číst vice »
Ten ještě vylepšíme propouštěním bez udání důvodu
Tak! Umístěnky, patnáctiminutová města a ven pouze na propustku.
Nejste nemocen?
Tahle dálnice potřebuje jednu věc a to je napojení na D0 tak, aby na D0 pokračoval třetí pruh až na sjezd na Barandov. Každičky den je kolem Rudné kolona jen proto, že při sjezdu na D0 se to celé zablokuje. A.pokud chcete při sjezdu z D5 na D0 směr letiště, tak PČR si našla nové místo a sbírá tam auta, co to vezmou přes zebru.
Podekujte RSD, když někdy před 15-ti lety byla resena úprava napojení na Zličín, což je dopravní marginálie, ale odbočení z D5 se ponechalo na úrovni běžného sjezdu. Kapacita D0 mezi D5 a Barrandovem to se vědělo už v dobách projekce tunelu na D0, že je problém. Ano dojíždíme na to, jak před lety pracoval stát.
Přesně. Odbočení z D5 na okruh směr Barrandov je tragédie, to mělo být řešeno třeba rozvidlením D5 na 2 + 2 pruhy, dva rovně, dva dolů a průběžně spojit s D0. Jenže my to tak nechceme. U Brna je to to samý, naštěstí se do křižovatek už koplo.
Naštěstí, no, ale zhruba 5 let potom co se dokončila kompletní rekonstrukce D1 okolo brna, v původním uspořádání…
Většina uvažujících lidí už tehdy tušila že ten jeden pruh navíc bude potřeba, ale „nemáme na to plány/povolení+pozemky“ tak to museli dělat v současné podobě… aby se to za chvíli zase předělalo. Podíl na tom mají i škodiči, co nechtěli nikdy nic, ale podařilo se jim to „jen“ osunout a prodražit.
Přesně to samé hrozí akutně tady na D5…
Jo, videl jsem je nekoho kasirovat na te zebre. A vlastne nechapu proc. Jsou tam stojici auta v tom jednom jedinym pruhu, cili prekazka v provozu. Nu a pri objizdeni prekazky se na V13 vjet muze, zeano…
Zkousel nekdo tuto argumentaci ve spravku?
Pomalu jedoucí/stojící kolona není překážka v provozu.
Tahle dálnice potřebuje Berounský tunel, aby se lidi přemístili na železnici.
A proto se o něm už 20 let „vážně“ diskutuje! Ale ať nekecám, „už“ ho začali i projektovat… ještě tak 5let projekt+povolení, a pak cca. 10 let budování…!
Řešení je jednoduché. Stačí aby hromadná doprava byla pro cestujícího více atraktivní variantou než auto. Pokud jsem autem v Praze za 30 minut a po železnici z toho mám celodenní výlet tak není co řešit.
P+R v Berouně odkud jsem v Praze autem za 5 minut a vlakem za hodinu je výsměch, nebo tunel.
Ano, ale právě proto se musí investovat do železnice a né do šestých dálničních pruhů, ABY BYLA jak píšete „více atraktivní variantou než auto“.
Když budou volové cpát peníze do šestých pruhů, tak budou scházet na zdvoukolejnění tratí a elektrizaci. Je to jeden měšec jménem SFDI.
To není „buď a nebo“! Není třeba ostatní možnosti dopravy schválně kazit, aby vynikla ta vámi preferovaná…
Vždycky jsme chtěli mít v ČR dálice, ale co se nestalo? Jezdili nám auta.
Dle mě by se měli rozvíjet všechny typy dopravy najednou, ale dnes se nové tratě fakticky nestaví, zatímco dálnice (i když pomalu), celkem jo. Takže logicky stoupá automobilová a ne vlaková doprava.
Pokud by se rozjela i stvaba VRT, či jiných velkých tratí, tak by mohlo mít smysl počkat a pak vyhodnocovat, jenomže to se neděje, tudíž by tohle vzájemné čekání znamenalo zastavení veškeré výstavby.
Takže máme na výběr stavět aspoň dálnice nebo nestavět nic a divit se, proč to nefunguje.
To je blbost. Měla by existovat synergie s preferencí těch druhů dopravy, které jsou v důsledku nejefektivnější – což není podpora dalšího „růstu“ individuálního automobilismu v době, kdy hromadná doprava po železnici míří někam k 15 až 10 %. Naopak, měli bychom stavět „alespoň“ pořádnou železnici, zvláště když už pro ta auta není místo ani tam, kam dojedou.
Teoreticky bych s vámi i souhlasil, ale prakticky v ČR se zásadně více rozvíjí infra pro silniční dopravu a na železnici děláme maximálně přeložky, natož aby se stavěly nové rychlejší tratě, tedy přímou obdobu dálnic, co se staví. Je to vidět i v diskuzi o VRTkách, kdy i význam těch nejpotřebnějších je zpochybňován.
Máte pravdu v tom, že VRT už se měli dávno stavět.
To je jasná chyba. Okolo Prahy, Brna, Ostravy by se uvolnila kapacita pro příměstskou železnici a bylo by to skvělé.
Jenže SŽ nemá Mátla … takže železnice je v …
teda výstavba VRT
Za železniční tratě se utrácí poměrně dost, ale výsledek z toho poměrně tristní…
Anebo jsou železniční stavby řádově dražší, což je sice možné ale pak se těžko divit jejich nižší popularitě (za tu cenu)…
Jsem rád, že zjišťujeme, jak funguje dopravní indukce, před tím, než vybudujeme desetiproudá monstra v každém směru. Lidi používají způsob dopravy, jenž je pro ně nejvýhodnější. Pokud bude nejvýhodnější (nejrychlejší, nejlevnější, nejpohodlnější) dostat se z Berouna do Prahy rychlovlakem a pak MHD, tak to většina lidí dojíždějící z Berouna do Prahy za prací a dalšími věcmi udělá. A dálnice bude i ve dvou pruzích volnější pro ty, kteří jí skutečně potřebují, tedy vezou nějakej objemnější náklad a nebo se jedná přímo o profesionální přepravu materiálu či lidí.
Jako já třeba vlak preferuji, nicméně realita je taková, že osobák po 171 je prostě mnohem pomalejší než jet po D5 a pokud někdo navíc pracuje spíš na kraji – třeba na Butovicích, tak je to fakt dost nevýhodné. Být tunel, tak je to jiné, ovšem proti tomu taky všichni brojí a navíc jeho realizace je běh na dlouhou trať. Podle mě by teda nebylo od věci udělat oboje, ta D5 je už teď každé ráno v kolapsu a autobusy tam mají klidně 20 a víc min zpoždění, které se pak přenáší i do dopravy v Berouně a okolí.
Jenže proč pak dělat ještě železnici, když budete pořád „nejprve“ rozšiřovat silnici.
Železniční stavby fakt nestojí kvůli silnicím.
Ale nestojí kvůli silnicím, protože plánovací komise dala při financování projektů staveb přednost silnicím. Železnice se stále často vůbec neuvažují.
PLUS plány na železniční stavby buď nejsou vůbec, nebo stojí v pozici (železnice vedle dálnice by nám tu moc hlučela, chceme čtyřicítku“ to vám nedělají automobilisti, ale NYMBYsti, kteří ovšem náhle v případě D5 se stávají „dobrýmy“ nymbysty, protože se najednou shodují s vašimi cíli…
V Praze mají autobusy taky 20 minut zpoždění. Kudy ta auta v Praze mají jet, aby autobusy v Praze 20minutová zpoždění neměly?
Srovnávat osobák s dálnicí je stejně logické, jako srovnávat okresku s VRT.
Nejsem odborníkem na dopravu, ani urbanistiku. Nicméně pokud v Praze budou megadrahé pronájmy a nemovitosti, tak si je všichni stejně budou pořizovat mimo Prahu (vzdálenost podle toho, jak budou ekonomicky silní a ochotní platit) a dojíždět do Prahy. Budou dojíždět buď v kolonách větších nebo menších, podle toho, jak to zvládnou politici vyřešit. Např. v Lisabonu o tom vědí své a mohou o tom přemýšlet každý den v kolonách na cestách do práce / z práce. Nemovitosti jsou neobsazené a některé ve špatném stavu, výpadovky plné. Obávám se, že to, odkud budou lidé do Prahy dojíždět, nerozhodne p. Hřib.
Tento stát není schopen vynutit ani tak jasnou věc ,jako je že bytový dům není kolaudován a nesmí sloužit jako hotel, zároveň u dlouhodobých pronájmů musíte strpět že nájemce v bytě kouří, může si tam zřídit málem chovnou stanici a když nebude platit, tak jak rychle soudy rozhodnou a jejich rozhodnutí bude vykonáno ? Zároveň stát vyrábí inflaci, takže se vyplatí mít kapitál uložený v cihlách …jak pakmůže být bydlení dostupné
Zase na druhou stranu… když jsem byl nedávno na prohlídce jednoho bytu, nestačil jsem se divit. Rozpadlá 2+1 v paneláku za 18k bez poplatků a nájemní smlouvu, co mi dali k nahlédnutí, byla spíš smlouva s ďáblem – nesmíš kouřit, mít zvíře, nic nevyměňuju, návštěvy hlásit, každý měsíc kontrola a různé takové nesmysly. Ať si to nechají. Potom jsem byl v jiném bytě. Pěkný, nájem relativně nízký (15k), ale poplatky měli spočítané na 8k. Se zbláznili. Ani se nedivím, že v tom baráku měli většinu bytů prázdných. Což nechápu. Budu chtít nesmyslně vysoké nájemné a budu mít většinu baráku prázdnou… Číst vice »
A kde se to tedy vymáhá? Možná v pár městech je tento způsob ubytování ve světě zakázán, ale jinak to funguje prakticky všude. Ale jsem pro, ať příslušné kontrolní orgány dostanou silné nástroje, a může se začít. Ale do té doby to prakticky nemá smysl. A to, že nájemce v bytě kouří, to není nic, co by měl vymáhat stát. To máte nějak popletené, protože žádná veřejnoprávní povinnost, která by kouření zakazovala, neexistuje. To si musí vymáhat vlastník bytu, pokud mu to vadí.
Kdo tu psal, že stát má vymáhat nekouření v bytě? Ale stát uzákonil, že pronajímatel nesmí zakázat nájemníkovi kouřit.
To samozrejme zakazat nesmi, ale take se tvrdohlavemu najemnikovi muze stat, ze mu smlouva nebude prodlouzena. To ale samozrejme nebude vubec nikterak souviset s tim, ze najemnik nerespektoval prani majitele, proste jen majitele pozadal rodinny prislusnik o pomoc v bytove nouzi a smlouvu uz, bohuzel, prodlouzit nelze… 😀 Ostatne soudim, ze kazdej, kdo byt pronajima konecnemu najemnikovi, se zbytecne stavi do mene vyhodne pozice. Spravny postup je byt pronajmout nekomu spolehlivemu (manzelka, jiny rodinny prislusnik), pricemz nekdo bydleni chtivy si s timto spolehlivym najemnikem sepise smlouvu o podnajmu. Podnajemni smlouvou lze eliminovat tyto zcela nemravne statni zasahy do prava vlastnika… Číst vice »
Samozřejmě že smí a taky zakazuje.
Prostě, pronajímáš byt k běžnému používání – do toho spadá i kouření.
Na podnájemní smlouvu se vám dneska každej víte co. Tedy samozřejmě pokud nebude za podstatně atraktivnější cenu než nájemní.
Inu, zivot je otazkou priorit. Tuhle mi kamarad povidal, ze mel v byte bezproblemovyho najemnika tri roky, samozrejme vzdy jednorocni smlouva s prodlouzenim. Posledniho ctvrt roku neplatil, odmitl se vystehovat, v byte hnil bez placeni dalsi 4 mesice. Asi by vydrzel i dele, jenze byt se vytapel plynem, plyn mel neplatic psanej na sebe (a prekvapive jeho platebni moralka vuci plynarum byla stejna jako vuci majiteli bytu), plynomer byl na chodbe, tak ho plynari odpojili a dotycny se odstehoval dobrovolne ze dne na den. Jinak legalni moznost, jak nekoho vypakovat v takhle kristalove jasnem pripade, by vysla minimalne na pul… Číst vice »
oni to rozliší dost rychle ve chvíli kdy si půjdou pro trvalý pobyt pro parkovací kartu.
Tak to to tady najemnici asi nectou, jinak by vedeli, ze clovek zijici v Praze auto prece nepotrebuje, neb vsude dojede MHD nebo na kole. 😀
Ale trvalej pobyt v podnajmu je mozny, jen to holt podleha schvaleni majitele, muze byt resitelne.
No to je nádhera. Nicméně je dost možné, že by vám tuhle konstrukci shodil první soud.
Bohate postaci, co jsem v extremni nadsazce napsal nedavno. Protoze Praha trpi indukci pracovnich mist a absenci bydleni (ceny aspekt nechavam stranou) a nic moc novyho se nestavi (a kdyz uz jo, tak za hodne nehezky prachy), nabizelo by se podminit zvysovani nabidky prace tim, ze zamestnavatel poskytne firemni bydleni, stejne, jako tomu mnohdy bylo za minule totality. Nebo aspon tem kancelarskym lidem naridit vetsinovou praci z domova. Podpori se zamestnanost mimo Prahu, nebude se tam pakovat tolikych lidi, zli burzousti spekuluicich na cenach nemovitosti/najmu splacou nad vydelkem, sama pozitiva a socialni jistoty 😀 A ono teda bydleni „kousek za… Číst vice »
Pokud bude kvalitní VHD, tak lidé budou sedět ve vlaku místo toho, aby stáli v koloně.
Ale jo, jen to rozšiřte a ideálně ze všech směrů. A nezapoměňte rozšířit i silnice o několik pruhů v Praze, protože pokud se rozšíří dálnice a získá tak větší kapacitu stejně se ty auta někde budou muset nacpat do jednoho pruhu a o to větší špunt vznikne.
Ještě jeden nápad z USA , v 80 letech zavedli pruhy pro více jak dvě osoby v autě. Hodně to pomohlo.
To bude za deset let ten čtvrtý pruh při „nezbytném“ rozšíření na 4+4
Za deset let budou možná ty tři. A už by rovnou jeden z nich měli udělat pro vozy s aspoň 2 lidmi. Zrovna dneska jsem seděl v tramvaji z nádraží Libeň a počítal (osobní) auta s jedním člověkem. Osm z deseti maximálně, většinou devět z deseti.
Škoda barvy, tady se nedodržují ani zákazy vjezdu, natož vyhrazené pruhy pro BUS.
Protože to nikdo nevymáhá. Třeba v Arizoně za porušení počtu osob v „rychlých“ pruzích máte pokutu 400 dolarů.
Arizona, Arizona, to je pravých mužů zóna!
Kdysi jsem to někde v diskusi navrhl a byl jsem za komunistu 😀
Tak napřed opravit všechny výmoly v ČR a pak se zamyslet.
Betonová loby jede. Asi jedou i úplatky.
Napřed Pražský okruh. A podle Hříba přemalovat firmu DP.
Možná by rovnou mohli těm lidem zakázat dojíždět do Prahy za prací a bylo by to nejlepší, ještě bychom ušetřili na asfaltu 😀
Ono jde také o to kam s auty v Praze. Kde parkovat,vnitřní obslužnost,znečištění města,napřed si musíme na toto odpovědět. Ne budovat další betonové nebo asfaltové parkoviště.
Poslechnou, jeli oni nekdy v pracovni den po D5? A fakt si nevsimli toho mnozstvi nakladaku, ze v pravym jedou jen a pouze nakladaky a osobaky tak maji toliko levej pruh?
A vedi oni, ze D5+D0+D1 je hlavni tranzitni tah pres CR, a ze dokud nebude D19, tak tomu v okoli Prahy proste nebude jinak?
A vy tady resite nejaky nesmysle, jako kam s autama v Praze…
Navic pokud mne skleroza neklame, pri spousteni ZPS se velkohube prohlasovalo, ze vsechny prachy vybrane za parkovani se budou investovat do parkovani a P+R. Soude dle skutecnosti toho asi moc nevybrali.
A všimli si, že ve skoro každém tom osobáku je jenom jeden člověk? Ovšem, ta D19 by fakt na škodu nebyla, to je pravda…
Stačilo by, aby tolik nejezdili auty. Což s dnešní infrastrukturou nelze skoro nikde.
Opravdu je tak těžké to pochopit?
Ono cesta vlakem v tom směru také není žádná výhra. Šotouš z magistrátu vidí koleje v mapě a má pocit, že ty stačí. To, že jde o trať s muzejní technologií, kde se všechno vlivem let neinvestování do oprav vlivem čekání na tunel rozpadá už vidět nechce. A ono když pak v důsledku zpoždéní pravidelně ztrácíte přípoje, tak to dřív nebo později vzdáte. Ona ta příměstská hromadná doprava až taková výhra není. Šotouši na ROPIDu jsou mistři ve vymýšlení chalupoid. Nedokáží dát dohromady ani skutečnou páteř hromadné dopravy s rychlými spoji po tangentách. A třeba namísto vlaku z Běchovic přes… Číst vice »
Dyť to píšu, že z těch satelitů slušně dojíždět jinak než auty v podstatě nejde. Tenhle neregulovanej urban sprawl je důvodem celého problému.
V pořádku. Rozšířením dálnice se plynulost silniční dopravy samozřejmě nevyřeší. Bude to jen motivovat další lidi k užití dálnice a za pár let jsme tam, kde jsme byli. V USA mají i 24-proudé dálnice a stejně lidi trčí hodiny v zácpách. Nevycpávejme klín klínem a nenuťme lidi stěhovat se na předměstí, kde se auto postupně stane nezbytností.
Přesně tak. Je to krátkozraké řešení.
Pokud chtějí někam investovat peníze, tak ať je dají na tunel Beroun, ať je co nejdříve.
Nechápu, co mají furt všichni s tím hlukem… Bydlel jsem u dálnice (D7). Bydlel jsem i u železniční trati (280). U té železnice byl hluk větší, ale zase ne furt. A u té dálnice bylo slyšet jenom takové lehké svištění a to tam ani nebyly protihlukovky. Prostě nechápu… Ale v podstatě je mi to jedno, ať je klidně z D5 parkoviště, já stejně jezdím všude, kam to jenom trochu jde, vlakem 🙂
Trvalý hluk má značné dopady na zdraví, které si laicky někdy ani neumíme spojit.
To, že jste si zvyknul na hluk ještě neznamená, že ostatním nevadí.
Moje zkušenost (Beroun u D5 a zároveň 173+4 a také Černošice u 171) je veskrze opačný – dálnice je extrémně nepříjemná trvalým hlukem – máme přímo u domu 65 dB. Železnice, pokud se brousí koleje jenom šustí. Vidle do toho hází jen „high-tech“ klimatizace některých souprav.
Tak to jste slušný člověk.
Bohužel ne všichni jsou takový a ti chtějí šesté, osmé a třicáté pruhy na dálnicích.
Jestliže by třetí pruh zatraktivnil dojíždění autem, tak ti lidé dnes tedy autem nedojíždějí a na železnici už přesedlali. 🙂
P. S. i tady vypíchnu – jsem zvědav, kolik vlaků osobní přepravy za hodinu nakonec budou chtít MD + kraj vměstnat do tunelu Praha – Beroun a kolik se tam nakonec vůbec vejde nákladních vlaků za hodinu.
Zejména když uvážím, že (spolu s novostavbou z Plzně směr SRN) má jít o novou tranzitní nákladní trasu, schopnou „přesedlat na železnici“ i relevantní podíl tranzitní nákladní dopravy.
Však pro náklad a osobní vlak bude určena stará trať kolem Berounky. Ale bude zajímavé, jaký interval PID bude chtít.
Také je třeba nezapomínat na kapacitu. Využít plnou délku a výšku vlaku namísto bezhlavého krácení intervalů. Plus lépe plánovat přípoje, kde to jde – ne těsně a pravidelně ujíždět…
Pokud vím, tak obce u řeky tam nákladní vlaky nechtějí…
…jiné obce zase nechtějí tunel…
…a ještě jiné zase nechtějí rozšířit dálnici…
…nechtěl bych být ministrem dopravy…
Z hlediska vymístění nákladní dopravy coby zdroje hluku absolutně nedává logiku, aby jezdila „údolím“.
Srov. i s Krušnohorským tunelem.
Mě se libí, jak by každý kotěhulky jako Rudná chtěly vedle sebe napojení na dálnici, aby se “zatraktivněly”, protože se najednou daly pozemky prodávat 5x dráž, protože “nájezd na dálnici za rohem”, “10 minut do Prahy” a pak proti dálnici prudí.
Rudná už je zatraktivněna ažaž: https://obyvateleceska.cz/praha-zapad/rudna/531723
I za tu cenu, že dálniční nájezd holt je o pár km dál.
Okolní obce mají za posledních 20 let podobný vývoj.
I to je ukázka rozvojového potenciálu Hrbaté (pohříchu až od letoška s moderními jednotkami o vyšší kapacitě než předtím bylo u 814, pohříchu nadále jedoucí jen na Smíchov – a ejhle, jsme u kapacity pražského železničního uzlu a jednoho rozpadajícího se mostu).
Sólo 847 má nižší kapacitu než dvojice 814.
Rozvojový potenciál je zazděný především intervalem a ten zase absencí možnosti křižování zhruba u Jinočan (i když dvacetiminuta by šla i bez něj). V kapacitě souprav problém není.
Tak ve špičkách budou jezdit také dvojice 847, na okraji špičky možná některé současné spoje 814+814 nahradí sólo 847. Opravdu je ten půlhodinový interval takový problém? Jak se tam ještě motá R26, občas se lehce hroutí i ten. Podle mě nejvíc vadí ukončení na Smíchově (dodnes těžce bariérovém), aniž by to jelo aspoň na hlavní, což by aspoň o víkendu nebyl žádný problém (souprava tam má čas a jiný osobák tam stejně nejede).
Pokud ma byt hrbata alternativou k doprave silnicni – ano, pulhodinovej interval je sakra problem.
Uvazujme priklad, kdy nekdo jede z okolnich dedin do Rudne na vlak, ale holt nekde zkejsne. Jo, jasny, ma mit rezervu a blabla. Ale holt takovej je zivot. Pulhodka je hodne. A vyrazet kazdej den s rezervou ctvrt hodky, no tak to se ten dojezdovej cas zas o neco prodlouzi, cimz se atraktivita teto varianty zase snizuje.
Plus pokud by měla Hrbatá převzít relevantní podíl přeprav směr Praha, pak by se lidé do vlaku při „pouze“ 30min. intervalu ani nevešli.
Ne, ze bych se chtel NIMBY jakkoliv zastavat, ale jedna vec tam u Rudne prece jenom je, respektive neni. PHS od D5xD0 po Rudnou je proste malinka, mnohde jde z dalnice videt primo na baraky, tam to skutecne zadnej slagr nebude.
Nicmene tohle je asi technikalie resitelna prave tou PHS.
Ne, to je technikálie řešená změnou hlukových limitů. 😉
„Město tak prosazuje spíše vybudování“ …teleportu, to je tak podobně reálné.
Naopak – magistrát projevil nečekanou inteligenci a pochopení věci.
Peníze je třeba alokovat do zlepšení veřejné dopravy.
Rozšíření níčemu nepomůže, rychle se to zase ucpe. Brzo by se plánovalo 8 pruhů, pak 10. Okruh taky měl ulevit a v realitě je postavená část nejucpanější místo v Praze.
Ktera z dalnic v nemecku ma 10 pruhu?
ja jen ze tam tripruhy staveli (ci rozsirovali z dvoupruhu) v dobe, kdy my sotva objevili, ze existuje neco jako dalnice, a 8 pruhu maji minimum a 10 pruh jsem nezaregistroval zadny.
Není jen Německo, tam je kvalitní kolejová doprava. Podívejte se třeba na USA a to i do měst, kde kolejová příměstská doprava jakžtakž funguje.
Já osobně mám pár kilometrů od baráku dvanáctipruh, jak píšu výše. A stejně to ve špičce stojí.
ale v tomhle ohledu je nám Německo celkem nejbližší.
s amerikou bych to vůbec nesrovnával – tam historicky MHD defakto neexistuje (kromě pár ostrůvků), a i v místech, kde „jakžtakž funguje“ je to srovnatelné možná tak s ČR někdy v roce 1980 +/-.
Ale jo, kolem Frankfurtu je i desetipruh. Každopádně roubovat zkušenosti z obřích amerických a německých aglomerací na realitu cca dvoumilionové a značně roztahané pražské, je IMO nesmyslné. Ještě bych dodal, že v USA prakticky neexistuje hromadná doprava, určitě ne taková, jakou známe u nás.
Tlamocviky o dopravní indukci jsou založené právě na zkušenostech především z USA, Praha ale s jejich aglomeracemi vůbec není srovnatelná.
“Tlamocviky o dopravní indukci jsou založené právě na zkušenostech především z USA, Praha ale s jejich aglomeracemi vůbec není srovnatelná.”
Dokažte. Protože z dat vývoje dopravy v ČR je zcela zjevné, že tyhle OBECNÉ ZÁKONITOSTI PLATÍ I V ČR.
Dokazovat, že se něco neděje je o dost těžší. Pokud naopak tvrdíte, že se něco děje, tak k tomu určitě máte spousty důkazů a statistik, a určitě to nebude vytržené z kontextu. Takže určitě nebudete argumentovat navýšením počtu aut na nové silnici, aniž byste zamlčel že vedle vzniknul logistický park, průmyslový areál a na druhé straně nová čtvrť pro 20.000 lidí… 😉
Přesně tak. ČR není výjimka, jak se někdo snaží tvrdit.
Když budete investovat do silnic, bude peklo.
Když budete investovat do veřejné dopravy, bude ráj.
Trochu nadnesené, ale pravda.
Notak, ještě jeden pruh, to vyřeší dopravu, notak, jeden pruh..
Přesně.
Můj milášek – jen jeden pruh navíc.
Pak druhý, třetí … a skončí to, jako v dopravní žumpě USA.
Okruhu nestojí ani půlka a napojení 40let staré deka špunty…není na tom nic moc složitého, proč to pořád všude stojí v Praze prakticky ze všech stran každý den po-pá..
Přesně tak.
Toto je vědecky dokázáno.
Kde se staví silnice, tak se lidem říká – chovej se jako samolibý dobytek.
Tam kde se staví veřejná doprava se lidem říká – buď slušný člověk.
„Cesta autem by byla příliš atraktivní, je třeba přesedlat na železnici“ a proto budeme špačkovat a házet vidle do projektu a výstavby tunelu, který by v dané lokalitě železnici významně pomohl. Logika paar excellence.
Přesně, protože největší kolony tam dělají osobáky a nikoliv tranzit kamionů…. #irony
Jaké je vlastně oficiální zdůvodnění, proč ten tunel není dávno budován (když jeho projekt je starý 15 nebo i více let)?
Kdo za to (oficiálně) může tady?
Peníze a reprioritizace staveb na železnici.
protože to Kalda s Bártou zařízli před 15 lety
Souhlas.
Místo, aby dělali vše pro co nejkapacitnější tratě.
Železnice na hranici možností, zvýšení kapacity ve hvězdách (tahanice o rez pod Vyšehradem), ale furt ty lidi do vlaku chcete tahat…
Železnice na hranici možností, ale silniční doprava už dávno v kolapsu.
Vyřešit to železnicí je levnější a udržitelné, na rozdíl od řešení dalšími silnicemi.
Může mi těch 18 lidí, co mi dalo mínus, říct, jak si představují kolaps dopravy? To, co se děje v daných místech je podle nich co přesně?
To budou reakce na 2.odstavec..
Přesně tak.
Železnice je na pokraji kapacitních možností, protože se jen udržuje
(v chátrání) a neinvestuje se do zdvoukolejňování, elektrizace, zrychlení …
Dokaď nebude na SŽ někdo jako Mátl na ŘSD, tak bude stát železnice stále za hov..
Most inteligence je jen výjimka potvrzující pravidlo.
Hlavně to chce Radlickou radiálu
Pražský okruh jako celek ,ale ,že to víme již 50 let.
Nechce.
Souhlas.
Ušetřené peníze dát do stavby TT.
Radlickou radiálu bude stavět Praha, takže je logické, že za posledních 10 let u ní není žádný posun. Vždyť jsou i proti rozšíření D5. Navíc bez vyřešeného Barranďáku nedává RR příliš smysl. Místo kolon v Radlické by byly kolony v Jinonicích na semaforu před tunelem.
Hlavně to chce stavět tramvajové tratě a né investovat do silnic.
Protože se tím říká, že podporujeme slušné, co jezdí veřejnou dopravou.