Infrastruktura Železnice

Obce i kraj volají po obnově Slavkovské dráhy, Správa železnic ji nabídne k prodeji

Slavskovská dráha. Foto: Robert Koutný
Slavskovská dráha. Foto: Robert Koutný
Správa železnic nepovažuje za smysluplné opravit lokálku na Sokolovsku, nabídne ji k prodeji.

Hospodářská a sociální rada Sokolovska vyzvala Správu železnic, aby začala řešit stav trati Krásný Jez – Nové Sedlo u Lokte, přezdívané také jako Slavkovská dráha. Konkrétně jí jde o úsek Horní Slavkov – Kounice – Loket předměstí, kde již 23 let nejezdí vlaky a trať chátrá. Správa železnic ale obnovu tratě zatím nechystá, naopak ji nabídne k prodeji.

Během dvou desítek let zde došlo k četným krádežím nejdříve zařízení z odvětví sdělovací a zabezpečovací techniky, později ocelových součástek železničního svršku. Ukraden byl dokonce i ocelový most,“ uvádí signatáři memoranda adresovaném Správě železnic.

Podle Roberta Koutného, předsedy dopravní komise Hospodářské a sociální rady Sokolovska proběhla za téměř čtvrt století výluky řada jednání iniciovaných jak Hospodářskou a sociální radou Sokolovska (HSRS), tak i městy a obcemi v regionu Slavkovského lesa a Karlovarským krajem.

Dílčími úspěchy bylo zprovoznění cca jeden kilometr dlouhého úseku z nádraží Loket do zastávky a nákladiště Loket předměstí v roce 2006 či o osm let později obnova více než šesti kilometrů trati mezi Krásným Jezem a zastávkou Horní Slavkov-Kounice (dříve Ležnice),“ dodal Koutný.

Podle něj se Karlovarský kraj zavázal, že i na zbývajícím úseku o délce osm a půl kilometru objedná vlaky v rámci základní dopravní obslužnosti. Správa železnic ji ale odmítá zveřejnit. „Přichází i s takovými nápady, aby se trať proměnila v cyklostezku,“ dodal Koutný. Podle něj má Slavkovská dráha potenciál nejen v rámci základní dopravní obslužnosti, ale i v nákladní dopravě, a to nejen na uvažovanou těžbu lithia.

Podle Koutného má trať potenciál i z hlediska cestovního ruchu, navíc je ojedinělá po stránce stavební. „Málokde nalezneme na relativně krátkém úseku tolik umělých staveb, jako jsou například čtyři tunely, stejný počet velkých kamenných viaduktů či ocelový most přes řeku Ohři v Lokti. Neexistence pravidelného vlakového spojení je handicapem nejen pro Horní Slavkov, ale i pro další lokality v jeho okolí, pro zdejší občany a podnikatelské subjekty,“ míní Koutný.

Podle mluvčí ale Správa železnic aktuálně opravu tratě neplánuje. „Budeme postupovat dle usnesení Vlády ČR č. 416 z roku 2012, tedy možný postup pro prodej předmětného úseku dráhy,“ uvedla mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová. Podle ní není ani zpracovávaný žádný projekt na obnovu. „Karlovarský kraj objednává jen omezený víkendový provoz od 25. IV. do 30. VIII. v úseku Krásný Jez – Kounice a ani při rozšíření objednávky na celotýdenní nepovažujeme vynaložení finančních prostředků na celou opravu za efektivní,“ vysvětlila Pistoriusová.

Odebírat
Upozornit na
guest
331 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
KarelF

Mne se na tomto fakt líbí jedna věc. V Malešicích se řeší nenainstalovaná výhybka na de facto zrušené trati, ale to, že tady je 23 let nebo jak dlouho výluka kde se prostě pro jistotu nedělá vůbec nic se neřeší. Neměla by drážní inspekce řešit i takovéto věci když řeší i výhybku v Malešicích. Jaká je věcná příslušnost DI netuším takže mne klidně opravujte. Nehledě k faktu, že po dobu výluky se měl kterýkoliv z vlastníků s péčí řádného hospodáře o trať starat včetně toho vyloučeného úseku který měl i opravit tak to ne. SŽ když na to kašlala a… Číst vice »

Panda

No u Malešic pomohl plán využití od Prahy, takže tady by asi zas pomohl příslib KVK, že bude objednávat pravidelnou (nejlépe každodenní) dopravu… Pak by DI měla větší motivaci to řešit…

Josef Nový

Za každou zrušenou trať, jeden manažer od SŽ pryč a jeho pozici zrušit. Vždyť to tam za chvilku bude samej blb co vlastně nemá co řídit. Je to asi tak že člověk je věčinu pracovní doby po školeních a nemá ani čas na práci, nehledě na to že spousta předpisů si vyloženě protiřečí. (A vrchol je v tom že jsou složité a stejně si to žije svým životem) . Asi tak ,když se zjednoduší předpisy a udělà pořádek, tak je 50% lidí na GŘ na odstřel a za ušetřené peníze (A to nejen na mzdách, ale hlavně dalších nákladech na… Číst vice »

Ludek

Krasne napsany.souhlasim.tak jak rypou do nas strojvedoucich,by mel ted nekdo zacit rypat do te vyse uvedene kasty chytraku a lemplu,at se pohnou veci k lepsimu.myslim,ze by si to zaslouzili vsichni co poctive pracuji s logem at dopravcu,nebo spravy zeleznic…a i vsichni,kteri s nama jezdi at uz do prace,nebo na vylety…

david

Byla by to krásná cyklostezka navazujicí na cyklostezku Ohře, šikovně zažádat o dotace Eu možná,že by ještě přispělo pár organizací,tisíce cykloturistů by jezdilo do H.Slavkova a do Krásna,Bečova n.Teplou.Městečka jsou ve slavkovským lese,vysoko nad mořem,takže v zimě běžky a už by to frčelo.Vidím to před očima-nádhera,jen sehnat pár peněz.

Jedine autem

Uplne to vidim, bylo by to paradni. Ozivilo by to cely region, z Loket predmesti by bylo skvele parkoviste a pak na kolech.

Spravedlnost

Bylo by to hezké i na pěší výlety.

KarelF

Tak to můžete už nyní. Vlaky tam nejezdí jen to je na vlastní odpovědnost a nebezpečí.

KarelF

Pokud to měla být ironie nebo vtip tak se tedy nepovedl. Pokud to myslíte vážně tak krásná cyklostezka? Byl jste tam někdy? Pokud ne tak vás to omlouvá. Rozhodně zde nečekejte nějaké polabí a na běžky no spíše na sjezdovky to ano. A v celé délce vlek.

Jenda

Teď bych se přestal hrát na šotouše a milovníka poloprázdných šukafonů. Kdyby se měl obnovit železniční provoz, stamilionové investice do nové bezpečné a pohodlné tratě a k tomu další finance na dotování provozu vzhledem k potenciálu tratě, co se týče vytíženosti je opravdu nereálné a iracionální. Radši můžeme peníze investovat do důležitějších tratí a tohle může mnohem levněji obsloužit autobus. Vzhledem k „unikátnosti“ (tunely, mosty, poloha,…) tělesu i krásné poloze je výstavba cyklostezky rozumným řešením pro možnost dopravy místních i pro cestovní ruch.

ABC

autobus to ostatně obsluhuje už 23 let a obsluhoval i dříve, protože návaznosti přípojů na tenhle vlak připomínaly spíš náhodné výstřely

ABC

a ostatně i těch pár let co ČD provozovaly NAD, byť pejorativně nazývanou vlakobus, mělo výhody že to
1. osluhovalo přilehlé Krásno
2. bus bez přestupu začínal a končil v Bečově kde je zároveň přestup na 161, byť to asi není hlavní cíl Slavkovska ale určitě tam chce jet víc lidí než do Krásného Jezu, který je doslova uprostřed ničeho

Petr

Běžte už už vy necyklisti a metrouši s těma betonovýma cykloztezkama do pr…. (s pozdravem celoživotní cyklista Petr)

Jedine autem

Po turistickych znackach jsem se na kole najezdil hodne. Pak mi zacalo byt lito nicit stromum jejich koreny, vam zrejme neni.

Hans

Jedinečná příležitost krajského úřadu koupit to, zrenovovat a pak bude jednodušší dávat si podmínky.Tak ať hlavně na tom dělají.

HonzaEM

Ať to dělá ten, kdo má ze zákona povinnost to dělat, ne?

Spravedlnost

A není náhodou povinnost SZDC dobře hospodařit? Slučuje se s tím oprava zcela zbytečné tratě?

Miloš

Jak víte že je zbytečná ?

Alibaba

V případě opuštění téhle konkrétní tratě to chápu tak, že vyloženě zahazujeme investice minulých generací. To se opravdu nenajde cca 9km použitelného výzisku?

Jerry

To by sz musela chtít.

HonzaEM

Když se nechce najít, tak se nenajde.

Lentilka

Správa železniční cesty před 23 lety na trati přestala jezdit a nechala ji rozkrást a teď ji nechce obnovit z toho důvodu, že je rozkradena. Prostě zloděj ( správa železniční cesty) křičí chytit zloděje. Nestarala se o svůj majetek s péčí řádného hospodáře.

asdfr

Mate 5 trati, ktore potrebuju opravy za 100 Kc. Na opravy dostanete 80 Kc. Som zvedavy ako by ste ich rozdelili tak, aby kazda fungovala.

Švestka

Správa železniční cesty před 23 lety neexustovala. Tehdy za to mohly ČD. Tak snad, když tu trať nechaly zničit, se tam nebudou cpát zpět, pokud by to náhodou vyšlo.

Jaaa

Ti lidi jsou často furt stejní…

pkajetan

Pamatuji jak trať Kopidlno – Dolní Bousov, prodávala SprŽel za 90 milionů — nikdo ji nechtěl – nomusel by to bejt magor, že … a pak ji za 1,5 mil koupila AŽD… nikdo nikdy nevysvětlit kam se podělo 88 milionů rozdílu – kdo si ho vymyslel a jak k tomu výsledku dospěl. A takhle to bude i s tou touto tratí.

Chronosphere

Vy jste se bouch do hlavičky? Když budete prodávat barák za 20 miliónů,ale nakonec ho prodáte za dva,tak prodáte trestní oznámení na neznámého pachatele,že se ztratilo 18 miliónů?

medved

Pokud ten barak neni ve vasem osobnim soukromem vlastnictvi, ale pouze ho jako manazer spravujete pro nekoho jineho (firmu, stat, …) tak si tohle umim predstavit uplne bez problemu. Co Vam na tom pripada tak divneho?

Lektor

Pokud dům není ve vašem vlastnictví tak ho nemůžete prodat za 2 miliony ani za 20. Stejně jako tu trať neprodávala SŽ, ale Česká republika a musela to odsouhlasit vláda.

KarelF

Tak v řadě prvé cenu si mohu samozřejmě nastavit jak chci. Za druhé pokud nejsem magor a vím, že barák neprodám za více než ty 2 mega tak tam nastavím třebas 4, ale ne 20.

Jerry

Správa zeleznic se nechová jako řádný hospodář..to je takové problém obnovit těch pár kilometrů.. trať má turistický potenciál. A do budoucna i nákladní doprava může jít nahoru.

ABC

jo, kazdých pět lidí v šukafonu to je potenciál!

medical_examiner

Samozřejmě, při navazujících jízdních řádech může jezdit 300 lidí denně jen to fikne…

ABC

to jezdí i v autobusech bez přestupů

KarelF

5 lidí v šukafonu třebas ne, ale ruku na srdce kolik jich jezdí tím busem? 6? Potenciál tam má třebas ta fabrika kvůli které se opravila ta první půlka ono to nemusí jezdit jen tím opraveným směrem, ale i přes tento směr a ta nákladní doprava to zaplatit může. Osobka pak bonus navíc. Nehledě k tomu, že správa železnic neřeší kolik lidí jede. To je problém dopravce správa si to vybere bez ohledu na počet cestujících mimochodem. Takže správa si svoje peníze vybere.

Švestka

Oni se hlavně jako dobrý hospodář nechovaly ČD, když tu trať nechaly rozpadnout. SŽDC to tak pouze převzala.

Tomáš Záruba

Místo „Loket předměstí“ bych raději viděl zastávku u křížení ul. Zahradní.

Luboš M.

V takovém případě požaduji ještě zastávku za přejezdem u bývalé drůbežárny! Na nádraží je to moc daleko…. 😁

jan

To je vtipné nejdřív to nechaji zdevastovat a rozkrást.

pkajetan

aby to pak víc stálo na opravch, logika přece, ne? 😀

Jan

V pořádku
ať si to kraj převezme (třeba i za korunu) a opraví za svoje, když tam vidí takový potenciál.
Za prachy někoho jiného bych měl nápady co se dá udělat až jeje.
PS: tentokrát trať pořádně hlídat ať to Italové zase nedovezou do sběrny.

Petr Šimral

A proč by to za korunu dělal, když trať má hodnotu nyní významně mínusovou?

Jan

Myslím jestli tam není nějaká ekologická zátěž, tak pozemky a železo, které tam zůstali budou nad tu jednu korunu.
Já bych to za tu kačku vzal (už jsem přišel i o víc)

Petr Šimral

S podmínkou provozu (ať stezka nebo dráha)? To jste docela bohatý…

Jan

O té podmínce myslím nikde nepadlo ani slovo.
SŽDC je to celkem buřt co s tím bude, hlavně že se o to nemusí starat – nápady na kolostezku, případně turistický vláček mají místní spolky, případně kraj.
Si jen myslím že se u nás už 20 let zavřené trati, kde je minimální ekonomická důležitost nemají de fakto znovu stavět. To myslím nedělají ani Švýcaři.
A kdo chce něco stavět tak si to má i platit.

malý bobeš

Sanoval jste už někdy skalní stěnu? Až bude vaše, budete povinen zajistit bezpečnost na souběžné silnici… Hodně štěstí

Lehce kontroverzní šotouš

Dle mého názoru Správa železnic, resp. vedení SŽ absolutně nezvládá roli správce železniční sítě. Lokálky radši zrušíme a rozprodáme, znělky ze stanic odstraníme, peníze radši utratíme za přebytečné zábradlí. Jak poslední dobou vídám ty titulky ohledně plánů Správy železnic, tak mi čím dál tím víc připadá, že tu žijeme pod šutrem.

pkajetan

jednoduše prdel – pardon – SprŽel ..

Dominik

Před 23 lety existovala Správa železnic?

Matěj Klimeš

Neexistovala, ale dohání to velmi svižně 🙄 A to nejen svým arogantní chováním vůči dopravcům (snad kromě RGJ) 😑

Jirka Z

Shodou okolností jsem právě letos strávil dovolenou v Lokti, udělal jsem si odtud i výlet vlakem do Karlových Varů. A řekl bych, že nejdříve by to tam chtělo vůbec nějakou koncepci na těch tratích, které jsou provozuschopné. Ta lokálka do Lokte jezdí téměř prázdná a ani se tomu nedivím. Proč třeba nejezdí přímé vlaky z Lokte do Karlových Varů? Kromě toho, že by zahustily příměstský provoz podobně jako je to obvyklé v okolí jiných velkých měst, přímé vlaky by jistě přitáhly víc lidí včetně turistů, snadněji by se také daly zajistit vhodné přestupy na vlaky směrem na Cheb. Proč do… Číst vice »

ABC

Proč třeba nejezdí přímé vlaky z Lokte do Karlových Varů?

diesel pod dráty to přece nechceme

-TR-

To není kvůli tomu. Prostě se šetří, a tak to jezdí jako přípoje k vlakům na hlavní trati Karlovy Vary – Cheb. Přestupuje se v Chodově nebo v Novém Sedle.

ABC

Samozřejmě. Protože na těch pár kilometrů z Lokte do Sokolova i Varů je prostě lepší přímej autobus.

Luboš M.

Z vlastní zkušenosti: Loket – Sokolov rozhodně bus, Loket – Vary spíše bus, ale dá se jet i slušně vlakem.

libor

a o tom to je, prostě se šetří! kdyby to bylo narvané po střechu bylo by to jiné, ale pro těch pár lidí… nač dávat milióny do tratí, kde skoro nikdo nejezdí…

Luboš M.

No vidíte, já jel letos loketskou lokálkou třikrát a náramně se to spojení hodilo. Přestup je řešen v Novém Sedle (osobní vlaky) a Chodově (rychlíky). Dvakrát denně jede 810 z Lokte i přímo do Varů, jednou odpoledne a pak poslední spoj večer. To, jestli motoráček jezdí prázdný, může být subjektivní pohled, já ho zažil už i solidně nacvaklej. Loket má slušné autobusové spojení, víkendy jsou ale slabší a ten vlak bych rozhodně nerušil.

F. K.

To by tady v regionu musel fungovat IDS a ne jen jeho parodie. Přestupy na autobusy na předměstí byly – a vypadaly tak, že při zpožděném vlaku autobus samozřejmě ujel. A jak jste sám viděl, tak tam si můžete jít tak akorát hodit mašli na nejbližší strom.

vitcenek

Poslední jízda na této trati ze stanoviště strojvedoucího: https://youtu.be/LxLYTVQ8G0E

(omlouvám se, pokud je to druhý stejný komentář, ale nějak nechápu to schvalování, pokud něco nového zavádíte, mělo by to fungovat)

vitcenek

Pokud si trať chcete projet, zde máte její poslední jízdu z pohledu strojvedoucího:
https://youtu.be/LxLYTVQ8G0E

Petr Šimral

Co to zde přibylo za novotu? Příspěvek čeká na schválení?
A když už se něco mění, nešlo by zase vyžlucovat nové příspěvky?

Petr Šimral

A to je zajímavé. Tento příspěvek na schválení nečeká…

Petr Šimral

Tak koukám, že příspěvek s odkazem třeba do map čeká na schválení, příspěvek bez odkazu na schválení čekat nemusí…

ABC

imho tam nesmí být víc než jeden odkaz

Kajman

Já žádné odkazy nedávám a taky čekám na schválení. Kdyby tak velení aspoň napsalo, jaká jsou pro příspěvky pravidla.

F. K.

… A vrátilo žlutou barvu na přečtené. Bez toho se nedá v textech rychle orientovat.

Jiří Kocurek

Vyzkoušeno. Jeden odkaz projde, dva už se schvalují. Nejspíš atni-spam.

Kom

Klasická arogance správy železnic…. My nic dělat nebudeme…

ušatá

SŽ rozhoduje, jaká bude a nebude doprava v ČR? Jako i jinde nerespektuje, že tato trať má zajištěnou nákladní dopravu, která by jinak musela na silnice a lidem se to samozřejmě nelíbí a je to i proti zdravému rozumu a řešení klimatu, životního prostředí, zdraví lid atd.. A to není jen u této tratě. o co tedy opravdu v této zemi jde? Co se tím sleduje?

asdfr

Nech sa paci. Kolajnice su na predaj. Kupte tu drahu a ukazte vsetkym ako to robia zle, ked podla Vas je tam zabezpecena nakladne doprava.

Nemate peniaze ? Napiste podnikatelsky plan, urcite Vam banka na zaklade toho banka pozicia, ked je to take terno. Druha moznost, len tliachate o niecom o com nemate ani paru.

MlB

SŽ na to dostává peníze z našich daní. Není jediný důvod, aby to dělal soukromník.

asdfr

A to co dostava je dostatocna na opravu kazdeho metra kolajnic ? Pokial dostava na opravu 100 Kc a naklady na opravu vsetkych kolajnic su 120 Kc tak ako ma vsetko opravit ?

KarelF

Nemá utrácet za předražené zakázky podobné jako u dálnic.

F. K.

Nejsou na prodej a provozování dráhy není žádný byznysplán (to by nejspíš jako první dojezdily úplně jiné tratě).

asdfr

Ja som tuto vetu „Budeme postupovat dle usnesení Vlády ČR č. 416 z roku 2012, tedy možný postup pro prodej předmětného úseku dráhy,“

ze to budu chystat na predaj. Uznavam, to konkretne uznesenie sa mi nepodarilo najst.

ABC

provozování dráhy není žádný byznysplán

mjo a AŽD to dělá pro dobro pracujícího lidu?

pkajetan

Jde tady o partikulránií zájmy několika mafiánských sofistikovaných sdružení (rodin, zájmových uskupení), které ovládají loutky na klíčových pozicích v politice a to je vše …

Chronosphere

Jo jo spiknutí je celoplanetární.

ABC

židozednářské

KarelF

Tak proč zabezpečovačku dělá výhradně AŽD jo jasně pár výkřiků do tmy se dají i jiným, ale to je pár výkřiků do tmy. Nehledě ta kvalita pokud bych si to měl koupit od ažd na svůj kšeft plán tak se půjdu raději zastřelit.

K.S.

Jak je na tom ta trať se sklonem? Odhaduji že tak 15 promile minimálně mezi Slavkovem a Krásným Jezem, to na nákladní dopravu bez elektrifikace moc není, Navíc nevím jak by mělo souviset lithium na cínovci s tratí u Lokte, tam bude spíš třeba elektrifikovat a modernizovat trať mezi Dubí a Litvínovem, možná i na vyšší než D4 a pustit na to šestikola a výše. s A1 se tam moc parády neudělá.

Aby tato trať měla nějaký velký význam pro nákladní dopravu tak by musela být pro náklady použitelná i trať, což se mi nezdá.

Luboš M.

Legios v Kounici (Ležnici?) úsek do Krásného Jezu používal jako vlečku. Jak je tomu nyní, nevím. ČD zde v sezóně pendluje s 810 a v Krásném Jezu je možné přestoupit do KV nebo ML.

ABC

Cínovec je úplně jiný projekt. Jinak trať do Jezu se obnovovala kvůli dopravě železničních podvozů z Legiosu (o kterým tu taky každou chvíli čteme), hitparáda to s tím sklonem asi není ale něco se tam zjevně vozit dá.

https://sokolovsky.denik.cz/zpravy_region/tezba-lithia-doprava-po-kolejich-se-stava-realitou-20190320.html

Petr Šimral

Na trati Krásný Jez – Kounice – Loket – Nové Sedlo prakticky nenaleznete jiné stoupání či klesání než 30 promile, viz. výškový profil: https://mapy.cz/s/pekovogeru . To ale není nic, co by bránilo přepravě zboží ve směru z Horního Slavkova Kounice k civilizaci, tedy do Nového Sedla. Úložiště písků s obsahem lithia najdete zde: https://mapy.cz/s/damokazema těsně vedle vlečky a leží ho tam pouhopouhých 5 miliónů tun. Od roku 1996, když jsem se začal motat okolo Slavkovské a Kraslické dráhy bylo prezentováno, že obě tratě se zavřít musí. Vůbec nešlo o využití (Kraslice 2500 lidí denně, Slavkov 1500 lidí denně, na obou… Číst vice »

Petr Šimral

Na trati Krásný Jez – Kounice – Loket – Nové Sedlo prakticky nenaleznete jiné stoupání či klesání než 30 promile, viz. výškový profil: smazán odkaz To ale není nic, co by bránilo přepravě zboží ve směru z Horního Slavkova Kounice k civilizaci, tedy do Nového Sedla. Úložiště písků s obsahem lithia najdete zde: smazán odkaz těsně vedle vlečky a leží ho tam pouhopouhých 5 miliónů tun. Od roku 1996, když jsem se začal motat okolo Slavkovské a Kraslické dráhy bylo prezentováno, že obě tratě se zavřít musí. Vůbec nešlo o využití (Kraslice 2500 lidí denně, Slavkov 1500 lidí denně, na… Číst vice »

ABC

pouhopouhých 5 miliónů tun je objem těch odkališť a lithia z toho má být 5 tisíc tun 🙂

https://www.novinky.cz/domaci/clanek/lithium-se-ma-u-horniho-slavkova-tezit-na-23-hektarech-40043769

Jinak co bylo ve Slavkově v devadesátých letech do uzavření tratě za rozvinutou nákladní dopravu (směrem na Chodov)? V té době už jsem tam sice jezdil jenom na víkendy ale kromě osobáků tam nic jinýho nepamatuju.

F. K.

A to něco mění na záměru odvozu těch kalů? Nemění.

ABC

ty kaly se nebudou odvážet, ty se budou třídit na místě a odvážet se bude lithná slída

Petr Šimral

Živec, ramínkáři, STASIS…

PS: Když už se ten písek bude přehrabávat, tak je taktéž rozumné jej odvézt někam, kde bude mít ještě užitek.

ušatá

ČD dělaly jen to, co jim tehdy mocní a poiltici nařídili, jinak neměl šanci se u ČD kdokoliv udržet. A v určitém gardu toto pokračuje, dnes v režii SŽ. Nic není náhoda.

ABC

no tak určitě. proto taky byla v roce 1997 čtyřdenní stávka, že?

ušatá

Ta nákladní doprava v minulosti tu byla taková, až se nad tím tají dech a to i v parní trakci. Nic tomu nebrání, jen podivná koncepce dopravy v ČR založená na rozvoji silniční opravy za každou cenu.

Hanzi

To je to trefné, nežijeme v minulosti.

K.S.

Žít v minulosti je samozřejmě blbost, ale na druhou stranu otázka je proč když v minulosti nebyl zase takový problém se sklony, tak dnes se jich bojí jak čert kříža. Nějaká inspirace se tam navíc dá najít, děláme to tak pořád, že nějaký vzor z minula vezmeme, transformujeme, upravíme a použijeme, dělá se to tak pořád, hlavně v architektuře, až tedy do než přišel ničitel krásy měst – Le Corbusier.

Alexandr Mikulka

Pouze psychopatický idiot může nazvat Le Corbusiera ničitelem krásy měst.

Jiří Kocurek

Há myslím, že stačí zakázat e-mail a pošta bude zase prosperovat.

Luboš M.

Ty mínusy v diskuzi dávají patologičtí vlakofobové a majitelé autobusových doprav 😆

Vasek

spis rozumne myslici lide. Kdyz se podivam na mapu. O kolik by byl na trati vlak pomalejsi nez autobus? Kdo by s nim jezdil? O nakladni doprave nepiste to ze by tam nekdo neco vozil je jen fantazie.

Petr Šimral

Právě, že nákladní doprava by zrovna tam byla nosným produktem. Živec z Krásna, lithium z Kounice. Profil trati úplně nádherně vyhovuje na řešení akumulátorovými lokomotivami, kde by to bylo energeticky neutrální a úžasně ekologické 🙂

Luboš M.

Teď ještě vymyslet, kde by ten živec z Krásna nakládali a kam by byl vlastně vozen.

ABC

A kde chcete ten živec z Krásna nakládat?

Petr Šimral

Na Kounici. Je to dávno vymyšlené.

ABC

A jako konkrétně? Pořád netusím kudy by to mohlo jít. Tou silničkou ze starýho náměstí asi ne. A i kdyby, tak proč to nevozí přes Krásný Jez?

https://mapy.cz/s/nagazomucu

Petr Šimral

Jsem Vám to trošku upravil : -https://mapy.cz/s/levavuremo

Přes Krásný Jez to ekonomicky prostě neodvezete. Je to dlouhé, je to z kopce do kopce.

ABC

No to je sice hezké až na to že kus by se musel postavit úplně nový, zbytek vede po silničkách ne zrovna vhodných pro těžké nákláďáky a na zastávce Kounice toho taky moc nenaložíte takže by musel být nějaké překladiště nejspíš u areálu ex Statisu.

Petr Šimral

A kolik bude stát kousek silnice? Mimo jiné – já to do Stasisu mám, ale ten, který pouze propojil dva body začal na Kounici.

ABC

spíš zajímavější otázka bude zda se ho vůbec povede postavit, protože v těch úzkých uličkách na Kounici asi místní o těžké náklaďáky zájem mít nebudou.

K.S.

Proč proboha? Nákladní lanovku znáte? youtube. com/watch?v=UEb9jVoY9aY Zmodernizovat a automatizovat to a bude to bez problému, Nebo se pak dělají i dálkové dopravníky. Tady by s tou dopravou nebyl problém.

F. K.

Tam neprošly ani větrníky, natož několik km dlouhá nákladní lanovka. Natož pásový dopravník.
(ono je docela občas výhodné, že v malém kraji se všichni znají a některé prasárny opravdu neprojdou)

K.S.

Projde to, pokud se to udělá dobře. Lanovku o 6m výšky schováte snáze než větrník 😉

F. K.

Opakuji, že to je neprojednatelné, protože není důvod zaprasit krajinu visutou nákladní lanovkou, když tam už existuje jiná dopravní cesta (která se dá navíc využít i pro dopravu lidí a ne jen zboží).

ABC

Jako silnice?

ABC

mohl by mínusář osvětlit kterou jinou existující dopravní cestu myslí? děkuji. já o žádné jiné kromě silnice nevím.

jozka

Lanovka o 6M vysky? Kolik bude podjizdna vyska?

ABC

Tak tam kde by vedla nic jinýho než osobák jezdit nebude. Problém spíš je kdo se bude drbat s lanovkou když je to k funkční železnici nějakých 16 km po silnici druhé třídy.

dopravák

Visutá lanovka má m.j. tu vlastnost, že umí měnit výšku dráhy nad terénem, je-li to v některém místě potřeba …

Luboš M.

Nákladní dopravu beru. Ta by se na této trati zřejmě už neprosadila. O osobní dopravě můžeme polemizovat. Ano, dalo by se to spočítat, ale o tolik pomalejší by to nebylo. Dostavba trati Loket – Horní Slavkov by znovu propojila tratě KV-ML a KV-Cheb. Lidé z Horního Slavkova by se sami rozhodli, jestli využijí autobus nebo vlak, plus by se otvíraly další možnosti turistům, případně cykloturistům. Mě prostě fascinuje sebejistota některých vlakofobů a antišotoušů, kteří mají jasno, že „by tím stejně nikdo nejezdil“.

Petr Šimral

Pozor: opravdu si nemyslím, že by dráha Slavkovským lesem měla mít smysl v osmsetdesítkách za stovku od kilometru v hodinovém taktu. Autobusy poskytují lepší hromadnou obsluhu.
Smysl obnovení této trati vidím opravdu v nákladní dopravě v pracovní dny a v turistice o víkendu.

F. K.

Sice to není argument, ale je tu silná analogie s aktuálně zprovozňovanou ÚTD Radejčín – Chotiměř. Akorát větší kraj a města. Jinak taktéž dráha přes kopce. A holt si našla politickou podporu – a jde to hned a bez ohledu na objemy hrtmkm nebo osobokm.
A ještě jedno mají společné – silnou dominující turistickou poptávku.

Petr Šimral

Myslíš to, co je předvedeno na Kounici? Tak tudy myslím cesta nevede…

F. K.

Ne, myslím přístup kraje. Jakmile kraj zatlačil, šlo to hned.

pozorovatel

Petře, já bych úplně nepodceňoval ani nějakou roz umně vymyšlenou osobní dopravu i ve všední dny – nevím (a nechci ani hledat), kolik autobusů zajíždí ve Slavkově do toho „SORELového“ sídliště, ale nádraží je k němu rozhodně blíž a ve výskově příznivější poloze než autobusová zastávka dole ve staré zástavbě v údolí – navíc by i peron mohl být posunut ještě blíže k sídlišti. A mimochodem: tamní SORELA může být jeden z úžasně zajímavých dílčích cílů výletů do té oblasti – udělat k tomu třeba ještě nějakou výletnickou „turistickou linku“ nějakými historickými autobusy do Krásna k muzeu (a jsou tam… Číst vice »

Vasek

Ta sebejistota prameni ze zkusenosti. Jako byvaly fira mam k vlakum urcity vztah takze kdyz mam cas a nekam jedu jedu i lokalou. Vodim kolik lidi se mnou jede. To je ta zkusenost. A to neresim kolik z nich ma rezijku. Ted nepisu o hlavnich tratich ktere jsou tak pretizene ze se na ne dalsi nakladni doprava nevejde. Tam je treba investovat, ne do lokalek ktere na sebe nevydelaji. Navic se ty investice na lokalkach delaji tak ze znemozni i pripadnou nakladni dopravu. Uz se navykrizuje , chybi ji koleje.

ABC

sami by se rozhodli leda v případě že by se o objednávku vlaků nerušily autobusy, což se zřejmě čekat nedá

ušatá

A to víte jak? Z čeho vycházejí vaše názory? Z nějakých osobních dojmů? Na rozdíl od vás se tím zabývají lidé, kteří se v dopravě vyznají a mají názor úplně opačný. A navíc, proč v chráněné krajinné oblasti, navíc s řadou pramenů má být rozvíjena silniční doprava a krajina ničena dalším betonováním pro silnice, obchvaty, parkoviště atd.?

Alexandr Mikulka

A z čeho vycházejí vaše „odborné“ názory kromě patologického šotoušství? Jste Mykl, Skala nebo Herbrik či dokonce sám Projektant Silniční? Koukám, že tady pár lidí usiluje s celkem smysluplnými argumenty o obnovu ale patologičtí šotouši to zase tlakem „přes zuby“ zabijí.

asdfr

To neviete kto je. Pan je novodoby polyhistor.
Ked sa jedna o ekonomiku dopravy, tak vie ze cestna doprava je dotovana. Ked poziadate o nejake podklady z ktorych vychadza, tak sa strati ako para nad hrncom.

Pan je odbornik na verejne obstaravanie. Podla neho nemoze vyberove konanie na projektanta tak dlho trvat, ako to odhaduje SZ.

Pan je aj projektant alebo dokonca vlastnik projektovej kancelarie. Podla neho 6 mesiacov na tvorbu projetku je prenho velmi dlhy cas.

A urcite som zabudol dalsie oblasti, v ktorych sa pan vyzna.

sledovatel webu

A v čem se (ale opravdu) vyznáte vy?
Nevšiml jsem si, že by na tom Slovensko bylo nějak výrazně lépe než ČR, když si nám tady dovolujete slovensky udělovat své „hraběcí rady“!

Jedine autem

Cyklostezka by zde byl skvely napad, ta silnice v udoli je rusna a trat vede prevazne nad ni a nabidla by cyklistum krasne vyhlidky. Autem je clovek z Prahy ve Varech za chvili a pak na kole pojede kolem Ohre do Lokte, z nej by jel do Slavkova a pak zpatky na Vary. Vznikl by krasny okruh.

ABC

To jo ale kudy ze Slavkova do Varů? Pěkný bylo dolů přes Kfely do údolí Teplé a podél ní do Varů, ale pak by to chtělo nějako trasu kolem I/20

Jedine autem

Taky me to napadlo. To by mohla byt druha faze a ta jednoddusi prvni, kdy by se vyuzila ta zrusena trat, by mohla pomoct vytvorit tlak na stavbu stezky kolem te silnice. Ta silnice v tom udoli je krasna, jak z Need For Speed.

-TR-

Souprava = Spravedlnost = DPP odborník = Jedině autem.

Jeden a týž člověk.

Jedine autem

Prosim? Asi nechapu.

ušatá

Vypadá to tak nebo se klonují.

Jedine vlaky

Pozor, Souprava = Pan X = Spravedlnost = Soukromý kůň = DPP odborník =Jedině autem.

Štěpán

Pan X není Souprava, je to jen můj známý, který sem občas píše příspěvky jen proto, aby mě naštval. Rozhodně od něj nic neberte vážně, jemu je ve skutečnosti celá železniční doprava zcela ukradená.

Petr Šimral

Přijdu se na Vás podívat, jak se vám krásně šlape od Lokte na Kounici při tom převýšení a hlavně, kolik stovek lidí to v roce využije?
A baráky se budou u silnice rozpadat i nadále 🙁

ABC

co třeba elektrokolo? mrkněte se dnes jak vypadá cykloturistika na Šumavě. Holt Slavkovský les není rovina u Kolína

Petr Šimral

Ano, napadlo mě to. Vysvitne – li sluníčko, všichni v oblasti vezmou elektrokola a vyrazí do Slavkova. Třicet dní z roka jich bude tolik, že budou padat z viaduktů a zbytek dní v roce po stezce neštěkne ani pes.
Mám to správně?

F. K.

Ani ne třicet.
Jezdím denně po páteřní stezce KV – Cheb. I při momentální koroně a mimořádném návalu turistů (v podstatě všude v rámci kraje) potkám zhruba jedno elektrokolo za hodinu (a mezitím stovky běžných).
Takže představa, že někdo vláčí těžká elektrokola ve významnější míře zrovna do Horního Slavkova – je totálně ujetá.

ABC

Jestli to nebude tím že jak už název napovídá – Cyklostezka Ohře – prakticky kopíruje řeku tj po rovině

F. K.

Nebude. Bude to tím, že elektrokola nerostou zadarmo na stromech, zatímco běžné kolo má doma každý druhý.

ABC

a ty bežné na stromech vyrostly, že

F. K.

On tam nikdo nejezdí ani na tom běžném, víte? (v diskutovaném úseku Loket – HS, jinak je jich v CHKO jako much).

ABC

ano víme, protože po stávající silnicí je to sebevražda. cyklostezka místo tratě by ovšem potenciál měla.

Jedine autem

Ja vidam dost normalnich kol i na te zminene Sumave, nebo na Vysocine, v Brdech. 7km usek se stoupanim 30 promile na kvalitnim asfaltu kde se nemotaji auta neni nic hrozneho. Nebude pan Simral pupkar co nedava ani maly kopecek a Polabi je jeho maximum? Velmi mnoho cyklistu bezne slape mnohem prudsi kopce nez by neozubnicovy vlak vyjel. Vyjel jsem bez elektrokola ze Susice na Kvildu, vedle toho bude Slavkov oddechovka. Az se postavi stezka, rad panu Simralovi zamavam zpet.:)

ABC

A co tam teda čekáte za jiný turistický potenciál?

F. K.

Sice jste se neptal mě, ale turismus tam má úplně stejný „potenciál“ jako třeba v Krušných horách (zdánlivě nic moc, ale přesto jsou plné výletníků), různých PR, NPR apod, hor, pramenů, rozhleden a bůhvíčeho ještě je tam ažaž. Sudety a navíc ne moc zasažené moderní dobou.
Proč asi Kladská praská ve švech, proč jsou silničky plné kol a lesní cesty pěších turistů.
Prostě to tam je a ta dráha sloužila mmj. jako přístupová cesta do/z celé spádové části CHKO.
To je podobně blbý dotaz jako co bych očekával od CHKO Český les a trati Domažlice – Planá.

ABC

no a do Kladské vede vlak?

F. K.

Ne, metro…
Nerozumím dotazu na něco, co už existuje.

KarelF

jako vtip blbý.

Alibaba

Elektro-švindl-cyklisti můžou jezdit klidně po silnici. 🙂

Petr

To určitě, pro lidi co se chtějí projet v přírodě je další zabetonovaná cesta určitě to pravé po čem touží. Navíc cyklotras je v okolí více než dost. Vaše přezdívka vás krásně vystihuje, nejvíce betonovat cyklostezky chtějí většinou ti kteří na kole nejezdí a pro které je auto jediným dopravním prostředkem.

Ondra L.

Zda tu trat obnovovat nebo ne je jedna otazka. Mne ale napada i druha: kolik casu a energie sprava zeleznic venuje polozce „odstranovani starych/nepouzivanych staveb“. Kdyz sem videl, jak sprava zeleznic nechala odstranit budovy nepouzivanych stanic traba na trati z chomutova do vejprt, tak to mi fakt hlava nebere. Tenhle podnik, ktery na nasem nadrazi, ktere je vyznamnou prestupni stanici v ramc PID, neni schopny za x let opravit informacni system, ktery vecne vynechava radky a jeste je umisten tak nelogicky, ze lidi vecne hledaji, kde ta nastupiste vlastne jsou, 10 let opravovaly zachody, vytah vecne mimo provoz atd… tak… Číst vice »

Kalina

Vzpomněl by si někdo hned poté, co by došlo vinou schátrání k něčí újmě.

Ondra L.

Na zchatrale budove v divocine kazdy pozna, ze je zchatrala a ze si ma dat pozor a kdyz do ni nekdo vleze a spadne mu cihla na hlavu, tak je to jeho riziko, to se holt v nasem svete stava. Zriceniny hradu jsou taky volne pristupne a nikdo je nenechava odstranit. SŽ at si nejdriv vyresi bezpecnost vlaku, ty totiz (ac jsou relativne bezpecne) pozabijeji stale podstatne vic lidi nez vcas neodstrane strazni domky na opustene trati.

jozka

To je prave ten problem. Neni to jeho riziko.

Se zbytkem nepolemizuji.

Martin z Moravy

Netušil jsem, že zaměstnávají pana Dvořáka z Tetčic 😮

vlada749

Zde by bylo potřeba na SŽ (SŽDC) podat trestní oznámení, jelikož se nestarala o svěřený majetek, tak jak by měla. Totéž i v případě jiných tratí, třeba Kralovice- Mladotice. Z jejich viny doßlo k totální devastaci těchto i jiných tratí.

ABC

tak šup šup vždyť stačí zajít na nejbližší služebnu, tam ho rádi přijmou

Karel Brno

Tak kraj chce dopravu obnovit, obce s tím souhlasí, ale SŽ chce z (byť zchátralého) kolejiště udělat cyklostezku. Asi existuje eurodotace na transformaci kolejové dopravy na cyklostezku…. Z Horního Slavkova-Kounic trať pokračovala přes most – tunel – viadukt – most do stanice Horní Slavkov (poblíž stanice se nachází sídliště, nové náměstí, školní náměstí, náměstí Republiky, je zde občanská vybavenost – i když, ve Slavkově bydlí přes 5,4 tisíc obyvatel, uznávám), dále přes most do býv. zastávky Horní Slavkov zastávka (poblíž se nachází – nebo nacházela? – porcelánka), pak most – most – tunel (a hned po sobě most a pak… Číst vice »

ABC

A proč by si vlaky a autobusy v ZDO měly konkurovat?

Karel Brno

Trať vede podél silnice II/209. Navíc autobusy do Krásného Jezu (natožpak Bečova nad Teplou) z centra přímo nejezdí. Takže proto.

ABC

Ale samozřejmě že jezdí.

https://idos.idnes.cz/autobusy/spojeni/prehled/?p=xJVEbmMerVCPjccDz86TKUw43Z1b2JUCOY41QTM0obxwqr6hzzZ7TY.aZ9GLV6t:

Navíc bez přestupu v Krásným Jezu a jako bonus obslouží i Krásno. Krom toho lidi ze Slavkova jezdí hlavně do Varů a Sokolova.

ušatá

Ano měly by se doplňovat a na sebe navazovat. Např. ze Slavkova se dá jezdit do řady obcí a provádět tak kompletní obsluhu území s návaznostmi na vlak ve Slavkově a Sokolově. Jen chtít, spokojeni budou zdejší, turisté i ti, co mají na starost stav naší země.

ABC

jistě no každý touží na těch dvaceti kilometrech alespoň dvakrát přestupovat….

Jiří Kocurek

A v každé vesnici bude politický důstojník, který to bude kádrovat. A kdo nepojede správnou veřejnou dopravou nedostane výjezdní dolož, natož devizový příslib. A jestli se mu to nebude líbit, tak dostane umístněku na opačný konec republiky. Jeho žena nikoliv. Tak by si měl zvážit, jestli začne jezdit vlakem.
Aneb lokálky oživíme, ikdybychom měli rozbíjet rodiny.

Jiří Kocurek

Co? Autobusy VHD nemají navazovat na vlak?

Jan Neruda

Nikdo a nic snad nebrání tomu, aby si trať koupil svazek obcí nebo přímo kraj?

Luboš M.

Bohužel, to je už asi jediná možnost, jak tu trať zachránit. Kraj, obce, nebo spolek. SŽ o ni prostě zájem nemá a trať neopraví.

Petr Šimral

Těch pokusů již pár bylo. A nyní pár let po pohřbu to mají zachraňovat obce, když má SŽ zákonnou povinnost tuto dráhu provozovat?

ušatá

Zájem by byl, ale copak na to mají peníze, lidi, možnosti? Tak ať jim SŽ to prodá za 1 Kč. a uhradí náklady na opravu, tedy škodu, kterou způsobili. A stát ať to po vinících pak požaduje zpět. Už je tady konečně nutné nastolit nějaký řád, odpovědnost, morálku, plnění povinností. A to se teprve ušetří. A ještě konečně dokázat na odpovědná místa dostat lidi s praxí, vzděláním a schopností něco dokázat.

ABC

Už je tady konečně nutné nastolit nějaký řád, odpovědnost, morálku, plnění povinností

https://www.youtube.com/watch?v=K1lgh62Smy8

ušatá

A proč? Co bude dělat SŽ a MD? Tak proč rovnou nezrušit je a ušetříme podstatně víc. Obce ani kraje nejsou vybaveny na to, aby vlastnily železnici. To je věc státu.

Vít Jůza

Stát si měl už dávno ujasnit, jestli se chce o dopravu (i to či ono jiné) starat, nebo ne. Ta nevypočitatelně a nespravedlivě výběrová polovičatost je nejhorší variantou.

ušatá

Opět: nechali to zničit, nemají z toho tržby, takže vznikla další škoda navíc se nestarají o státní majetek, neudržují ho a nezvelebují, natož aby zajistili jeho využití. Za to by měla být vyvozena odpovědnost a to již od 90. let a nejen u této tratě. Včetně započítání škod ze silniční dopravy, která pak díky tomu narostla a nadále roste.

Jiří Kocurek

Kdo může za neobnovení tratě přes Dyji z Hevlína do Laa? Taky režim po 89. roce? Bylo to přece v plánu, nebo ne?

Luboš M.

Existuje ještě jedna možnost, jak tuto trať obnovit, z neveřejných peněz: Vyčíslit náklady na znovuzprovoznění, založit spolek, transparentní účet, odkoupit úsek od SŽ za nějakou symbolickou cenu a postupně to znovu postavit. Kdo má vlaky a tuto trať rád, přispěje taky rád. V současné patové situaci jinou možnost nevidím. Vím, je to dost naivní, ale naděje umírá poslední. Zubrnickou dráhu si taky opravují sami, ne?

Krušnohorec

Přesně! JHMD byly prodány za korunu.

Petr Šimral

Kdybyste JHMD v roce 1997 zavřel a v roce 2020 je nabídl za korunu, tak jaksi není co prodávat (to ostatně vidíme u Slavkova a Mladotic). Něco jiného by bylo, kdyby to na prodej nebo rozumný pronájem bylo v tom roce 1997. Jak jsem psal výše: já viděl nájemní smlouvu na trať Nové Sedlo – Krásný Jez v roce 1998 a za podmínek v ní uvedených jsem byl pro, abychom jí nepodepsali.

K.S.

Ano, to je možnost, ale ať SŽ po své správě tu trať uvede do sjízdného stavu, má to ze zákona povinnost udělat. To samozřejmě neznamená aby tam udělala rekonstrukci, ale znamená to že provede výřez náletů a pokud byly ukradeny kolejnice, tak je doplní atd. tou tratí musí v ten moment být s to projet alespoň MUVka.

Modré zábradlí

Jsem pro, přispěji 60Kč.

ušatá

Poč ne, ale dočkáme se pak toho do roku 2100?

Hanzi

Správně SŽ. Z nějakého důvodu to zavřené bylo, zřejmě se provoz nevyplatil a v době kdy mají lidí většinou dvě auta v rodině ani nevyplatí. Ale pokud si to najde kupce , který v tom chce utápět svoje penize, pak je to jen v pořádku.

Luboš M.

Pokud se však SŽ řádně nestará o svůj majetek a trať nechala zpustnout a rozkrást, aniž by ji papírově zrušila, pak by také při případném prodeji tratě neměla vyžadovat nějakou nehoráznou sumu.

Hanzi

Tak existuje nějaká cenová mapa pozemků a od té by se to mělo odvíjet ne? Jako bonus může získat šrot co ještě zbývá.

ušatá

Ne, ta trať v takovém stavu, který někdo zavinil by měla být prodána za 1 Kč a uhrazeny nabyvateli nejnutnější náklady na to, aby byla sjízdná tak, jak v době přerušení provozu. To se to různým lidem v zemi pracuje, když za jejich nekvalitní a drahou práci se jim ještě platí,že?

ABC

Zavinily ho České dráhy s. o.

ušatá

Ta trať nebyla uzavřena pro nerentabilitu, ale její špatný stav, protože už nevydržela tu zátěž (právě od nákladní dopravy) bez řádné údržby. Čili už tehdy to bylo na trestní oznámení a měla by se i vyčíslit škoda, která tím vznikla v důsledku převedení dopravy na silnice – náklady na ně, na dopravu, na zdraví obyvatel, jejich nemovitosti atd. Hned bude vše jinak, že?

ABC

a proč jste ho nepodal?

KarelF

Tak jste ho mohl, můžete podat vy.

Luděk S.

A vy jste mi nevěřili. Malověrní!
To bude sumička. Tohle bude prostě velký. A zdaleka nekončíme.

Laik

Investujme veřejné peníze do smysluplnějších projektů. Určitě je kam.

ušatá

Do dalšího ničení země jejím betonováním, likvidací zemědělství apod.? Nebo co tím máte na mysli? Nevidím v současné době nic, co by bylo nějak smysluplné. Aspoň z toho, o čem se mluví. Tedy, pardon, dostavba jaderných elektráren má smysl, ale i k tomu potřebujeme v prvé řadě železnici.

Avlaky

Snad si to koupí ažd a udělá z toho pěknou lokálku

Avlaky

Pokud by tam jezdila jen souprava tak by to bylo ideální na jejich automni řízení

Kubrt

Už zase hrajeme kartu lithium, tak si připomeňme: lithium je v českých nalezištích přítomno ve formě lithnych slid. Jejich využití je možné, ale v porovnání s těžbou ze solanek je nepoměrně komplikovanější a tedy nákladnější. V současnosti je světová potřeba sloučenin lithia postavena právě na odparovani solanek, zejména v jižní Americe. České zásoby představují asi 2 % globálních a v součtu s obtížností produkce se pravděpodobně jedná o mrtvou záležitost.

F. K.

Tady nejde o těžbu rudy, ale o odvoz skrývek po uzavřených dolech a převoz k místu zpracování.

Kubrt

Tak znova- problém je to zpracování silikatove suroviny, mnohem náročnější než chloridove solanky.

F. K.

To ale nemá s dopravou po železnici nic společného (= určitě se to nebude zpracovávat na území CHKO).

Kubrt

Má to společného to, že žádné české lithium nebude, protože by bylo několikanásobně dražší, než to solankove.

K.S.

Skrývek?

Já nejsem moc velký báňský odborník ale myslím se tomu jednak říká u hlubinného dolu odval a jednak lithium je vázáno na horniny v Cínovci, v uhelných slojích je tak leda uran, ještě se tam někde motá germanium a další, ale germanium jako průmyslový kov se moc nepoužívá snad už, nahradilo se už v 50. křemíkem. Asi bych pár starých GC 518 našel ale pro moderní polovodičový průmysl má možná význam ve speciálních aplikacích. Ne v masovém nasazení. Ono tak nějak zcelovodičovatí už při nějakých 80°C, křemík asi při 120°C.

F. K.

Dobrá, klidně tomu říkejte odval. Podstatou mého příspěvku bylo, že zpracování na místě obvykle nepotřebuje kapacitní dopravu, zatímco těžba, převoz a zpracování jinde ano. Jinak viz PŠ výše.

ušatá

Využít se dá vše. Dřív nebo později. Tady je možnost odvézt, vytřídit, zpracovat. A rozhodně ne po silnicích a rozhodně ne zase až za 50 let atd.

F. K.

Tím jste si jistý? Já tedy rozhodně ne. Jak odvaly, lomy a nakonec i areál „Stasisu“ jsou všechny i s tratí v CHKO – a tam prostě třídící nebo zpracovací závod postavíte jen velmi obtížně, až bych řekl, že to je téměř nemožné (vysoký stupeň ochrany krajiny). Naopak pro odvoz těch hlušin podporu získáte o řády snadněji.

ABC

Třídit se to bude na místě. Ostatně, v CHKO byly i rudné doly Stannum ve Slavkově i s tříděním v provozu ještě v devadesátých letech.

F. K.

A to jste četl kde? Ve schválené EIA? :-))
V devadesátých letech to byly provozy dožívající z minulého režimu. Opakuji, že dnes nepovažuji takovou investici za schvalitelnou.

ABC

a speciálně pro blbé sekce přílohy na CD – Závazně souhlasné stanovisko (EIA) Ministerstva životního prostředí

ušatá

Tak jsem to také myslel a taková je i oficiální koncepce.

Kubrt

Využít se da každá surovina, ale musi to mít ekonomický smysl. Takže české lithium tak za 300 let, až se vyčerpají solankova naleziště.

ABC

pokud mezitím nebude vyřešená jaderná fůze 🙂

ABC

Ale každej se tam už vidí jak v Beverly Hills až to lithium konečně bude. Krom toho EIA je schválená s odvozem přes ten funkční kus do Krásného Jezu.

Petr Šimral

A přesně proto se to nakonec odveze kamióny, protože tahat to přes polovinu republiky z kopce do kopce je opravdu ekonomický trhák…

ABC

A v čem je rozdíl jestli se to bude vozit z kopce do Jezu nebo z kopce do Sedla? Jinak ano, taky nemyslím že to bude ekonomický trhák, pokud se to vůbec rozjede.

Petr Šimral

Z Kounice do Sedla je to 10 km s jedním protistoupáním z Lokte. Tedy za hodinu jste tam, za hodinu zpátky a navíc to nemusíte tahat po pěti vozech, abyste dokázali vykřižovat.

Petr Šimral

A až do konce provozu bylo přes Loket 20 tun na nápravu na rozdíl od tratě přes KJ, kde bylo 16 tun.

F. K.

Jak pro koho.

Človek

Houby stavět VRT, hlavní je obnovit další lokálku, po které bude mimo pracovní dny pendlovat jedna 810.

-TR-

To není „buď anebo“. Stavbu VRT v současné době není možné zahájit, protože ještě není dokončena příprava celé stavby, a nějakých pár let to ještě bude trvat. Takže z toho pohledu investice do lokálky není problém a ještě může pomoct v rozvoji regionu.

Karlovarský kraj není na tom v současné době zrovna nejlíp. Podpora turistiky by tuto situaci mohla vyřešit. Trať vede centrální částí CHKO Slavkovský les.

Kubrt

To je buď a nebo. I příprava VRT a jakýchkoliv jiných stavebních akcí stojí peníze a poutá pracovni silu.

F. K.

Na přípravu VRT je samostatný odbor. A projekt na obnovu toho úseku Kounice – předměstí zvládne i menší projekční firma.
Pracovní síly bude brzy dost – dva největší zaměstnavatelé v KV kraji propouštějí v množství ne malém.

Alibaba

A co tady chcete připravovat? Shrábnout starý svršek, co tam ještě zbyl, a pak tam navést něco použitelného = minimálně výzisk.
A bohužel nechat vyrobit ten ukradený mostek. To nejsou žádné velké projektové přípravy, je to jen oprava.

ABC

Karlovarský kraj hlavně potřebuje spojení na Prahu které ted nemá ani po dálnici ani pořádně po železnici. Mezi Slavkovem a Loktem se nic moc atraktivního nenachází, kam by náhle začaly lokálkou jezdit davy solventních turistů.

Luboš M.

Ano, Karlovarský kraj potřebuje dostavbu D6. Nicméně železniční spojení Chodov – Bečov dává smysl, nejen pro turisty.

ušatá

D6 je dopravně nesmysl! Zbytečná

Luboš M.

Napíše někdo, kdo pravděpodobně nejezdí mezi Varami a Prahou. Silnice I/6 je naprosté peklo. K tomu nutno připočíst, že KV nemají přímou železniční trať do Prahy. Musí se jet oklikou přes Cheb nebo Ústí nad Labem.

Alexandr Mikulka

Ušatá je lidsky nesmysl! Zbytečný

ABC

z Chodova do Bečova skutečně moc lidí nejezdí

Luboš M.

Netřeba jezdit z Chodova do Bečova. Ono železniční spojení by propojilo dvě další tratě a spojilo Chodov, Nové Sedlo, Loket, Horní Slavkov, Krásný Jez a Bečov nad Teplou. Na té trase by se přeci dalo kdekoliv nastoupit, vystoupit a v případě Chodova, N. S., Krásného Jezu a Bečova také přestoupit, ne?

ABC

Ano, Vystoupil Nastoupil, Dovolil, Očesal, naložil, odvezl, vykázal, debil.
Jenže lidi ze Slavkova a Lokte se potřebujou dostat hlavně do Varů a Sokolova a ne do Krásného Jezu a Nověho Sedla a tam čekat na přestupy.

Luboš M.

Ta trať by se samozřejmě nedostavovala jen a pouze kvůli Slavkovákům. Ale lidi z Horního Slavkova by měli na výběr, jestli pojedou někam busem nebo vlakem. Plus nějaký turistický potenciál, samozřejmě. Do roku 1997 trať sloužila běžně osobní dopravě a předpokládám, že už tehdy existovalo něco jako autobus.

Ale chápu, vždycky se najde minimálně 1 důvod, proč něco nedělat.

ABC

Na výběr by měli pokud by se o objednané vlaky neredukovala objednávka autobusů. Peníze na ZDO jsou holt jenom jedny.

Kirak

A co Slavkovský Les ?

ABC

A co je s ním, do něj se jinak dostat nedá?

ušatá

Je to chráněná oblast a tam silná silniční doprava nemá co dělat. také pro to, že je to oblast významná z hlediska vody.

Jiří Kocurek

Souhalsím. Cyklisty ze silnice vyhnat taky. Kolo je silniční doprava. (sarkasmus)

KarelF

Tak ti cyklisti Vám u těch vodních zdrojů chodí močit a ta moč obsahuje mnoho sajrajtu léky začínaje a různými podpůrnými sajrajty konče.

Původní Pražák

Česká ekonomika je založená na vývozu zboží do Německa a západní Evropy. Kraj, který je primo na hranicích, z toho za 30 let vytěžil snad jen tržnice s trpaslíkama. Proc tedy myslíte, že právě dalnice do vnitrozemí je podmínkou, aby se to otočilo?

ušatá

A co řeknete na to, že už tam jsou, ale ztěžují si na špatnou dopravu? Ona schází také přestavba a modernizace tratě Rakovník – Bečov a hned by vše vypadalo jinak. Ta trať se dá přestavět v celé délce na min 100 km/h, dá se tam obnovit průmysl, osídlení a i ta rekreace zde je silná. Takže to už se pak napojí i na tuto trať.
A dále, málo se ví, že je to i z historického hlediska významná trať , technická památka, takže ji likvidovat by bylo zvěrstvo.

Petr Šimral

A územím nikoho nakonec dosáhneme zázraku, že z Karlových Varů do Prahy pojedeme mximálně stejně rychle, jako s rychlíkem přes Ústí.
Mimo jiné: jde to i bez úpravy tratě přes Blatno klasickou původní trasou přes Kladno, Žatec, Klášterec do Varů. Časově téměř na konkurenci silnice (cca 2:45), ale bylo by to provozně drahé a nemělo by to koho vozit. Na přímé spojení KV s Prahou je Jančura a spojení pod Krušnými horami je myslím ideální rychlíky Cheb – Ústí – Praha.
A projekt přestavby tratě Bečov – Rakovník na 100 km/h by mě hodně zajímal 🙂

F. K.

Na 100 km/h bude šotoblábol.

ušatá

Ne , ten terén není nic hrozného, řada úseků stačí jen upravit. Něco přeložit, vypřímit. Je to jen otázka ceny, která by byla za akceptovatelnou.

KarelF

A Uničov na 160 je třebas pro mne také z říše snů. To už by mne dávalo větší smysl udělat minimálně 140 přes ten žatec a kladno s elektrifikací.

ušatá

Nepamatuji si to již přesně, ale už začátkem devadesátých let se na to dělala nějaká studie a vycházelo to docela slušně a uvažovalo se tam s rychlíky na Prahu i Plzeň. Jen ty peníze a politická podpora nebyly, takže to usnulo. Určitě by se to někde dalo najít, možná autoři, snad ještě žijí. Třeba si to tu přečtou.

ABC

třeba bysme tam mohli vydávat umístěnky a osídlení by bylo obnoveno hned!

F. K.

Protože jsou atraktivní všechny ostatní místa a vy schválně uvedete jen dvě sousedící. Pěkný diskuzní podraz.

ABC

a ty všechny ostatní atraktivní místa jsou bez vlaku mezi Loktem a Slavkovem nedostupné?

F. K.

Dokonce ani mezi Krásnem a Bečovem nejsou přímo turisticky atraktivní místa (a nejezdí tam vlak) a přesto nikdo nepochybuje o tom, že to je součást CHKO a turisticky zajímavé oblasti. A abych vám stejně doslovně aspergózně odpověděl – NE – i na všech dalších relacích a jejich podmnožinách „atraktivních míst“ (pochybuji o tom, že jich z hlavy dáte ve sledované oblasti polovinu) neexistuje poptávka po dopravě mezi ty body, ale do nich a ty místa jsou dostupná většinou dopravních prostředků, krom železnice, která tam neexistuje (na rozdíl od úseku Loket – HS). Úplně stejný princip uplatnil Ústecký kraj, když donutil… Číst vice »

ABC

no vidíte já už se bál že tam kde není železnice se tůrista prostě nedostaně, alespoň dle místních šotoblábolů

Původní Pražák

To by byla celkem vtipná ironie, pokud by se ukázalo, že přeměna na cyklostezku ma pro podporu turistiky mnohem větší potenciál než oprava tratě a pár vláčků.

Luboš M.

Pokud ne trať, tak alespoň cyklostezka ve stylu bývalých tratí Jáchymov – Ostrov či Krásná Lípa – Slapany – Cheb. Kterékoliv z těch dvou řešení je lepší než 23 let trvající dlouhodobá výluka a totální devastace té trati!

F. K.

Tahle diskuze tu byla už před zhruba 10 – 15 lety. Podpora asfaltu se nekonala.

ušatá

Nehledě k tomu, že náklady na obnovu nejsou v řádu miliard, ani stovek milionů korun. Při rozumném projektu je to v řádu pár desítek milionů, ale zvýšené náklady jsou způsobeny tím, že se to nechalo zničit a rozkrást. Čili nutný postih všech, co k tomu přispěli a nejen zde. Ono to hned bude vypadat jinak i u dalších tratí a nakonec se zjistí, že se i ten provoz na nich dá dělat ve značném rozsahu.

ušatá

Další, který tomu rozumí a plácá nesmysly.

Josef Nový

A co zrušit Správu Železnic a nahradit jí něčím co se bude chtít starat o železnice.

Kamil

Skvělý nápad! Ale co s úředníky kteří umí jen zdůvodňovat že to nejde??

ušatá

V zemědělství je práce dost. Už jen obnova chovu prasat a dobytka pojme lidí kvanta. Na to by snad stačili, tam není potřeba vysoká kvalifikace ani tvorba koncepcí či hospodaření s miliony korun.

MlB

Až vlastnoručně dokončí opravu tratí, které pod jejich péči zchátraly, můžou se poohlédnout po něčem dalším…

Kirak

Liberalizace Kojejí a Psrávců kolejí. Radime nechceš se taky starat o koleje třeba by pak sždc nebyla taková díra

ABC

trať byla zdevastována a provoz ještě zastaven za péče unitárních Českých Drah.

ušatá

Bohužel a za nějaké existence politiků, kteří to tak nasměrovali. Vedení ČD bylo dosazeno tak, aby toto zajistili a rozklad dráhy dokázali, tedy že to dokážou.

Jiří Kocurek

A proto budeme vztekle nadávat, když se opravuje po 22 letech koridor zatěžovaný na 110 %.

Brian Griffin

„Tragédie je, že onen zavřený úsek Loket-předměstí – Horní Slavkov-Kounice je ten nejkrásnější z celé tratě.“ Prosimvás, tragédie je, když umírají nevinní lidé; nechte si tyhle expresivní výrazy na horší případy. Co se týká zprovozňování a provozování libovolné dráhy, uvědomte si prosím, že je to finančně nákladná legrace, kterou musí vždy zaplatit nějaké veřejné rozpočty. A až se ve veřejných rozpočtech naplno projeví ta díra, kterou do nich vyhlodala jarní koronakrize (nepřijdou-li ještě další), tak budou ty rozpočty mít úplně jiné starosti, než obnovovat nějakou lokálku, která už přes 20 let chybí jenom nostalgikům. A nejenom obnovovat a nejenom tuhle… Číst vice »

Miloslav

Vypravejte to těm okolo silnice, kde se bortí díky kamionům zdi…. Stát ji nechal zdevastovat a nyní ji chce prodat? Ať ji uvede do provozuschopneho stavu a pak ji může kraji, obcím nabídnout

libor

a to jako kamiony budou jezdit po železnici? nebudou, zde jde o to, že se jedná o lokálku, kde by možná jel minimální (nutný pro udržení) počet „vlaků“ typu 810. to jsou vyhozené peníze do kanálu. 20let to jde bez a nyní je to hrozně nutné? a co ekonomika? vychází? možná za situace jako odkolon trať pro náklad Cheb-Praha přes Bečov, Žlutice,Blatno,Rakovník.jen škoda té úvratě 😀

Luboš M.

Pro nákladní dopravu se slavkovská trať bohužel vůbec nehodí. Ale pokud by to odkoupil soukromník/spolek, je možný osobní a turistický provoz.

libor

noto je jasné, ale pan Miloslav psal: „Vypravejte to těm okolo silnice, kde se bortí díky kamionům zdi“ tak právě nevím, co to je za argument…

ušatá

Už jste to měl popsané, takže si to znovu pročtěte. Kamiony na koleje i zde, stejně jako na hlavní v údolí mezi KV – Sokolovem atd.

ABC

koupili si barák u silnice ale jezdily jim tam auta….

Vasek

Jak souvisi. kamiony s opravou trati kde by projel nekolikrat za den prazdny orchestrion nebo neco jineho.

ušatá

Horší je myslet na prázdné hlavy a co vyplodí.

Jiří Kocurek

Já být kamion, tak jedu údolím Teplé, nikoliv přes kopec, abych se dostal do Nového sedla. A víte co? Údolím Teplé železnice vede taky. Kdbych potřeboval odvézt dřevo z Krásného Jezu, a muselo by to být po železnici, tak to povezu tudy.

ABC

fakt by mě zajímalo co je na tomto úšeku tak krásného – neskutečně roztahaná vesnice Údolí? Kde trať vede v zářezu ve svahu takže člověk kouká zezhora lidem do dvorků na jejich bordel. To už mnohem hezčí příjezd od Krásného Jezu s dominantou kostela Svatého Jiří.

ušatá

Takže budeme lít miliony do silnic, aby pojaly zbytečnou dopravu a to se všemi dalšími finančními důsledky na zdraví, krajině atd. To ta trať vyjde v komplexu podstatně levněji. Uvědomte si to, a zkuste si to jen rámcově spočítat. Třeba budete překvapen jako ti, co to počítali a nevěřili, co z toho skutečně vychází.

Jiří Kocurek

Takže ta dorpava je zbytečná,. Fajn, tak v tom případě zbytečná ať už jede jakkoliv. Nebo ne?

Kalina

Provoz na Slavkovské dráze by zastaven v roce 1997 v období Klausovy vlády/ODS, za ministrování Martina Římana/ODS. Právě tehdy měly obce i kraj volat po zachování provozu, resp. rekonstrukci, která v té době byla ještě finančně únosná. Teď, když je trať totálně zdevastovaná a rozkradená, lze stěží očekávat, že by obnova tratě z veřejných peněz byla obhajitelná. Leda by se obce/kraj zavázaly aspoň k dvacetileté každodenní objednávce vlaků na této trati.

-TR-

„Právě tehdy měly obce i kraj volat po zachování provozu, resp. rekonstrukci, která v té době byla ještě finančně únosná.“

Tak toto je ukázkový případ hraběcí rady. Samozřejmě, že proti zastavení provozu byl odpor mezi veřejností a samosprávami, ony ty redukce se plánovaly mnohem větší (víc než polovina celé sítě) a dokonce se kvůli tomu stávkovalo.

Jenže to byly divoké devadesátky a na názor občana se příliš nehledělo. Je to paradoxní, ale přijde mi, že oproti tehdejší době je česká politika a rozhodování o věcech veřejných víc transparentní.

Kalina

Shodou okolností v roce 1997, po rozkrytí některých korupčních skandálů vláda ODS skončila, takže byla příležitost, aby obce a místní spolky hned poté aktivně prosazovaly obnovení provozu. O tom jaké aktivity obce vyvíjely v průběhu těch 23 let zde ale není zmínka. Jisté ale je, že nechaly opuštěnou trať svému osudu a ani nezabránily jejímu rozkradení.

F. K.

Historii si holt budete muset nastudovat sám. Těch aktivit byla celá řada, rozhodně ne jedna nebo dvě.

ABC

a zjevně to byl velký sukces

F. K.

Ano, žádná cyklostezka do Slavkova se nepostavila.

Jiří Kocurek

Ano stávkovalo. A tak se firmy zařídily jinak. Aby je nepoložila stávka za režijky v JMk nebo něco podobného. Nazdar!

KarelF

Zdar

ABC

no a kdo tu trať tenkrát spravoval? Unitární České Dráhy?

Kalina

Holt je třeba se smířit s tím, že ne všechny škody vzniklé v době působení vlády ODS a ovládanými organizacemi, je reálné nyní napravit. Ponaučení je ale celkem zřejmé, byla to doba největšího temna nejen pro železnici, ale veřejnou dopravu obecně.

ušatá

Výborně, není to náhodou dlouhodobý záměr? Nechat něco zničit a pak tvrdit, že se to nevyplatí opravit, když už jsem to tak doničili? Dle mého je to trestná činnost, pokud jde o státní majetek.

Jiří Kocurek

A ono se to najednou opotřebovalo mezi roky 1989-1997? Nebo to bylo od druhé světové, jak to po ní opravili?

ABC

opotřebovalo se to hlavně vozením uranu pro soudruhy v sojuzu. takže ať si soudruh ušatá stěžuje u svých spolusoudruhů.

Luboš M.

Trať velice dobře znám. Vlakem jsem bohužel měl možnost projet jen úseky Nové Sedlo – Loket a Kounice – Krásný Jez. Zbytek mám prošlý pěšky, naposledy letos v červnu. Tragédie je, že onen zavřený úsek Loket-předměstí – Horní Slavkov-Kounice je ten nejkrásnější z celé tratě. Je bohužel ve zbědovaném stavu, vše mám pečlivě nafoceno. Z Kounice (Kounic?) do Slavkova jsou již snesené koleje, hornoslavkovské nádraží je opuštěné, dolů směrem do Údolí džungle a zbytky kolejí, u Nadlesí jeden ukradený most, kovový most v Údolí přes silnici zralý na výměnu. Škoda, opravdu škoda té tratě. Rád bych tu jednou zase viděl… Číst vice »

Štěpán

Pokud tam chce KV kraj objednávat pravidelnou dopravu, tak není co řešit, trať obnovit. Nechápu, proč dosud nebyla obnovena, když na ni byl zastaven provoz jen kvůli špatnému stavu kolejí. Pro turisty ideální spoj a pokud se má využít i pro nákladní dopravu, tak nerozumím, proč SŽ tvrdí, že to nemá smysl.

Luboš M.

23 let (!!!) dlouhodobá výluka, trať nezrušena. To není normální. Normální by bylo trať provozovat, anebo zrušit a udělat tam třeba tu stezku, ale ne tenhle paskvil!

PetrB

Dobrý, a co trať 162? Dlouhodobá výluka od roku 1997 v úseku Kralovice – Mladotice. Středočeský kraj (ROPID) a Plzeňský kraj mají zájem tudy vést vlaky (Praha-) Rakovník – Plzeň a SŽ ji stejně opravit nechce. Zájem mají i obce na trati, tedy Kralovice, Mladotice a zprovoznění by uvítalo i Muzeum a galerie severního Plzeňska
v Mariánské Týnici (bývalé proboštství cisterciáckého kláštera) s tím, že by bylo vhodné jeho blízkosti vybudovat železniční zastávku.

Kalina

Nezávazné „mají zájem“ je poněkud málo. Je třeba mít konkrétní vizi a předložit závazný plán jak dlouhodobě udržet provoz po případné rekonstrukci.

Kamil

Jak jste přišel na nezávazný zájem??

ušatá

A oni to nemají? Piště, o tom, o čem něco víte.

Odpadlik

Tak dle mě trať Kralovice – Mladotice nemá z turistického (o dopravním nemá smysl mluvit, tam autobus udělá lepší službu) hlediska fakt smysl.
To tahle trať mi přijde fakt pěkná s turistickým potenciálem.

-TR-

S tratí Kralovice – Mladotice nemáte pravdu. Podél trati se nachází bývalý klášter Mariánský Týnec (též lze najít pod starším názvem Mariánská Týnice), který je dnes veřejně přístupný.

Nedávno se objevily úvahy, že v první fázi by se hodilo obnovit prvních zhruba 1,7 km z Kralovic právě k Mariánskému Týnci, kde by bylo možné zřídit zastávku. A pokud by se to ujalo, tak by se mohla obnova dokončit až do Mladotic.

Kamil

Zkuste se zvednout a podívat se do Plas, Mladotic s Mariánské Týnice. Uvidíte spoustu věcí a krásnou porci baroka. Trať, respektive provoz na ní, by oživil celý mikroregion.

ušatá

Proto se tam plánuje ve stejném směru čtyřpruhová nová silnice. Prima, že? Tedy nic zde nejezdí a železnice by neměla co přepravovat. Tak proto ty stovky kamionů tisíce osobních aut necháme na silnicích. Opět dotaz. Víte o tom vůbec něco? Co si tak něco o dopravě v těchto místech zjistit?

Kamui

SŽ to má w dupie, stejně jako trať Lovisice – Úpořiny, kde doprava nikdy objednávaná být nepřestala.

Kalina

Jestliže „Karlovarský kraj objednává jen omezený víkendový provoz od 25. IV. do 30. VIII.“, považuji za vrchol drzosti a arogance, chtít po státu několika set miliónovou investici do obnovy. Ať se zavážou pro dlouhodobou objednávku každodenního provozu několika párů vlaků a poté lze se státem jednat o obnově.

-TR-

A vy si fakt myslíte, že když je provozuschopný jen tento kratičký úsek, že má smysl na něm jezdit celoročně? Vede to úplně mimo hlavní směr dojížďky z Horního Slavkova, který vede na Chodov a Karlovy Vary. Pokud ta trať má sloužit celoročně, bez obnovy úseku Horní Slavkov – Loket to nejde!

Kalina

Nevidím v článku zmínku, jak si kraj/obce představují dlouhodobě udržitelný provoz na této trati po případném zprovoznění. Pokud jednají ve stylu „opravte trať a možná tam přes léto objednáme pár vlaků o víkendech“, nepřekvapuje uvedené vyjádření SŽ.

-TR-

„Podle něj se Karlovarský kraj zavázal, že i na zbývajícím úseku o délce osm a půl kilometru objedná vlaky v rámci základní dopravní obslužnosti.“

Tato citace je víc než jasná. Znamená, že by tam vlaky jezdily celý týden. Pokud bych měl odhadnout, jak často, tak nejspíš každé 2 hodiny, když se podívám na jiné tratě v okolí.

Kalina

To není žádná garance dlouhodobě udržitelného – financovaného provozu.

Jedine autem

Ono neni nic potrebnejsiho k postaveni, kdyz teda pry nejde stavet VRT, nez obnovavat trat, kde zrejme nikdo nejezdil uz pred 25 lety nebo jak dlouho je closed?

Jedine autem

Tohle melo patrit ke zcela jinemu prispevku o hodne vyse.

ušatá

Zřejmě??? Když nevíte, nepiště. Uvedeno jste měl výše 1 500 lidí denně a dnes je předpoklad i vyšší, záleží na celkové organizaci dopravy a návaznosti na další tratě. Ale základem je nákladní doprava, takže nemusíte mít obavy.

ušatá

Ne, zavázal se objednat celoroční osobní dopravu, ale ta plánovaná nákladní vlastně vše uhradí, takže ta osobní je už jen třešničkou na dortu. A jen poznámka, píše se tu jen o odvozu skládek, ale je zde i další nákladní doprava od dřeva, pro vagonku i další firmy. Je to v řádu desetitisíců tun ročně. Takže to dáme raději na sinice a budeme dokola mluvit o zdraví a životním prostředí?