ÖBB začínají s testováním vodíkových vlaků s cestujícími
Rakouské dráhy chtějí snížit emise škodlivin na tratích, které nejsou elektrifikovány. Kromě hybridních vlaků tomu mají pomoci i jednotky s vodíkovým pohonem.
Cestující v Rakousku mohou od zítřka poprvé jezdit ve vlaku poháněném vodíkem. Rakouské spolkové dráhy ÖBB od zítřka nasadí poprvé jednotky Alstom Coradia iLint. Jezdit budou v Dolním Rakousku zkušebně deset týdnů.
Dráhy je nasadí na trasy z Wiener Neustadt (Vídeňské Nové Město) do stanic Aspang a Puchberg. Rakousko je třetí zemí, kde soupravy od Alstomu jezdí, mají za sebou již provoz v rovinatém Nizozemsku a na severu Německa. Teď míří na tratě s větším sklonem. Zahájení provozu oznámily ÖBB na svých stránkách, kde jsou i jízdní řády.
Rakouský dopravce vybudoval mobilní plnící zařízení ve Wiener Neustadt. Vodíkové vlaky chce dopravce, pokud se v testu osvědčí, nasazovat hlavně na tratě, kde se nevyplatí elektrizace. Současně již testuje prototyp hybridního vlaku na baterie Siemens Desiro ML.
Testování kvůli pandemii koronaviru nabralo zpoždění, původně měly jízdy s cestujícími začít už v dubnu. Dopravce zaplatí za pronájem vlaků 1,87 milionu eur, přičemž Alstom vedle vlaků zajistí i údržbu a vodík.
Vodíkové jednotky Alstomu se zatím uplatňují především v Německu, kde se také v závodě v Salzgitteru vyrábějí. V pravidelném provozu jezdí v Dolním Sasku, kde si objednali celkem 14 těchto jednotek, velkou objednávku (na 27 jednotek) učinil také dopravní svaz Rhein-Main Verkehrsverbund, který chce vlaky nasadit do dvou let na linky kolem Frankfurtu nad Mohanem.