ÖBB ukázaly první Cityjety pro Tyrolsko, s cestujícími vyjedou na podzim
Nová jednotka CityJet (Desiro ML) pro provoz v Tyrolsku. Foto: ÖBB
Jednotky budou nasazeny na páteřní trasu Landeck - Salzburg.
Jednotky budou nasazeny na páteřní trasu Landeck - Salzburg.
No to se budu mít až se tam 2025 přestěhuju 🙂
Jednotky řady 4020 ale v Tyrolsku nejezdí, tzn. leda tak „škatulata“ stylem Talenty z Tyrolska do okolí Vídně a namísto Talentů nové Cityjety.
Mmch. železniční síť v jádrovém, tzn. ne Východním) Tyrolsku je tak řídká (natož v normálním rozchodu), že moc tratí nad rámec zmiňované linky Landeck – Innsbruck – Wörgl – Kitzbühel – směr Salcbursko tam není.
Je to sice jedna trat, ale nejezdi to jako jedna linka z Landecku do Salzburgu. Tady je to napsane, ze to vyzni, ze je to jedna linka, kdy vlak vyjede rano z Landeck-Zams a nekdy odpoledne dojede do Salzburgu, ale tech linek je vic. Samozrejme existuji ruzne mixy kdy napriklad ranni vlaky jedou jako S3 z Brenner/Brennero a z Innsbrucku Hbf pokracuji ako REX2, nebo se rozdeluji dve jednotky ve Wörglu odkud jednajede jako REX do Hochfilzen/ Saalfelden atd. Ale to neni vzdy pravidlem https://www.oebb.at/dam/jcr:dca525b7-241b-424e-be99-de42a9c3bb62/liniennetz-tirol.pdf
Linka Landeck – Salzbursko neexistuje.
Pokud vím, ty RExy ze Salzburska, většinou ze Schwarzach – St. Veit, většinou končí ve Wörgl. Pokud ty, co přijíždějí do Innsbrucku ze směru Landeck – Ötztal, pokračují dál, tak do Kufsteinu. Možná některé do Kitzbühelu, ale ne dál do Sazlburska.
Tak snad brzy nastane doba, kdy budou všechny 4020 vyřazeny a všechny schnellbahny budou nízkopodlažní. Ve Vídni a okolí se 4020 v provozu ještě občas objeví, což je pro mne a mnoho jiných pohybově omezených cestujících docela problém.
No vidíte, a já je miluju… Po celodenní túře není na cestu domů nic pohodlnějšího, než měkkoučká 4020.
A pohodlí vašeho zadku po celodenní túře má tedy ustoupit těm, kteří sotva chodí a přesto chodí?
Kde po celodenní túře nasedáte do 4020? Asi na Semmeringu, pokud nevandrujete v Podunají? Když tam ta jedna ještě chvíli zůstane, nic moc se nestane. Ale jinak už opravdu patří do železniční historie.
souhlasím… na ten věk velmi pohodlné vozidlo <3
A bez všelijakého pískání, kvílení jako z produkce Schadewergel
Tu cestinu byste na serveru opravdu meli sjednotit, pane Suro. 🙂
Jednotky CityJet, popr. cityjety, pendolina, skodovky…. viz pravidla ceskeho pravopisu. 🙂
Věcná: „Firmě umožnil nákup nových vlaků zbavit se starších elektrických jednotek, které jezdily v příměstské vídeňské dopravě. Jde o jednotky řady 4020“
– půjdou stávající Talenty (4024) z Tyrolska do Vídně, kde nahradí 4020, anebo je to jen obecná přímo nesouvisející poznámka a tyrolské talenty půjdou „pryč“? Nebo tam zůstanou a nové soupravy prostě posílí provoz? V Tyrolsku jsem každopádně 4020 nevídal ani před 10 lety, jestli nějaké ještě jezdí ve Vídni a okolí, nevím.
V Tyrolsku jezdi sem tam nejaky ten City Shuttle s lokomotivou (netusim jake maji oznaceni) a to jen ve spicce. Stare elektricke jednotky 4020 tam nejezdi vubec.
Ano, vím, co těmi CityShuttle myslíte. To popravdě nevím, protože do Tyrolska se většinou dostanu jen o víkendu, případně v pátek večer, kdy tyhle posily nejezdí. Nevybavuji si, že bych tím tam kdy jel, v regionální dopravě prakticky vždy jen 4024. Tedy jel, ale v salzburské části téhle trati (Saalfelden – Salzburg). Tak ano, je možné, že tohle ty nové jednotky vytlačí.
Ve Vídni vídám 4020 už jen sporadicky
Já jsem letos v březnu o víkendu na lince S80 viděl převážně 4020. Ale jinak pravda moc ne.
Já jsem s nimi letos hned několikrát jel na S40 (Wien FJB-St. Pölten Hbf přes Tullnerfeld), avšak je pravda, že tam jsou zjevně vypravovány už asi jen v pracovní dny, o víkendu jsem je tam letos ještě neměl štěstí potkat.
Vo Viedni ešte jazdia, občas ich možno stretnúť nielen na „mestských“ linkách, ale aj REXoch. Je ich však málo.
ERRATA: Na S-kách (S7, S3 som videl naposledy tuším).
Teď v pátek 31. 5. se podívaly i na zrychleném vlaku do Retzu (tzn. tam, kde by neměly jezdit vůbec). Loni v létě i do Znojma.
I když obojí asi byla nějaká mimořádnost.
Hodně jsem jich teď v ten pátek viděl na lince Wien-Hütteldorf – Wien-Aspern Nord a mimochodem zažil jsem i několik odřeknutých vlaků okolo Vídně, a to i tam, kde se jezdí „jen“ v 1h taktu (např. navečer Regionalzug z Vídně přes Aspern do Marcheggu, odpoledne Regionalzug z Vídně do Traiskirchenu; i když O. K., ve druhém jmenovaném případě nejde o diskutované Cityjety).
Regionalzug z Wien cez Aspern do Marcheggu je klasika. Spolu s REX (ktorý pokračuje do Bratislavy), ktorý tiež pravidelne vypadne. Minulý týždeň vo štvrtok sme došli iba po Marchegg, tam vykapala mašina. Nedobíjala. Tak sme si tam hodinu počkali na ďalší. Zdochlina tam ostala, neodišla vlastnou silou ani späť do Viedne.
Budou jezdit přes Kufstein nebo Saalfelden/Zell a. S.?
Přes Zell am See.
Přes Kufstein a Německo jezdí ÖBB jen peáž railjety a nočními vlaky.