ÖBB stoply prodej vagónů Českým drahám, část ale pošlou do Česka na výpomoc

Interiér vozu Bmz po úpravách Českými drahami. Foto: ČDInteriér vozu Bmz po úpravách Českými drahami. Foto: ČD

Přísun rakouských vozů na českou železnici se zadrhl. Ze série 41 ojetých vozů řady Bmz z flotily rakouského státního dopravce

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lada

Aha, čili nestane se něco, co nikdy nikdo nepotrdil, že se má stát. Článek je pokleslý clickbait a web čím dál větší bulvár. To je škoda 🙁

petr.r

oni jako neudělají repas jak to dělá RJ, ale třeba já raději v astře, protože v Bmz usnu a hrozí přejetí cílové stanice. Ale stejnak si myslí, že rakušáci neví vlastně co tím zamýšlí.

Hrdý Béčkař

Pro pana Jaklika: ještě jsem neviděl Béčko, které by bylo staré 60. let. A řekl bych, že lepší béčko, než jet z ČB do Prahy na stojáka.

David

ÖBB neprodají Českým drahám ojeté vozy, protože RegioJet je pro oba dopravce konkurencí? To postrádá logiku.

Kajman

No tak hlavně že ty Bee půjdou někam do kelu. A R17 bude v kožence, případně „humanizované“ kožence, asi do chvíle, než tomu někde upadnou kola. Fakt dík za Jižní expresy, kvůli nim je R17 dál a dál nepoužitelnější.

Jaklik

Naprosto souhlasím, jezdil bych vlakem víc, ale při jízdě 60 let starým béčkem si vždycky říkám zase dlouho nepojedu.

Vojtěch Zvolský

Situace by se měla zlepšit po dodání vozů na EC Praha-Budapešť.

Jaklik

To slibujou pořád a kde nic tu béčka 😂

T

Praha – Plzeň jezdí od prosince nejčastěji 4 vozové rychlíky, většina vozů je v původním provedení nebo rekonstruované vozy B, jízdní doby se prodloužily, kvalita šla rapidně dolů, přesto ČD to stále nazývají Rx… Neříkám, že RegioPanter je něco luxusního, ale nazývat Rx spoje RegioPanter a spoje s desítky let starými vozy… Nemluvě o tom, že nechápu, proč Rx vůbec vzniklo – to co dnes jezdí na IC, EC by mělo běžně jezdot na všech rychlících…

Hrdý Béčkař

Proč by tomu měly upadávat kola? Ty vozy chodí pravidelně na prohlídky a pokud vím, tak ty slavné Bmz z Rakouska mají rok výroby 1975, to znamená, že jsou o 6 let starší. Takže bych se té vaší teorie bál spíš u Bmz.

Michal

Kajmane, jste nevděčník. Přečtěte si v nejnovějším vydání humoristického časopisu Železničář rozhovor se soudruhem Krtkem, který říká, že bez nás, jejich cestujících by „[jejich] práce neměla smysl“.

Proto i za vás osobně bojuje v Bruselu, aby nás všechny ochránil před zbrklou a neuváženou liberalizací, s níž může „zmizet řada služeb a garance jejich síťovosti“. Nadto se může stát, že „nikdo z dopravců nebude mít peníze na opravu vozidel“. Na to Krtek na R17 nemá ani bez liberalizace, takže to bude asi pravda.

Jaklik

Zase dostaneme na jih Čech na expresy šunky z Rakouska a obstojné vozy co tu jezdí půjdou pryč to už snad není možný! To už ani nekomentuji rychlíky to je tragédie těžká. Škoda že o tuto trať nemá zájem konkurence!

Petr

Konkurence si počká, až bude trať úplně v pořádku a po rekonstrukci. Jako vždy. Co se týká Bmz, jsou to super vozy

Tomáš

V tom případě je pak ale pravděpodobnější, že ČD ty vozy nakonec dostane. ÖBB z toho přecejenom nějaký prachy má, ne že ne, a pochybuju, že ty vozy nechá hnít v kopřívách. Spolupráce mezi státními dopravce určitě bude lepší než ve vztahu státní dopravce – soukromník. Když sem se poprvé dozvěděl, že problémem je Regiojet, myslel jsem si, že je to proto, že chce RJ ty vozy nějak vyfouknout, tak tohle je spíš nejistota ÖBB, který teď nevědí co dělat. Každopádně je jenom možná otázka času, kdy ÖBB dojde, že ty vozy půjdou na našem území a směrem na východ… Číst vice »

Jan

Otázka zda to má smysl, když si pak Ťok nakoupí na půjčovny jako Brno za 50 miliard nové euro paštiky.
A čd pošle do kopru. Já bych do 2025 nechal Čechy jezdit v kožence a neinvestoval v takovém prostředí už ani korunu.. Aneb jak se to na konci dlouholetých kontraktů dělá a bude dělat.

noerf

Rok 2025 ČD v klidu přežijí, soutěže na rychlíky a regionální spoje jsou většinou v nedohlednu a SŽDC absolutně chybí koncepce rozvoje, takže si myslím, že Regiojet maximálně bude po roce 2019 jezdit trasu Praha – České Budějovice a možná Praha – Hamburg, protože tam bude vidět potenciál v nedotované dopravě a některé drobné tratě možná vysoutěží GWTR a Arriva, jestli nějaké soutěže vůbec budou. No a na zbytek dostanou ČD dotace v potřebné výši.