ÖBB protáhnou nasazení nové generace railjetů dál na jih, obslouží italská města u Jadranu

Railjet nové generace v Innsbrucku. Foto: ÖBBRailjet nové generace v Innsbrucku. Foto: ÖBB

Sezónní spojení bude v provozu až do října.

Odebírat
Upozornit na
guest
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Povazan

Správny krok. Uvedený smer ma kvalitnú infra, kde takéto sezónne vlaky dokážu konkurovať automobilovej doprave na rozdiel od smeru do Chorvatska. Ešte by chcelo podobný spoj z Viedne pripadne z iných miest v Nemecku

Samo

Problém je že spoľahlivosť ÖBB Italia je hlboko v suteréne. Nulová záloha, nulový zákaznícky servis na staniciach, takže keď sa niečo dodrbe (čo najmä na Nightjetoch nie je až tak výnimočné) tak personál pošle cestujúcich vystúpiť a poraďte si s tým ako chcete… takže diky Broňa, ale akokoľvek preferujem vlaky, do Talianska radšej lietadlom.

Petr

Tak zrovna v Itálii – s ohledem na hustotu provozu – tohle není až takovej problém.

Samo

Aká je tam hustota vlakov do Rakúska? Samozrejme človek môže ísť niekam na hranicu s Trenitaliou a dúfať že ÖBB mu to časom preplatia, ale značná časť ľudí sa v tomto proste neorientuje.

Povazan

Inak prevádzkuje Trenitalia ešte s niekým vlaky v takom režime, ako funguje v strednej Európe, že si na hraniciach preberá/odovzdáva vlak susedného dopravcu, alebo takýto systém už dávno nemá ?

Samo

Myslím že v regionálnej doprave tak ešte na niektorých miestach fungujú, napr. vlaky Trieste – Ljubljana sú v tomto režime ak sa nemýlim.

Flek

Neuvažuje se i o trakčních jednotkách Railjetů na 250/280/300 km/h, když OBB tak rádo zajíždí do zahraničí?

tarten

Aktuální rychlejší trakční jednotky od stejného výrobce jako Railjet 1. a 2. generace se jmenují ICE 3neo a ICE 4.

tarten

Jinak co se týče ÖBB, už mají nějaký tunel na 250, takže bych pomalu čekal výběrko na takovou trakční jednotku. I Stadler s takovou věcí už vylézá. Nicméně jsem zatím nezaslechl, že by to OBB rozjelo.

Flek

Více než 230 se bude jezdí a jezdí v Itálii, Německu, Česko-Polsku, takže bych něco takového čekal, Railjet má podvozky na 300, ale na kolik by mohla samotná skřín jako jednotka? 250,280?

Noční spoje

Spíše než ÖBB to prodlouží DB Bahn Italia, která je smluvní dopravce v Itálii (provoz zajišťuje TreNord).

Addams

Substrát veľmi nezaujíma názov dopravcu, ale to, že cestuje v pohodlí, rýchlo, bez prestupov a za prijateľnú cenu.

Nocni_spoje

Ale redakci by to mohlo zajimat, protoze ÖBB ma s tim spojem spolecne pouze to, ze jde o jejich soupravu a nejspise to, ze k tomu odeslala tiskovku, kterou zdopravy prevzala.

Dejv

Škoda, že loni nejezdili. Museli jsme využít z Innsbrucku EC83 z Mnichova do Rimini. Z Vídně sice s přestupem v Benátkách, ale cena byla mimo realitu. Myslím, že je to krok správným směrem. To EC do Rimini mělo cca 10 až 12 beznadějně vorodaných.

Noční spoje

Nyni se jedná také o spoje z Mnichova jen místo do Rimini budou letos jezdit až do Ancony a prodlouží se období, kdy tam budou jezdit.

Kamil Novotný

Já letěl do Rimini s Ryanair za 100 EUR zpáteční. Let trval hodinu a z letiště k hotelu na pláži 15 minut pěšky. Není co řešit.
Letos RYR zdražil, ale furt se dá za úsporu času docela za dobrou cenu dostat, jen je letos naprd ranní odlet.

Intrus

Taurusy tomu designově slušely víc. Ty Vectronový kníry už jsou krapet outdated

arpad

Naozaj musím reagovat a podporiť Vás vo Vašom názore s ktorým sa veľmi stotožňujem.. Railjet s Taurusom je super komplexný, nádherný vlak premyšlený a dizajnovo ladení.. Vectrom čumák aj lokomotíva vracia dizajn späť do minulosti.. aj taký Sergej alebo Barča majú viac futuristických prvkov.. škoda, že zachvíľu všade budú len Vectrony..

Addams

Máš právo na vyjadrenie k dizajnu rušňa, ale dopravcu ani substrát to nezaujíma.😁😁😁

Karl vB.

Jako cestující bych spíše hodnotil pohodlnost interiéru osobních vozů, než krásu lokomotivy, ale udělám vám radost.
Jako stará konzerva bych mnohem raději cestoval první generaci RJ s Taurusem, než RJ ng s jakoukoliv lokomotivou. Důvody jsou uvedené zde:
https://zdopravy.cz/novym-railjetem-na-vlastni-kuzi-humpolacka-1-trida-chybejici-kose-aneb-design-opet-zvitezil-nad-prakticnosti-216982/

Nocni_spoje

Zkuste se tim svezt, jel jsem RJ ng dvakrat a byla to prijemna jizda, rozhodne lepsi nez se starymi vozy, ktere vecne neklimovaly.

tarten

Co se týče pohodlí sedaček, tak
1. čalouněné Bmz
2. Pendolino
3. Railjet
Bohužel. Přestože Railjetem jezdím rád.

Noční spoje

Tak ono to není jen o pohodlí sedacek, i když i to se pravděpodobně srovná (když si vzpomenu na stížnosti na ICE 4 na začátku a nyní to má dost pohodlné sedačky), výhoda railjetu je, že tam je vždycky bistro (což v klasice poslední roky nebylo) a protäste to klimuje/hlásí/atd.

Ares

Řekl bych že je to přesně naopak, prostě je to o level vejš, obrácené necky působí lehce zastarale.

DavidS

Mně se třeba Taurus v té červeno černé kombinaci barev OBB, jako je na obrázku, líbí více než Vectron. Je to čistý, jednoduchý design oproti mnohem výraznějšímu a členitějšímu Vectronu, který na mě působí jak splácaný z několik dílů. Pořád dobrý ale není to Taurus. Jestli je to modernější či zastaralé nedokáži posoudit.

tarten

Mám to také tak. Jenže kabina Tauruse ještě nesplňuje TSI normu, takže smolík.