ÖBB posilují kapacitu na hlavní trase v Rakousku. Poprvé nasadí do dálkové dopravy dvoupodlažní jednotky
Jednotka Stadler KISS pro ÖBB. Foto: ÖBB

V jízdním řádu budou dvoupodlažní jednotky označené jako IC.

V jízdním řádu budou dvoupodlažní jednotky označené jako IC.
Já si nemůžu pomoct, ale myslím si, že už jsem toto v barvách DB viděl v provozu. Jelo to večer z Vídně směr Linec, kam dál, to nevím, nenapadlo mě to zkoumat podrobně.
Tyto jednotky jezdily u DB na jihozápadě a na severovýchodě Německa. Ale servis byl pořád ve Vídni (tam, kde ho měl původní majitel Westbahn). Aby se jednotky dostali pravidelně do dílny, tak existovaly dva spoje do Vídně. Jezdilo to přes noc.
No „uplne stejna vozidla uz tam jezdila“… to byly prave tyto soupravy, WestBahn je prodala DB a ty pak ÖBB.
A dotaz na autora: jak tyhle soupravy prispeji k rozsireni spojeni na videnske letiste? Tam uz davno railjety zajizdeji kazdou pulhodinu.
Je to zmíněné v článku obslouží I města, kde RJ nestaví.
Nikoliv. Jediné, co se změní, je nasazování souprav, jízdní řád se nezmění. Na některé stávající „zastávkové“ RJ spoje mezi Salzburkem a Vídní bude místo railjetu nově nasazen kiss, pročež se kategorie vlaku změní na IC. Railjety se přesunou jinam, mj. na trasu Wien – Villach.
Nezvýší se náhodou kapacita těchto zastávkových spojů? Nízkopodlažnost (nástup po rovině)? Plus teda jednotka je svižnější než RJ, měla by to líp stíhat…
Ano, kapacita se zvýší, to je hlavní důvod jejich nasazení (asi spolu s tím, že ty railjety potřebují pro Koralmbahn), ale pod „rozšířením spojení“ si představuju, že ty vlaky pojedou častěji nebo vzniknou nová přímá spojení, což ale nenastane. A ano, pro „zastávkové rychlíky“ jsou to asi vhodnější soupravy, než railjety, k Vašim důvodům bych přidal ještě rychlejší výstup a nástup. Ale zas ta jednotka umí max. 200km/h, přičemž mezi Vídní a Lincem se jezdí 230. Ale nemyslím, že to poveze ke zpožděním, to u zastávkového spoje udělá sotva pár minut, což může dohnat jinými výhodami a tak jako tak… Číst vice »
Dovedu si představit že KISS s distribuovaným pohonem a nízkopodlažním nástupem bude schopen na té trati stíhat stejné jízdní doby jako railjet s lokomotivou na 230. Zvlášť u vlaků co staví častěji.
Vždyť já to vůbec nepopírám, naopak, explicitně to připouštím („což může dohnat jinými výhodami“).
Já jsem to taky nebral jako že tomu odporuju. Spíš bych nenapsal „pár minut“, pokud možná ani nevzniknou.