ÖBB nasadily nové soupravy Nightjet na další linky. S kapslovými vozy začaly jezdit do Říma
První jízda vlaku Nightjet NG z Vídně do Říma. Foto: Marek Knopp / ÖBB
Vlaky z Mnichova a Vídně se spojují ve Villachu.
Vlaky z Mnichova a Vídně se spojují ve Villachu.
Jestli tohle má být náhrada za nenáviděná a zakázáníhodná letecké spojení po Evropě, tak potěš pánbu! Dost nepohodlně, zato velmi pomalu, a to i mezi relativně blízkými městy… „Od 1.5.1900 pak začal jezdit druhý „berlínský“ vlak CIWL, a sice expres „Berlin – Budapest (Orient)“. Jeho trasa vedla z Berlína, odkud vyjížděl ráno, na východ a dál podle řeky Odry přes dnešní Wrocław, Opole, Ostravu, Žilinu a Galantu do Budapešti, kam přijížděl kolem půlnoci.“ (citace z Railtrans.sk) No a dnes máme cestovní dobu z Budapešti do Berlína nočním vlakem za 12:45, denním za 11:13. Vítejme zpátky v 19. století…
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=%C3%96BB&kategorie=NJ&cislo=40233/@&nazev=&rok=2024
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=%C3%96BB&kategorie=NJ&cislo=295&nazev=&rok=2024
16 hodin vlakem mezi 2 hlavními městy sousedících států v Evropě? To mi zní jako špatný vtip. Ty zastávky v Rakousku jsou taky zajímavé Bruck/Mur (15000 obyvatel), Leoben (25000 obyvatel), Knittelfeld (13000 obyvatel), St.Vein/Glan (12000 obyvatel)… To už tam rovnou mohli přidat i zastávky na znamení. 🙂 Bydlet ve Vídni asi bych si vybral raději spánek doma a pak 1.5hodinový let, než tenhle cirkus.
Jízdní doba je prodloužená odklonením z Diretissimy Florencie – Řím asi o 2 hodiny. Zkrácení jízdní doby kromě toho nastane po dokončení Semmeringbasistunnel a Koralmbahn (a s tím související vypuštění výše zmíněných zastávek).
Takže jen 14 hodin? Tak to hned mění situaci :)))
Je to přes 1000 kilometrů, přímně nechápu, jakou jízdní dobu byste si představoval. Proto je to taky noční vlak.
V těch městech to staví právě protože to nejsou „bydlet ve Vídni“. Celková jízdní doba vlaku moc atraktivní není, jak správně podotýkáte, těchto pár zastávek už ji moc nezkazí. Někdo může přistoupit i tam (do Brucku každou chvíli něco jede z nedalekého Grazu) a navíc to z Vídně jede už v půl osmé, to je celkem normální čas i na vnitrostátní cestu – pokud zbývají volné sedačky, proč je neprodat.
Reálné to spíše znamená letět o den dřív a platit hotel. Vlak projede ráno nebo dopoledne, letadlem můžete taky ráno, ale nevyspite se, nebo spíše až na to poledne a později.
Každopádně je tu volba, každý může jet, jak chce.
Kvůli dopolednímu jednání letět z Vídně do Říma o 1 den dřív a platit hotel???
To spíš bude jízda vlakem o jeden den dřív + hotel.
Než se z toho nádraží dokodrcáte do hotelu nebo firmy, bude odpoledne. Osobně si nedovedu si představit, že bych po 16 hod. jízdy vlakem, byť asi tím nejnovějším, šel rovnou na nějaké jednání.
7 vozů na spojení dvou hlavních měst, to i Zemplín jich má dvakrát tolik a aspoň je v každém voze průvodce, který dohlíží na bezpečnost, dá se u něj koupit pivo a je uzamčen přechod mezi sedačkovou a ubytovací částí, takže člověk nedorazí do cíle okraden. Tohle bych za úspěch OBB nevykládal.
Zajímá mě vozba. Kam až s tím pojede Taurus OBB. Po Itálii to vozila italská mašina už z Tarvisio Boscoverde. Tak jestli to zůstane a bude se u netrakční jednotky mašina dál vyměňovat? Nepředpokládám, že by v Itálii s tím zvládli jet až do Říma.
Například RailJet München – Bologna jede s Taurusem OBB celou trasu, ale tento poslušně na úvratí ve Verona P.N. objíždí soupravu. (Takže ČD se svými nově nevratnými RailJety se nemají za co stydět, jde o běžnou praxi, že ten řídící vůz je vlastně na houno.)
RJ1 může v Itálii v kombinaci s 1216 normálně řídící vůz používat. U RJ2 to předpokládám také časem přijde.
Z jakeho duvodu nechteji / nemuzou jezdit ridicim vozem vpred ?
Asi to není schválené u RJ NG, předpokládám ani u NJ. Ještě by mě zajímalo, jestli to v Itálii pojede 230 km/h.
Když už to umí jezdit 230 km/h, hodilo by se využít VRT alespoň z Florencie do Říma, tam je Vmax jenom 250. Samozřejmě nevím, jestli tam Italové pustí Taurus s vysokou nápravovou hmotností.
Ve Vídni jsem viděl nový nightjet a řídící vůz vypadal jako vectron
Ještě to není schválené. Stejně jako u nového RJ.
Co vlastně dělají chudáci v těch mini kapslích, když není zrovna čas na spaní? V normálním lůžkovém voze se předělá lůžko na sedačky, kde se dá třeba nasnídat, pracovat či pozorovat krajinu ubíhající za oknem. Nějak si nedokážu představit cestu z konečné na konečnou v té pojízdné hrobce. Ono ani ve velkém lůžkovém kupé by to nebyla žádná slast s jízdní dobou 16 hodin. Ale v kapsli o velikosti tak 2m3 to musí být vyloženě utrpení.
Taky vám to nikdo nenutí, jsou tam řazena i normální lůžka. Nicméně pochybuji, že na těchto relacích někdo bude lůžka skládat do sedacího uspořádání. Na těchto čistě nočních relacích stejně každému stejně zůstane jen ta jeho „postel“.
Vzhledem k tomu, že v Římě má vlak příjezd v 11:05 hodin, tak je váš dotaz velmi na místě.
Osobně, pokud bych chtěl jet do Říma tímto vlakem a šetřit, tak bych si asi koupil lístek k sezení.
Každého individuální rozhodnutí, jestli je na 16 hodin cesty měně pohodlná spací kapsle, nebo sedadlo.
Příjezd do Říma (a ještě jen Tiburtina) až v 11:05, resp. odjezd v 17:25 je docela úlet, a je to vidět na jízdní době v úseku Firenze – Roma. Vždy to do Říma přijíždělo kolem 9. a odjíždělo po 19. hodině. Zažil jsem i půlhodinový náskok v Římě.
Zacatek / konec na Tiburtine je urcite z financnich duvodu – Termini poptava vetsi „oslapne“.
Spíš myslím kvůli výlukám nebo okamžité kapacitě.
Údajně je to z důvodu stavebních prací na VRT Florencie – Řím, kde tak patrně už nezbývá kapacita a musí se jezdit po konvenční trati.
Itálie není jen Řím.
Tak je to myšlené pro batůžkáře jednotlivce, kteří chtějí ušetřit na lůžku a zároveň se vyspat, což se při sezení v plném dobytčáku moc nedá. A co že budou celou dobu dělat? Přece klasicky civět do tabletu jako každý mladý.
To máte pravdu, to jsou ty životní stereotypy.
V práci o pauze jsem za exota, že si jako jediný čtu knížku.
Jel jsem s tím Bregenz-Wien. Tu snídani jsem vevnitř nejak zvládl a pak už byl naštěstí výstup. Několik hodin přes den bych v tom zrovna jet nechtěl. Na to to fakt není stavěné.
Nasnídat i pracovat na notebooku lze v kapsli taky, od toho je tam sklopný stoleček (který naopak ne všichni cestující ve standardním lůžkovém a už vůbec ne lehátkovém mají). Není to ideální, ale opět: to ani ve standardním kupé.
Víte k čemu je mi (a dalším turistům) takhle v půlce září vlak do Říma? Proč nejezdil v červenci a srpnu. Proč jsme museli jet autobusem. Ostatně píšou, že je nejvyužívanější a moje pozorování minulých let tomu odpovídá (a to se ještě někdo ze spolucestujících v kupé divil, že je docela prázdný, že tam např. nenocujou lidi na chodbičkách což ostatně taky pamatuju z vlaku Mnichov-Neapol, který ale v té době nebyl povinně místenkový). Chtít, aby jel takový vlak (nebo aspoň přímý vůz) už z Prahy je asi moc, i když jsem měl pocit, že čechů tam bylo taky dost.… Číst vice »
„Víte k čemu je mi (a dalším turistům) takhle v půlce září vlak do Říma? Proč nejezdil v červenci a srpnu.“
_____
Do Středomoří je lepší jezdit na jaře nebo na podzim. V létě tam bývá děsné vedro.
Ted to nemyslím speciálně na vás, ale do říma v červenci a srpnu pojede (opravdu, ve vší úctě) jen … no, blázen.
Naopak – nejlepší měsíce k návštěvě měst ve středomoří jsou duben, květen a pak září, říjen…
On nejspíš neřešil jen cestu do Říma, ale i někam dál, ale to na věci nic moc nemění. Jediná motivace jet tam v červenci a srpnu jsou podle mě prázdniny, ale rodiny nejsou úplně cílovka toho vlaku. Ten květen bych klidně i posunul, letos jsme byli v Římě v březnu ještě před Velikonocemi, tepla a lidí už tam bylo dost.
Na chodbičkách se fakt nenocuje, protože vlak je v praxi povinně místenkový. Je škoda, že přes léto nebyl tento vlak odkloněný do Ancony jako minulou sezónu, ale rozhodně to není tak, že o Řím by byl zájem jenom v létě. Řím je celoroční destinace. A ubytovací vozy bývají vyprodány téměř vždy.
Přes léto to nejezdilo kvůli výlukám na Direttissimě. Bylo odřeknuto více vlaků.
Ceny v článku jsou zřejmě propagační. Portál ÖBB nabízí Sleeper Cabin za 280 €.
V článku je jasně fomulováno, že udávané ceny jsou nejnižší možné při nákupu dopředu 💁♂️
Simuloval jsem nákup za 2 týdny v úterý. Disproporce je nehorázná, informace v článku tím pádem poněkud zkreslené.
Za dva týdny, to už je u těchto linek, kde převládá leisure cestování, „na poslední chvíli“.
Informace v článku nejsou zkreslené, je tam napsáno „nejlevnější jízdenku jen k sezení lze zakoupit za…“, což je pravda.
Dejte si nějaký vzdálenější datum, tak úterý nebo středu (ne pátek nebo neděli) a ne €34,90 se určitě dostanete.
23. září je třeba za €39,90 a od 7. října vypadá, že je to za €34.90 skoro všude (místa k sezení pochopitelně, ležení bude dražší).
Tak ja vezmu teda ty v říjnu s Ryanairem zpatecka 45eur a za hoďkudvacet sem tam a nebudu resit jak se poskladat do lapsle nebo na lehatko
Protože my doma máme postel a vecer bude určo na hotelu lepši jak v tom vlaku
Sleeper Cabin nejsou Mini Cabin. Srovnávate jiné věci.
Nocni vlaky bývají vyprodané dlouho dopředu. Když chcete jet za nejnižší cenu, je dobré kupovat dva a více měsíců před odjezdem.