ÖBB chystají přestavbu části Tauernské dráhy
Railejt na Tauernské dráze. Foto: ÖBB
Stavět se má v roce 2029, stávající úsek podél řeky Salzach pak bude opuštěn.
Stavět se má v roce 2029, stávající úsek podél řeky Salzach pak bude opuštěn.
Pro pořádek:
„ÖBB uvádí modernizovaný úsek jako součást Tauernské dráhy, někdy ale bývá označována jako součást Salzburg-Tiroler-Bahn.“
Historie vs. současnost. Jako Tauernbahn byl postaven jen úsek mezi Schwarzach – St. Veit a Spittal a.d. Drau. Úsek Salzburg – Schwarzach je historicky součástí Salzburg-Tiroler-Bahn. Jenže ta má dnes pro dálkový provoz minimální význam (snad vyjma odklonů), nejdůležitějšími vlaky na trati jsou IC/EC/RJ Salzburg – Klagenfurt, tak asi proto to ÖBB už od Salzburgu dnes nazývají Tauernbahn.
„Tauernská“ je gramatický nesmysl. Správně má být česky Taurská, neboť jde o přídavné jméno odvozené od slova Taury, nikoliv „Tauerny“.
A není náhodou Tauern to jak se to píše Německy? Tu se zase spíš dostáváme do oblasti hádky jestli používat české ekvivalenty, nebo přebrat cizí označení.
Letmo jsem se koukal po internetu na „Tauerntunnel“ (jakožto ekvivalent) a serióznější zdroje (Aktuálně, E15, Lidovky, HN, Wiki), používají Taurský (pokud název překládají).
Tauernbahn / Tauern Railway je co …
No…, po tom co rakouský stát staví za tunelové skupiny, tak bych toto viděl jako drobnou „vyklusávačku“, aby rakouští tuneláři nevyšli ze cviku… 🙂
Strašidelný je ten tunel uprostřed cementárny, po každé straně lom a vlak se řítí přímo do skalního masivu. To zůstane?
To mě zajímá, dejte odkaz prosím.
https://www.google.cz/maps/@47.5783903,13.1789862,878m/data=!3m1!1e3
Dejte tomu dvě, tři minuty https://www.youtube.com/watch?v=3CjoHETBq6U&t=1099s
Mě to tak strašidelné zase nepřijde.
Hlavně Rakušáci na to mají peníze, protože oproti nám mají asi tak trojnásobné HDP na hlavu. U nás kdyby nebylo EU fondů, tak se nepostaví vůbec nic.
To, ze u nás máme 9.6kkm trati a oni jem 6.1kkm nehraje roli? Pokud bychom těch 3k zrušili, možná bychom mohli mit vice elektrifikovanych ci dvoukolejnich trati. Jako v tom Rakousku.
Blbost, máme uplně jinak rozložené osídlení a úplně jinou krajinu, zvedni Vysočinu o dva kilometry…
A taky nižší míru korupce
A nemají SprŽel.
Aktuálně staví Rakušák tři úpatní tunely, asi jako kdybyhom současně razili Oucmanice a Beroun. Zatímco naše Dobrá správa není schopná ani přidat třetí kolej na hlavním koridoru. Fakt byla dost blbost monarchii rozbít.
A teď k tomu přidejte že si s běžně pleteme prezidenta s králem.
Domnívám se že národ Český nebyl stvořen pro republiku a jest mu nutno krále.
104 roků je krutý rozdíl.
Jen 70…
Dvojnásobný… 😉
Nojono, on ten trojnásobnej HDP má nějaké důvody, žejo. Respektive, ten náš třetinovej HDP má taky nějaký důvody. A hlavním je, že v Čechystánu žijou Češi.
Ještě v roce 1995 ten rozdíl byl 5x větší. Socialismus na tom samozřejmě nehraje žádnou roli.
Nebo taky 6x větší v roce 1991 podle světové banky, trojnásobný rozdíl to byl už před nějakou dobou, v roce 2020 už nebyl ani dvojnásobný, tak nevím odkud ta podivná čísla berete.
Naopak. Rakusaci maj větší HDP na hlavu, protože nejsou takový zaprděný knedlíci a líp investujou do infrastruktury (mimo jiné).
Usa, která z pohledu šoutouše, má příšernou infrastrukturu, má ještě několikrát rychlejší nebo větší velikost HDP, asi proč? Stejně jako UK, nebo Kanada.
Protože ten šotouš je pako tvrdohlavý zabedněný. Myslí si, že kvalita železniční infrastruktury se měří délkou železničních tratí na čtvereční kilometr. Kdyby otevřel oči, tak by zjistil, že železnice má v USA na nákladní dopravě dvojnásobnej podíl než u nás (a než je průměr EU). Navíc já jsem mluvil o infrastruktuře obecně, nejen o tý železniční.
Jinak už mě ty několikanásobky HDP na hlavu různejch zemí trhaj oči, takže v tisících $: USA 60, Rakousko 53, Kanada 46, VB, 44, ČR 40.
To že má železnice dvojnásobek než v Evropě mají za příčinu mimo jiné vlaky se zbožím z přístavů, co na rozdíl od Evropy směřují do pár velkých center ve středu země.
Jedno se musí Rakušákům nechat, a to kvalitní železnice, a hlavně větší politický zájem na jejím udržení v reálném čase. Mezitím v našem Kocourkově postaví tři odbočky pro přejíždění mezi traťovýma kolejema, kde je reálná úspora času a kapacity pouze při výlukách.
He? Oni jenom dokončili studii to se v ČR dělá zbytečně.
A teď budou dělat EIA, což se dělá jenom v ČR a zbytečně.
Navíc to určitě nebude na 200 km/h a je to jenom pětikilometrový kousek, takže je to zbytečnost … jako Ejpovické tunely! Kdyby raději obnovili Laa-Neusiedel
Jo, tahle stavba je asi srovnatelná s Ejpovickym tunelem. Jenže zatímco u nás je to pomalu železniční stavba století, v Rakousku dělaj na Brennerskym tunelu a Koralmbahn.
Přičemž horská část tauernské trati je z (i když již jen menší) části dodnes jednokolejná.
A zprovoznění nového mostu nad Angertalem byla byrokracie sama o sobě (nějakých cca 7 let mezi dokončením vs. zprovozněním mostu).
Jednokolejný je pokud vím jen úsek v Gasteinertal, tedy mezi Schwarzach – St. Veit a Bad Gastein a asi i tam jsou nějaké ty dvojkolejné kousky, od Tauerntunnelu dál na jih je vše dvojkolejné. To není tak strašné, vzhledem k aktuálnímu provozu na trati. Na Arlbergbahn je těch jednokolejných úseků mnohem víc, při výrazně hustším provozu…
Politický zájem Rakouska podpoří i rakouské prachy. U nás kde na podobné projekty vzít a nezvýšit vám daně?
V EU? Peníze by byly, ale není vůle.
Zrušit zbytné agendy? Snížit provozní výdaje státu kombinaci efektivnějšího využití prostor + energetických úspor, tedy zateplení, FVE, TČ? Prodej neefektivního a nestrategického majetku? K čemu je státu vybydlený záložní špitál a nebo poloprázdný barák na jedné z lepších adres v Brně? Stát má určitě lidi co jsou placení od toho aby hledali jak uspořit a udělat to efektivněji, já tu práci za ně dělat nebudu. A nebo by se taky místo nesmyslu za miliardy na Smíchově dal ten pozemek prodat, koupit projekt katalogové kostky která se postaví někde na drážních pozemcích v Libni a ze zbytku se postaví nějaký kus… Číst vice »
Jenže oni tam už odbočky na dvojkolejkách mají, tak se snaží zlepšovat, to co je málo propustné (jednokolejky).