ÖBB chystají přestavbu části Tauernské dráhy

Railejt na Tauernské dráze. Foto: ÖBBRailejt na Tauernské dráze. Foto: ÖBB

Stavět se má v roce 2029, stávající úsek podél řeky Salzach pak bude opuštěn.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ojan

Pro pořádek:

„ÖBB uvádí modernizovaný úsek jako součást Tauernské dráhy, někdy ale bývá označována jako součást Salzburg-Tiroler-Bahn.“

Historie vs. současnost. Jako Tauernbahn byl postaven jen úsek mezi Schwarzach – St. Veit a Spittal a.d. Drau. Úsek Salzburg – Schwarzach je historicky součástí Salzburg-Tiroler-Bahn. Jenže ta má dnes pro dálkový provoz minimální význam (snad vyjma odklonů), nejdůležitějšími vlaky na trati jsou IC/EC/RJ Salzburg – Klagenfurt, tak asi proto to ÖBB už od Salzburgu dnes nazývají Tauernbahn.

Jan z Rokycan

„Tauernská“ je gramatický nesmysl. Správně má být česky Taurská, neboť jde o přídavné jméno odvozené od slova Taury, nikoliv „Tauerny“.

K.S.

A není náhodou Tauern to jak se to píše Německy? Tu se zase spíš dostáváme do oblasti hádky jestli používat české ekvivalenty, nebo přebrat cizí označení.

Jan z Rokycan

Letmo jsem se koukal po internetu na „Tauerntunnel“ (jakožto ekvivalent) a serióznější zdroje (Aktuálně, E15, Lidovky, HN, Wiki), používají Taurský (pokud název překládají).

XYYY

Tauernbahn / Tauern Railway je co …

Olda

No…, po tom co rakouský stát staví za tunelové skupiny, tak bych toto viděl jako drobnou „vyklusávačku“, aby rakouští tuneláři nevyšli ze cviku… 🙂

Jiří Kocurek

Strašidelný je ten tunel uprostřed cementárny, po každé straně lom a vlak se řítí přímo do skalního masivu. To zůstane?

Ondřej 2

To mě zajímá, dejte odkaz prosím.

Jiří Kocurek
K.S.

Mě to tak strašidelné zase nepřijde.

Kamui

Hlavně Rakušáci na to mají peníze, protože oproti nám mají asi tak trojnásobné HDP na hlavu. U nás kdyby nebylo EU fondů, tak se nepostaví vůbec nic.

Artem

To, ze u nás máme 9.6kkm trati a oni jem 6.1kkm nehraje roli? Pokud bychom těch 3k zrušili, možná bychom mohli mit vice elektrifikovanych ci dvoukolejnich trati. Jako v tom Rakousku.

Jiří Kocurek

Blbost, máme uplně jinak rozložené osídlení a úplně jinou krajinu, zvedni Vysočinu o dva kilometry…

Jan Hašek

A taky nižší míru korupce

mgr.pavel

A nemají SprŽel.

Tomáš Gottschalk

Aktuálně staví Rakušák tři úpatní tunely, asi jako kdybyhom současně razili Oucmanice a Beroun. Zatímco naše Dobrá správa není schopná ani přidat třetí kolej na hlavním koridoru. Fakt byla dost blbost monarchii rozbít.

K.S.

A teď k tomu přidejte že si s běžně pleteme prezidenta s králem.

Domnívám se že národ Český nebyl stvořen pro republiku a jest mu nutno krále.

Petr

104 roků je krutý rozdíl.

Alibaba

Jen 70…

Míla

Dvojnásobný… 😉

Facepalm

Nojono, on ten trojnásobnej HDP má nějaké důvody, žejo. Respektive, ten náš třetinovej HDP má taky nějaký důvody. A hlavním je, že v Čechystánu žijou Češi.

Elb

Ještě v roce 1995 ten rozdíl byl 5x větší. Socialismus na tom samozřejmě nehraje žádnou roli.

Elb

Nebo taky 6x větší v roce 1991 podle světové banky, trojnásobný rozdíl to byl už před nějakou dobou, v roce 2020 už nebyl ani dvojnásobný, tak nevím odkud ta podivná čísla berete.

Petr

Naopak. Rakusaci maj větší HDP na hlavu, protože nejsou takový zaprděný knedlíci a líp investujou do infrastruktury (mimo jiné).

Elb

Usa, která z pohledu šoutouše, má příšernou infrastrukturu, má ještě několikrát rychlejší nebo větší velikost HDP, asi proč? Stejně jako UK, nebo Kanada.

Petr

Protože ten šotouš je pako tvrdohlavý zabedněný. Myslí si, že kvalita železniční infrastruktury se měří délkou železničních tratí na čtvereční kilometr. Kdyby otevřel oči, tak by zjistil, že železnice má v USA na nákladní dopravě dvojnásobnej podíl než u nás (a než je průměr EU). Navíc já jsem mluvil o infrastruktuře obecně, nejen o tý železniční.
Jinak už mě ty několikanásobky HDP na hlavu různejch zemí trhaj oči, takže v tisících $: USA 60, Rakousko 53, Kanada 46, VB, 44, ČR 40.

Elb

To že má železnice dvojnásobek než v Evropě mají za příčinu mimo jiné vlaky se zbožím z přístavů, co na rozdíl od Evropy směřují do pár velkých center ve středu země.

Spocenej cyklysta

Jedno se musí Rakušákům nechat, a to kvalitní železnice, a hlavně větší politický zájem na jejím udržení v reálném čase. Mezitím v našem Kocourkově postaví tři odbočky pro přejíždění mezi traťovýma kolejema, kde je reálná úspora času a kapacity pouze při výlukách.

Jiří Kocurek

He? Oni jenom dokončili studii to se v ČR dělá zbytečně.
A teď budou dělat EIA, což se dělá jenom v ČR a zbytečně.
Navíc to určitě nebude na 200 km/h a je to jenom pětikilometrový kousek, takže je to zbytečnost … jako Ejpovické tunely! Kdyby raději obnovili Laa-Neusiedel

Petr

Jo, tahle stavba je asi srovnatelná s Ejpovickym tunelem. Jenže zatímco u nás je to pomalu železniční stavba století, v Rakousku dělaj na Brennerskym tunelu a Koralmbahn.

xyz

Přičemž horská část tauernské trati je z (i když již jen menší) části dodnes jednokolejná.

A zprovoznění nového mostu nad Angertalem byla byrokracie sama o sobě (nějakých cca 7 let mezi dokončením vs. zprovozněním mostu).

ojan

Jednokolejný je pokud vím jen úsek v Gasteinertal, tedy mezi Schwarzach – St. Veit a Bad Gastein a asi i tam jsou nějaké ty dvojkolejné kousky, od Tauerntunnelu dál na jih je vše dvojkolejné. To není tak strašné, vzhledem k aktuálnímu provozu na trati. Na Arlbergbahn je těch jednokolejných úseků mnohem víc, při výrazně hustším provozu…

Josef

Politický zájem Rakouska podpoří i rakouské prachy. U nás kde na podobné projekty vzít a nezvýšit vám daně?

Jaaa

V EU? Peníze by byly, ale není vůle.

K.S.

Zrušit zbytné agendy? Snížit provozní výdaje státu kombinaci efektivnějšího využití prostor + energetických úspor, tedy zateplení, FVE, TČ? Prodej neefektivního a nestrategického majetku? K čemu je státu vybydlený záložní špitál a nebo poloprázdný barák na jedné z lepších adres v Brně? Stát má určitě lidi co jsou placení od toho aby hledali jak uspořit a udělat to efektivněji, já tu práci za ně dělat nebudu. A nebo by se taky místo nesmyslu za miliardy na Smíchově dal ten pozemek prodat, koupit projekt katalogové kostky která se postaví někde na drážních pozemcích v Libni a ze zbytku se postaví nějaký kus… Číst vice »

Alibaba

Jenže oni tam už odbočky na dvojkolejkách mají, tak se snaží zlepšovat, to co je málo propustné (jednokolejky).