ÖBB chystají nové spojení Vídně a Vratislavi, povede přes Moravu
Vozy ÖBB pro vlaky EuroCity. Foto: ÖBB
Denní spojení doplní nabídku nočního vlaku Vídeň – Berlín.
Denní spojení doplní nabídku nočního vlaku Vídeň – Berlín.
Tak jestli to bude zastavovat jako ten noční jen v Břeclavi a pak až na hlavním v Ostravě, tak na takové „doplnění nabídky“ jim „sere Bílý tesák…“
Ten rychlý nočník by prý k nástupu využilo tak málo lidí, že se zastavení údajně nevyplatí. Přiznám se, že aspoň zastavení ve stanicích Otrokovice a Přerov jsem tak nějak automaticky čekal.
Ironií pak k tomu je, když člověk vidí ten vlak v Otrokovicích stejně zastavit (aktuálně vlivem výlukových činností, jsem si toho vědom, ale stejně…)…
Njn, jestli ono u nočních vlaků není docela důležité hledisko nerušení (spících) cestujících… nebo už mají kompletně vyřešeno „nepráskání dveří“ (ani oddílových) „nedupání nastupujících“ atd?
Spoj z Vídně do Vratislavi by se mohl jmenovat A88. 😁
https://cs.wikipedia.org/wiki/Exteritori%C3%A1ln%C3%AD_d%C3%A1lnice_V%C3%ADde%C5%88%E2%80%93Vratislav
Bude to stavět v Bzenci na Přívoze?
Ne.
Možná bude lepší, když to z Rakouska poveze přes ČR rovnou diesel, pro případ když bude zase někde stržená trolej, anebo odpálená zabezpečovačka.
Diesel? Já bych raději vytáhl Hrbouna.
Tam je zbytečné profičet pomaleji než 160 km/h, natož přibrzdit. 😛
Tři čtvrtě století po válce nejsme schopni dostavět D52/D43, tak OBB přišly s náhradním řešením.
Holt už není Říše, aby na to tlačila.
Nevite nahodou kde se nejvic sekaji vlaky pri ceste z Prahy do Zlina? Abych si zajistil odvoz treba uz z Hulina nebo Prerova.
Tady si můžete danej vlak vyhledat, a potom v tabulce najít, kde to zpoždění vzniká
https://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa#
Super, děkuji
Jejda, to jsem nevěděl že Babitron ještě funguje. Díky.
Nejenže funguje, ale jednu za uherský rok dojde k lehkému upgradu. 🙂
https://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zphist.html
Sice to nijak nesouvisí s tímto článkem, ale aktuálně asi za Přerovem.
Seká se to všude.
Tatce, Cerhenice, Bezpráví, Dluhonice a Přerov – Otrokovice.
Vlaky co jezdí na Luhačovice to myslím projíždí bez extra problémů. Dneska jsem jel do Zlína z druhé strany a ECčko z Břeclavi mělo, dejme tomu tak 10-15 minut zpoždění.
Aktuálně mezi Otrokovicemi a Tlumačovem, resp. celý ten kritický úsek začíná už v Napajedlích (stále ještě porouchané zabezpečovací zařízení). ČD uvádí, že zpoždění se v daném úseku navýší o 20-40 minut (nad rámec toho, co si ten vlak už případně veze). Já to jel teď v pátek do Otrokovic a v neděli zpět a pokaždé jsme tam těch dvacet minut navíc nabrali. Je to mrzuté, je to k naštvání, ale kvůli dvaceti minutám si domlouvat odvoz třeba z Hulína mi přijde skoro zbytečné.
Já jel před týdnem a už z Prahy si to vezlo krásných +50 a do Otrokovic to přijelo +110.
V roce 2024 už bude hotová trať Czechowice – Kraków? Jaká pak má být jízdní doba z Bohumína do Krakowa? Tipuji něco přes hodinu.
Kudy by to jelo, přes Klodzko nebo Bohumín ?
Když se bude rozpojovat, tak těžko asi v Brně nebo Břeclavi
Přerov?
Nebo by opravdu mohli dělit až v Kamienieci Ząbkowickem.
Jo, taky jsem si v první chvíli myslel, že to půjde v trase někdejšího rychlíku Bem (ten tedy jezdil z Budapešti) a bude se jezdit Vídeň – Břeclav – Brno – Česká Třebová – Ústí nad Orlicí – Lichkov – Klodzko – Vratislav. Ale podle toho spojení s linkou do Krakova do vypadá na trasu po 2. koridoru přes Břeclav a Přerov do Bohumína a dál přes Chalupki.
Přes Lichkov dost těžko, Indiáni vytrhali koleje u Adamova…
Ále prd.
V době hypotetické jízdy (2023/2024) tam už koleje budou.
To je taky vlastně všechno, očekávám jízdu přes Ostravsko.
Bohumín 100%. Moc se na to těším, protože trať Břeclav – Ostrava jezdím a vlak v této poloze vyloženě chybí. Ve 15 je to brzo, v 19 už zase pozdě. To samé ráno Z Ostravy v 7 nebo v 11, tohle vypadá na něco mezi, to by bylo super. Všechny vlaky bývají často solidně zaplněné, kolem víkendu narvané i na stojáka.
Ano. Je škoda, že EC vlaky na trati Břeclav – Přerov – Bohumín nejezdí v nějakém pravidelném taktu, ale jezdí prostě tak nějak nárazově.
Je to škoda, ideální by bylo kdyby jezdily alespoň co dvě hodiny a +- opačně k rychlíkům. Ale na to není za Přerovem dost kolejí 🙁
Jojo. Jezdí to plné.
A od 23/24 či 24/25by měla být OVa Břeclav 2hodina. Počítá se s třemi páry Polsko Ostrava Bratislava Rajka Budapešť…
Já jsem kolikrát jezdil těmi EC z Varšavy snad i sám, ty na Vídeň z Břeclavi jsem mnohokrát viděl odjíždět snad úplně prázdné.
Možná během nejtvrdšího covidu, ale jezdím tím několikrát do měsíce už víc než 10 let, a kromě polohy v 19 z Ostravy je to plné skoro vždycky. A i ten bývá slušně naplněný ve čtvrtek nebo v pátek. Ale ten zase využívám několikrát ročně pro cestu z gdaňsku. Ale je pravda, že až do vídně s ním jede asi málo lidí, tam už je příjezd pozdě.
Jezdíval jsem před obědem ve všední dny z Břeclavi a po obědě v pátek ze Staráku, ty první jsem míval vlak celý pro sebe, ten druhý čas sice býval v pátek do Břeclavi solidně zaplněn, ale do Vídně, třeba taky jezdil prázdný
Ideální by to bylo přes Głuchołazy :))
Přes Glucholazy jako vyhlídková jízda? Rychlost po neelektrifikované trati z Bludova je tak nízká, že i objížďka přes elektrifikovaný Lichkov dává větší smysl…
Jj přes Olomouc a Krnov 🙂
Nebylo by to lepší přes Zábřeh, Hanušovice a Jeseník?
Jedině přes Uničov a Šumperk. Ať ta modernizace najde užití. 😉