Autobusy Doprava ve městě

OAD ukázal nové autobusy pro Kolín, českou premiéru v MHD má midibus Isuzu

Nové autobusy pro kolínskou MHD. Foto: OAD Kolín
Nové autobusy pro kolínskou MHD. Foto: OAD Kolín

Nové autobusy určené pro kolínskou městskou hromadnou dopravu (MHD) dnes představil její nový provozovatel. Společnost Okresní autobusová doprava Kolín (OAD Kolín) ukázala jak plně vybavený autobus Mercedes-Benz Conecto, tak midibus nové generace Isuzu NovoCiti Life, který má svou českou premiéru právě v Kolíně.

Zbrusu nové speciálně vybavené autobusy vyjedou do kolínských ulic poprvé v sobotu 1. února. OAD Kolín do pořízení sedmnácti autobusů Mercedes-Benz a dvou midibusů Isuzu, které nasadí na pravidelné městské linky, investovala přes sto milionů korun.

Všechny vozy Mercedes-Benz jsou po celé své délce plně nízkopodlažní. Zajistí se tak bezbariérovost na všech trasách MHD a usnadní se nástup i výstup především starším lidem a maminkám s kočárky. Vybaveny jsou informačními LED panely vpředu i vzadu pro snazší orientaci. Ve všech vozech je klimatizace, což ocení cestující hlavně během stále parnějšího léta, ale i během tuhé zimy. To, zda je každý autobus v létě dostatečně vychlazený a v zimě naopak dost vyhřátý, ohlídají dvě speciální čidla, které si město Kolín vyžádalo. Nové autobusy nabídnou také internetové připojení k veřejné síti Wi-Fi nebo bezplatné nabíječky na mobilní telefony. Moderní odbavovací systém umožní platit několika různými způsoby, včetně bezkontaktní platební karty, QR kódu nebo Kolínské chytré klíčenky. V každém autobuse jsou nainstalovány i speciální kamery, které může řidič aktivovat ve chvíli, kdy by došlo k nějakému problému ve vozidle.

Dva midibusy Isuzu, které budou jezdit především v centru Kolína, mají speciálně navrženou konstrukci ideální pro městský provoz. Jsou dlouhé necelých 8 metrů a pojmou bez problémů až 60 cestujících. Jsou rovněž plně vybaveny, podobně jako velké autobusy značky Mercedes-Benz. Samozřejmostí je výkonná klimatizace, USB přípojky, nájezdová plošina pro kočárky a invalidní vozíky, elektronické systémy a LED osvětlení. Dominantou midibusů ISUZU NovoCiti Life je vysoké boční prosklení a maximálně efektivně využitý vnitřní prostor, široké uličky a prostorný „sál“ s místem pro kočárky a invalidní vozík u zadních dveří. Díky speciálně navrženému tvaru karoserie s bočními kolmými stěnami disponují velkým vnitřním objemem.

OAD Kolín začne provozovat kolínskou městskou autobusovou dopravu v sobotu 1. února. Nahrazuje tak dosavadního dlouholetého provozovatele Arrivu Východní Čechy.

OAD Kolín je součástí dopravní skupiny Z-Group a.s. která je se svými 1400 autobusy a 1700 řidiči jedním z největších tuzemských dopravců.

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Libcha
Host
Libcha

Značka Isuzu je sice japonská, ale zajímalo by mě, jestli se i v tomto případě pod ní neskrývají produkty ukrajinské továrny Bohdan Čerkasy …?

Kulík
Host
Kulík

V tomto případě je výrobce Anadolu Isuzu sídlící v Turecku a v České republice je prodává slovenská firma Turancar.

Mirvald
Host
Mirvald

Proč nezakoupili autobusy české výroby? To je podpora domácího průmyslu od samospráv?

Libor
Host
Libor

Možná proto, že o značce vozů rozhoduje ten kdo je objednává. V Kolíně tedy soukromá firma OAD Kolín. Vám opravdu tak moc vyhovují jediné skutečně české městské NP vozy značky SOR? Že je preferujete? Iveco model Urbanway vyrábí ve Francii.

Ondřej
Host
Ondřej

Sorky NS12 už vypadají dobře, jen asi není zatím verze v CNG. Mercedesy určitě lepší než Iveco nebo SOR NBG12. Nyní jezdí na Kolínské MHD poslední Mercedes, je to úplně nejstarší autobus na MHD, ale rozhodně je lepší než většina Sorek z let 2005 až 2010.
Trošku skeptický jsem z těch Isuzu, za mě to má moc nízký podvozek a bojím se tedy, že to bude více stát než jezdit, zde bych tedy spíše preferoval 2 Sorky BN8.5, na druhou stranu ten interiér Isuzu je vcelku pěkný. Isuzu mě může jenom překvapit.

Supidio
Host
Supidio

Jak může samospráva mluvit do toho, jaké si soukromá firma pořídí vozidla ? To možná, soudruhu, fungovalo před 30 lety, kdy nekompetentní rozhodovali dokonce i o tom, co si máme myslet, teď už naštěstí žijeme v relativně svobodné zemi a době 🙂 A o SOR se opravdu nebojde, ti mají zakázek ažaž, viz například dnešní zpráva o objednávce z Brna.

Libor Vlk
Host
Libor Vlk

Vážený pane. Nevím odkud jste ale zřejmě jste nikdy nejel vozidlem značky SOR. Jinak by jste takový blábol nemohl napsat. Pro upřesnění názvu SOR Sračka Obřích Rozměrů