O víkendu Praha otevře další novou tramvajovou trať. Dědina bude ale rozkopaná ještě dlouho
Měřící vůz 5521 přezdívaný Pomeranč na nové tramvajové trati na Dědinu. Foto: DPP
Dopravní podnik láká zájemce o MHD na slavnostní jízdy různými tramvajemi například typu15T, K2, T3, T6 či Ponorka.
To je síla, prominentní Praha 6 má novou tramvajovou trať a další se tam chystají, třeba složitá výstavba do Suchdola, kde bydlí pouhých 7 tisíc obyvatel. Praha 6 má i metro, chystá trolejbusy a novou železnice v tunelu.
Zato na zbytek Prahy se pořád kašle. Velká sídliště Malešice i Horní Měcholupy marně čekají na slibovanou tramvaj už 40 let, ale mají smůlu. Leží ve „špatné“ části Prahy, kam se neinvestuje.
A každej kilometr se bude stavět smyčka, Dědina – Nádraží Šestka – Terminál 3 – Terminál 1/2….. Při každém otevření km kolejí si zastupitelé uvědomí, že to půjde protáhnout „ještě kousek dál“
Na terminál 1/2 není prodloužení tramvajové trati v plánu. Už teď oproti lince 119 by tam jely déle (oklika přes Sídl.Na Dědině). Bude tam vlak, ze Zličína tam vždy pojede jedině autobus, tak proč tam cpát ještě tramvaje.
Protože až to povede k terminálu 3, začne se mluvit, že nabídnout pražanům přímé (byť pomalejší) spojení s centrem má smysl a určitě si najde své cestující.
Foto 4 ukazuje že nádražácké myšlení se projevuje i v DPP. Šikana vytvořená ze zábradlí tak aby člověk nemohl pohodlně přejít z jedné strany ulice na druhou do města prostě nepatří, pěší doprava má být co nejpřirozenější. Na Bělohorské to pak vypadá tak, že většina lidí raději přechází mimo přechod, protože přechody jsou udělané tak aby byly co nejméně příjemné (a to na ulici kde je minimální provoz).
Za pár let Dlouhá míle. Položit pak koleje k novému terminálu letiště by bylo za hubičku. A nakonec souboj o to, zda na letiště metrem nebo vlakem, vyhraje tramvaj :-).
Potřeboval byste mohutný tunel pod novou ranvejí…
Mohutnu tam bude kazdopadne pro vlaky, ty jsou prioritou, ale pro tramvaj by nemusel byt mohutny,… nicmene zde tram. na letiste vhodna neni, max. na padesatnik…
Zvlastni je, ze na druhe strane Prahy ve stejnou dobu jako je zprovozneni teto trati dojde ke zmene linek 14 a 6, 14 se ukonci na Palmovce a 6 pojede do Vysocan.
Jen Ropid tu zmenu na strankach nezverejnuje…
DPP má většinu informací dřív. Sice Ropid to prohození zveřejňuje na FB, ale asi facebookář není propojen s webařem.
No ptz jistý pan ředitel z DPP potřebuje mít přímé spojení od ředitelství ve Vysočanech k Metroprojektu a tam 14 nejezdí, tak se musí prohodit se 6. To se ale nikde běžný cestující nedozví. Ano, je to ten pán, co dneska posunoval dispečerské auto starou dvounápravovou tram. Jistý pan přezdívaný Šutrovský či Šotoušovský. Holt někdo dokáže ROPIDu rozkazovat…
Dřív to tak bylo i na železnici, ve středu a pátek jel přímý ryhlík Liberec-Brno. Zlaté časy, kdy vlaky jezdily podle pana želzničáře a ne podle cestujících. 😀
Kdysi jezdil R Liberec – Brno denně.
Dokonce dva páry. 🙂
Ale jeden z nich byl v některých letech v pátek a neděli prodlužován do Bratislavy.
Laika by překvapilo i to, že zmíněný technický ředitel dopravního podniku nesmí jako řidič tramvaje chybět téměř u jakékoliv podobné akce. I tu zkušební jízdu „Pomerančem“ na Dědinu si musel odřídit osobně…
Nechápu, co na tom komu vadí: já bych spíš čekal, že dostane pochvalu za zájem o dění v terénu a za to, že dokáže na vlastní kůži vyzkoušet v praxi fungování toho, co úředníci někde u stolu vyplodili.
Ano, je to svérázný šotouš. Ale za mě je lepší technický ředitel, který je blízko provozu a má informace z první ruky než někdo, kdo jezdí jen autem a všechno řídí na dálku z kanceláře.
Je to škůdce, který rozhazuje peníze za údržbu a opravy mršin (K2, T2 atd.) a dělá vše proti opravdovému rozvoji tramvajové dopravy (zastávky dlouhé jen 35 m, trvání na existenci idiocie – patnáctimetrových sól), dopustil trolejbusy se stahováky, přičemž je známo, že setrvačné hmoty provazů výrazně zhoršují spolupráci sběrače s trolejí a vozidla pak musí v obloucích a přes trolejová větvění jezdit až o 20 % nižší rychlostí, než bez provazů. Dopouští schvalování vadných projektů atd. atd. atd. A nyní se spolupodílí na jakémsi velmi podezřelém tunelu, jak vidíme ze změny požadavků na procento zvýšených podest v tendru na nové tramvaje.
Jojo, to je nejlepší, přečíst si něco v článku OMH a pak to furt jako kolovrátek všude opakovat.
Že ve finále zůstal originální požadavek na 16 sedadel na podestách, to je jedno 🙂
Líp se to bude trefovat do prokladového schématu a Vysočany získají linku, u níž je více odlišný směr, než který nabízí metro.
Ale to není až taková senzace, kterou někdo v tom hledá.
I ta 7-19 s tím trochu zamíchá.
Když už se sahá do vedení linek tramvají a konkrétně u linky č. 14, stálo by za zvážení, zda ji nezaměnit s linkou č. 12 v úseku od zastávky Dělnická/Tusarova: pro přímé spojení značné části Holešovic s Bubny a Letnou ten „zárohák“ příliš užitečně nepůsobí, navíc se tam potlouká i podivný autobus, a dost velká část Holešovic by tím získala docela slušné spojení s centrem města, které teď má jen okolí zastávky Maniny. Jistě, prodloužilo by to souběh s linkami č. 1 a 25, takže je to téma i na debatu či anketu především mezi místními obyvateli, co by považovali… Číst vice »
Ten „zárohák“ je výmysl P7, přes to vlak nejede.
Spise by stalo za to, vratit 12 na nabrezi, z Holesovic by pak byla na Male Strane a Smichove drive. A pak by stacilo prohodit par linek 6,14,15,25…
Od Holešovické tržnice vést 14 na Nádraží, kdežto 12 na Palmovku? To by někteří nemuseli ocenit…
Mě by třeba zajímalo, proč není trať zatravněná až k vozovce, ale mezi kolejnicí a obrubníkem je položena dlažba. Nevíte někdo?
Tipoval bych, že kvůli snazšímu průjezdu IZS.
V tom případě by bylo logičtější mít vozovku i dlažbu ve stejné výšce …
A asi by bylo jednodušší položit asfalt rovnou až ke kolejnici …
Cokoli je u nás špatně špatně vysvětlitelné většinou mají na svědomí hasiči.
Kdy konečně přestaneme osazovat zastávky těmi příšernými červenými označníky? Já myslel, že u novostaveb už budeme používat novou grafickou identitu…
Ale naštěstí tam jsou už panely. Ty nemít by byla škoda větší.
Nový typ označníku ještě stále není schválený, stejně jako nový informační systém. I ve Slivenci jsou retro označníky.
A červené označníky jsou od minulého týdne i na nových zastávkách linky 418 (do Jinočan-Logportu), která vyjede v pondělí.
Označníky dle nové grafické identity ani nesplnily zadání, ve kterém bylo jasně dáno, že základní barva má být červená. Část jejich funkce navíc přebraly panely s přehledem odjezdů.
Ty stávající označníky jsou, pravda, trochu retro, vzhledu navíc ublížila eliminace žluté cca před 15 lety.
Stálo by zato, kdyby někdo navrhl ještě další verzi označníku, která by ladila s novými přístřešky, ale zároveň respektovala tradici a nevypadala jako rakev na výšku.
O nových označnících by město / ROPID / DPP mohli udělat anketu, která verze se lidem nejvíce líbí, podobně jako se vybíral hlasatel zastávek nebo symbol dopravního prostředku pro označník.
Ví někdo, kdy a kde se bude stříhat páska? DPP má na webu informace o jízdách tramvají, ale toto ne.
Ve 13 hodin bude oficiální otevření trati ve smyčce Dědina za účasti představitelů města a městské části.
Děkuji. Přijdu se podívat.
Bude vytvořen rekord v počtu stříhajících politiků na jednu pásku? Dneska k tomu nejsou optimální podmínky (žádné volby na obzoru).
To by se musel dostavit pan primátor osobně.