Doprava ve městě Metro Zprávy

O víkendu nepojede metro mezi Florencí a Ládvím

Stanice metra Nádraží Holešovice. Autor: User:Aktron – Fotografie je vlastním dílem, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=756197
Stanice metra Nádraží Holešovice. Autor: User:Aktron – Fotografie je vlastním dílem, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=756197
Zabezpečovací zařízení ve stanici Nádraží Holešovice bylo historicky první elektronické stavědlo v metru

Provoz na lince metra C bude o víkendu rozdělen na dva oddělené ostrovy. Kvůli modernizaci stavědla ve stanici Nádraží Holešovice a výměně pražců nebudou jezdit vlaky mezi Florencí a Ládvím. Metro bude v provozu jen v úsecích Háje – Florenc a Ládví – Letňany. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zavede náhradní tramvajovou dopravu XC.

Stávající staniční zabezpečovací zařízení ve stanici Nádraží Holešovice bylo v roce 2002 historicky první elektronické stavědlo, které DPP v metru instaloval. Do té doby se stavěla pouze reléová staniční a traťová zabezpečovací zařízení.

„Po modernizaci současného stavědla získáme nový systém, který bude na stejné technologické úrovni jako poslední stavědla instalovaná na trase A v úseku Dejvická – Nemocnice Motol. Bude tak odpovídat požadavkům 21. století,“ uvedl Milan Pecka, vedoucí Sdělovací a zabezpečovací jednotky DPP.

DPP letos plánuje zmodernizovat zabezpečovací zařízení v dalších stanicích metra. Za měsíc dojde na stanici Depo Hostivař, v červnu pak na konečnou v Letňanech. Náklady na modernizaci elektronického stavědla v jedné stanici činí přibližně 2 miliony korun. Staniční zabezpečovací zařízení zajišťuje bezpečný provoz vlaků v tunelech metra a s jeho využitím řídí provozní zaměstnanci tento provoz – staví vlakové cesty nebo přestavují výhybky, přičemž se na návěstidle vždy rozsvítí příslušný návěstní znak.

Náhradní tramvajová doprava
Jako náhradní doprava budou v denním provozu k dispozici následující tramvajové linky:

• Linka XC v trase Sídliště Ďáblice – Ládví – Kobylisy – Trojská – Nádraží Holešovice – Výstaviště Holešovice – Strossmayerovo náměstí – Vltavská (na předmostí Hlávkova mostu) – Těšnov – Florenc, odkud dále pokračuje jako linka č. 24 směr Kobylisy.

• Linka č. 3 ve své pravidelné trase Březiněveská – Kobylisy – Bulovka – Palmovka – Invalidovna – Křižíkova – Florenc – Václavské náměstí – Karlovo náměstí – Nádraží Braník.

• Linka č. 24 zkrácená do trasy Březiněveská – Kobylisy – Bulovka – Palmovka – Invalidovna – Křižíkova – Florenc, odkud dále pokračuje jako linka XC směr Sídliště Ďáblice.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
DJ TRAIN

Menej cestujucich vikend + covid time = ideal cas na vyluky a opravy ako trati tak vozov, uplne ideal i tie pozdejsie planovane prosim teraz!

PIDofil

Aby to nikoho zbytečně nemátlo, bylo možná vhodné do informací o náhradní dopravě ještě doplnit, že linka č. 24 jezdí pravidelně jen v pracovních dnech, takže jde o mimořádné rozšíření jejího provozu v části trasy i na víkend.

Samo

Vďaka, presne nad tým som ako „nemiestny“ premýšlal 🙂

KarelF

Když už o tom píšete mohl jste tedy napsat jaká je pravidelná trasa.

Řiditel

Je vidět, že už je na tom DPP finančně hodně blbě, když nebude klasická autobusová náhradka.

MartinS.

A proč by byla, když kolem vedou tramvajové koleje?

Jakub P

Jj, proto na XC dali o dost levnější náhradní tramvaj, že… Vůbec to není tím, že zrovna v tomto úseku náhodou je vhodná trať, která může obsloužit všechny vynechané stanice metra líp, než náhradní bus.

PIDofil

Jak to, že není „klasická autobusová náhradka“? Pravda, úplně „klasická NAD“ to sice opravdu není, ale bude posílená i autobusová linka č. 140 = viz informace ROPIDu ( Úvodní stránka / Výluky / Florenc – Ládví ). A když už jsme u té NAD – jak byste chtěl vést NAD mezi Holešovicemi a Kobylisy, aby to bylo pro cestující výhodnější a rychlejší než náhrada tramvajovou dopravou? Ta posilová tramvajová linka pojede v intervalu metra (tedy 7,5 minuty), což je ve vyloučeném úseku v současnosti asi dostatečná nabízená kapacita, když i všechny pravidelné linky povrchové MHD budou jezdit jako obvykle: jediný… Číst vice »

PIDofil

Jak to, že není „klasická autobusová náhradka“? Pravda, úplně „klasická NAD“ to sice opravdu není, ale bude posílená i autobusová linka č. 140 = viz informace ROPIDu ( Úvodní stránka / Výluky / Florenc – Ládví ). A když už jsme u té NAD – jak byste chtěl vést NAD mezi Holešovicemi a Kobylisy, aby to bylo pro cestující výhodnější a rychlejší než náhrada tramvajovou dopravou? Ta posilová tramvajová linka pojede v intervalu metra (tedy 7,5 minuty), což je ve vyloučeném úseku v současnosti asi dostatečná nabízená kapacita, když i všechny pravidelné linky povrchové MHD budou jezdit jako obvykle: jediný… Číst vice »

Radek

… a proto byla NTD za metro již mnohokrát v minulosti.

Adrián

Aké zabezpečovacie zariadenie bolo v stanici Nádraží Holešovice inštalované doteraz a aké zabezpečovacie zariadenie bude nové?

Y.K.

Podle mě tam nic nového nebude. DPP poněkud zbytečně nezjasňuje informace. Tuším je tam ESA-11M (do 2002 tam byla reléovka AŽD 72). Nemění se celé hradlo, to by se snad ani za víkend nedalo. V ROV Ládví jsem viděl: doplnění EZZ komunikačními počítači, náhrada čteček PIK (personálních identifikačních karet) v rámci profylaxe systému EKV (elektronická kontrola vstupu) a výměna SW v EZZ + práce na systému ASDŘD… Počítám, že na Florenci -C to bude víceméně podobné.

Radius

Správně. Je to to samé, co na Ládví. Až na to, že na tom FR/C je RZZ ne ESA. Výluka je jen kvůli NH.

Y.K.

Vida, dík za upřesnění.