O tři čtvrtě miliardy levnější než ostatní. ŘSD prověří cenu Eurovie pro Pražský okruh, známe další soutěžící

Úsek Pražského okruhu Modletice - Běchovice, vizualizace. Pramen: ŘSDÚsek Pražského okruhu Modletice - Běchovice, vizualizace. Pramen: ŘSD

Největší dálniční zakázka již nepřilákala polský Budimex, Mátl věří v zahájení letos.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Skvele. A doufam, ze pak konecne v Praze udelaji z dalnice, kterou magistrala je – zivy mestsky bulvar. S mene pruhy pro auta a vice pruhy pro MHD, pesi a cyklisty… Dost uz bylo „azokruhismu“!

Radek

jako že to někdo postaví o 5% levněji je tak zásadní problém? a důvod se v tom výběrovém řízení zase rok vrtat 🙁

Petr H

Klucííí z SFDI, nestálo by za to třeba přehodnotit cenové normativy? Trh už nějakou dobu ukazuje, že jste s nimi trochu…. nooo….mimo. 😀

Petr Jelínek

Eurovie,to jsou ti co zprasili dálnici do Ostravy,která se po myslím 5 letech musela předělat?To nás tedy něco čeká. Dejte to Polákům ,ti to umějí,viz doba před ME ve fotbalu nebo Číňanům.My to neumíme nebo spíš rozkrademe

DavidS

Ano, tento velmi starý případ je skutečně jejich. A je docela vtipné, že vytahujete něco, co se stalo před kolika? 13 lety?

Petr

A do dnes se eurovia dohaduje se státem o to kdo to opraví.. Aktuálně se tam jezdí 80km/h a i to je na vyřazení zubů… Kus sice už opravila ale veeelka část zatím nic

Radek

a nebyl to náhodou požadavek státu, aby se jako podklad silnice používal odpad?

Petr

Presne. Problem bylo mizerne zadani statu. Protze v cesku je rozsirena predstava, ze urednici jsou paraziti – a meli by se zrusit nebo jim aspon sebrat platy.

Pak se obcane divi, ze stat napr zada postavit mizernou dalnici…

Pavel Široký

Jste jen hloupý nebo zaplacený

Aussiger

Nevím jestli to u indukce dopravní funguje jako u
té elektromagnetické..nejdřív napětí a potom proud. Snad by nám tomohl zde nějaký zde přítomný dopravní odborník náležitě rozvést a vysvětlit.

Johnyka

Tak Budimex už to tu asi pomálu balí ?

SYN

Když se napíše „rozdíl mezi první a druhou nabídkou v ceně je 7%“ tak to už tak divoce jako v absolutních číslech nevypadá…

Kozor24

Tak hlavně ještě co nejdříve rozšíření okruhu v úseku Barrandov-D5 na 3+3 pruhy

libor

.. A zase ta indukce tady 😀

Juraj

Indukce není problém okruhu, ale projeví se na vnitroměstských komunikacích, pokud ubude tranzit.
Nebo snad chce někdo tvrdit, že západ Prahy je teď dopravně zcela v pohodě, protože tam je už 14 let okruh?

Air Traveller

takže raději nebudeme stavět nic a všichni se z toho zbláznime ?

nechte si prosim ty idelogicky nesmysly na jindy a nebo někam jinam.

Okruh kolem prahy je široko daleko jedna z nejdulezitejsich a nejvíc chybejicich staveb, a tou pořád dokolečka omílanou indukcí s tím nic neuděláte.

Kozor24

A dodám že dokončení městského okruhu je v důležitosti číslo dvě a D3 Praha – Miličín číslo 3

Bram

Ale vůbec ne.

Jiří Kocurek

Copak by asi řekli majitelé domů, žijící v pohraničí, kvůli kterým není potřeba přehrada na Želivce – oni mají vlastní studnu… 😀

Twix

On přece nenapsal že okruh se nemá stavět, ale že indukci uvnitř něj se nevyhneme. U té hotové části okruhu jsou realitou velmi silné kolony v Kunraticích, na Komořanské, v Ořechu, na Karlovarské… a i na okruhu samotném. Neobjevily se hned toho roku 2010 ale postupně se to zhoršuje. Samozřejmě nejen vinou okruhu, ale i bytové výstavby za Prahou nebo silného nákladního tranzitu po tom okruhu.

Air Traveller

sle to prece vubec nesouvisi s tim okruhem ale s narustem dopravy jako takovym.

bez okruhu by tam situace byla o jeden rad horsi, nez ted.

Twix

Horší by určitě byla (nevím jak se vyčíslí ten jeden řád), ale s tím okruhem ten nárůst dopravy také souvisí. Koupím si domek v poli u Jinočan, za 20 minut dojedu na Chodov (a dneska budu rád za 35 minut), otevřeme si kancelář/prodejnu/logistické centrum vedle okruhu, všichni se k nám snadno dostanou… ale hlavně, jak jsem psal, Juraj přece netvrdil že okruh se stavět nemá.

Bram

Jenže Juraj okruh nezpochybňuje, to jste si zjevně nevšiml. Však by také bylo vhodné, kdyby se na uvolněnou Jižní spojku dostala ve velkém MHD, protože spojení Kačerova a Hostivaře, Zahradního Města, Skalky je dnes naprostá bída, přitom autobusem by to při vhodném vedení linek bylo tak deset minut. Jinak příšerná pomalá oklika s několika přestupy, takže i já jsem to raději jezdil autem. Musel by se ovšem vybudovat nájezd i sjezd z Jižní spojky do Sliačské ulice, aby autobusy nemusely jezdit dost velkou oklikou přes celý Spořilov, tedy nějak takto: https://mapy.cz/s/ganefevuka

Jiří Kocurek

Západ Prahy ještě dopravně vpohodě není. Zkuste si najít trasu z Brandýsa nad Labem na letiště (LKPR). Kudy?

libor

tak hlavně pokud není hotový celý okruh kolem Prahy (Stále ho je o trochu méně než polovina), tak to vždy bude někde blbé. I když se dokončí tento úsek, stále zde máme směr od D5 a D6 směr D8 a D10, je prostě po D0 o dost delší

Vladimír

Super cena ! Jen tak dale RSD, je treba pristupovat k penezum hospodarne, tedy vypisovat skutecne otevrene nabidky na vystavbu dalnic.

radiátor

Docela mě zajímá, jestli po otevření 511 bude mít někdo z vedení Prahy tu odvahu snížit počet pruhů na propojce kolem Spořilova a na jižní spojce od sjezdu na Pankrác až k Černému mostu.

Protože když to vezmu přes oko tak tam bude jeden / dva pruhy až k lanovemu mostu budou stačit. Stejně dnes v pravém jsou jen kamiony, které by měli zmizet.

Jinak opět přijde stará známá dopravní indukce a situace se nijak dramaticky nezmění…

Ondřej

Kdepak, zmizí kamiony a nahradí je normální auta. Sice to úleva bude, ale kolony zůstanou prakticky stejné.

Koro

Rapidně klesne i osobní transit západ/východ.

Juraj

Osobní tranzit západ-východ je v kontextu pražské dopravy mizivý.
Zmizí kamiony a nahradí je další osobáky.

Air Traveller

Indukce, jenz jsi na silnicicich … posvet si asfalt svuj … prijd auto sve .. Bud vysoka jak na silnici, tak na dalnici.

Nechte toho. Podle vasich teorii by nejlepsi bylo, kdybychom meli jen lesni cesty

Jiří Kocurek

Na ruském venkově … a 2x v roce rasputica.

Azkaban

A k čemu by to jako bylo dobré? Naopak ubude kolon způsobených transitní dopravou a auta snažící se ty kolony objíždět po okolních nekapacitních komunikacích v obytných částech pojedou teď po spojce a 3 pruhy budou stále potřeba.

petr

V současné době jsou na daném úseku kolony a řidiči je různě objíždí jinými cestami. Po dokončení 511 se pouze tito objížděči přesunou na Jižní spojku, tak i takže i tam bude hustý provoz a občas kolony. Spíše dojde k dodělání 3+3 i mezi Laňákem a Průmyslovou.

Jakub

Je vidět že vaše IQ je na úrovni radiátoru

Jiří Kocurek

„Benefity“ dopravní redukce je možno sledovat díky mostu pod Vyšehradem. Zatím je efekt pro běžného cestujícího sotva znatelný, ale dohlené bobě se projeví „v plné parádě“.

Patrně se lidé budou snažit překonat Vltavu a nyní parafrázuji: „Vlakoví cestující zabírají místo lidem v přívozech!“

David

Jo a místo toho pruhu si tam jako zasadí stromy a nebo tam bude cyklostezka?

SYN

Jakože se asfalt odbagruje? A v tom je jakáže výhoda? Za mně jediné o čem se dá uvažovat je snížení rychlosti, zejména pro vozidla na 3,5t.

Ivan

I kdyby se nakrásně všichni, kdo dosud jezdí přes Spořilov, přesunuli na nový úsek okruhu, stejně bude třeba zachovat dostatečně kapacitní objízdnou trasu pro případ mimořádností, rekonstrukcí a pod.

thegrid

Vy jste fakt pomatenci s tím ubíráním

lvy

Vám budou chybět ty kolony, takže máte zájem, aby tam pak opět byly?

Jan

Děkuji panu Mátlovi, že je v tom hlídání pracovního tempa svých podřízených evidentně osobně zaintersován. Přál bych mu co nejméně legislativních překážek ale tuhle část zrovna bohužel ovlivnit nemůže…

Jiří Kocurek

A také poděkování, že nastavil nějakou firemní kulturu, která vede k výsledkům, nikoliv k osobním mstám mezi znuděnými úředníky z Nejmenované ulice.

Lkprak

…a pokud v ní shledají problémy, čeká nás známé kolečko vyloučení ze soutěže, odvolání, podání k ÚHOS atd. atd. a stavět se začne možná za pár let.

noerf

Může to tak být. Na druhou stranu to jsou spíše výjimky. A pro většinu firem včetně stavebních bude mít co nejrychlejší výstavba tohoto úseku přínosy při úspoře nákladů při přesunu techniky, kdy nebudou muset platit tahače, kamiony, techniku, že stojí na jižní spojce či Štěrboholské a pohoda manažerů při ježdění po republice.