O Talgo nově usilují i Poláci. Finále se blíží, vedení firmy napsalo kvůli Škodě dopis vládě

Vysokorychlostní jednotka Talgo Avril. Foto: TalgoVysokorychlostní jednotka Talgo Avril. Foto: Talgo

Talgo se v dopise vyjadřuje ve prospěch nabídky Ganz-Mavag a proti nabídce Škody.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
bently

Škoda informuje španělského výrobce, že nemá v úmyslu podat protinabídku na ovládnutí Talga

https://www.abc.es/economia/skoda-comunica-talgo-intencion-lanzar-contraopa-obtener-20240726093957-nt.html

Tohle je ze strany Škody, resp. PPF vyložené obchodní zoufalství zavánějící až amatérismem… Doufám, že nakonec Talgo místo Maďarů a neschopných Čechů ovládnou aspoň Poláci.

Martin

Zde odkaz na web Talgo:
https://www.talgo.com

Petr

Chápu to správně?
Většinovým majitelem Talga je americký fond a ty chtějí jednoznačně peníze a je jim jedno od koho budou.

Filip

Jestli si tohle škodovka nechá vyfouknout tak to bude hodně velký amatérismus

bently

Zhruba tak velký, jako když si Škoda v rámci exkluzivního (!) jednání s prodávajícím nechala před časem zcela dobrovolně vyfouknout akvizici závodů v Německu a Francii?
Ne počkat, tohle je ještě o řád horší, protože Talgo není jeden závod, ale celá slušně vydělávající fabrika s vlastním výrobním programem, který má před sebou zářnou budoucnost.
Problém je zkrátka v tom, že PPF min. v poslední době snahy o budování Škody vzdala a místo toho zaměřila svou energii na exit. Jak už padlo níže, tahle její „nabídka“ na spojení se s Talgem je zoufalá a podaná jenom proto, „aby se neřeklo“.

Traman

Zaprodani akcionari Talga najednou podporuji madarsky oddil teroristickeho ruska pod zaminkou rozvoje firmy.

Kubrt

Já tam žádnou záminku rozvoje firmy nevidím, prostě to chtějí prodat nejvyšší nabídce. Osobně by se mi líbilo, kdyby uspěla Škoda.

Gergon

Takže, v Maďarsku je jistý –REŽIM. Smutné – bavíme se snad o železničním byznysu

Kubrt

Ve chvíli, kdy tímto režimem ovládaný státní fond chce kapitálově vstupovat do železničního byznysu, tak je relevantní to řešit.

Pitrys

Škodovka to asi pro.sere…

Gajda

Ale zcela dobrovolně. Kdyby o to PPF doopravdy stála, tak to je její. Todle bude nabídka z kalkulu, za minimum, kdyby se to náhodou chytlo, když viděli odpor prodat maďarům.

Ondros

Úplně si to nemyslím, že Škoda nemá tah na branku ukázala již při vyjednávání o nákupu závodu Alstom, který ji proplul mezi prsty. Přitom tam to bylo pro Škodu opravdu zajímavé.

Toníček

Zas tak moc zajímavé to nutně nebylo. Potenciál to mělo velký, rizika ale také nebyla malá…

bently

Na railway trhu si vrabci na střeše už dlouho cvrlikají, že Kellnerová se Škodovkou nijak citově spjatá není a už nějakou dobu se jí snaží všemožně střelit. Zájem měli mít v jednu chvíli Indové, ale to z neznámých důvodů nedopadlo. Nikdo jiný se o podnik, který má přes nemalé investice z posledních let dlouhodobě mizernou efektivitu i ziskovost a vloni se dokonce propadl do ztráty, nestojí. Dost tedy souhlasím s Vaším popisem situace – PPF nasadila nevábnou vějičku v podobě spojení úspěšného a výdělečného Talga s nepříliš úspěšnou Škodou, přihodila trochu cashe, aby se neřeklo, a zkusila, co to hodí… Číst vice »

Petr

Tak chovají se jako vždycky. Ojeb, podraz, veksl. Jsou stejný jako Babiš.

Jaaa

Co od těchto devadesátkových baronů taky čekat jiného. Ke svým penězům přišli právě tak a ne jinak.

Addams

Indovia sú rovnaký pätolizači Putina ako vlády Maďarska a Slovenska.

Os5600

Je to tak. Už prosrala možnost získat do vlastnictví závody Bombardieru u Berlína (bývalý LEW Hennigsdorf) a závod Alstomu ve Francii, včetně výroby jednotek Talent a Coradia Polyvalent když nebyla schopná podat akceptovatatelnou nabídku a tak to získal CAF a tohle bude další její trapné angažování, které dopadne pro Škodovku blbě.

fofoformanek

Škoda Škody. Kelnerovú viac zaujíma udržať si Slovenské mýto, to je zlatá baňa, kde netreba investovať, alebo niečo rozvýjať. Smutné.

Petr

Ale neprekvapive. Vzdyt cela historie PPF je tak postavena. Podraz, ojeb, veksl, politicke kryti. Svinstvo

Petr

Měla to podat pod značkou ZVIL.

Padre

To jo,pod značkou ZVIL Plzeň Škoda uplně ztratila trhy, které dobývala 40 let.To byla naprostá šílenost…prostě komunisti..

Petr

No a znova to opakují.

Petr

Chovají se jako vždycky, veksláci z PPF.

Panvicka965

Proruský režim prezidenta Orbána? Proberte se…

Panvicka965

Za co 5 disliků? Orbán je premiér, ne prezdeint…

Marek Kubík

Navíc celkově to souvětí bylo plné překlepů.

Daniel Jablonecký

Prezidenkou je paní Nováková.

Panvicka965

Tak tak…

Lysimachia

Už nějaký ten pátek ne…

Tamás Sulyok

Ondros

Je to proruský troll, který akorát rozleptává EU. Ale odejíť z EU to zase ne, protože dobře ví, že by bez EU bylo celé Uhersko ekonomicky v háji, tak jenom otravuje vzduch. Nelíbí se ti EU, tak bež a v dalších volbách po sešupu životní úrovně končíš.

Addams

Prezident je v Maďarsku, na Slovensku atd. len bezcennou bábkou slúžiacou premiérovi vydržiavanou daňovými poplatníkmi.
Krajiny riadia parlamenty, v ktorých majú väčšinu Putinofašistické strany. Z nich je vybraný predseda vlády.

LanGusta

To je tak když má někdo místo mozku z nenávisti kostku. Není čas řešit kdo je kdo, hlavní je že muž s brašnou neprojel.

Jaaa

Premiér, prezident, záleží zrovna tam na tom? Je to prostě místní paša.

Martin

Pro skodovku by to ale byl dobry nakup, ziska dalsi vyrobni prostory a technologie, ktere ji chybi… do jejiho portfolia by dobre zapadla…
Chce to jen navysit nabidku… polaci mlzi, ale obchodovat umi, a pokud zajem maji, tak karty predem na stul nevylozi…

Kubrt

Stran výrobních prostor je aktuálně situace taková, že i Talgo potřebuje větší výrobní kapacitu pro získané zakázky.

vlachjan

No, Škodovka má v portfoliu Pantera, život této platformy trochu prodlouží nedávné uvedení bateriové verze, ale jinak je trh v CZ/SK těmito jednotkami již relaitvně pokryta další trhy v pobaltí jsou velikostí relativně limitované. Pokud je tendr na Praha- Brno přes vysočinu nějakou indikací, bude ministerstvo požadovat na dálkové výkony tlakotěsné jednotky na 200. Ty Škdoa v portfoliu momentálně nemá a pokud nevyhraje nová pražská patra, bude mít během několika málo let naopak mnoho volné kapacity. (Předpokládám, že nová lůžka pro italský trh se budou svařovat v itálii a v ČR se bude dělat max fitout podobně jako v případě… Číst vice »

Dušan

„Pokud je tendr na Praha- Brno přes vysočinu nějakou indikací, bude ministerstvo požadovat na dálkové výkony tlakotěsné jednotky na 200.“
Jenže podmínka tlakotěsnosti v tom tendru nebyla, jen V = 200 km/h a pochybuji, že by ty nové jednotky PESA byly tlakotěsné, když nemusí být – ono to stojí celkem dost peněz ta tlakotěsnost mmch. Škodě by úplně stačilo mít v tuto chvíli Interpantera místo V = 160 km/h na V = 200 km/h a to bohužel nemá.

qěcy

Jenže né za jakoukoliv cenu.

Michal82

Tak a je rozhodnuto. Poláci ted jedou ve všem silnice, železnice, vystavba je velmi rychlá. Jedná o Talgu muže byt take rychlé

vlachjan

Rychlé může být, pokud nabídnou za akcii více, než Maďaři a za předpokladu, že je Maďaři pak nepřehodí.

vagonář

Z toho nic dobrého nekouká.

Padre

Visegrád v praxi…

JosBun

To není Visegrád, to jsou prachy v praxi :-), takže jen a jen dobře pro akcionáře který prodává…

Kubrt

V tom případě ještě chybí nabídka od černého koně evropského železničního průmyslu ŽOS Vrútky.

Honza D

Teď jste zřejmě nechtěně naznačil, že i ŽSR pošilhává po rozvoji VRT. My, co víme více a máme neoficiální profil víme, že zvláště VRT Horehronie bude znamenat přelom ve stavbě těchto tratí. 😁

Mates

Práve som oplul monitor 🙂 Ale jo, to sedí.

Lukáš

Teď jsem kvůli Vám vybryndal Rýňák 😀

Kubrt

To mě mrzí, to je škoda.

bently

:DDD Ta sedla, panečku!

fofoformanek

Božechráň 🤣

JJD

Řekl bych, že jste trhl rekord v počtech palců nahoru. A zaslouženě!