O Talgo nově usilují i Poláci. Finále se blíží, vedení firmy napsalo kvůli Škodě dopis vládě
Vysokorychlostní jednotka Talgo Avril. Foto: Talgo
Talgo se v dopise vyjadřuje ve prospěch nabídky Ganz-Mavag a proti nabídce Škody.
Škoda informuje španělského výrobce, že nemá v úmyslu podat protinabídku na ovládnutí Talga
https://www.abc.es/economia/skoda-comunica-talgo-intencion-lanzar-contraopa-obtener-20240726093957-nt.html
Tohle je ze strany Škody, resp. PPF vyložené obchodní zoufalství zavánějící až amatérismem… Doufám, že nakonec Talgo místo Maďarů a neschopných Čechů ovládnou aspoň Poláci.
Zde odkaz na web Talgo:
https://www.talgo.com
Chápu to správně?
Většinovým majitelem Talga je americký fond a ty chtějí jednoznačně peníze a je jim jedno od koho budou.
Jestli si tohle škodovka nechá vyfouknout tak to bude hodně velký amatérismus
Zhruba tak velký, jako když si Škoda v rámci exkluzivního (!) jednání s prodávajícím nechala před časem zcela dobrovolně vyfouknout akvizici závodů v Německu a Francii?
Ne počkat, tohle je ještě o řád horší, protože Talgo není jeden závod, ale celá slušně vydělávající fabrika s vlastním výrobním programem, který má před sebou zářnou budoucnost.
Problém je zkrátka v tom, že PPF min. v poslední době snahy o budování Škody vzdala a místo toho zaměřila svou energii na exit. Jak už padlo níže, tahle její „nabídka“ na spojení se s Talgem je zoufalá a podaná jenom proto, „aby se neřeklo“.
Zaprodani akcionari Talga najednou podporuji madarsky oddil teroristickeho ruska pod zaminkou rozvoje firmy.
Já tam žádnou záminku rozvoje firmy nevidím, prostě to chtějí prodat nejvyšší nabídce. Osobně by se mi líbilo, kdyby uspěla Škoda.
Takže, v Maďarsku je jistý –REŽIM. Smutné – bavíme se snad o železničním byznysu
Ve chvíli, kdy tímto režimem ovládaný státní fond chce kapitálově vstupovat do železničního byznysu, tak je relevantní to řešit.
Škodovka to asi pro.sere…
Ale zcela dobrovolně. Kdyby o to PPF doopravdy stála, tak to je její. Todle bude nabídka z kalkulu, za minimum, kdyby se to náhodou chytlo, když viděli odpor prodat maďarům.
Úplně si to nemyslím, že Škoda nemá tah na branku ukázala již při vyjednávání o nákupu závodu Alstom, který ji proplul mezi prsty. Přitom tam to bylo pro Škodu opravdu zajímavé.
Zas tak moc zajímavé to nutně nebylo. Potenciál to mělo velký, rizika ale také nebyla malá…
Na railway trhu si vrabci na střeše už dlouho cvrlikají, že Kellnerová se Škodovkou nijak citově spjatá není a už nějakou dobu se jí snaží všemožně střelit. Zájem měli mít v jednu chvíli Indové, ale to z neznámých důvodů nedopadlo. Nikdo jiný se o podnik, který má přes nemalé investice z posledních let dlouhodobě mizernou efektivitu i ziskovost a vloni se dokonce propadl do ztráty, nestojí. Dost tedy souhlasím s Vaším popisem situace – PPF nasadila nevábnou vějičku v podobě spojení úspěšného a výdělečného Talga s nepříliš úspěšnou Škodou, přihodila trochu cashe, aby se neřeklo, a zkusila, co to hodí… Číst vice »
Tak chovají se jako vždycky. Ojeb, podraz, veksl. Jsou stejný jako Babiš.
Co od těchto devadesátkových baronů taky čekat jiného. Ke svým penězům přišli právě tak a ne jinak.
Indovia sú rovnaký pätolizači Putina ako vlády Maďarska a Slovenska.
Je to tak. Už prosrala možnost získat do vlastnictví závody Bombardieru u Berlína (bývalý LEW Hennigsdorf) a závod Alstomu ve Francii, včetně výroby jednotek Talent a Coradia Polyvalent když nebyla schopná podat akceptovatatelnou nabídku a tak to získal CAF a tohle bude další její trapné angažování, které dopadne pro Škodovku blbě.
Škoda Škody. Kelnerovú viac zaujíma udržať si Slovenské mýto, to je zlatá baňa, kde netreba investovať, alebo niečo rozvýjať. Smutné.
Ale neprekvapive. Vzdyt cela historie PPF je tak postavena. Podraz, ojeb, veksl, politicke kryti. Svinstvo
Měla to podat pod značkou ZVIL.
To jo,pod značkou ZVIL Plzeň Škoda uplně ztratila trhy, které dobývala 40 let.To byla naprostá šílenost…prostě komunisti..
No a znova to opakují.
Chovají se jako vždycky, veksláci z PPF.
Proruský režim prezidenta Orbána? Proberte se…
Za co 5 disliků? Orbán je premiér, ne prezdeint…
Navíc celkově to souvětí bylo plné překlepů.
Prezidenkou je paní Nováková.
Tak tak…
Už nějaký ten pátek ne…
Tamás Sulyok
Je to proruský troll, který akorát rozleptává EU. Ale odejíť z EU to zase ne, protože dobře ví, že by bez EU bylo celé Uhersko ekonomicky v háji, tak jenom otravuje vzduch. Nelíbí se ti EU, tak bež a v dalších volbách po sešupu životní úrovně končíš.
Prezident je v Maďarsku, na Slovensku atd. len bezcennou bábkou slúžiacou premiérovi vydržiavanou daňovými poplatníkmi.
Krajiny riadia parlamenty, v ktorých majú väčšinu Putinofašistické strany. Z nich je vybraný predseda vlády.
To je tak když má někdo místo mozku z nenávisti kostku. Není čas řešit kdo je kdo, hlavní je že muž s brašnou neprojel.
Premiér, prezident, záleží zrovna tam na tom? Je to prostě místní paša.
Pro skodovku by to ale byl dobry nakup, ziska dalsi vyrobni prostory a technologie, ktere ji chybi… do jejiho portfolia by dobre zapadla…
Chce to jen navysit nabidku… polaci mlzi, ale obchodovat umi, a pokud zajem maji, tak karty predem na stul nevylozi…
Stran výrobních prostor je aktuálně situace taková, že i Talgo potřebuje větší výrobní kapacitu pro získané zakázky.
No, Škodovka má v portfoliu Pantera, život této platformy trochu prodlouží nedávné uvedení bateriové verze, ale jinak je trh v CZ/SK těmito jednotkami již relaitvně pokryta další trhy v pobaltí jsou velikostí relativně limitované. Pokud je tendr na Praha- Brno přes vysočinu nějakou indikací, bude ministerstvo požadovat na dálkové výkony tlakotěsné jednotky na 200. Ty Škdoa v portfoliu momentálně nemá a pokud nevyhraje nová pražská patra, bude mít během několika málo let naopak mnoho volné kapacity. (Předpokládám, že nová lůžka pro italský trh se budou svařovat v itálii a v ČR se bude dělat max fitout podobně jako v případě… Číst vice »
„Pokud je tendr na Praha- Brno přes vysočinu nějakou indikací, bude ministerstvo požadovat na dálkové výkony tlakotěsné jednotky na 200.“
Jenže podmínka tlakotěsnosti v tom tendru nebyla, jen V = 200 km/h a pochybuji, že by ty nové jednotky PESA byly tlakotěsné, když nemusí být – ono to stojí celkem dost peněz ta tlakotěsnost mmch. Škodě by úplně stačilo mít v tuto chvíli Interpantera místo V = 160 km/h na V = 200 km/h a to bohužel nemá.
Jenže né za jakoukoliv cenu.
Tak a je rozhodnuto. Poláci ted jedou ve všem silnice, železnice, vystavba je velmi rychlá. Jedná o Talgu muže byt take rychlé
Rychlé může být, pokud nabídnou za akcii více, než Maďaři a za předpokladu, že je Maďaři pak nepřehodí.
Z toho nic dobrého nekouká.
Visegrád v praxi…
To není Visegrád, to jsou prachy v praxi :-), takže jen a jen dobře pro akcionáře který prodává…
V tom případě ještě chybí nabídka od černého koně evropského železničního průmyslu ŽOS Vrútky.
Teď jste zřejmě nechtěně naznačil, že i ŽSR pošilhává po rozvoji VRT. My, co víme více a máme neoficiální profil víme, že zvláště VRT Horehronie bude znamenat přelom ve stavbě těchto tratí. 😁
Práve som oplul monitor 🙂 Ale jo, to sedí.
Teď jsem kvůli Vám vybryndal Rýňák 😀
To mě mrzí, to je škoda.
:DDD Ta sedla, panečku!
Božechráň 🤣
Řekl bych, že jste trhl rekord v počtech palců nahoru. A zaslouženě!