O provozování jídelních vozů Českých drah má zájem i Wagon Slovakia Košice
Jídelní vůz ZSSK. Foto: Wagon Slovakia Košice
ÚOHS námitky slovenské firmy zamítl, protože nesložila kauci.
ÚOHS námitky slovenské firmy zamítl, protože nesložila kauci.
Obstrukce
Se službami JLV jsem velmi spokojen. Prezentace české gastronomie na kolejích je na dobré úrovni. Myslím, že můžeme být do určité míry rádi za takovéto služby. Na západ od nás jedna železniční společnost za druhou racionalizuje a klasické jídelní vozy mizí ve prospěch minibarů, minibister apod. Klasické jídeláky má ještě pořád také MÁV-Start a dále na východ CFR a samozřejmě RŽD. Někde jsou i na západě pokusy o revitalizaci jídelních vozů formou zařazeného samoobslužného bistrovozu (např. SJ, DSB)
Po pravdě řečeno nechápu, co vadí na JLV. Fungují dobře, mají vynikající výběr jídel a cenově je to ještě únosné. Nevidím přínos v tom, že zde bude fungovat jiný stravovací komplex, navíc s jinou tradicí toho stravování.
Proč se tady někteří vůbec zabírají myšlenkou, že by to ČD daly WGS? WGS se obrátil na ÚOHS, protože ho ČD vyloučily a jeho námitky proti vyloučení zamítly. WGS se na ÚOHS obrátil sice včas, ale nezaplatil včas kauci, takže se tím ÚOHS ani nezabýval. Lhůta pro podání k ÚHOS už uplynula a zakázka bude pokračovat vyhodnocením, ale už bez nabídky WGS. Což ovšem neznamená, že kromě JLV nepodal nabídku ještě někdo jiný? Ale to se pozná po vyhodnocení.
Pouze si dovolím doplnit zdejší diskuzi. Neboť cílem pasažerské ČD je co nejmenší EKONOMICKÁ ZTRÁTA za provoz papacích vagonků… Neboť pasažérská ČD hledá externího dodavatele služeb pro cestující… Tj. čím víc ČD zaplatí za provoz papacích vagonků, tím dražší by mělo být jízdné pasažérů. Co víme? a) V 2019 firma ČD vynaložila 183 milionků na “ Služby jídelních a lůžkových vozů“… Tj. papání + ubyto b) Papací vagonky od 2022: Víme, že ČD předpokládá, že za provoz papacích vagonků zaplatí 128 milionků ročně (předpokládaných 510 milionků na 4 roky) c) Ubytkovagonky dle současné smlouvy Bo ubytkovagonky firma JLV provozuje za… Číst vice »
Axeli, neměl byste si s tou infantilitou a regresi zajít k psychologovi? VZP teď proplaci deset sezení.
Vagůnečky a milionky pro Axelůnkovy fanynečky. Jak vidím podepsaného tohoto infaltilňoučkého přispěvatelíčka,
rovnou přeskakuji 😂
Klidně přeskakujte. Ale realitu nezměníte: „Čím víc ČD zaplatí za provoz papacích vagonků, tím dražší by mělo být jízdné pasažérů.“
183 milionků za provoz ubytko + papacích vagonky bylo vyplaceno z kasičky ČD v roce 2019 do kasičky JLV.
A nyní se ČD snaží ušetřit. Ubytko vagonky provozuje JLV za 41 milionků ročně… A papací vagonky by mělo pasažerskou ČD stát předpkládaných 128 milionků.
Holt 183 milionků v 2019 za ubytko a za papací vagonky je MÉNĚ než 41 milionků a 128 milionků = 169 milionků.
Chtěl bych vidět speciální vagonek ve vláčku pro pana Axelíčka. Polstrování všude, bez oken….
Ale fuj – bez oken … i ty vězeňské vozy SŽD pro zlobivé okupační vojáky při deportaci do SSSR měly okno ….
Co to je papací vagónek ? Papací vagonek je určen terminologiií malých dětí, co jsou žáky mateřské školičky, ke zpapání ….
A jak byste to chtěl dělat – speciální jízdenka ? Jak byste to dělal / kontroloval.
Některé firmy financují třeba sportovní činnost , a nic jiného než reklamu nebo pověst jim to nepřinese . Jednou jsem jel opravdovým lůžkovym vozem s dvojici Němcú , jedním Wesis a druhým Osis. A opravdu si moc pochvalovali, a mluvili i za své známé , jídelní a lůžkové vozy ve vlacích Českých drah . Linka do Hamburku je výdělečná ( o par korunách za úsek k hranicím nestojí mluvit) . A tak bych jako majitel společnosti klidně ztrácel , když bych jinde získal . Staré židovské rčení .
Axeli, neměl byste si už s tou infantilitou a regresí zajít k psychologovi? VZP ted proplácí deset sezení. Pomohlo by to vám i nám 🙂
Mě tady hrozně zaráží, že si opravdu někteří lidé myslí, jak je JLV drahé. To tak vůbec není. Naopak je JLV levné protože má vlastní zázemí(kuchyň, sklady atd.) Už jen když se teď podíváte na nabídku WGS, mají jidla minimálně o třetinu dražší než JLV. A když se sem dostanou, nebude to jiné. A to se nebavím o kvalitě. Pokud ČD opravdu uvažují, že to daji WGS, tak tam musí jít o to, ze to Slováci chtějí dělat za méně peněz. A to jsem opravdu zvědavý, jak to bude vypadat. Ono tady nejde jen o cenu. Ale o celou tu… Číst vice »
„Už jen když se teď podíváte na nabídku WGS, mají jidla minimálně o třetinu dražší než JLV.“
To není jen o WGS, obecně je na Slovensku většina věcí dražší. Třeba potraviny mají nejdražší z V4.
Možno si zle pamätám, ale nenastavuje ČD v rámci obstarávania aj podmienku maximálnych cien jedál?
Inak WGS je jedna veľká katastrofa, tá firma mala už dávno zaniknúť.
Je to pravda, ale jen u některých. Má pár položek, které jsou zastropované..
Teplé pivo, studené párky…. Jako na Slovensku
Nějaký úpadek … kafe z vozíčku bývalo ve vlacích ČD za 100 Kč.
Asi jste se překlepl – do 11.12.2021 bylo za 10, v současnosti je za 15, stále nejlevnější kafe na trhu, automat nevyjímaje, pokud si ovšem nevezete svoje vlastní v termosce … to vás přijde nákladově tak na 2 Kč …
Při začtení se do mobilu dotaz na kávu. Souhlasil jsem. Prosím pane , třicet pět. Dal jsem pade za tu glajdu z termosky . Prostě školné . Desetikoruna byla snad jen v panteru a u těch vozíčkářů mi vždy připadly ty ceny nevyzpatatelné jak na trhu.
Nejlevnější kávu nebo pivo ve vlaku má RJ. Káva zdarma a pivo za 25 a dortík za deset.
jsou dva druhy vozíčku. CD a JLV. vozíky CD mají kafe za 15kc. čaj býval za 10 kč, zda zdrazil, nevím. JLV je to co říkáte.
prostě se dívejte co je na vozíčku.
obecně platí, že JLV vozíky jsou ve vlacích s jídelakem anebo bistro-oddilem. a mají ceny jak přímo ve vagónu. CD vozík je ve všech ostatnich
PS: to vaše kafe zadarmo je uzasne…jen když jsem jel jejich jedničkou…tak jsem dostal akorát to kafe a finito, nedostatek personálu…a to jsem se snídaní ve vlaku počítal, takže dost nastvan
JLV je drahá sranda.
Zkuste zahraniční poskytovatele na území ČR, jsou ještě dražší…
Zkuste Regiojet – je levný
ano levé to je ale nedá se to žrát
RJ řízek v poho , dortík taky , jogurt super. Káva zdarma , voda zdarma , pivo 25kč. Donos a úklid v místě pro mě výhodou.
JLV vyzkoušeno , bylo chutnější, pivo +/- , káva nic moc a chodit po skupinkách , neboť někdo musí hlídat věci .
Oboje má ale něco do sebe.
V ČD při podobné obsazenosti vlaku se v restauraci prostřídá cca 50 lidí ???Odhad. U RJ násobně více (snad většinově) a nemusí tahat vagon navíc takže ekonomicky není nejpíš o čem.
Tak to bych si přál nějakou Davidoff, nebo cibetkovou, fair trade . A zdarma ?…:-)) no raději bych vyměněny filtry v klimosce , údržbu vagonů,
kvalita děsivá. a mnohdy nemají personál pro roznos obcerstveni
Studená kuchyně v regiojetu se s plnohodnotným teplým jídlem u ČD moc srovnávat nedá.
Ne všichni stojíme o low-cost řešení.
Že je někdo ještě dražší, neznamená, že ten první není také drahý. 🙂
Nejjednodušší je vzít si občerstvení s sebou, nehledě na to, že hladem ještě nikdo ve vlaku neumřel …. Litr kohoutkové vozy v PETce je, i při drahé vodě, tak za 10 haléřů ….
Tak se do soutěže přihlásí ještě polský WARS a to bude teprve prča.
Za mě JLV.
Kéž by
Ano byla by.Česko by spoznalo jednu z mnohých lepších možnosti na trhu
Lepších??? Teď jste mě rozesmál – služby co poskytují líní slováci a poláci
Líní poláci? To je krásně vidět na dálniční síti, jak v Polsku nepracují.
Ano. A hlavně je to vidět na jejich železničních tratích. Většina jich má jeden oblouk na 50 – 70 km a Poláci na nich rekonstrukcemi zvyšují rychlost na celých 120 km/h. Zkuste spočítat, kolik mostních objektů, zářezů a tunelů má dálnice z Varšavy do Bělostoku a porovnat to s D 35..
Predpokladám že ČD majú nejak nastavený štandard ktorý po dodávateľovi budú požadovať. Personál bude samozrejme český, WARS by si do prípadnej českej prevádzky nevozil ľudí z Poľska.
Súhlasím že JLV sú najlepší poskytovateľ cateringu v Európe, ale ak by vyhral WARS, neočakávam žiadnu katastrofu.
Předražený wagon slovakia, jejichž jidelaky zeji prázdnotou, že by se tam vzduch dal krájet… To bude smrt jídelních vozu, lidi zvyklí na kvalitu a ceny JLV tam chodit nebudou.
No no jlv je levný jak prase , že? Myslím to ironicky
Když to srovnám s cenami zahraničních poskytovatelů na území ČR, tak je stále levnější než oni.
Vzdyt jidlo v jidelnim voze stoji stejne nebo spis min nez v jinych restauracich. Tak o cem to tady mluvite?
Akorát vagón není restaurace
Pokud si mohu cestou zajít do jídeláku na kafe a nealko, uteče to líp a je mi pocitově skoro stejně, jako když si na to samé zajdu do kamenné hospody. To skoro je proto, že z principu to nemá zahrádku a nemůžu se tam stavit na kole. No a pak taky proto, že v určitých místech to sebou cuká, ale to je spíše vizitka SŽ.
a co to je? chlivek? závodka? sauna?
Proč se tedy jmenuje restaurační vůz?
Protože do ceny nejsou – na rozdíl od kamenné hospoda započteny všechny náklady – ani ty provozní.
Řízek, nebo svíčková stojí stejně, nebo i méně, než v restauracích… Jen tu žvaníte a nemáte žádný důkaz vašeho tvrzení.
Já tedy nevím, ale ceny JLV mi přijdou docela pohodové a rád se během jízdy stavím na jídlo. Kdekterá sídlištní putyka je mnohdy dražší než český restaurační vůz.
No nevím v sestistovkovych tatranech se tam dveře netrhnou..
Škoda, že si tuto službu nemohou obstarává ČD. Uznávám, že nejsem fanda outsorcingu, ale zde je to do očí bijící. Zatímco v Regiojetu si přes mobilní aplikaci mohu objednat jídlo v aplikaci (ano, ze začátku to bylo problémové, ale za poslední půlrok s tím nikdy nebyl problém), tak u ČD musím nechat své věci v kupé a jít přes několik vozů do jídeláku, což si moc nevychutnán, když se mi hlavou honí představy, jak mi kradou zavazadla. Také ČD mohou držet krok s konkurencí, neříkám, že musí být kafe zadarmo jako v Regiojetu, ale proč v v Pendolinu, kde mám… Číst vice »
Dopraváku to by si nesměl být na korunu a jezdit jako normální člověk 1 třídou – tam dostaneš v Pendolinu čaj/kafe/džus nějaké to papání, noviny, vodu a tak dále a dále
Hold češi jsou více méně socky, co si budeme nalhávat a stačí jim když jim Radimek dá odporný kafe zdarma, vodu a hned je rohlík na puse. Dobrá káva stojí víc než 40 Kč chlape 🙂
Co se skrývá pod tím „a tak dále a dále“?
Já to chápu že hovno, ale nechtěl to přiznat na rovinu…
Je videt, zes tou jednickou nejel, tak nemudruj, protoze to hovno opravdu vis. Sampanske jako welcome, nic?
To navíc je asi akorát to, že vám objednané jídlo přinesou na porcelánových talířích a dají kovový příbor, narozdíl od dvojky, kde je vše v plastu. 🙂 Já už tedy Pendolinem dlouho nejel, ale co já v tamní jedničce zažil, tak přinesli (plastovou) sklenici sektu (alo/nealko), z občerstvení býval na výběr sendvič nebo jogurt, pití kafe/čaj/kakao (nepamatuji si, že by byl na výběr džus, ale možné to je), 0,5 l láhev vody. Dávali noviny, ale nevím, zda je nezrušili, v jedničce railjetu s tím přestali. A to je podle mne vše.
Jako že s panem Kjudi28 v tomhle kontextu nesouhlasím, pod tím “ a tak dále“ se třeba naskýtá jedna drobnost.
Když se sejdou náhodou při MÚ 3 vlaky např. v Dluhonicích.
Který z nich se rozjede dříve?
Nezáleží na času příjezdu.
Většinou vždy SC Pendolino.
A druhá třída v tom Pinďovi pojede později jak první?
Spíše Moraváčci. Ti se naplavují každou neděli sem jako levná pracovní síla.
Místo aby byli na pracáku, žeáno. Navíc berou pražanům práci, o kterou by pražan vlastně ani nestál, protože je málo placená a vydělávají těžké prachy.
Blbečku. Ale jo, co kdyby na půl roku tito ubožáci zůstali doma?
To abyste pepíci neumřeli hlady…
No vy nas vytrhnete tedy
opravdu, z podobných volů jako vy je mi na bliti. pak se nedivte, že si tohle myslí republika o všech prazacich. ač takových jako vy…je zřetelná mensina
Tak to si asi kafe za 1000 ITL nějak špatně pamatuju…
Zasloužilý režista s první třídou?
Sorry, pendolinem jezdím pravidelně a ta káva rozhodně není dobrá a hodnotu 40 Kč nemá ani náhodou 😀 To už je daleko lepší ta od Radima, to je aspoň Lavaza, která sice nepatří k nejlepším, ale určitě je lepší než ta brecka z termosky ve vozíku… A to mám JLV jinak fakt rád, ale cenová politika doplňkového sortimentu, včetně kávy, matonky v plastu za 35 či čaje v papírovém kelímku za 39 je směšná a kazí ve výsledku pověst i CD, protože většina lidí prostě nerozlišuje, že existuje nějaké JLV
Samozřejmě, že ta káva nemá hodnotu 40 Kč … Proto se beru na cesty vlakem kávu vlastní výroby v termosce 1 litr, hodnota výchozí suroviny 10 Kč – na celý den … voda 10 haléřů, EE v rychlovarné konvici tak korunu ….
Samozřejmě to není dobré kafe. Po namletí rychle oxiduje a připravena káva se pije okamžitě. Patok z termosky je fakt ekl….
cena ve vozíku je stejná jako v jidelaku
V minibaru ČD na vozíčku mají dobrou kávu za 15 Kč, do 11.12.2021 byla za 10 …
To je ale CD minibar, služba nezávislá na JLV
To bylo super, že? Káva za deset..Ještě Vám ji přinesli na místo, proste takhle by se měl dělat ten kseft… všichni ostatní jsou zloději… Bože můj, lidi už se proberte. Vůbec nemáte ponětí o tom co obnáší zaměstnat člověka.
Holt nevíte, co je hold.
Hnusný kafe v Regiojetu???? To jako CD nesahaji ani po kotniky, dyt v RJ maji Illy a skoli baristy boze ty jsi trouba 😂😂😂
neco o dobre kávě vím, a to v RJ zázrak nebyl. pokud vůbec někdo něco donesl. Illy je dobre, ale obávám se, že to bud nebylo Illy nebo mizerně udržovány či automaticky kavovar. sorry.
Stačí aby si steward vozil illy domů a dosypal jihlavankou…:-))
Domluvte se žlutá squadro, illy nebo lavaza ?
variabilní náklad dobre kávy jsou tak 3 Kč.
zbytek jsou fixní náklady.
Hmm. V Regiojetu buď 1) zruší /omezí servis, protože nemají lidi, 2) jsem v low-cost, protože Standard je vyprodaný nebo 3) aplikace odečítá peníze, nahlásí chybu, stevard nic nepřinese a pak reklamuji. V poslednich 5 jízdách jedno z toho nastalo vždy.
Řešení … dat kávu za peníze , aby byly peníze pro servis , budou i lidi , ale to bude jízdenka už stát nějaké peníze a kouzlo žlutého zázraku kdy všechno bude líp ( co mi to jen připomíná ?) bude Fuč.
Prostě je tak ta cena stanovena …
Objednavani a placeni jidla pres aplikaci je snad nejvetsi pitomost, co zlutaci vymysleli. A to „ze zacatku problemove“ trvalo zhruba rok. Cestujici byli nadseni, v hodnoceni aplikace na google play uplne jasali. Respektive lide jasaji dodneska – sotva dve hvezdy.
V Pendolinuje běžně v 1. třídě alko-nealko sekt, snack, voda. Jídlo ti přinesou na místo…zkus to uvidíš.Když jedu na víkend na Moravu, koupím si doplatek do první třídy a pohoda.
to je booooozi žrát řízek či svíčkovou na kline v plastovém talíři…
ano, zavazadla nechana v kupé nic moc…ale asi ne každý jezdí s kufrem.
TY PIČ* jestli to vyhraje někdo jiný než JVL tak se to nebude dát žrát..mám najetou skoro celou Evropu a JVL je fakt špička ..ať si každý říká co chce i v poměru cena/kvalita
Můžete si koupit na cestu předraženou bagetu nebo několik housek za obvyklou cenu a k tomu salám / šunku > celkově cenově pod cenou té bagety …
Nebo doma osmažit řízek mezi dva chleby a přibalit k termosce s kafem.
Jlv špička hmmm …spíš než majetku Europu spíše patriotisticke tlachání bez faktu…KTO má reál…najetou Evropu neřekne JLV,že je špička
Paľko, kto / kdo ( aj Andrej B by neurobil taku chybu )
Cateringová firma dodáva to čo dopravca chce. Také Do&Co napr. niektorým dopravcom dodáva úplne špičkové jedlá, iným totálny odpad, podľa toho čo si objednali.
Súhlasím že JLV sú vo väčšine ohladov špičková firma a nerád by som videl ich koniec, ale ani nepredpokladám apokalypsu ak to náhodou výhra niekto iný.
Popravdě nechápu proč by to měl provozovat kdokoli jiný než JLV, což je dceřiná firma ČD založená právě za účelem provozování jídelních vozů.
Protoze jakakoliv konkurence donuti JLV vyrazne zvysit kvalitu sluzeb a bude to mit efekt pro cestujiciho CD a u zvyseni vyuziti u CD i pro statni kasu… Liberalizace nema byt jen Regiojet a CD a dalsi ale i JLV a dalsi…. jen konkurence umozni zvysovat kvalitu a znizovat naklady….. je skoda, ze zajem ma jen WS KE a ne vic firem…. osobne by mi nevadilo kdyby se do SK nebo AT prihlasilo do vyberu JLV.—- pozitivum pro cestujici, dopravce i statni kasu a u atraktivnych sluzeb a vyssiho vyuzivani i pro zivotni prostredi…
Kdyby to vzala WS, tak uz by to presso nebylo za 39kc s mlickem 2 cukry a malou mannerkou, vyborna gulasova polevka za 55kc s chlebem. 3ks sazenych vajec s parmazanem, zeleninovou oblouhou a pecivem za 69kc – za tohle si nekoupite uz ani sendvic v trafice.
Pres nasi republiku jezdi palubni cateringove sluzby od rakusanu, madaru i polaku a myslim jak cenove, tak i kvalitou sluzby a vyrobku hraje jlv prim.
Dalsi vec, jak by WS vyresilo zasobovani, respektive dodavku jidel primo na palubu vlaku, kdyz centralni kuchyne jlv se nachazi primo na ONJ?
Tak by nebylo, no a co ?
Jak by to WS vyřešilo ? Snadno, našlo by si svého dodavatele, např. toho, co servisuje na Ruzyni letecké společnosti …
Tlachání bez faktu nic víc….Chtělo by to po dlouhé době jít WGS a nežvanit tady nezmyly….jen abych byl žvanil
Paľko , píš pokojne po našom, nezmysel / nesmysl . Veď taka ľubozvučná je moja aj tvoja materinská reč.
To je otázka. Záleží, jak je to výběrko napsaný, jestli je čistě na cenu pro ČD (s dodržením nějakýho nastavenýho standardu), tak to o kvalitě pro cestující moc být nemusí. I kdyby se soutěžilo na kvalitu, je velká otázka, jak ji hodnotit. Samozřejmě to může pomoct (dodavatel, kterej si je jistej svou kvalitou může spíš předpokládat, že bude mít slušný tržby od cestujících a tím chtít menší dorovnání od ČD), ale je to spíš nepřímo. Takže dobře, že to soutěžej, ale že by se to přímo promítalo do kvality, tím si v tomto případě jistej nejsem. Každopádně asi lepší nějakej… Číst vice »
Žádná velká otázka to není, jak hodnotit poměr cena kvalita se dávno ví. Používá se to poměrně běžně. Nevylučuji přitom, že existují organizace kam se tato pár let stará novinka ještě nedostala. Jinak není to poprvé co soutěží.
Hodnotit ve vyberku pomer ceny a kvality tam, kde je ta kvalita snadno meritelna je celkem v pohode.
Ale hodnotit kvalitu restauracnich sluzeb vubec jednoduchy neni a ani uznavani recenzenti se casto neshodnou. Natoz nacpat hodnoceni kvality hospody do ciselny skaly pouzitelny pro vyberko.
To bylo kdysi … jako specializovaná organizační jednotka pod křídly MD / FMD / ČSD s.o.
Po kuponové privatizaci samostatná akciovka, jejíž akcie vlastní mimo jiné i ČD a.s. – nikoli dceřinná společnost ČD a.s.
JLV je na kolejích nejlepší. Dát to jiné firmě je to krok zpět a služby půjdou dolů.
Vazne? Nesdilim tvuj nazor… v EU mam zkusenost s 11 dopravci a i kdyz mne uderka zminusuje… JLV jednoznacne spodni hranice prumeru..
JLV není dopravce…. Ale ok, můžete prosím vyjmenovat těch mnoho lepších poskytovatelů kateringovych služeb ? (Ano, asi mezi lepší by byl Blå Taget, ovšem s jejich 1 párem 3x týdne bych moc neuvažoval jako o rozšířené nabídce….(pokud ještě vůbec s kovidem jezdí …)
Kolik let spatky si jel WGS Hmm dle toho co píšeš a je mimo od reality hodně dávno
Paolo, můžu se zeptat, jaké je Vaše nejoblíbenější jídlo?
Tak kdyby to měli jistý navěky, tak by to z logiky věci dopadlo stejně, jako když jsme měli monopolního osobního dopravce na kolejích. Vždycky to jde dělat líp, ať vyhraje ten nejlepší. I když to zavání výhrou nějakýho dodavatele, jakýho známe všichni jistě alespoň z doslechu ze závodního stravování…
Jestli to dají Wagon Slowakia, tak přijdou o jedinou konkurenční výhodu – čepované pivo, které jiní dopravci nenabízí. Wagon Slowakia totiž pípu používat neumí a to ani v pronajatých ČD vozech provozovaných na R Bratislava – Košice.
Nebo pivní speciály od Chrousta. I když má JLV své mouchy, tak si kvalitu pokrmů drží na slušné úrovni. Chtělo by ale zapracovat na kávě, když už připravují kávu z kapslí, tak proč nepoužívají třeba pitelné Nespresso? Pak také přizpůsobit více nabídku pro konzumaci na místě, například takový sendvič s trhaným masem by jistě přišel vhod. Jsou to takové detaily, které kazí částečně nevyužitý potenciál velké konkurenční výhody.
Zrovna káva Piacetto u JLV mi přijde velmi dobrá 🙂
Ale jinak ano, i JLV má dost nevyužitého potenciálu, a i ta kvalita je dost nestálá, škoda, že JLV nedbá víc na kvalitu a kontrolu svých služeb.
Mně tam zase odzbrojil Clock s nějakou šotoušsky vypadající etiketou (vypadalo to jako nápisy na boku vagonu). Fakt je krásný si s tím takhle pohrát…
Kafe jak kdy, někdy pozitivně překvapilo, někdy je to takový český sračkostandard „presíčka“.
To pivo je společný produkt pivovaru Raven a létajícího pivovaru Chroust.
Tak to jsem rád, v Ravenu jsme byli pár let dozadu na exkurzi s firmou… 🙂
Ty Chrousty jsem v limitované sérii UNION pro JLV zatím v nabídce zaregistroval dva.
Zelená etiketa = IPL v kolaboraci Chroust + Clock
Oranžová etiketa = Session IPA v kolaboraci Chroust + Raven
Tně odzbrojil?
Čepované pivo není v podmínkách soutěže? Očekával bych, že v nich budou určité požadované standardy zakomponovány. Ano, než čepovaný Šariš, tak radši balenou vodu, to uznávám.
Šariš už není to, co býval za socialismu > odporný bolehlav …
co to koupila skupina Prazdroje tak 12° šariš je použitelná (2-3 max na cestě dlouhé pět hodin…)
Tak by bylo zapotřebí po dlouhé době jít na linku Vratislava- Košice…to co píšete byl nezmysl už v roce 2000
Není to žádný nesmysl, naposledy jsem měl možnost vyzkoušet Wagon Slovakia teď už předloni a jediné, co měli byly lahvové Krušovice (ale pořád asi lepší než kdyby zkoušeli prodávat severobalkánské lahůdky jako Corgoň nebo Šariš). A to na jídelním lístku, takže nešlo o to, že čepované pivo došlo a vůz byl pronajatý od ČD.
Ak si ČD zadalo že chcú čapované pivo, bude tam čapované pivo, bez ohľadu na to kto to bude prevádzkovať. Inak keby ste si článok prečítali, vedeli by ste že WGS už je von z hry lebo sú natoľko tragická firma že si ani nevšimli že majú zložiť kauciu.