Autobusy

O provoz autobusů v Pardubickém kraji se uchází šest společností

Autobus ICOM, ilustrační foto. Autor: ICOM Transport
Autobus ICOM, ilustrační foto. Autor: ICOM Transport

Do soutěže na desetileté provozování regionální autobusové dopravy v Pardubickém kraji podalo nabídku šest dopravních společností. Hejtmanství pro veřejnou zakázku rozdělilo území do osmi oblastí, největší zájem byl o Poličsko, řekl mluvčí Pardubického kraje Dominik Barták. Nabídky jsou nyní ve fázi hodnocení, zatím proto nelze informovat o případném vyloučení z nabídkového řízení.

„Vedle stávajících dopravců se objevují i další nebo ti, kteří mají v Pardubickém kraji zatím pouze menší území, kde zajišťují dopravní obslužnost, ale troufají si na jednu z osmi oblastí,“ řekl hejtman Martin Netolický (ČSSD).

V současnosti kraj spolupracuje s dvacítkou autobusových dopravců. Mezi zájemci bylo několik subjektů, které podaly nabídky do všech osmi oblastí.

Některé firmy vznesly vůči zadávacímu řízení námitky, rozporovaly transparentnost a zákaz diskriminace. Pardubický kraj již námitky vypořádal. „Domníváme se, že některé byly neopodstatněné a možná měly zdržovat přípravu výběrového řízení nebo zapříčinit jeho opakování, což by mohlo znamenat i zdržení celé zakázky,“ uvedl Netolický.

Limitní ceny 36 a 38 korun za ujetý kilometr podle něj nikdo nepřekročil. Nabídky se naopak držely výrazně pod těmito hodnotami.

Kraj si v soutěži stanovil požadavek na stáří a velikost autobusů a na postupné nasazování nízkopodlažních a klimatizovaných vozů.

Vybraní dopravci uzavřou s krajem do konce října desetileté smlouvy. Přepravu převezmou od poloviny roku 2020. Kraj v zadávací dokumentaci předpokládal, že hodnota veřejné zakázky včetně maximálního třicetiprocentního navýšení ujetých kilometrů dosáhne zhruba 6,8 miliardy korun. Cena se sníží o vybrané jízdné.

Dopravní obslužnost je jednou z největších položek krajského rozpočtu. Pro letošní rok vyčlenil pro tyto účely již 716 milionů korun, vloni to bylo 687 milionů korun. Na drážní a autobusovou dopravu připadá 359, respektive 353 milionů korun, zbytek směřuje na trolejbusovou dopravu.

ČTK

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jindra
Host
Jindra

A firma Toms opět odvolá ale nepřihlásí.Pouze škodit.

Ondřej
Host
Ondřej

Ten zájem o Poličsko mě docela překvapuje, očekával jsem spíše více na Přeloučsku nebo Holicku.

LiborV
Host
LiborV

Při pohledu do mapy se jeví Poličsko jako geograficky velmi zajímavé. Sousedí s Olomouckým krajem a krajem Vysočina. Zakázka může být zajímavá jak pro dopravce, kteří mohou lákat všechny oblasti (Arriva, Transdev), tak i pro Zdar ze Žďáru nad Sázavou, Čsad Ústí nad Orlicí, možná i Hnát apod.

Ondřej
Host
Ondřej

Hnát se určitě nehlásí, hlásit se bude Zlatovánek, Zdar, Arriva, Icom a možná Dopaz.

LiborV
Host
LiborV

Zdar, Icom, Arriva na nich jsme se v odhadech sešli. O ambicích pana Hnáta nic konkrétního nevím. Vycházím spíše ze zkušenosti Olomouckého kraje kde překvapil tehdy malý
a málo známý Vojtila trans. Arriva do něj vstoupila až později.

Robert
Host
Robert

Vojilu sežrala Zemkova Z-Group, ne Arriva.

LiborV
Host
LiborV

Děkuji za upřesnění

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„Ten zájem o Poličsko mě docela překvapuje …“
Třeba mají nějaké zákulisní informace o možném nějakém dalším omezování železniční dopravy v tom regionu: v Pardubickém kraji je možné všechno …

Ondřej
Host
Ondřej

Tam asi není, co omezit, max. úsek Borová – Pustá Kamenice, úsek Svitavy – Borová jezdí slušně vytížený a jiné tratě na Poličsku už nejsou, mimo tedy asi 4 párů spojů Borová – Žďárec, ale to už je spíše Chrudimsko.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll