O provoz autobusů v Pardubickém kraji se uchází šest společností
Do soutěže na desetileté provozování regionální autobusové dopravy v Pardubickém kraji podalo nabídku šest dopravních společností. Hejtmanství pro veřejnou zakázku
Do soutěže na desetileté provozování regionální autobusové dopravy v Pardubickém kraji podalo nabídku šest dopravních společností. Hejtmanství pro veřejnou zakázku rozdělilo území do osmi oblastí, největší zájem byl o Poličsko, řekl mluvčí Pardubického kraje Dominik Barták. Nabídky jsou nyní ve fázi hodnocení, zatím proto nelze informovat o případném vyloučení z nabídkového řízení.
„Vedle stávajících dopravců se objevují i další nebo ti, kteří mají v Pardubickém kraji zatím pouze menší území, kde zajišťují dopravní obslužnost, ale troufají si na jednu z osmi oblastí,“ řekl hejtman Martin Netolický (ČSSD).
V současnosti kraj spolupracuje s dvacítkou autobusových dopravců. Mezi zájemci bylo několik subjektů, které podaly nabídky do všech osmi oblastí.
Některé firmy vznesly vůči zadávacímu řízení námitky, rozporovaly transparentnost a zákaz diskriminace. Pardubický kraj již námitky vypořádal. „Domníváme se, že některé byly neopodstatněné a možná měly zdržovat přípravu výběrového řízení nebo zapříčinit jeho opakování, což by mohlo znamenat i zdržení celé zakázky,“ uvedl Netolický.
Limitní ceny 36 a 38 korun za ujetý kilometr podle něj nikdo nepřekročil. Nabídky se naopak držely výrazně pod těmito hodnotami.
Kraj si v soutěži stanovil požadavek na stáří a velikost autobusů a na postupné nasazování nízkopodlažních a klimatizovaných vozů.
Vybraní dopravci uzavřou s krajem do konce října desetileté smlouvy. Přepravu převezmou od poloviny roku 2020. Kraj v zadávací dokumentaci předpokládal, že hodnota veřejné zakázky včetně maximálního třicetiprocentního navýšení ujetých kilometrů dosáhne zhruba 6,8 miliardy korun. Cena se sníží o vybrané jízdné.
Dopravní obslužnost je jednou z největších položek krajského rozpočtu. Pro letošní rok vyčlenil pro tyto účely již 716 milionů korun, vloni to bylo 687 milionů korun. Na drážní a autobusovou dopravu připadá 359, respektive 353 milionů korun, zbytek směřuje na trolejbusovou dopravu.
ČTK