O osudu zkrachovalých JHMD se rozhodne v únoru, více než rok od povolení reorganizace
Jindřichohradecké úzkokolejky (červen 2024). Pramen: JHMD

Únorová schůze věřitelů u Krajského soudu v Českých Budějovicích bude rozhodovat o přijetí či nepřijetí reorganizačního plánu věřitele Jana Kysely.
Snad se to v blízké vodě vyřeší. Je špatné, když se tu kramaří s infrastrukturou, která má sloužit státu. Bohužel zde zaspalo ministerstvo.-
Tahle infrastruktura je státu na prd. Proto se jí rád zbavil za korunu už před téměř 30 lety.
Přesně. Zadarmo drahý.
Věřitelé budou mít na únorové sešlosti při rozhodování o dalším osudu zadlužených JHMD jednodušší pozici, protože ve hře jsou dvě konkurenční nabídky. Bude zajímavé sledovat, zda získá důvěru věřitelů pan Kysela se svým (již značně očesaným) reorganizačním plánem, nebo jestli je více osloví relativně čerstvá nabídka pana Fikáčka na přímý odkup v konkurzu. Hledal jsem vyjádření soudce Strnada, který v lednu vyjádřil názor, že nejrychlejším řešením pro věřitele by byl konkurs jeho výrokem: „Vy tady budete dalších šest měsíců sepisovat návrh a další rok je pro věřitele ztracený.“ Našel jsem ho ve zdejším článku ze 4.2.2024: https://zdopravy.cz/analyza-necekany-zvrat-otevrel-cestu-k-reorganizaci-jhmd-pomohla-zvucna-jmena-nadeji-jsou-obce-193071/ Myslím, že celý… Číst vice »
Na mě to působí, že to chce goodthing koupit, ale o provoz tam už nejde.
Škoda, bylo tam krásně…
Já bych ovšem to slovo koupit nahradil spíše výrazem získat.
Máte pravdu…
Realita bude konkurz a odkup majetku, buď celého (firmy okolo pan Fikáčka a Kysely) nebo prodej po částech (dílna, budovy, pozemky a koleje).
Ty, Hujere, Šlajs ví o lokomotivě.
Prosimtě, ty mně nic neříkej vo lokomotivě. To je zase nějaká léčka. Ne, vážně, Šlajs vobjevil lokomotivu, starou. A ta kdyby se dala do sběru…
https://youtu.be/NxIZV0d68zo když jsem chtěl přes své známé kteří provozují Šarghanskou 8 dát kontakty do Jindřichova Hradce tak se se mnou nikdo moc nebavil. Těžko potom něco dělat…..
A co jste čekal, že Srbové budou zachraňovat JHMD ?
Srbové mají poněkud více úzké a zkušenosti, spolupráce by byla.
Šarganskou osmičku provozují Srbské železnice a myslím, že s kapitálem nemají problém. Vlaky jsou vyprodané, na parkovišti v Mokré hoře permanentně několik autobusů s turisty a jízdenky, jak jsem na místě zjistil je třeba rezervovat minimálně den dva předem. Kdo jede na prohlídku bosenského Visegradu tak ten se sveze i osmičkou. Škoda jen, že obnovená trať z Mokré hory do Visegradu nemá pravidelný provoz, vede pěkným kaňonem. Tak trochu komerce, ale trať povstala z popela a funguje.
Vagóny k ní se opravují i v depu Banja Luka
Ta firma která zapomněla zaplatit za použití kolejí když jezdila z Nové Bystřice teď „jako“ vše odkoupí . . . Nebylo by lepší napsat tu firmu pod oficiálním názvem která stojí v pozadí a ne Good thing . . .
Společník: WTT s.r.o. IČO: 02732858, Brloh 56, 397 01 Drhovle https://rejstrik-firem.kurzy.cz/17775108/good-thing-sro/
Společnost s ručením omezeným a základním kapitálem 20 tisíc Kč sídlící na adrese, kde je registrováno dalších více než 3300 firem, je rozhodně velice věrohodnou institucí = pro krachující JHMD opravdové terno …
Pro věřitele, kteří se budou v únoru rozhodovat může mít i tento váš drobný poznatek jistou informační hodnotu.
Já osobně považuji za výrazný varovný signál odchod firmy SWIETELSKY Rail CZ z tohoto společenství.
Konečně garážovka🤣
„Investor se přitom vzdal řady původních podmínek, kterými svou investici donedávna podmiňoval.“
Což jsou v podstatě všechno podstatné podmínky obnovy provozu… V kostce je celý příběh insolvence popsán v článku v č.12 časopisu Dráha. Takže… můj osobní názor, že už toho oddalování bylo dost…
Pokud vezmu v úvahu, že Správa úzkorozchodných drah je dceřinnou firmou zkrachovalých JHMD a doplním si to o dojmy z dosavadního průběhu naplňování neustále upravovaného Kyselova reorganizačního plánu, tak se mi vybavuje české přísloví, že
„Jablko nepadá daleko od stromu“, nebo ještě výstižnější slovenské:
„Aká matka, taká Katka“.