O miliardu levnější. Stavební firmy chtějí kvůli krizi za nové dálnice podstatně méně, D55 je posledním důkazem
Vizualizace D55 u Starého Města. Foto: ŘSD
Obavy z budoucího nedostatku práce začínají výrazně zlevňovat velké dopravní stavby v Česku. Důkazem je zatím největší silniční zakázka, u
Jen tak dál a houšť. Včera bylo pozdě. Měl bych takový dotaz. Proč ta D55 rovnou nepostaví k D2 a neprotáhne dál do Rakouska, kde by se napojila na jejich dálniční síť? Předem děkuji za odpovědi.
K D2 se postaví, plán zprovoznění 2028-2030 viz mapová aplikace ŘSD. Dál bude pokračovat I/55 obchvat Břeclavi.
Tak to jsem něco přehlédl. Budu se muset na to podívat. Takže teď už jen napojit D55 na rakouskou dálniční síť.
A na železnici se zlevnění nekoná.
Až bude na železnici trh, bude se zlevnění konat také. Nejde pouze o ceny stavebních prací, ale také o moduly k ETCS, kdy jedno zařízení je v ceně dvou až tří hodně luxusních automobilů, což je naprosto nelogické.
Tak šup šup, hlavně ať už je D55 hotová a ne jenom jeden úsek, ale rovnou celá.
Od Bzence po Rohatec je ptačí oblast, takže na nějakou rychlou výstavbu rovnou zapomeňte. Možná tak po 20 letech přetahování se s ekologickými organizacemi.
Má to být v polovičním profilu, zastřešené a snad už je i EIA, tak bych to tak černě neviděl.
Poloviční profil není dobrý. Mnohem lepší je plný profil. Už jen proto, že u plného profilu nehrozí omezení rychlosti a má mnohem větší kapacitu.
Tak ať ekologové místo keců a obstrukcí udělají něco pro lidi a pro přírodu a ty ptáky přestěhují. Ať jim o kus dál vybudují nový domov vvv
vybudují nový domov.
Toho by měl stát co nejvíce využít a konečně dostavět dálniční síť.
Už ať úsek stojí, je třeba a hodně.
Tak šup, začít podávat trestní oznámení, z jakého že to důvodu byly stavby v předcházejících letech předražené. Už se těším na důvod: „bylo draho protože nebyla obava“ … (krást? dodávám!?)
Tak až vám v obchodě nabídnou 20 % zdarma, můžete se okamžitě realizovat.
Jaký konkrétně trestný čil se domníváš, že byl spáchán?
Samozřejmě, že žádný. Pán nejspíše zapomněl, že je u nás něco jako tržní ekonomika. Že na jedné straně stojí poptávka a na druhé nabídka. Taky bych chtěl koupit byt v Praze za půl milionu Kč, jenže nevím proč mi jej nikdo nechce prodat 🙂
Skoda, ze nachystanych stavebnich projektu neni vice (vychazim z clanku, ktery byl nedavno publikovan v deniku e15). Stat musi stavet vzdy a to i kdyz jsou prace levne a i kdyz drahe. V prvnim pripade, by se mel radny hospodar mel predvest a ukazat vsem danovym poplatnikum jak umi zachazet s jejimi penezi. Krasne jde videt jak Polsko stavelo i v letech 2008-2015 a kolik km byli schopni postavit a kolik jsme toho postavili my. Kazdy vi, ze krize je prilezitost, tak ji pojdme vyuzit.
Tak to máte pravdu. O to víc je smutný že stát nedovede sám vyhovět požadavkům, které si sám vymyslel.
Stát není 1 člověk, stát není ani 5 člověků. Tohle je s větší nebo menší mírou vlastnost každýho systému.
Nejsou kapacity v přípravě a pokud by se stavělo víc, tak by byly i vyšší ceny.
Jak to? Podle mě, teď je ideální doba na budování infrastruktury, protože soukromé firmy v souvislosti z krizí pozastavují projekty a stavebníci jsou rádi za jakoukoliv práci. Proto rádi půjdou s cenou dolů jen, aby se uživili. Něco jiného je shánět stavební kapacity, když každý staví a něco jiného je poptávat když lidi nemají práci. Ti manažeři těch stavebních firem nejsou žádní blbci. Jistě si dobře spočítali, že je lepší státní vrabec v kapce jak mnohem tučnější holub na střeše.
Tak sup ted rychle levne postavit Praha Liberec VRT, konecne to snad ekonomicky vyjde. A co se usetri, muze padnout na uplatky.
To není v TEN-T, takže nelze čerpat peníze, které jsme do EU poslali. Přerozdělené peníze z EU je potřeba nejdříve prostavět, což se za celou příští EU sedmiletku 2021-2027 nemusí podařit.
Přesně podle očekávání. Všechny soutěže z posledních měsíců se měly zrušit a vypsat znova.
A zapojit NKÚ, ale to je jen můj vlhký sen …
Tak tohle byste u soudu projel na celé čáře. Jaksi nemůžete vypovědět podepsanou smlouvu jen proto, že teď by to možná bylo levnější.
Co kdyby vám dal zaměstnavatel výpoveď, že možná pak budete pracovat za míň? Aha, ale jiným ano.
Psal jsem zřetelně o zrušení soutěží a nikoli o zrušení podepsané smlouvy.
Soutěž končí podepsanou smlouvou 🙂
Pokud ovšem není soutěž zadavatelem v průběhu zrušena. Obvykle má zadavatel možnost zrušení v soutěžních podmínkách uvedenou.
Jenže veřejnou zakázku také nemůžete jen tak zrušit. Musíte mít zákonný důvod.
Zrušení soutěže ale i tak nemá logiku a dokladem je právě tato zakázka. Vyhlášena byla totiž již v prosinci 2019.
Muze si to od zacatku vyhradit, ze je bez dalsiho zrusi.
Pak zvyšujete riziko pro soutěžícího a ten si to promítne do ceny. Obávám se ale stejně, že to nelze tak snadno, jak píšete. A už vůbec ji nelze zrušit z důvodu financování a o týden později ji znova vypsat. To si u lukrativní zakázky projdete UOHS a soudem.
….a všechny ty, co vypisovali soutěže původní, by bylo nejlepší zavřít až zčernají, že.
Idálně do uranových dolů. Zákon nabídky a poptávky je buržoazní pavěda, ceny se přece nemění.
Přesně tak. To si dovolili moc zlevňovat, když je krize. Takto ten ráj na zemi nevybudujeme. Já bych je poslal všechny do USA na genderovou a rasovou převýchovu, tam by je naučili těm správným moresům 😀