O miliardu levnější. Stavební firmy chtějí kvůli krizi za nové dálnice podstatně méně, D55 je posledním důkazem
Obavy z budoucího nedostatku práce začínají výrazně zlevňovat velké dopravní stavby v Česku. Důkazem je zatím největší silniční zakázka, u
Obavy z budoucího nedostatku práce začínají výrazně zlevňovat velké dopravní stavby v Česku. Důkazem je zatím největší silniční zakázka, u které byl termín pro podání nabídek od doby vyhlášení nouzového stavu.
Úsek nové dálnice D55 Babice – Staré Město nabídlo nejlevněji postavit sdružení firem Eurovia a Strabag, které požaduje 2,849 miliardy korun. Druhé M-Silnice ve sdružení se slovenským Doprastavem bylo o 37 milionů dražší. Do soutěže se přihlásily ještě stavební společnosti Skanska a sdružení dvou firem Metrostavu. Všechny nabídky byly výrazně pod odhadovanou cenou 3,94 miliardy korun, nejlevnější o 28 % níže. Vyplývá to z oznámení o přijatých nabídkách, které Ředitelství silnic a dálnic zveřejnilo na svém profilu zadavatele. Hodnoticí komisi teď čeká posouzení nabídek, vyhlášení vítěze se čeká v září.
O stavbě 8,5 kilometru dlouhého úseku se mluví přes 15 let, už deset let má platné územní rozhodnutí. Nahradí především stávající přetíženou silnici I/55 v úseku od Otrokovic k Uherskému Hradišti. Součástí stavby jsou tři mimoúrovňové křižovatky MÚK Staré Město-sever, MÚK Staré Město-jih a část MÚK Babice (pouze větev). Hotovo by mělo být v roce 2023.
Na trase už provádí specializovaná firma pyrotechnický průzkum. Důvodem je fakt, že vede podél koridorové trati Bohumín – Břeclav, která byla za druhé světové války bombardována. Proběhl i základní archeologický výzkum.
ŘSD chce s D55 pokračovat dál k Moravskému Písku a Břeclavi, na severní části se staví obchvat Otrokovic, na něj pak naváže úsek Babice – Napajedla.