Fiasko soutěže na vlaky Praha – Mnichov. Bavoři tendr zrušili, nabídka byla o miliardu eur dražší, než čekali

Lokomotiva Siemens řady 183 v čele expresu z Mnichova do Prahy. Foto: Dolansapur / Flickr.comLokomotiva Siemens řady 183 v čele expresu z Mnichova do Prahy. Foto: Dolansapur / Flickr.com

České ministerstvo dopravy počítá s novou soutěží na kratší dobu.

Odebírat
Upozornit na
guest
111 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
libcha

Podle mě nezbývá než radikálně zjednodušit poptávaná vozidla. Třeba to rozdělit na úsek Praha-Regensburg motorové jednotky na 140 km/h (nebo motorová loko s vagony) a úsek Regensburg-Mnichov, což Němci snad zvládnou bez problémů jako podobné ekvivalentní tratě.

Rejpal

Dalo se čekat, že se přihlásí jen současní dopravci

Jan

Za miliardu eur by Flixbus najezdil neurekom kilometrů…

Happy

VŘ bych koncipoval alespoň na 20 let, aby se dala ufinancovat i dražší vozidla. Myslím, že Alstom Coradia Liner Polyvalent s diesel-elektrickým modulem a k tomu ty dvě střídaviny by byl dobrou volbou. Přecejenom v jednotce můžete po celé délce umisťovat trakční komponenty narozdíl od lokomotivy a lepe tak rozložit hmotnost. V nějakém dalším flikování nevidím budoucnost a to nejen u této linky. Pokud budou výběrka na míru pro dopravce, tak cena nikdy nespadne. Potom to dopadá tak, že máme vetes za cenu nového.

Happy

Takže jestli to dobře chápu, tak naše velmi schopné MD plichtilo výběrko tak nemožně, až to Bavoři odmítli platit….

Petr Šimral

Já si myslím, že to pan Happy chápe dobře. Bylo to české MD, které tam vložilo podmínku v dieselu 8 kW na tunu a nemožnost jet v dieselu pod stejnosměrnou trakcí a s kombinací s rychlostí 200 km/h Plzeň – Praha.
To vše s dvouletou lhůtou do zahájení provozu…

Ilmary

Prostě dokud nebude nová trať Plzeň – Regensburg, tak Praha – Plzeň EC, Plzeň – Regensburg IC Bus a z Regensburgu to jezdí na Mnichov v podstatě pořád. No a pro Domažlice a ostatní by se nechalo v diesel jednotce udělat Sp Plzeň – Schwandorf

XXXD

IC může jezdit z Prahy až do Domažlic. V době kdy bude stávající smlouva končit, bude už trať Plzeň – Domažlice rozkopaná a po dokončení už bude elektrifikovaná a víceméně v rozumných parametrech.

Michal82

A nebylo by lepší tu novou smlouvu (Pha-Furt im Wald) nabidnout jen na 3 roky? Stejne se na to žádne nové vozy kupovat nebudou. A soutežit s Němci novou smlouvu s provozem od roku 2029 s tím, že by se požadovala jen střídavina a diesel? Ten kus Karlštejn – Pha by se prostě dojel na diesel.

Vlastimil Kocurek

Tyto spekualce postrádají smysl, Němci to nechtějí, dopravní cesta je provizorní, o co vám ještě jde ???

Michal82

Němci to nechtějí? A proč to tedy zkoušeli soutežit?

Pavel Filip

Nemá se od příštího roku začít opravovat trať z Plzně do Nýřan? SŽ to má v plánu investic, se začátkem 01/2025. Pokud by to skutečně rozkopali, tak se bude reálně stejně končit v Plzni a zbytek bude výluka.

Petr

Boze… Uz tam davno mohla jezdit dieselova jednotka a byl by pokoj. Dneska – dejme tomu, pro nepoucitelny optimisty – nejakej push-pull.

Michal82

jojo je to škoda. Ale zadání bylo prostě jiné a špatné. Cestující mají na další leta smulu. Diesel by byl brzy a za dobrou cenu i přijemné svezení.

Edudant

Bohatě by stačilo za stávající lokomotivy zavěsit nové vozy.

Michal82

třeba Interjety

Vlastimil Kocurek

Když Němci oto nemají zájem, tak k čemu takové spekulace ???

Vlastimil Kocurek

A nebo parní lokomotiva.

Edudant

Kdo chtěl víc nemá nic.

Petr Šimral

Pokusím se to shrnout, byť až tak úplně osobní doprava není mé hobby. To pětileté výběrko má smysl, ( a holt problémy s touto linkou budou trvat o 5 let déle), mezitím by se mohlo něco dostavět od Plzně k Regensburgu, byť u té německé části tomu až tak úplně nevěřím… Co s tím? Rychlost 200 km/h (tuleň do Berouna, tuleň do Plzně, Plzeň – Holýšov, Blížejov – Domažlice). Řešit šotomasturbaci nebo jet 160 km/h? Pravda, pak novotratě na Domažlice těch 200 km/h nepotřebují do kompletní elektrizace celého úseku Plzeň – Rege. Dle mého názoru považuji za rozumné vypsat VŘ… Číst vice »

Edudant

Podle mně pětiletá smlouva nic neřeší, elektrifikace 100% hotová nebude o tom není pochyb. Už teď SŽ uvádí dokončení 2032 a Němci ještě ani pořádně nezačali. Tunel u Berouna uvádí dokončení 2035 ale s nerealnym zahájením za 3,5 roku. Klidně to mohli vypsat na 10 let.

J.K.

To ještě SŽ tu pomalou jednokolejku kolem Staňkova „obchodovala“ s dopravcema jako že to aspoň bude rychle, tak ne, no. V podstatě rozpad schopnosti SŽ modernizovat tratě, když ani horizont 10 let nestačí, na takovou blbost.

Vlastimil Kocurek

Němci pochopili, že provizorní vlaky nejsou řešením, zvláště když se dosahuje naprosto dlouhých cestovních časů, které jsou v Evropě už nemyslitelné na tak krátké úseky. To, co se mělo podepsat, jr středověk.

Tomáš

Skvělý výběr slov, jste dnes něco na METRANSu oslavovali? 😀

Petr Šimral

Na METRANS Railu se dnes slavily dvoje narozeniny, ale já nebyl přítomen, protože ležím doma s virózou…

Tomáš

Tak to přeji brzké uzdravení!

Santa Zeman

Souhlasím.

Mohl bych mít na vás jednu prosbu?

Petr Šimral

Zkuste to 🙂

Santa Zeman

Děkuji.

Mohl byste mě prosím z hlavy vypsat mezinárodní 12-místné označení všech vozů Metrans? Předem děkuji.

Josef Pešek

To je pěkné, ale dává smysl pokračovat s Länderbahn?

Petr Šimral

To si přece musí rozhodnout objednatel.

Os5600

Dualtron s 90 tunama bez elektrického topení…
S elektrickým topením bude mít nejméně 92 tun, nejméně…
To už spadá do traťové třídy E4…
Takovou trať v Česku a Německu nemají ani jednu…

Josef Pešek

Prototyp s elektrickým topením 248.500 váží 89 t.

Os5600

To je sice skvělé. Ale v Česku kde se na soustavě 3 kV stejnosměrné topí soustavou 3 kV stejnosměrné a na soustavě 25 kV 50 Hz se topí 1500 V 50 Hz k ničemu. Jelikož vámi jmenovaný Vectron neumí topit jinou soustavou než 1000 V 16,7 Hz pod trolejí a 1000 V 22 Hz v dieselu.

Petr Šimral

A to Vám někde v ČR vadí? Na 15 kV topí 1000 V 16,7, na 25 kV topí 1500 V 50, v dieselu bude topit podle zadání, ideálem asi bude 1000 V 22 nebo 1500 V 50 Hz. Ono tomu měniči je relativně jedno, co do topného kabelu nasype…

Vesper

Kdo a proč vůbec vynalezl těch 22 Hz?

Os5600

Množství vozů zvládající pouze soustavy 3000 V stejnosměrných a 3000 V 50 Hz je stále velmi vysoké. A může se naprosto běžně stát že takový vůz bude vnitrostátně posilovat soupravu kde dochází k přepřahu z elektrické trakce na motorovou. Bdmtee jako posilové vozy neřekly své poslední slovo. Česko prostě potřebuje lokomotivu co topí 3000 V stejnosměrnými, smiřte se s tím!

Josef Pešek

A jak si tak topí Herkules?

Petr Šimral

Podle verze: starší topí 1000 V 50 nebo 60 Hz (volitelně), novější 1000 V 22 Hz. A ten s přídavnou nádrží netopí vůbec, ale má kabel skrz 🙂

Martin

Jenze to je prave ten problem, je to nekoncepcni reseni, chybi totiz trat, na kterou se dlouho kaslalo a nikomu se ji v dohledne dobe nepodari prosadit, pritom do Norimberka by se nova trat velmi hodila, pak chybi leta diskutovany tunel u Prahy a idealne nova trat na Plzen… 200 do Domazlic z Plzne nedava smysl, je to polovicate reseni, na druhou stranu, kdyz je to novostavba, tak smysl dava. A myslim, ze nakladni dopravci by spojeni do Bavorska uvitali a pokud mozno volnejsi trat predevsim u Prahy… Chce to proste zmenit mysleni, a zacit planovat budoucnost a neresit jen… Číst vice »

Petr Šimral

Infrastrukturní problém to je, ale máme tady lidi požadující přepravu. Ty tady jsou, to prostě neokecáme…

Vlastimil Kocurek

Bože, to máte na mysli, nejprve musí být dopravní cesty nejlépe na 200 km/h, potom mohou být vlaky, Je to tak těžké a složité ??
Pro Němce to tak složité není.

Dfg

Já bych tam nasadil 843 s vlekama a nazdar 😀

Santa Zeman

Jo jo.

Zrzek

Proč takovou moderní, lepší by byl ropovod po modernizaci.

Josef Pešek

A do této akce se nehrne ani Regiojet, ani Leo, ani Arriva. Času dost se ani nenamáhá s hledáním nového partnera v Německu. Cokoliv by bylo lepší, než to, co je tam teď. Naprostá zoufalost.

Kubrt

Nehrnou se, protože to zadání nemá dobré řešení.

Petr Šimral

Ono to zadání nemělo prakticky žádné řešení…

MaPe

Chtěl jsem se zeptat, tam byla podmínka ucelené jednotky? (Nechce se mi to číst). Nebo proč se to vypsalo takhle nešikovně? Napadlo mě totiž, že takový 7vozový Comfortjet s tím, že v úseku Praha-Plzeň by tu soupravu vedl Vectron 193 a mezi Plzní a Mnichovem by to jelo s duálním Vectron, přičemž úvratě by vyřešil řídicí vůz jednotky, by nemuselo být extra drahé řešení. Všechno z toho už existuje a odpadá tedy nějaký vývoj. Ano neplní to podmínku 200 km/h, protože dual umí snad jen 160 km/h, ale je to takový nepřekonatelný problém, když v celé trase snad 200, nikde… Číst vice »

Pán jeskyně

Podmínka jednotek tam nebyla, ale duální Vectron, pokud si dobře pamatuji, nevyhověl požadavkům na výkon v elektrické trakci, a pokud bychom vzali podmínky doslova, tak ani v trakci dieslové.

Os5600

Duální Vectron je technická z nouze ctnost. Více parády bez absence výkonu by na této lince udělal Stadler Eurodual ve variantě na 200 km/h (šest náprav je v tomto případě výhoda, že se mašina nemusí omezovat na nízkých výkonových parametrech).

Plecháč

To by klidně šlo, akorát to má v dieselu výkon jen asi 4,5 kW na tunu, takže na splnění podmínky soutěže by ty duální Vectrony musely být dva.

Gwann

Pozadavky vyberka byly overengineered jako vse v Nemecku. Inu, nic noveho se nenaucili a stare nezapomneli. Zdravi tanky Tiger a stihaxe Ferdinand…pomniky nemecke posedlosti komplikovanym a nesmyslnym resenim

Marana_CZE

Je vtipné jak sami Němci neví co chtějí. Linku dlouhodobě sabotují už jen přehnanými pohraničními kontrolami (V dnešní době by byla ta pohraniční kontrola spíš užitečná v opačném směru, vzhledem k nezvládnuté migraci), přičemž jsem nikdy neviděl, jak někoho z vlaku vyvedou a rovnou dvěma úvratěmi na Německém území. Pak absolutně nesmyslnými požadavky v soutěži. O personálu DLB raději nemluvě, vozy jsou že jezdí a část Německých cestujících zase jedou do Prahy pro zábavu (Rozlučky se svobodou už ve vlaku, nebo takový bizár, že rovnou vyrvou okno). A kapacita? Ta není ani na představku…

Kubrt

A kdo že jsou to ti Němci, co nevědí, co chtějí? Ti policajti? Nebo úředníci z BEG? Nebo bavorská vláda? Nebo spolková vláda? Nebo ti, co před lety uzavřeli běžící smlouvu s Die Länderbahn?

Marana_CZE

Dejme tomu že úplně všichni? Krom toho, že velká část z těch lidí je volena nebo dodržuje přání zvolených politiků, tak ta chyba už bude u toho voliče :).

Kubrt

Žádný národ není homogenní, nepreferuje jeden politický směr, nechce jedno jediné směřování. Snad vyjma Severních Korejců 🙂

Kábrt

Dobrý den,

Osobně jsem západním expresem před pár měsíci jel, a zrovna hraniční hlídka odhalila nějakého cizince, co pašoval nějaké nedovolené látky (nevím jestli přesně drogy nebo nějaký jiný věci). Každopádně zabásli ho hnedka ve Furthu. Myslím, že fakt vědí, co dělají.

Ivan_pha

Tohle je tak šílená relace s ještě šílenějšími požadavky.
Málo kdo to jede celé, ovšem jezdí se. Nedá se nic dělat, dokud nebude infrastruktura.
Zatím to soutěžit klidně na nové vozy, ale hold na dva přepřahy. Cena spadne zásadně, komfort cestujícím zůstane, jen bude trochu delší jízdní doba.

Plecháč

Hlavně by bylo potřeba přidat těch vozů víc, do čtyř se při aktuální poptávce cestující občas nevejdou.

J.K.

Vést to motorovou jednotkou v celé trase tak je to levné a spolehlivé, ale šotouši na straně objednatelů řekli ne… Tak ne, no.:)

Pája

I kdyby to mělo Herkules a řidičák celou trasu, šlo by se dostat na lepší cenu a s jinými vozy i kvalitu než sebou prakticky furt tahat „něco navíc“ .

Juraj

Možnost to samozřejmě je, ale
1. Nikdo z dopravců aktuálně nemá motorové jednotky s takovou kapacitou a použitelnou rychlostí.
2. Určitě by to šlo vyrobit, ale výrobci se do toho moc nepohrnou a politicky to nevypadá dobře.

Petr Šimral tady nedávno popsal docela pragmatickou alternativu s Vectronem DualMode AC, který by to holt z Prahy do Karlštejna/Berouna dotáhl na naftu a zbytek je vyřešen.

Josef Pešek

Obávám se, že varianta s ojetými lokomotivami 362-(754)-223-1116 vychází levněji než nová flotila nějakých 16-20 Vectronů DM.

Berhof

Brejlovcům ale už táhne pomalu na 50 a to nejlepší mají už za sebou, spolehlivost bude už jen horší.

Ondra K.

Zrovna do tohoto bych šotoušství netahal. Kdyby to objednatelé vypsali v dieslu, tak se na ně snese kritika za to, že se zbytečně pálí nafta pod drátama.

J.K.

Kritika by se snesla jenom od šotoušů.

Normální lidi by byli rádi že je to dopraví skutečně, v dané trase, a navíc rychleji.

XXXD

Normální lidi na lince Praha – Mnichov vlakem rozhodně nejezdí. Jinak ten slavný DualVectron ještě stále není udělaný i na českou střídavinu kromě té německé, ale hlavně taky vůbec neplní třeba tu další podmínku ohledně výkonu na tunu a to jak v elektřině tak dieselu. Jinak nevím, proč by se mělo jezdit v dieselu zrovna na české straně u Prahy, když jsou to Němci, kdo je neschopný pohnout byť jen s přípravou modernizace naprosto nevyhovujících tratí.

Petr Šimral

Na těch třiceti kilometrech (Ka – PR) by snad tu kritiku měli dokázat unést…
Provozují delší výkony v dieselu pod dráty.

Mates

To sme ale že vôbec nečakali takýto výsledok…

Tomáš

Mám zážitek z letošního léta, kdy jsem měl jízdenku na poslední vlak z Mnichova do Prahy. Na odjezdové tabuli na München Hbf normálně svítilo číslo koleje, ale vlak tam nebyl a když ani 5 min po odjezdu nepřijel a „pragotron“ se přepnul na jiný vlak, šel jsem se optat na informace, co se to děje. Tam mi řekly, že je to u těchto vlaků normální, že v případě zpoždění obrat soupravy probíhá na předměstí Mnichova ve Fröttmaningu, kam se dá dostat S-bahnem, ale teď už to prý nestihnu. Naštěstí se našlo ještě řešení s 3 přestupy v Norimberku, Marktredwitzu a… Číst vice »

Robert Šalda

Tak předevčírem poslali S bahnem lidi z Kolína Rýnského do Siegburg/Bonnu na noční ICE do Mnichova a tam bylo na tabuli, že vlak je zrušen. A byly tam davy co se chystaly odjet A už tam byla informace o dalším vlaku cca 3.45. No a když jsem se tam vypravil na další pokus z Koeln Hbf. Tak tam opět bylo, že vlak je zrušen. A ze stránek DB se to tvářilo, že vlak je náhle výchozí z Koeln Hbf. a zakrátko zastaví v Bonnu na hlavním na levobřežní trati. Přitom v době odjezdu S bahnu, který měl být původně přípojný… Číst vice »

Někdo

Šilené

Libor

Pak se není čemu divit, že mnoho lidí vezme raději bus či auto…

Juraj

Legendární jsou příběhy, kdy to otočí už ve Schwandorfu a cestující pošlou do osobáku, kde je řazen dvouvozový motorák…

Josef Pešek

Všichni do jednoho máme nějakou tu negativní zkušenost s tímto železničním produktem. Já před měsícem. RE3 Passau-München zrušili v Landshutu a museli jsme se narvat na stojáka do čtyřvozového neposíleného Alexu v neděli odpoledne. Štíplístek řval na lidi, že když někdo neposlechne jeho pokynů, nechá celý vlak zrušit. Ve Freisingu jsem z vlaku hrůzy vystoupil a šel na S-Bahn. Těch špatných zkušeností mám samozřejmě víc.

Twix

Nebyl to náhodou Feldmoching? Mě tam v květnu vyhodili ze 40 minut zpožděného vlaku, hlásili to jen německy, takže někteří cizinci se divili, kam se všichni hrnou. Je to na metru ale do centra ještě celkem daleko. Alternativně jsme mohli vylézt ve Freisingu a dojet RE, ale ten jel za hodinu (protože měl taky 40 minut sekeru).

Libor

Bus…

Martin

Jo, ale znacne nepohodlne…

Michal

Na teto trase spis vyhra 🙂

Martin

Jak se to vezme, ale ano, v porovnsni se soucasnym stavem ano…

Os5600

To je ta extrémní posedlost všechno vozit jednotkami hlava nehlava. Přitom by se šlo i s novými vozy a lokomotivami dostat na 1/3 ceny za vlkm než byla tato nabídka ve zrušené soutěži.

smasska

Zrušená soutěž byla obsluhovaná lokomotivami, které byly příčinou její drahoty.

Os5600

Ano v současnosti je obsluhována lokomotivami.

Ale v článku je:

Os5600

Důvodem je především konstrukce speciálních vozidel na míru této trase, která se stala jedním ze symbolu neschopnosti Česka a Německa vybudovat mezi důležitými metropolemi kvalitní železniční spojení. Sdružení přišlo do soutěže se soupravami od Siemensu, které by zvládly jízdu pod různými napájecími soustavami i mimo elektrizované tratě. Vozidla současně měla dosahovat rychlosti až 200 km/h.

Os5600

Z toho usuzuji, že Siemens přišel s moderní hybridní jednotkou, která uměla tři elektrické napájecí soustavy a navíc ještě dieselový pohon, nikde není napsáno, že Siemens nabídl push pull soupravu s duálním Vectronem, protože duální Vectron, který umí tři napájecí soustavy a nabídne i 7,3 kW na tunu v dieselové trakci což je požadovaný parametr smlouvy by vážil 132 tun a to jaksi na 4 nápravy nenamontujete. S tím, že by se jednalo o vývoj nových souprav, které doposud nikdo nepostavil. Proto je ta cena tak extrémní. Kdyby se drželi klasické koncepce se přepřahy dostali by se na nějakých 300… Číst vice »

Permonik

A nebo nabídli comfortjet a ke každe soupravě dvě lokomotivy (každa duální pohon)…

Kubrt

I v Německu by se dostali na 300 Kč/vlkm?

Lars

V železničním magazínu vyšel o této soutěži před pár měsíci článek. V požadavcích byla skutečně klasická souprava s lokomotivou, ale také několik lokomotiv v záloze, které by nesměly být nasazeny na jiné výkony a nutnost jezdit pod dráty se smetákem. To v současné době, kdy neexistuje vozidlo na 3, 15 a 25 kV + diesel/baterky, generuje daleko větší náklady kvůli přítomnému úseku z berouna do prahy. To samozřejmě nebyl jediný problém této šílené soutěže, která byla odsouzená k fiasku ulod samotného počátku

Os5600

Já jsem si tu smlouvu četl. A zvolená koncepce souprav v ní nebyla specifikována. Byl zde požadavek na minimálně 7,3 kW mimo dráty a alespoň jeden nízkopodlažní vůz v německé normě 750 mm nad TK. Jestli už by dopravce nabídl jednotky nebo vozy, tak to bylo jedno.

Železniční Slídič

K čemu je vlastně takový otřesný spoj, jakým je ten Bavorský Expres? Samá zpoždění (prý pouze vinou německé strany), němečtí cestující jezdící převážně na levnou víkendovou chlastačku do Prahy, stavem otřesné velkoprostoráky, …
Kdyby z toho ČD udělaly prostý Rychlík pouze a jenom k německým hranicím, bylo by to více než jen „fajn“!

Juraj

Ono překvapivě i přes tragickou jízdní dobu o to zájem celkem je, hlavně v sezóně. Zahraniční kolega s rodinou nedávno potřeboval na letiště do Mnichova, a tak jsem je posílal busem. Jenže malému synovi bývá v buse špatně, tak zpět jeli vlakem.

Druhá věc je, kolik lidí bude ochotných si to ještě zopakovat.

Železniční Slídič

Právěže když jsem tímto spojem ještě jezdil tak jsem zíslal jak sám, tak i od ostatních cestujících spoustu negativních podmětů.
Ale nevím, třeba se ten bordel mým mínusářům moc líbí. Divné že cestujícím tohoto spoje moc ale ne…

Dfg

Souhlasím, tahle linka je na zrušení

Josef Pešek

Taky možnost. Do expresní vrstvy dát Klatováky a udělat rychlíky Domažlice-Praha.

Milouš

Zajímalo pokud by se přihlásilo do soutěže DB a porazilo by Alex, jestli by to vedlo k nějakému řešení, jelikož po zkušenostech cest na této trase, bych to kvalitě jako EC nepřirovnaval.

Josef Pešek

Tady se jasně ukazuje, že odstavení DB z této i jiných tras a předání soukromníkům sice přineslo krátkodobě kýžené snížení ceny. Ale po nás potopa. DB se nevrátí. Nemají na to vozy, zálohy, nemají na to personál. U Alexu se několikrát vyměnil majitel a ten současný do toho další prachy rvát nebude. Pouze se prodlouží životnost stávajícího šrotu. Problémy s personálem už má také další část Länderbahn – Waldbahn, kde flikují motoráky RS1, které již brzy oslaví 30 let v provozu.

Dfg

To je stejné u nás…

Petr

Nabízející zřejmě moudře usoudil, že si musí postavit i trať, aby měl kudy jezdit.

Michal82

Takže se vysoutěží na 5 let a asi jen trasa Praha – Domažlice (státní hranice). Takže ČD. A s Němci se bude ladit nové vyběrko s parametry, které přinesou solidní cenu a pritom pohodlne svezení.

Plecháč

Asi to budou ladit tak dlouho, až se konečně dodělá elektrizace a pak už to nebude tak složité.

Jirka Karny

V bývalé práci se často jezdí na různá jednání nebo mítinky do Mnichova. Jednou se jelo vlakem a to pouze tam – zpátky se už letělo a nyní se už létá befelem, vlak se zaměstnancům neproplácí a netoleruje. Kvalita otřesná, vozy příšerné, občas to vůbec nejede, první třída na úrovni dobytčáku, bez jakéhokoli servisu, jízdní doba jak koňka. Ostuda. I na Balkáně jezdí lepší vlaky, o třídu lepší (mám tam něco naježděno).

JBart

“ na německé straně v přepočtu tisíc korun za kilometr”
Máte (kdokoli) informace, v jakých částkách se veřejná zel. doprava v Německu soutěží [€/km]?
Mám trochu obavy, že porovnání s cenami v ČR není úplně v pořádku (už s ohledem na personální náklady).

Avlaky

Takže Mireo v nějaké hybrid verzi?

Pokud vim tak mireo by mělo umět všechny 4 trakce zvlášť, tak že by v siemensu spojili všechny 4 do jedné jednotky?

Kubrt

Nebo Vectrain s Vectronem MS na jednom konci a Vectronem DM na druhém konci 🙂

Michal82

A to by vystřelilo cenu na 1000CZK/km?

Kubrt

Netuším. Nicméně, za současné šroty platí MD 220 Kč/km. Jak výše trefně poznamenává JBart, v Německu lze očekávat úplně jiné výše kompenzace, než u nás.

Poskok

Mireo neumí 200, ne?

Juraj

Umí, ale jen pod závislou trakcí.
Na baterky je Vmax 160.

Petr Šimral

V nezávislé bylo požadováno 140 km/h, ale ani Mireo 200 km na baterky nedá…