určitě pujde do tendru polský Budimex, a naše firmy, a bude na stole problém jako d11 Trutnov-Královec a termín zahajení stavby se protáhne.
Lukáš Kníže
5 měsíců
Velmi důležitý obchvat. Málokdo si uvědomuje, kolik dopravy projde Náchodem jako úzkým hrdlem a že propustnost by byla potřeba i mnohem větší.
Průmyslové zóny v Kvasinách a ve Vamberku zaměstnávají celý region a často je zdržuje nedostatečná infrastruktura. Jak silniční, tak železniční. Je tedy potřeba dokončit i obchvat Solnice a konečně zmodernizovat železnici Velký Osek – HK – Týniště – Solnice!
Vy tu republiku znáte hodně málo.
Slyšel jste někdy třeba o Trutnovu (I/14, I/16, I/37)?
V Turnově ta I/35 taky jde skrz město, včetně přetížené odbočující II/283.
A co by měli říkat v Jablonci nad Nisou (I/14, I/65)?
V Ústí nad Labem vede I/30 přímo skrz sídliště… Podobně v Teplicích I/13 a I/8.
Jan
5 měsíců
Vsadím svůj klobouk že při účasti jakéhokoli Metrostavu v tendru se letos stavět nezačne…
Další z obchvatů, který neobchvacuje, ale pohlcuje a rozděluje na obou koncích zástavbu. Zkrátka kvůli ušetření pár korun, zničení života x stovkám lidem, kteří tam desítky let žijí.
Jo řešme příčinu…. Jak ji chceš teď řešit? Nepostavit obchvat a čekat, že vše půjde na koleje? Za deset dvacet let?
Nezlob se, ale žiju v Náchodě od narození. Od devadesátek jsem slyšel mnoho mnoho mnohokrát o obchvatu a Vysokovské spojce. Většinou před volbami. Ač sem velký fanda železnice, tak Vysokovská spojka prostě nebude. Stát o ni prostě zájem nemá.
A za obchvat sem opravdu moc rád. Protože situace je opravdu neúnosná.
Přetížení Náchoda není jen problém Náchoda, jde o kamionový tranzit, který se bude muset řešit.
Obchvat se postaví, o tom není pochyb, času na systémové řešení bylo dost, stavba se plánovala desítky roků. Nyní je pozdě, měla se postavit D11 a vidělo by se.
Ta železnice se dá zkvalitnit, zkapacitnit, hlavně zrychlit.. Nejprve je potřeba změnit přístup, postupovat tak, jak se to dělá u silnic. Konkrétně zvednout traťovou rychlost prakticky všude, vybudovat výhybnu v České Metuji, dodělat perony. Klíčovou stavbou je Vysokovská spojka, která by zásadně ovlivnila dopravní obslužnost Broumovska a Náchodska.
A nelikvidovat podmínky pro nákladní dopravu, naopak prodloužit staniční koleje.
Nejsem projektant, ale řekl bych, že jednotky miliard. Méně, než obchvat, hlavně miliardy, které půjdou z veřejných peněz pro veřejnost, nikoli jako u obchvatu, který půjde z veřejných peněz do komerční dopravy.
A za ty jednotky miliard bude „něco“ co reálně sníží zatížení silnice skrz Náchod, tak že bude obchvat zbytečný? Nebo z toho bude impesivní 10% navýšení dopravního výkonu železnice v dané oblasti, které ovšem situaci na silnicích ovlivní jen o jednotky procent??
„A za ty jednotky miliard bude „něco“ co reálně sníží zatížení silnice skrz Náchod, tak že bude obchvat zbytečný? “
Něco takového jsem napsal? A kde? Píšu o nesmyslném systému financování stavby. Já jsem byl vždy pro velmi rychlou dostavbu D11 (a to nejsem fanda navyšování provozu) a viděla by se potřebnost obchvatu.
Nejsem projektant, ale řekl bych, že jednotky miliard. Méně, než obchvat, hlavně miliardy, které půjdou z veřejných peněz pro veřejnost, nikoli jako u obchvatu, který půjde z veřejných peněz do komerční dopravy.
Nikoli. Tvrdím stále to samé, silnice se u nás budují a výhradně kvůli nákladce opravují za peníze daňových poplatníků. Zvýšit mýtné podle švýcarského vzoru a pomoci tohoto nástroje omezovat tahání zboží Evropou.
Vysokovská spojka a výhybna v České Metují ano, vysoká nástupiště chybí pouze v Polici, Teplicích a Meziměstí. To je zlepšení pro osobní dopravu. Ale nákladní doprava by k tomu potřebovala ještě elektrifikaci a hlavně modernizaci na polském území včetně elektrifikace. A samozřejmě druhou kolej z H. Králové někam k odbočce Vysokovské spojky včetně elektrifikace. To vše je pěkné, ale kdo to zaplatí, když není ani na mnohem důležitější stavby.
No co je mnohem důležitější stavba je otázka. Máme na rozšiřování silničního provozu, měli by jsme mít na kvalitní spojení výběžku s vnitrozemím.
Jinak s elektrifikací souhlas, nedostatečných peronů je více.
Pokud by se postavila Vysokovská spojka, ta trať má jinak celkem dobré trasování a docela se nabízí k přestavbě na hlavní trať do Polska, směrem na Walbrzych a Vroclav. Postavit novou trať přes Trutnov by bylo předpokládám mnohem složitější, toto by mohla být výrazně levnější varianta. Pak by dávalo dobrý smysl uvažovat o elektrifikované dvojkolejce přes Náchod až do Meziměstí. A pokud by se k tomu obnovila trať přes Broumov do Kladska, která by se tak vyhýbala horám na polské straně hranice, mohla by tak vzniknout i nová zajímavá trasa pro nákladní dopravu.
Proč přes centrum? Na II/303 se bude odbočovat z obchvatu až na poslední křižovatce před hranicí, navíc se na této silnici teď začne stavět přeložka až do V.Poříčí
Ale změní. Přes centrum bude pro tranzit omezení do 12t.
Kebab
5 měsíců
Ta o třetinu vyšší cena mě dost překvapuje, protože původně měla přeložka I/14 končit až nad Vrchovinami, zatímco teď vede jen od kruháku na kopec. Ale to je vedlejší, tady bylo pozdě už v těch 90. letech, takže směle do toho.
smart
5 měsíců
Zajímavé, že když si člověk otevře aktuální leták (včera upravený), je tam ta cena uvedená Mátlem. Článek přitom vyšel až dnes, takže to tvrzení z úvodu článku o rozdílu cen autorovi nějak nesedí 🙂
Tedy píši články min. 15 let, avšak pokud nejde článek do tisku, tak ho samozřejmě není problém upravit těsně před vydáním a ano články se běžně připravují předem, avšak před vydáním si vždy kontroluji aktuálnost.
určitě pujde do tendru polský Budimex, a naše firmy, a bude na stole problém jako d11 Trutnov-Královec a termín zahajení stavby se protáhne.
Velmi důležitý obchvat. Málokdo si uvědomuje, kolik dopravy projde Náchodem jako úzkým hrdlem a že propustnost by byla potřeba i mnohem větší.
Průmyslové zóny v Kvasinách a ve Vamberku zaměstnávají celý region a často je zdržuje nedostatečná infrastruktura. Jak silniční, tak železniční. Je tedy potřeba dokončit i obchvat Solnice a konečně zmodernizovat železnici Velký Osek – HK – Týniště – Solnice!
A hlavně chce oživit Broumovský výběžek, to je desítky let ztracená varta, umocněná nefunkční železnicí z Otovic do Tłumaczówa.
A posledním větším městem v republice bez obchvatu bude Mělník, kde se sbíhají dvě silnice I. třídy I/9 A I/16
Vy tu republiku znáte hodně málo.
Slyšel jste někdy třeba o Trutnovu (I/14, I/16, I/37)?
V Turnově ta I/35 taky jde skrz město, včetně přetížené odbočující II/283.
A co by měli říkat v Jablonci nad Nisou (I/14, I/65)?
V Ústí nad Labem vede I/30 přímo skrz sídliště… Podobně v Teplicích I/13 a I/8.
Vsadím svůj klobouk že při účasti jakéhokoli Metrostavu v tendru se letos stavět nezačne…
Nebo Budimexu
Další z obchvatů, který neobchvacuje, ale pohlcuje a rozděluje na obou koncích zástavbu. Zkrátka kvůli ušetření pár korun, zničení života x stovkám lidem, kteří tam desítky let žijí.
Je to a stavba, která za veřejné peníze umožní další zvednutí tranzitu.
To není v tomto případě pravda a jinde, kde toto platí, je to daň za to, že se obchvaty staví až teď, kdy už v podstatě není kudy.
Takže nestavět a ničit život 100x více leidem v samotném Náchodě.
Řešme příčinu, nikoli následek. Omezme tranzit.
Jo řešme příčinu…. Jak ji chceš teď řešit? Nepostavit obchvat a čekat, že vše půjde na koleje? Za deset dvacet let?
Nezlob se, ale žiju v Náchodě od narození. Od devadesátek jsem slyšel mnoho mnoho mnohokrát o obchvatu a Vysokovské spojce. Většinou před volbami. Ač sem velký fanda železnice, tak Vysokovská spojka prostě nebude. Stát o ni prostě zájem nemá.
A za obchvat sem opravdu moc rád. Protože situace je opravdu neúnosná.
Přetížení Náchoda není jen problém Náchoda, jde o kamionový tranzit, který se bude muset řešit.
Obchvat se postaví, o tom není pochyb, času na systémové řešení bylo dost, stavba se plánovala desítky roků. Nyní je pozdě, měla se postavit D11 a vidělo by se.
Pane Kocourku já neříkám, aby se obchvat nestavěl, já říkám, aby začatek obchvatu z pohledu od Prahy byl úplně jinde.
Ideálně někde v Jirnech, že?
Pak to vysoutezi za 3,4 milionů a ještě budou tvrdit jak ušetřili 600 milionů ikdyz reálně budou o 300 milionů výše.
Slušná část tranzitu je Hronov, Police, Broumov atd.Bohuzel pro ten se nic nezmění a stále přes centrum….:-(
Dala by se posílit, hlavně zrychlit železnice.
Můžete být prosím konkrétnější? Děkuji.
Ta železnice se dá zkvalitnit, zkapacitnit, hlavně zrychlit.. Nejprve je potřeba změnit přístup, postupovat tak, jak se to dělá u silnic. Konkrétně zvednout traťovou rychlost prakticky všude, vybudovat výhybnu v České Metuji, dodělat perony. Klíčovou stavbou je Vysokovská spojka, která by zásadně ovlivnila dopravní obslužnost Broumovska a Náchodska.
A nelikvidovat podmínky pro nákladní dopravu, naopak prodloužit staniční koleje.
To vše lze udělat bez záboru půdy a s malinkatým omezením pro obyvatele.
A odhad ceny?
Nejsem projektant, ale řekl bych, že jednotky miliard. Méně, než obchvat, hlavně miliardy, které půjdou z veřejných peněz pro veřejnost, nikoli jako u obchvatu, který půjde z veřejných peněz do komerční dopravy.
A za ty jednotky miliard bude „něco“ co reálně sníží zatížení silnice skrz Náchod, tak že bude obchvat zbytečný? Nebo z toho bude impesivní 10% navýšení dopravního výkonu železnice v dané oblasti, které ovšem situaci na silnicích ovlivní jen o jednotky procent??
„A za ty jednotky miliard bude „něco“ co reálně sníží zatížení silnice skrz Náchod, tak že bude obchvat zbytečný? “
Něco takového jsem napsal? A kde? Píšu o nesmyslném systému financování stavby. Já jsem byl vždy pro velmi rychlou dostavbu D11 (a to nejsem fanda navyšování provozu) a viděla by se potřebnost obchvatu.
Nejsem projektant, ale řekl bych, že jednotky miliard. Méně, než obchvat, hlavně miliardy, které půjdou z veřejných peněz pro veřejnost, nikoli jako u obchvatu, který půjde z veřejných peněz do komerční dopravy.
Aha, takže všecko komerční pryč, nikdio nesmí nic vydělat. Peníze totiž stát získá jen a pouze zdaněním komerce.
Vítejte na cestě ke státnímu bankrotu.
Nikoli. Tvrdím stále to samé, silnice se u nás budují a výhradně kvůli nákladce opravují za peníze daňových poplatníků. Zvýšit mýtné podle švýcarského vzoru a pomoci tohoto nástroje omezovat tahání zboží Evropou.
„Aha, takže všecko komerční pryč, nikdio nesmí nic vydělat. “
Nic takového netvrdím, máte bujnou fantazii.
No a k čemu, ty auta na ní najedou?
Psal jsem o železnici.
Délka koleje souvisí s délkou vlaku, tedy nejedná se o najetí auta na vlak. Stačí takto?
Vysokovská spojka a výhybna v České Metují ano, vysoká nástupiště chybí pouze v Polici, Teplicích a Meziměstí. To je zlepšení pro osobní dopravu. Ale nákladní doprava by k tomu potřebovala ještě elektrifikaci a hlavně modernizaci na polském území včetně elektrifikace. A samozřejmě druhou kolej z H. Králové někam k odbočce Vysokovské spojky včetně elektrifikace. To vše je pěkné, ale kdo to zaplatí, když není ani na mnohem důležitější stavby.
No co je mnohem důležitější stavba je otázka. Máme na rozšiřování silničního provozu, měli by jsme mít na kvalitní spojení výběžku s vnitrozemím.
Jinak s elektrifikací souhlas, nedostatečných peronů je více.
Pokud by se postavila Vysokovská spojka, ta trať má jinak celkem dobré trasování a docela se nabízí k přestavbě na hlavní trať do Polska, směrem na Walbrzych a Vroclav. Postavit novou trať přes Trutnov by bylo předpokládám mnohem složitější, toto by mohla být výrazně levnější varianta. Pak by dávalo dobrý smysl uvažovat o elektrifikované dvojkolejce přes Náchod až do Meziměstí. A pokud by se k tomu obnovila trať přes Broumov do Kladska, která by se tak vyhýbala horám na polské straně hranice, mohla by tak vzniknout i nová zajímavá trasa pro nákladní dopravu.
Přeložka silnice II/303 Běloves – Velké Poříčí je už dokonce vysoutěžena, takže stavba začne letos.
Jako mistni nesouhlasim. Nachod je peklo, ale tam skoro vse odjede do Polska a zbytek cesty do Broumova uz byva v pohode.
No taky je provoz docela hustý.
Nechápu proč budete chtít jezdit centrem, když obchvat v Bělovsi bude mít přímé napojení na silnici II/303?
Proč přes centrum? Na II/303 se bude odbočovat z obchvatu až na poslední křižovatce před hranicí, navíc se na této silnici teď začne stavět přeložka až do V.Poříčí
Ale změní. Přes centrum bude pro tranzit omezení do 12t.
Ta o třetinu vyšší cena mě dost překvapuje, protože původně měla přeložka I/14 končit až nad Vrchovinami, zatímco teď vede jen od kruháku na kopec. Ale to je vedlejší, tady bylo pozdě už v těch 90. letech, takže směle do toho.
Zajímavé, že když si člověk otevře aktuální leták (včera upravený), je tam ta cena uvedená Mátlem. Článek přitom vyšel až dnes, takže to tvrzení z úvodu článku o rozdílu cen autorovi nějak nesedí 🙂
Ono se to málo ví, ale mezi uzávěrkou článku a jeho zveřejněním obvykle uplyne nějaký čas.
Tolik k tomu včera upravenému letáku a dnešnímu článku.
Tedy píši články min. 15 let, avšak pokud nejde článek do tisku, tak ho samozřejmě není problém upravit těsně před vydáním a ano články se běžně připravují předem, avšak před vydáním si vždy kontroluji aktuálnost.