O jihočeské expresy a rychlíky mají zájem České dráhy, nikdo jiný se nepřihlásil
Jižní expres na novém úseku IV. koridoru. Pramen: České dráhy
Stát původně chystal velkou soutěž na 15 let, vypsána měla být už loni. Místo ní se soutěží kontrakt pouze na šest let.
Super, takže dalších X let očekávat na R11 retro pojízdné muzeum .
Fajn, že to vyhrály ČD. Pendolina se tak na 99% opravdu budou prohánět 200 km/h směrem na jih. Ve specifikaci co sice není, ale je bez debat, ze se ČD budou chtít vytáhnout a jinde se 200 km/h zkratka jet nedá
Co dělá stát správa železnic pro zadrátování Brno – Jihlava? Do Tábora je to rychlejší přes Prahu . Hlavně drátovali lokálky Židlochovice a Hustopeče.
Čoveče z Prahy do Liberce jezdí asi 1000x víc lidí než z Brna do Tábora a mají taky smolíka. Ale nezavěšuj se, jseš v pořadí.
I kdyby to zadratovali tak ten slalom mezi stromy nebude rychlejší
Ovšemže bude (akcelerace, tolerance k nedostatku převýšení), ale ne zas tolik.
Kdyby tuto trať „zadrátovali“, dá se tam objednat aspoň nová, provozně levnější a morálně mladší obousměrná el. jednotka jako v jiných civilizovaných zemích, kde opravdu není nikdo zvědavý v 21.stol. jezdit 5h Béčkovými Bautzeny a Brejlovci. Sedala 2+2 proti sobě se stolkem a se zásuvkou 230V u každého stolu pro napojení noťase ideál. Už to by bylo velké plus „zadrátování“ a výrazný pokrok pro kvailtu služeb. Spolu se zdvojkolejněním+elektrifikací do Třebíče a aspoň elektrifikací té jednokolejky do Jihlavy (+ ideálně i se zrychlením mezi JH-Ves. n.L.) Není li chuť a vůle zafinancovat aspoň toto nutné minimum, tak tuto hrůzu rovnou… Číst vice »
V současnosti probíhá upgrade wi-fi sítí ve vozech, které jezdí na expresech a rychlících Praha–ČB. Má být hotovo v listopadu. Stíhá se? Je znát změna ve spolehlivosti či rychlosti připojení?
To máte jedno. Sice se vám možná nebude odpojovat, ale to bude tak vše. Jakmile „všichni“ visí na wifině a sledují videa online, tak to pásmo stejně „vyžere“ a všecko vám půjde pomalu/vůbec. Znám to. Bylo by to lepší, kdybychom tady (v ČR) měli „normální“ operátory, co se starají a „všude“ by bylo 5G (nebo aspoň „4G+“). Jenže jsme v ČR, takže na spoustě tratí je „E“ (2.5G/EDGE) a tak se kvalitního internetu ve vlaku stejně nedočkáme.
S jakými státy máš zkušenost a srovnáváš to pokrytí?
Kde mají 5G v prdelákovicích na lokálce… v Německu?
jenze tohleto lze resit pres poradny shaper a QoS pro rovnomerne pridelovani rychlosti uzivatelum na strane routeru ve vlaku, prave aby to nekdo nevyzral cele sam
Všichni, kdo tu vykřikovali, že je „jasné“, že se sem nasadí nové vlaky na 200 nebo se sem dokonce přesunou Pendolina, se teď mohou zamyslet nad reálností svých oblíbaných úvah.
Všichni zcela jistě ne, ale pan řídící ČD se tady dne 1.5. 2024 vyslovil, že cestujícímu obecenstvu na této trati cosi DORUČÍ a tím vyprovokoval vlnu spekulací.
https://zdopravy.cz/rozhovor-pristi-rok-dorucime-nasim-cestujicim-rychlost-200-km-h-rika-sef-cd-michal-krapinec-203690/
Tomu jsem tak nějak rozuměl ve stylu jedno pendolino týdně.
Výstavka bude putovní?
Ani ne. Spíš pravidelná spanilá jízda do Krumlova mimo silný provoz na Ostravsko.
Hledal jsem návrhy JŘ 2025, abych rozlousknul tenhle rébus, zatím ale marně.
Tak si zadejte stránky SŽDC tam jsou návrhy jízdních řádů.
Na tom se nic nemění. Pendolina se tam i tak přeřadí to je jasná věc. Jina trať na 200 km/h v ČR není.
Opravdu se divím, že sem ještě dnes může někdo napsat něco takového.
Uvidíme. Ostrava-Praha-ČB je dost velká pravděpodobnost.
Nevíte někdo, jaké rychlíky budou jezdit na trati Plzeň – České Budějovice (R31)? Budou to klasické rychlíky s lokomotivou anebo elektrické jednotky typu RegioPanter?
V této soutěži určitě klasiky.
Za mně je tohle věc, kterou by zadavatel neměl mít právo určovat. Zadavatel by pouze měl určit, že požaduje vratné soupravy, ale jestli to dopravce vyřeší ucelenou jednotkou, nebo soupravou s řídícím vozem, to už by mělo být na něm.
Vždyť oni to neurčují. Jen do toho dopravce svým zadáním nenutí, takže v soutěži o cenu by prohrál ten, kdo by fungl nové jednotky nabídl.
Tady máte odkaz na zadání MD na vozidla:
Hodnotící zpráva dostupnosti vozidel na linkách Ex7 a R11, R17 a R31
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/04/Balik_Jih.pdf
Co trošku popohnat SŽ ať něco udělá s tratí – Veselí n. Luž – Jihlava … Takže šotojizdy budou pokračovat…..
A co by s ní měla dělat? Pro významné zrychlení by se to muselo z více než 50 % přetrasovat. A využití v úseku JH – Horní Cerekev je prachmizerné, takže je spousta jiných tratí, kde je změna mnohem naléhavější.
50 %? To přitlačte.
Pan fous vůbec přitlačit nemusí, protože uvedl:
„…z více než 50 %…“
To teoreticky znamená interval 51 až 99% a do toho se vejde i vaše hodnota, kterou jste ve svém příspěvku pro jistotu ani neuvedl.
Je to pouze formulováno v obráceném gardu, než s oblibou používá váš zaměstnavatel u zavádějící fráze: „…až 200 km/h.“
Investujte, přihlašte se do PPP.
Plánuje se zlepšení mezi Veselím a Jindřichovým Hradcem. Dál to asi nemá minimálně po Jihlavu cenu.
Ani s výhledem, že v Jihlavě bude VRT? To mi přijde jako stavět dálnici, ale neudělat k ní dálniční přivaděče…
Přivěděč na ose Stojčín – Dolní Cerekev – Batelov je pro každou VRT velmi hodnotný.
Zejména pokud by se tou VRT dopravovaly krávy.
Veselí-JH schvaluju a dál pak z Batelova nebo od nové odb. Kostelec u Jihlavy 🙂 .
To by musela SZ pracovat a to se ji nechce
Tak ona to taky není věc SŽ ale ministerstva to určuje to se bude stavět. Ale vzhledem k tomu, že nejsou peníze na o mnoho důležitější tratě, tak tady si ještě tak 30 let počkáte.
Jinými slovy na Ex7 bude dál sedmkrát z deseti jízd změna řazení sem tam staré áčko či béčko a mezi Plzní – ČB a Brnem bude ten šrot jezdit ještě za 50 let .. A ČD nám za tu mizérii co předvádějí zvýší každý rok jízdné a sem tam natočí parodii s Trojanem ..
Umíte číst? 😀 ČD jezdí s tím co si ministerstvo objedná a hlavně zaplatí…
Kdyby byl ze strany zákazníka zájem o Pantery, budou Panteři…
Investice do nových vlaků má svůj strop jak z hlediska dopravců, tak z hlediska objednatelů. Takže starší vlaky někde jezdit musí. Stabylnější a možná i maličko lepší vozový park se ale ze strany ČD dá zajistit poměrně jednoduše – stačí prohrát pár soutěží na jiné expresní linky.
Teda, to od Vás bylo vážně surové! 🙂
Vždyť i ČD se ztrátou nějakých % nebo desítek % trhu počítají, není to žádná novinka. Podobně si pomohl Pardubický kraj k lepšímu regiu, když ČD prohrály elektrickou páteř v Ústí. Takhle surová je realita.
Přesně tak.
A funguje to i obráceně. Regiojet roste a kvalita padá úměrně tomu dolů :-).
I to má svůj strop. Jančura se vyjádřil, že „před důchodem“ chce během několika málo let záskat tak velký podíl na trhu, že to znamená 5-10x víc techniky než má. Pomunu, že je to nejlepší vstupenka do klubu bankrotářů z přepáleného rozvoje, ale třeba to jako obvykle nemyslel až tak vážně. Nicméně i tak – rychlý rozvoj znamená hodně nových vlaků a pochybuji, že se dají všechny koupit v bazaru. Takže by to znamenalo, že nové vagóny a jednotky kupovat prostě musí, stejně jako teď nové mašiny.
*získat, pominu
Je to tak, uz zacal nakupovat i pantery, tj. soudoby velmi slusny standard a ne srot.
Tak to je překvapení století, že se do namíru vypsanému výběrka, přihlásí jen ČD🙈😂
*vypsaného
Ano, těch šest let, úplně stejné vozy. Nikomu by se nevyplatilo investovat v takové míře kvůli šestileté smlouvě. Vědělo se, že do toho půjde jen firma, která už tam má pořízené vozy.
Tak třeba na R8 má Jančura smlouvu na 8 let. To zas není takový rozdíl. A tam se mu to vyplatilo.
U R8 se bavíme trochu jiném počtu vozů, než by by byl třeba na balík jih…
Porovnejte si obě soutěže důkladně, zejména v oblasti počtu vozidel, typech hnacích vozidel atd.
A ty relativně nové vozy poskytující velice slušný komfort, které tam dnes jezdí (pokud tedy není změna řazení) jsou v něčem nevyhovující, že by bylo smysluplné vypsat výběrové řízení tak, aby je někdo nahradil něčím jiným?
Smím vědět, co je na současných vozech špatného? Ptám se jako pravidelný cestující v posledních deseti měsících. Na tuhle linku mám xy výhrad, ale téměř všechny směřují na infrastrukturu, ne na vozy.
Já problematice soutěží taky moc nerozumím a zajímalo by mě, co je v příspěvku pana Martina H. věcně špatně, respektive čím přesně bylo toto VŘ postaveno na míru ČD. Děkuji za odpověď.
Počet vozidel, doba k zahájení plnění, délka smlouvy. Výsledek, tedy jedna nabídka, mluví za vše. A moc se těším, až bude zveřejněna cena.
Škoda, že je většina výkonů u mnichováků na německé straně. To by bylo zajímavé srovnání, neb to bude z hlediska složitosti obdobná soutěž, jako by byl jih s dlouhou smlouvou.
Všímáte si, že když je soutěž vypsaná (údajně) „na míru“ jinému dopravci, než ČD, tak jsou s tím všichni v pohodě, ale když je vypsaná (údajně) na míru ČD, tak všichni řvou jak protržení? 😀
Správný postřeh.
Moment, která soutěž byla vypsána „na míru“ jinému dopravci než ČD, tzn. až tak, že se ČD ani nevyplatilo přihlásit?
Tak náhodou já jsem „v pohodě“ v obou případech. Ono to totiž především znamená, že je to vypsané „na míru“ trati a nedojde k přílišnému plýtvání. I když bych si přál co nejrychlejší modernizaci všeho, všechno najednou kvůli financím prostě nejde. Čeká nás třeba velký objem v pražském příměstu v nových EMU400 a rychlá vrstva od Prahy na východ, kromě Svitavy jistě vše na 200 km/h, nebude–li to zas jen na 6 let.
A mimochodem, až zas dojde na soutěže na motoráky, předpokládám, že všichni nabídnou ty úplně stejné PESA lišky…
A s ním nejméně dalších 15 v tuto chvíli. Bohužel.
Tady přece nejde o to, aby někdo podával žalobu. Nevyhrál by. Takto byly nastavené podmínky soutěže. Tak aby se nikomu jinému nevyplatilo do soutěže jít. Nejde o žalobu, ale o to, že stát evidentně nechce, aby tam byl někdo jiný. Netvrdím, že lepší. Ja proti ČD nic nemám. Ale vadí mi, neférové soutěže a tahle je jedna z nich.
Nepochopil jste to vůbec. Pokud byla vypsána v rozporu se zákonem, mohou to napadnout u ÚOHSu a případně u soudu nebo podat trestní oznámení.
Takto doxovat svého oponenta je sprosťárna největšího kalibru, milý pane, sorry jako.
Do balíčku měli přidat rychlíky Praha-Písek-Budějovice aby jedním směrem jezdil jeden dopravce.
Navíc bych přidal ve dvouhodinovem taktu rychlíky Plzeň-Tábor-Jihlava, protože mezi Plzní a strakonicemi by byl vhodný hodinový takt, Strakonice-Tábor by bylo jen nahrazení existujících Sp a Tábor-Jihlava jen logické prodloužení, pro obsluhu Pelhřimovska a Táborska s Prahou, Plzní a Budějovicemi.
Proč jeden dopravce Praha – Budějovice přes Písek vs Benešov? Pokud se nepletu, nějaká optimalizace oběhů mezi těmi linkami nevychází. (Nebo vyšel by baterkáč jezdící dokola, na koridoru se nabije, na Hrbaté jede na baterky?)
Draty chybi i v useku Zdice-Pisek a nevypada to, ze by tam v dohledne dobe pribyly. Na to uz baterky nemusi stacit imho.
Souhlas, v tomto prostoru nějaký R Plzeň-Tábor-Jihlava-Brno chybí. Ideál přes HB, když teď plzeňskou linku zařízli v Budějovicích a nově z HB do Brna R jen co 2 hodiny.
Takže na R11 se lepších vozu nedočkáme dřív jak za skoro 10 let. Děkujeme velice
ČD se nechali slyšet, že jakmile se nasadí nové Comfortjety na vlaky do Německa, tak stávající vozy nasadí na jihočeské linky.
Nenechaly se také slyšet, že je nasadí do Gdyně?
Ne. V prosinci by to mělo vyjet nejdříve jako Amnouz (PKP)+Bbdgmee (ČD)+2xBmnopuz (PKP). Teprve časem tam budou vozy ČD přibývat z jiných linek a do tří let by to mělo jezdit jako Apee (ČD)+ A(B)Rmpee829 (ČD)+Bbdgmee (ČD)+2xBdmpee (ČD)
To jsem zvědavý na realitu, už teď PKP bojuje s těžkým nedostatkem vozů…
Tak jsem zjišťoval současný stav a je to pro letošní prosinec:
Amnouz (PKP) + Bbdgmee (ČD)+2xBdmpee (ČD)
Cílový stav platí.
A z Wroclawi do Gdyně se to posíli kolika vozy?
Ministerstvo původně oznamovalo, že vozidla na 200 chtít bude, ale je dobře že to pro těch 30 vteřin nakonec nebude komplikovat.
Znáte někdo nějakou firmu, která by dokázala splnit toto zadání a nejsou to ČD? 😀
Já si myslím že většina, ale nevyplatilo by se jim to.
Nikoliv. Dotaz byl na „dokázala“. Těch je víc. Ale „dokázala“ není totéž co „chtěla“. Ty nejsou.
A nezvládly by to Traxxy se žlutými vagony ze sedmdesátek také? Nestálo za to se aspoň přihlásit?
Možná ZSSK?
Já jsem rád, že to vyhrají ČD, alespoň má asi nejčastější cesta mi i nadále bez problémů zaplatí inKartu a pár volných jízdenek.
Tohle je totiž problém. Při jakékoliv změně dopravce je IN karta tak nějak míň smysluplná. Jenže někteří obratem člověka osočí, že tam neplatí režijka……
Pořád jsou to cca 400 nebo kolik to stojí, to se vyplatí pro cca 10 cest ročně.
Já jsem si inkartu už hodně let neprodloužil, nevyplatí se mi.
Nicméně jsem tou dobou nadával zejména na ČD, že samy omezují platnost – mohli mi dávat větší slevy(ne že akční Praha – Ostrava s/bez IN25 stála stejně), mohly se s novým dopravcem domluvit (že by Arriva brala Rail+ nebo rovnou IN) – jenže ČD se raději soudily až RJ přestal IN uznávat a tím pro mě klesla její cena.
On RJ vůbec někdy dával slevu na IN ? Sem si nějak nevšiml….
U většiny prodejců máte slevové kartičky na nezlevněné zboží…
Já bych R11 záměrně držel v dnešní podobě. Pokud se zlepší, ztratí místní diskutéři neprůstřelný argument použitelný v jakékoli debatě o čemkoli. „…no ale podívejte se na R11…..“ Co pak budou dělat??
„Pokud se zlepší….“
Všeobjímající a nicneříkající fráze typu „Pokud nebude pršet, nezmoknem“.
Vyjmenujte výčtově faktory zlepšení a dejte odkaz na to, kde a kdy se s nimi závazně počítá v nějakém závazném plánu investic!
Když si na Google vyhledáte význam výrazů jako třeba „ironie“ či „nadsázka „, najdete tam podrobnou strukturovanou odpověď na vaše otázky.
Někdy tady mívám dilema, zda se jedná o vážně myšlený příspěvek, nebo o ironii.
Jojo, někdy je to těžké:-)
Příště ironii a sarkasmus preventivně (alespoň kvůli mně) označte smajlíkem, pak už je to jednoznačné.
Dávám + i jako někdo, kdo R11 reálně jezdí a to přirovnání „no ale podívejte se na R11“ aktivně používá :).
Na většinu těchto výkonu by se hodila dvouzdrojova loko- konkrétně Pesa Gama
Jak linka do krumlova, tak i ČB-Brno
Se 400kW dieselem bych se do traťové služby nepouštěl.
výkon 1,8 MW na spalovací motor…..
nemyslím žadný last mile, ale to co má teď PKP IC
Aaaha, oni mají něco novějšího. No, „má“ je zatím asi silné slovo, ale OK, to už je užitečnější. Ale stejně mi ty dvouzdroje přijdou jako zbytná exotika, zrovna při úvrati v Jihlavě. (Taky by teda tu 110DE bylo potřeba „překreslit“ na střídavinu.)
DualVectron (ve verzi na 25 kV).
Sak se zkoušel.
A nebude vadit diesel pod dráty z Prahy do Bystřice u Benešova? Mnozí se můžou zvecnout z toho, že v Lidečku a Lichkově lidi nepřestupují.
Já to myslel pro linku Brno – ČB. Tam by dával smysl (speciálně po elektrizaci zastávky) s nějakým řídícím vozem (byla by možná kompatibilita se syslem?).
Brno – Budějovice je část diesel část elektricky..nevím o žádné Praze se nebavíme.
Výkon těch lokomotiv je v dieslu nic moc.
Tak ze Zastávky do Kralic tam může být přece postrk! 🙂
Není to o elektrice a nebo dieslu, je to o povolené rychlosti na trati.
Není pravda, do kopce ty vlaky hlavně na podzim jezdí třeba polovinou rychlosti.
A je taká lokomotíva dostupná na trhu? Poradím, nie je.
Pesa Gama co má teď nově PKP IC
1. Lokomotíva nie je schválená, 2. Lokomotíva je vo verzii 3kV DC + diesel. Ďalej?
Class 93? A nepište, že není schválená. Takhle není u nás schválená spousta lokomotiv, to by byla Hlava 22.
Kolik lidí jede do Budějovic a kolik do Krumlova?
Pro ČB-Brno je dvouzdrojovka zbytečnost, přepřah na úvrati je záležitost na 5 minut.
I přepřah v Cbe je otázka chvilky, kvůli tomu se nevyplatí pořizovat nové stroje ..je spíš otázkou, co po brejlovcích… zatím je ve hře další reko..
Zmíněných 6 let je jakési překlenovací období, ve kterém by měly na území tohoto balíčku (tratě 190 a 226, 5. nástupiště v CB) probíhat investiční akce s nepříznivým vlivem na pravidelnost a komfort osobní dopravy. Z tohoto pohledu je pochopitelné, že po tuto dobu zadavatel nežádá nic lepšího, než to, co tam jezdí doposud.
Za velmi důležité považuji, aby soutěž na následné období po roce 2031 byla vypsána a uzavřena s dostatečným časovým předstihem, (5 let standard), aby umožnila dostatečný čas na obstarání požadovaných vozidel všem zájemcům.
Je to sice hezké co píšete ale, investiční akce budou probíhat i po roce 2031. Například 190 bude hotová pouze v úseku Plzeň- Horažďovice, další úseky se budou realizovat až ve 30.letech. Budou se stavět (možná) tunely u Budějovic a také by v té době měla probíhat modernizace tratě Jihlava-Zastávka.
Aby jste stihl 5 let před zadáním, což by bylo hezké, musel už byste zadávat dneska což už moc nestíhají. Taky se špatně dávají nabídky 5 let je strašně dlouhá doba a nevíte co za 5 let bude -inflace a podobné srandy.
1. Můžete prosím uvést, jakým způsobem zásadně ovlivní provoz vlaků na trati 220 stavba tunelů NemaŠe, v nové stopě, kromě napojování na stávající trať? Tam se kvůli tomu akorát zbourá a znovu zase postaví kousek zatím ještě nové dálnice D3. 2. Moderizace tratě Zastávka u Brna – Jihlava může také být (kromě odlišných zátěžových proudů) také jedním z důvodů pro rozdělenní linky na PL-CB a CB-BR , konkrétně zabránění přenosu nepravidelností z CB na PL a naopak aby stavby na trati 190 neovlivňovaly spoje na trati 240. 3. Pokud chcete soutěžit mezistátní vlaky společně s ÖBB, tak takké musíte akceptovat… Číst vice »
Ad 1 lze pouze poněkud unaveně poznamenat, že nová trať tu starou kříží nejméně pětkrát a ještě tam jsou vzájemně velmi blízké úseky. Viz plánky, co se vyskytly i zde, od jednoho z nich jsou to tak 2 měsíce…
Odkaz na „moje plánky“:
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2018/02/Nemanice.jpg
Odkaz na „vaše plánky“?
Takže konzervace v současnosti nejtragičtějšího vlaku Brno-Plzeň. Tím retro vlakem fakt nechcete jet.
Nejtragičtější vlaky jsou motorové rychlíky.
Vzhledem k vytíženosti zejména v úseku Jihlava – Veselí si troufnu tvrdit, že nejmodernější soupravy na tuto linku jsou škoda. Takový rozumný kompromis bych si dokázal představit ABpee+Bbdgmee+2xBdtee, což třeba nebude daleko od reality. Jiné to je ovšem na budoucí R31, tady je poptávka vysoká, zde jednoznačně rozvíjet. Bohužel to však vypadá, že toto období se nepodaří využít k modernizaci celé trati, aby tu po roce 2031 mohla nastat dopravní revoluce.
Spíš Jindřchuv Hradec – Třebič je to pravidelně jedna osoba na vagón.
Lol, by mě zajímalo, kteří z mínusovacích neandrtálců tím vlakem pravidelně jezdí.
a není ta vytíženost dána právě i tim co tam jezdí? Je potřeba si uvědomit, že vlak v dnešní době není nutnost a než jet nějakým retrovlakem, tak skoro každým má možnost jet autem..bohužel u nás často VHD je socka do slova a do písmene..
Ano, je. V lepších vozech by jelo určitě 3-5x více lidí. Pro NAD by byl místo taxíku zapotřebí mikrobus.
Obávám se, že ne, že hlavní důvod je trať.
Největší tragédie je linka r8 RegioJet
On pravidelně hoří?
Není. Klidně si to namlouvejte, ale ve srovnání s tím, co se občas objeví na R11, R12 nebo R20, je R8 pořád velká moderna.
R8 ulepene špinavé vozy vevnitř i zvenku ..technický stav hrůza.posilove vozy nic. Zlaté ČD..ty provádí údržbu a úklid.
Tak to tam před nástupem RJ jezdil s tím hnojem asi někdo jiný 😭
Celý orezlý panel kovového interierů vozů ze šroťáku a bez posil tam dříve nebývalo.
Jezdily ta béčka a Beer ..nic moc ale čistě a udržované…neděle a pátek posilové vozy..jezdilo to slušně narvané. Já jezdil z Přerova do Studénky a opačně na směny. Po nástupu RegioJetu..posilové vozy nic ..vozy novější ale bez údržby a úklidu je to o život .. studenti přešli na auta.je vidět pokles cestujících.regiojetu je R8 úplně ukradena ..nějak to odjezdit .. doufám že se vypíše nové výběrové řízení příští rok.
Pouze těsně před nástupem RJ to bylo s dnešním provozem srovnatelné, Předtím to bylo o dost lepší.
Ještě bych přidal R9, ale tam je snad ta skutečná moderna už na obzoru.
Sice je skutečně až kdesi na obzoru, ne blíž, a o tom jaká skutečná moderna to bude se teprve uvidí, ale aspoň něco.
To fakt není, pobavil jste mě
Já s ním jezdívám pravidelně. Nejtragičtější nejsou vozy, naopak, já třeba otvírací okna preferuju před klimou z které jsem neustále nachcípaný, tragické je vedení tratě a s tím nic nenadělejí ani nové soupravy. Kochací jízda šedesátkou napříč Vysočinou je hezká při jízdě dvakrát za rok, když to jedu třikrát týdně, je to oser.
Celkem často to řeším tak, že si nadjedu až do J. Hradce/Veselí a do Horažďovic už je to fajn rychlík. Ale jet tím rychlíkem hned z Třebíče, to je masochismus.
Nějak nechápu ty mínusy. Nevím, zda jsou za to, že mi nevadí vesměs čisté vozy se stahovacími okny, byť jsou to staré vozy (koneckonců, moje auto je čistý, taky není nový a též mi nevadí), že o tratích 240 i 225 tvrdím, že jsou v současnosti tragický co do směrování i údržby anebo za tu drzost, že si radši jedu od Třebíče až do Veselí autem (a posléze zase zpět) abych ty kochací úseky obou zmíněných tratí vynechal. 🙂
Ale už to není tak hrozné jak to bývalo, ale souhlasím, že je ještě co zlepšovat. Velkoprostor Bdtee je dobrý (Wifi, zásuvky, stahovací okna bez klimy taky v pohodě), Bbdgmee taky dobrý (už s klimou). Akorát bych B 249 vyměnil alespoň za B 209, kde už je jen 6 míst místo 8. A ty občasné posilové velkoprostory Btee bych vůbec nenasazoval, to je ostuda největší (větší už možná jen 1. třída). S novým GVD má být řazeno nově kino, tak jsem zvědavý v jaké podobě přijde.
Proc se nezada vyssi rychlost nez 160? A lepsi vozovy park?
To už by se nepřihlásily ani ČD 🙂
6 let je krátká doba trvání, jak už napsal noerf.
Protože soutěž musela být na míru ČD a muselo se zabránit tomu, aby se přihlásil někdo jiný. Vítejte v ČR.
Mohl byste prosím vyargumentovat váš názor?
Děkuji
A co si třeba přečíst příspěvek od noerfa o něco níže?
Příspěvek pana noerf jsem si přečetl a jeho argumenty jsou logické.
To, co napsal pan Jan je pouhý výštek do tmy, protože jinak jeho iracionální příspěvek vyargumentovat nelze.
Stačí si přečíst (a pochopit) text článků, které na toto téma zde byly uveřejněny.
A kdo by se tedy přihlásil, kdyby požadovali lepší soupravy na 200?
Všichni. A při smlouvě na patnáct dvacet let možná i někdo z okolí. Toto je konzervace skanzenu
Všem se na zadním dvorku povalují nevyužité soupravy na 200, schválené i do Rakouska, třísystémové elektrické a motorové lokomotivy…
Přesně tak ČD si to vybrečely, ale snad se brzy karta konečně otočí a začnou to všude jezdit normální dopravci 🙂
RJ a paštikáč normální dopravci lol.
Každý dopravce lepší než ČD a konečně lidí dostanou u normálního dopravce klid od průvodčí od ČD, který jenom pouze buzerují 😀
dobře mimo..
Stačilo mi jet dvakrát posledně pendolinem a ty průvodčí jsou tak zralý na Chocholouška 😀
Pokud jste ve vlaku ČD exceloval podobně, jako tady, tak je otázkou, zda na tom náhodou nebudete mít významný podíl.
Tak já jsem v klidu a situaci jsem v pohodě ustál, ale aby každou zastávku furt běhali anptali jestli někdo přistoupil, kdy celou dobu nepřistoupil a ještě se ptát lidí mi přijde úplný kocourkov 😀
Normální dopravce to je kdo?
Ty který se lidem chovají hezky a nechají jim klid na cestování co ČD určitě nejsou
Kdy se lidem budou chovat normálně, pak bude logicky pochvala,ale to můžu být v klidu jelikož se to u ČD nikdy nestane 😀
Tím myslíte koho? Snad ne žlutý cirkus 😀
To je jedno každý dopravce bude lepší než ČD.Posledne jsem jel pendolinem a ty průvodčí jsou tak maximálně zralý na Chocholouška:D
To samé jste napsal trochu výš. Opakovaný vtip přestává být vtipem.
Pokud jste si ovšem neuvědomil, že se opakujete, tak to může mj. signalizovat, že u vás klepe na dveře pan Alzheimer. Takže nutnost zajištění lékařské péče visí ve vzduchu možná i u vás. 🙂
Na 6 let by se stejně nikdo jiný nepřihlásil
..to jenom tak plácáte nebo máte nějaké konkrétní argumenty ? Sedlařík z LE naříká,že zadání nebylo pro ně, ale čím by jezdili ? Jednotky jsou banky a RENFE asi žádné normálněrozchodné vozy nemá.. Takže by to stejně nestihli.. Stát požaduje to co zaplatí a co mu stačí.. pokud by chtěl nové jednotky na vyšší rychlost, tak by je taky musel zaplatit a hned by to nebylo. Soutěž na Vysočinu měla jasné zadání, vyhrál RJ, v pořádku.
Za těchto podmínek se tam mohl přihlásit kdokoliv. Ostatní nemají vozidla. A na 6 let se s novými nikdo nepřetrhne…
A proc se tedy postavil koridor na vyssi rychlost? To je jako postavit dalnici a dovolit jezdit max 90. Kocourkov.
Tady si klikněte: https://www.openrailwaymap.org/
Vlevo si zadejte: traťové rychlosti
Podívejte se kde a v jakém rozsahu se pohybují traťové rychlosti mezi Prahou a Horním Dvořištěm.
Žádnému novému dopravci se nemůže vyplatit provozovat takový balík vlaků na pouhých šest let.
Soutěž byla připravena přesně na míru pro ČD, což není žádné veřejné tajemství, média se tím zabývají, ale stát si to dokáže ošetřit přesně tak, jak bude potřebovat.
Mimochodem, na IV. koridoru bude na několika úsecích povololeno 200 km/h, ale stát nepožaduje jiná vozidla, takže reálně se 200 km/h jezdit nebude.
Dráhy a ministerstvo dopravy se zkrátka vždy nějak domluví…
S tím hlupákem bych byl hodně opatrný, zvlášť když sám nevidíš ani na tři kroky dopředu 😜
200km/h dokáže v ČR jezdit jenom 6 Pendolín, jaký dopravní systém byste z nich vytvořil?
Ve Švýcarsku občas jsou mezi podpisem smlouvy s vítězem výběrka a výjezdem třeba 2 roky. Vážně by se za tu dobu nedalo nic sehnat?
Mohu poprosit o nějakou soutěž ve Švýcarsku na výkony na železnici? Opravdu soutěž.
Dáme si příklad z EU. Bavorsko: soutěž letos, start prosinec 2028. https://beg.bahnland-bayern.de/de/pressemitteilungen/BEG-startet-Vergabeverfahren-fuer-Regionalverkehr-zwischen-Muenchen-Rosenheim-Salzburg-und-Kufstein
Spíš proč šíříte bludy vy? ČD má i jiné vlaky na min. 200 a v době platnosti smlouvy se počet takových jejich souprav vyšplhá na víc než 60. Bylo by ale plýtvání naprostou většinu z nich nasazovat tady jen kvůli rychlosti.
Také Jančura je měl, než vrátil leasnuté Vectrony, které si může půjčit znovu, než mu „již brzy“ na 200 a s ETCS schválí Traxxy. Bazarových vozů na 200 má hafo. Jeho problém samozřejmě je, že jich má nedostatek jako všichni ostatní, takže by pak pro komerční linky musel koupit nové. A to by bolelo.
Jenže ta 200 km/h je do Budějovice pouze pro KLO PÍ CÍ rychlostníky, to že tam bude jezdit klasika 160 při soupravě na 160 nebo 170 při klasice na 200, je už úplně jedno.
Rychlost 200 km/h je zde pouze pro naklápěcí vlaky, pro klasiku zatím jen 2 nové a poněkud krátké úseky na 170 a 185 km/h. To je ta oblíbená formulace „AŽ 200 km/h“ 😀
Tedy reálně se tam 200 nikdy jezdit nebude, dokud na to nebude volné pendolino. Pokud tam dopravce pošle klasiku na 200 km/h, získá tím akorát pár vteřin vaty do jízdní doby.
Na naší síti je max 160km/h.. nesirte bludy.
S ETCS nebude, i když těch rychlejších úseků je nepoužitelně málo. Nicméně 160 jako pevná hranice už padlo. Jan má pravdu, že právě na IV. koridoru bude „již brzy“ povoleno v těch miniúsecích 200, resp. něco mezi 160 a 200.
Ano, stále ještě platí tento limit, ovšem nové úseky jsou už stavebně připravené na vyšší rychlost a např. zde https://www.openrailwaymap.org/?lang=null&lat=49.87339770318919&lon=14.918060302734375&zoom=9&style=maxspeed&fbclid=IwAR1C1Fddg-ry_OVyKvCKYqjveaXsLXcPwdaM0BLpe-aPbrcmro88E2jR0cI
jsou už uvedené rychlosti 170 a 185 pro klasiku.
Přiznejme si že pro soutěž tohoto balíčku se nikdo jiný přihlásit reálně nemohl. Při době smlouvy na šest let se to ostatním dopravcům nevyplatí. Důvodem je jednak množství vagonu, které by bylo potřeba pořídit (nové nebo ojeté), mít zajištěny dieslové lokomotivy pro rychlíky v úseku z Brna do Jihlavy a Českých Budějovic do Českého Krumlova.
Jinak mi přijde, že kdyby skončil expres do Českého Krumlova již v Českých Budějovicích, cestující přešli po nástupišti do jednotky či jednotek GWTR, který by jel jako spěšný vlak, tak by se to dalo zvládnout rychleji, než výměna lokomotivy.
… spíš by jeli přímým busem z Prahy do Krumlova a na vlak by se vykašlali. Cestující totiž obecně neradi přestupují a pokud mají přímou variantu, tak ji dají přednost před variantou s přestupem (a to i kdyby byla rychlejší).
Rychlejší pouze do té doby, dokud se i při zpoždění čeká, zvláště je-li nutno zdolat podchod. Jinak plus další hodiny. 🙂
Nepletu se, že tam jede 1 (slovy jeden) přímý expres denně s pobytem v Krumlově dvě a čtvrt hodiny, takže na jednodenní výlet to není. Zatímco přímých autobusů tam jede z Prahy skoro 20 denně. Tedy cestující těm autobusům stejně nuceně dávají přednost.
Trochu se pletete. Ex7 nepobývá v Krumlově přes 2 hodiny, ale jezdí si odpočinout do Kájova. V ČK by překážel křižování 8106/8107 ve 12.57 h. V Kájově je kolejí dost, protože je to jediná stanice na 194, kde při rekonstrukci před pár lety nic nevyrvali.
Když tam ten vlak už jede, tak by tam mohl jezdit i pro cestující a ne jenom z „dopravních důvodů“, protože SŽ v Krumlově „optimalizovala“ kolejiště.
Víte, jak v ČB navazují na sebe vlaky (nebo nedejbože busy)? Takže cokoliv bez přestupu je skvělý.
Rychlejší by to možná bylo ale pohodlnější rozhodně ne. A když někdo jede pomalejším vlakem oproti rychlejšímu autu, tak není rozumné mu tu pohodlnost zhoršovat, když už jede tím vlakem.
Japonci fakt nejsou zvědaví na to, že budou v nějakých Budějovicích přestupovat na lokálku. A oni jsou jediným důvodem, proč přímé spojení mezi Prahou a Krumlovem ještě existuje.
Jsou to spíše Korejci, ale ano.
Omlouvám se za neznalost, ale tato informace mě překvapila. Ví se více o motivaci těchto turistů cestovat českým vlakem? Je to součást balíčku po stopách historie střední Evropy anebo je vybavení vozů v nějakém vyšším standardu a těmto turistům přináší cesta vlakem skutečně nějaký benefit (netrčí v silniční zácpě u Benešova)?
Já jsem ten vlak do Krumlova využil dvakrát. Nevím jestli jsem měl jenom smůlu, ale v obou případech jsem cestou tam dojel až do Krumlova, zatímco cestou zpátky přisupěla v Krumlově k nástupišti Regionova, která nás odvezla do Budějovic. Ti Japonci, ale i další cizinci, byli viditelně v šoku. V jednom případě začal strojvedoucí z okýnka vyvolávat „Praha, Praha!“, protože všichni zmateně koukali a nikdo nenastupoval. Změnu řazení asi pochopí i cizinec, ale když na vlaku s honosným názvem Intercity přijede místo soupravy s 1. třídou a jídelním vozem taková muzejní rachotina, tak přiznávám, že jsem byl zmatený i já.
814 jako 20 let starý vlak není muzejní..
🤦🤦🤦
Se svojí historií coby 810 je.
Muzejní asi ne, ale že to je nepříjemný hlučný klumpr, pro ježdění delší než 30 min., v roce 2024 nepříliš vhodný, to by se tvrdit dalo. Jednou (dávno tomu již), jsem v CB před 17. hodinou viděl Šukafon se 2 vlečňáky, jako náhradní soupravu pro spěšňák CB – Wien a přesto, že to mělo cedule a Pragotron ukazoval správně, nevycvičení rakouští cestující to považovali za jakési nedorozumění a nerozhodně postávali na peroně. Před odjezdem je ale průvodčí přesvědčil a oni nevěřícně nastoupili. Jednalo se o konec výluky na trati a souprava dvou rakouských vozů, v tehdy ještě krémovém nátěru, ve… Číst vice »
Kdyby místo Regionovy přistavily červenou 810 a chtěli muzeální příplatek, Korejci by jeli rádi!
No protože zpáteční jízda ve dvě výrazně omezuje cestující, i když v sezóně to bývá občas poměrně naplněné. Kdyby další jel třeba v 17, tak si myslím, že by to využilo dost lidí.
Hlavně těch expresů do Krumlova by mělo jezdit víc než jeden.
Naopak by bylo vhodnější počet IC do Krumlova navýšit, takhle musí dopravce držet lokomotivu jen kvůli tomu aby jednou denně ujela 35 km tam a zpět.
Honit 5 minut na tom beztak pomalém konci nemá moc smysl, kdyby cestující přišli o přímý spoj, místenky, jedničku s bistrem… navíc během výměny lokomotivy může odjet vlak směr Rybník, který tomuhle stejně blokuje trať po odbočku Rožnov.
Nemusí, ráno odjede R z Velenic do Veselí, pak Lv do Budějic, po Krumlouvu pět Lv do Veselí a podvečer opět na Velenicích, naopak jde sedlové využití jinak jen špičkověho využití stroje.
Tak jestli je to takhle, je to lepší než nic, i když ta Lv jízda je delší než pak ten samotný výkon na IC, což taky není ideální. Po elektrizaci velenické to pak stejně zanikne.
Po elektrizaci krumlovske i toto.
Obávám se, že dříve dožije řada 754 než budou obě tratě pod dráty.
To se neobávám, 754 se bude muset udržovat při životě všemi prostředky, dokud budou potřeba, jejich náhradu už nikdo nezafinancuje.
V tom případě se tedy vyplatilo rušit dobré 750 pro zachování některých střepových 754..
..tak pod rukami odborníků strojvedoucích z Velenic určitě.. nikde v republice není tolik problémů s touto řadou,jako u Bulhara..
Elektrifikovat současnou 194 nemá smysl. Vždy to bude pomalé, bylo by to vyhozených cca půl miliardy a stanice ČK se dvěma kolejemi není zařízená na přepřahy ani rozpojení ramen, přičemž ji reálně nelze zvětšit. (Jsem rodilý Krumlovák a prožil jsem tam 57 let.) . Smysl má jen odbočka z koridoru ČB-Linec na 160 km/h, která zajistí ČK-ČB za 15 minut místo současných rychlíkových 38 minut.
Nemůžu se zbavit dojmu, že kdyby nebyl vlak do Krumlova v klasice, stačil by na ČB-ČV dvoudenní turnus brejlovců.
CB – CV jsou dráty, tam toho asi brejlovec moc nenajezdí.
Pravda, myslel jsem samozřejmě rychlíky mezi Veselím a Velenicemi.
Jediné co by bylo dobré změnit čas odjezdu toho expresu do Českého Krumlova. Teď to jezdí v 9:21. Ale lepší by bylo kdyby to jelo dříve tak o 2 hodiny. A zpět to jede taky hrozně brzo. Už ve 14 hodin. Pro výletníka co jede do Krumlova, tak 2 hodiny ve městě nebo po okolí může být hrozně málo. A stejně by bylo dobré kdyby to jelo ještě o kus dál než jenom do Českého Krumlova ale třeba kdyby to jelo až do do Nového údolí.
Ráno je to ideální čas odjezdu. Jako turista vstanu po 7. ráno. Jdu na snídani a pak v pohodě na nádraží. S brzkým odjezdem souhlasím.
Ten vlak nemíří na jednodenní návštěvníky, o ty nikdo nestojí. Naopak řada turistů, zejména zahraničních, nestojí o to, aby na dovolené vstávalo v 5 ráno.
Tak zkuste někdy navštívit centrum Krumlova ale i Prahy v těch pět ráno a uvidíte, kolik tam bude lidí. Možná vás to dost překvapí.
Třeba shuttly do Salzburgu z ČK jsou naplněné už od takto brzkých ranních hodin.
V 5 ráno se po Praze procházejí jednodenní návštěvníci? A kde spali? V autobuse z Palárikova? Asi si nerozumíme – moje „o jednodenní návštěvníky nikdo nestojí“ zní od měst a podnikatelů v cestovním ruchu – návštevník trávící v destinaci pár hodin není zajímavý – utratí něco za vstupné a maximálně jedno jídlo. Mnohem zajímavější jsou ti, co přenocují – utratí za ubytování, více jídel, více atrakcí. Samozřejmě nikdo nemže nikomu zabránit v tom, aby jednodenní návštěvníky někam vozil na komerční bázi, ale nedává smysl, aby stát, svou objednávkou vlaku do ČK, podporoval jednodenní návštěvy. To samé platí pro výletníky na… Číst vice »
Jenže on není úplně vhodný ani pro vícedenní návštěvníky. Vlak z Prahy dojede před polednem, ale hotely ubytovávají nejdříve od dvou odpoledne, mnohdy třeba až od tří. Takže to znamená někde sedět a čekat, nebo se tahat s kufry po památkách. A odjezd zpět do Prahy to stejné – z hotelu vás vykopnou v deset dopoledne, a vlak jede až ve dvě. Lepší by bylo, aby vlaků jelo víc (dva páry, jeden po ránu a druhý odpoledne), nebo aby ten jeden jel v jiný čas (jenže to by znamenalo nocování soupravy v ČK).
To je samozřejmě pravda; jeden pár vlaků denně žádnou velkou parádu neudělá, přinejmenším při rozměrech ČR. Taky jeho podíl na počtu cestujících dovezených do ČK bude někdo v jednotkách %.
Jenže pak je otázka, pro koho je ten vlak v téhle podobě vlastně určen. Já s ním jel dvakrát, a obsazenost byla v obou případech slabá.
Vy se ptáte po větě „nestojí o to, aby na dovolené vstávalo v 5 ráno“ kde spali?
Jasně, že je lepší, když návštěvník kdekoliv přespí než když ráno tam a večer dál (zpět).
Tak to jsou i ranní shuttly z Prahy do Krumlova, ale tohle ranní vstávání těm jednodenním cestujícím právě tolik nevadí, nemusejí nic moc tahat s sebou atd. Tomuhle nemá smysl konkurovat vlakem. Samozřejmě kdyby těch vlaků jezdilo více, bude to dávat větší smysl.
To nejsou často jednodenní výlety shuttly, to je prostě pokračování do další destinace. Typická trasa těchto turistů je Praha, ČK, Salzburg… všude jedna noc a brzy ráno do další destinace. Vlak by jim to mohl zjednodušit. Nicméně tím, že přijede prostě kolem poledne, tak je to nesmysl.
I pro mě je lepší přijet tam dříve než kolem poledne a to tam nejezdím kvůli prohlídce města. Stejně tak odjezdy třeba dvou třech vlaků někde mezi 17-20 by mohly nalákat turisty i studenty z Regiojetu a Flixbusu.
Lol, zrovna takový Němec nebo Asiat bude stávat v 5 ráno i na dovolené.
Vlak se může během pár let do Krumlova výrazně zrychlit. Když z jízdní doby 2:29 odečtete zrychlení v novém úseku Nemanice-Ševětín, odpadne přepřah v Budějovicích a úsek z Budějovic do Krumlova před zadrátováním až do Kájova aspoň trochu „vyžehlí“, tak se může dostat na 2 hodiny. Jenže tohle nebude ani za těch 6 let… Možná by stihli natáhnout dráty do Krumlova