O dovolenkové lety z Karlových Varů nebyl zájem, na letošek je potvrzena jediná destinace
Letiště Karlovy Vary Zdroj: www.airport-k-vary.cz

Navyšování počtu destinací nenahrává podle letiště ani údajně značný nárůst ceny za leteckou přepravu a slabší koruna.
Karlovy Vary byly ještě nedávno označovány jako „první ruské město v EU“. Naštěstí pro nás tato lekce už skončila a snad se nebude opakovat. Jestli to znamená jen konec pro aeroklub v Olšových vratech, tak jsme z toho ještě vyšli lacino.
Možná kdyby se létal Egypt..
Při stávajících parametrech dráhy není možné do Egypta doletět s plným load faktorem, takže z hlediska charteru takové spojení nedává smysl.
Úvodnímu titulku článku nějak nerozumím. Na počátku října 2024 jsem shrnul letecký provoz na KLV do nalétávaných destinací za sezónní období. Znovu zde uveřejňuji a nejeví se mně, že by o lety z KLV nebyl zájem: Pro všechny organizující subjekty uskutečnily zúčastněné letecké společnosti v souhrnu 132 rotací (celkem tedy 264 pohybů letadel), z toho 110 rotací Smartwings, 12 Marathon Airlines a 10 rotací připadá na Uzbekistan Airways. – Celkem bylo do/z cílových destinací na palubách letadel přepraveno bezmála 37.000 cestujících (zahrnuti jsou i cestující směřující do Pardubic a Českých Budějovic). – Největší podíl přepravního objemu připadá na DER Touristik… Číst vice »
37k cestujicich se v Praze ani nepozna. Tohle neni letiste, ktery je uprostred pustiny jako nekde v Rusku a nebo v Africe.
Tady vůbec nejde o nějaké porovnávání s PRG. Jedná se o to, že z KLV létala letadla do nasmlouvaných destinací slušně obsazená prakticky po celou sezónu. Takže se mi jeví slova o nezájmu jako nepřípadná a neobjektivní. Proč to má být z KLV letos jen jediná destinace je spíš záležitostí dopravce (Smartwings) a CK…
Slušně obsazena by letadla létala při obsazenosti 95%+, 80% je dnes nezbytné minimum i na pravidelku. Bohužel, je to nedostatečný zájem je objektivní fakt a otázka jen je, co je příčinou.
Spíš to bude moderní forma marketingu, negativní reklama taky reklama, skandál – a až si toho všimnou média a cestující, najednou se ohlásí nové destinace, návrat destinací, záchrana a všichni budou šťastně děkovat. Další rok se bude moci ohlásit rozšíření dráhy za miliardy, že se to konečně ukázalo jako potřebné/ že je to právě nutnost kvůli zachování provozu
Problém je hlavně obsazenost…pokud chartery Čedoku a DERu dosahovaly jen kolem 80 %, to je dost katastrofa a i 87 % u Alexandrie není žádná hitparáda, to jsou čísla, která prostě na charterech nedávají smysl a nedivím se, že pro letošní rok byl program zredukován.
Příspěvek proruského zmrda. Smazáno, zablokováno, naloženo do vodky.
Tolik myslenek, avsak jak souvisi s clankem? Jinak pro bohate Rusy je prave ten Taskent.
Jasně, a uvede tady taky někdo proč? Asi Vám napovím, kde je kámen úrazu. Minulý rok jsem se zajímal o odlet z KV. Musím říci, že jsem byl docela nemile překvapen. Zjistil jsem totiž, nevím, jak to přesně formulovat, ale že v KV jsou odletové časy dosti diskriminované, oproti letišti třeba v Praze. Tady Vám nabídnou odlet v 18.30 hodin a v destinaci jste většinou na místě tak kolem 2 – 3 hodiny ráno. Problém s ubytováním v tento čas, dále únava z cesty a v neposlední řadě vemte na vědomí, že jeden den Vaší dovolené třeba z 8mi denní… Číst vice »
Nechte létat Ryanair na Kanárské ostrovy a uvidíte změny 😉
Právě kvůli vyhovění požadavkům Ryanairu by se měla rozšiřovat ranvej.
Mrzí mě to, letěla jsem již třikrát z KV do Varny a do Burgasu dokonce bez mezipristani. Je to pohodlné a bez stresu.
Pěkný prd , cele rodině ( 3 samostatně zájezdy na Krétu ) zrušili odlety z Kč a přesunuli na Prahu . Odlet z Kv byl největším důvodem letět .
Jinak by jeli na Krétu autem, kdyby věděli, že odlety z KV se zruší?
Regionální letiště stoupnou na oblibě pze pokud nabídnou solidní destinace budou mít levnější letištní poplatky než větší letiště.
Problém KLV je v tom, že vždy se jednalo primárně o příletové letiště, tj. hlavní objem cestujících tvořily klienti, kteří létali DO Varů. Nabídnout solidní destinaci v kraji, který je jeden z nejchudších a nejmenších v ČR nic nevyřeší, není tam dostatek potenciální klientely pro udržení smysluplného provozu, pokud tento nebude směřovat do destinace, ze které je zájem o cesty do KV regionu. A obávám se, že průnik takových destinací odkud by byl zájem cestovat a zároveň, kam by byl zájem cestovat, je naprosto minimální… Letištní poplatky, jakkoliv jsou důležité, lze na regionálním letišti snížit jen do určité míry, fixní… Číst vice »
Tak poplatky jsou sice důležitý, ale na ceně zájezdu nedovedou udělat tak zásadní rozdíl, aby se chtělo jet někomu třeba z Kladna někam kam stále nevede dálnice. A KVK je nejméně osídlený kraj, Vary samotný nemají ani 50 tisíc obyvatel a okolo Sokolov, Chodov, Ostrov, Klášterec – vše ještě daleko menší. Navíc Norimberk s daleko lepší nabídkou a cenama je dostupnej i vlakem za pár šušňů. Takže jediný, čím by to šlo vytáhnout je destinace, která se nebude lítat odevšad okolo a ani těch není nějak extra moc.
Smazáno pro tupost
Koho?
Na rádiu mne dnes několikrát zastihla zpráva, že budou letos rozšiřovat parkoviště o víc něž 120 míst, protože kapacitně nestačí.
Rusové sem nesmějí a D6 přiblížila Ruzyni…
Já myslel, že ten Taškent je pro ně…
Stejně tak jak se D6 přibližuje KV letišti
Ano ale tam se to neprojevuje…
Dokud počet destinací nepadá do mínusu, vše je v pořádku 😉😁😁😁
CK bohužel nenabízely pro odlety z Karlových Varů žádné dovolené v délce 10/11 dnů. Týden je málo a dva týdny jsou zase už moc. I proto spousta lidí volila odlet z Prahy.
Týden pro blízké destinace jako je AYT je tak akorát, nesouhlasím s Vaším názorem
Zažil jsem jak odlet i přílet z Prahy, tak z KV. A asi tyhle malý letiště mám mnohem raději. Nespletete si gate a nelítáte po hale jak splašený (no tady ani není kam).V hale je v podstatě jen pár zaměstnanců a cestující toho jednoho letu.
No, že zrovna letiště v Praze je tak obrovské že se tam dá jednoduše zaměnit jeden gate za druhý…..
Divili byste se, co lidi dokáží 🤣 V červnu jsme ve 4 lidech letěli do Tunisu. Stojím na Gate číslo 4 a odbavuji nás. Vedle je Gate 6 a do Atalye. Skupinka asi 8 lidí ve věku kolem 60 let před námi v bujare náladě, a slyším jak hlásí, přístupné k odbavení na Gate 6, bude se uzavírat a napiš nad ním jako KRAVA s prominutím. A nejednou slyším před sebou „ale tady je odlet do Tunisu, vás odlet je na G6″. A ona skupinka z Pardubic se ptá, ale to je ?“ Paní na odbavení říká támhle za vámi,… Číst vice »
Zavazadla cestujících, kteří se nedostaví na palubu letadla, se před odletem vykládají.
V Praze si splést gate/ztratit se? Zkuste si Stockholm-Arlanda. Terminály propojené do jednoho chodbami a 70+ gatů. Provoz přitom zcela neodpovídající, je to letiště duchů. (18 mil. cestujících vs. 13 mil. Praha)
Obecně zájezdy 10/11 dnů mizí z trhu, to je dlouhodobý trend.
A je to dobře
Ten Monastir zřejmě CK přesunula do ČB. V 2024 nebyl v nabídce a pro rok 2025 již je.
S otvíráním nových s nových úseků D6 a D7 tak nějak k tomu není důvod…
Navíc Karlovarský kraj je málo lidnatý a kupní síla nic moc.
Letos s novými úseky na D4 a D3 bych čekal, že letiště v Budějovicich bude mít dost podobný osud.
Na tom je i vidět, jak moc budou supert VRT co nestaví na letišti. Přestup navíc a cena, která bude vyšší než parkováni u letiště úplně nepomůže.