O dopravci na zbývajících tratích v Plzeňském kraji rozhodne aukce, České dráhy neuspěly se stížností
Regionova ve stanici Sušice. Foto: České dráhy
Plzeňský kraj pokračuje v otevřených soutěžích, ve kterých hledá železniční dopravce pro provozní soubor Jihozápad. Kdo na neelektrifikovaných tratích nakonec
Tam by mohli přesunuty žraloci z Libereckého kraje na Pošumaví, když je Liberecký kraj nechce na lince L2. A vypovězení smlouvy má být v rámci linky L2 taktéž v prosinci 2022, ne?
Pochybuju, když můžou nasadit Regionovy tak to udělají
Proč by to dělaly ?
Hlavně ať vypadnou šukafony, zbytek jsou prkotiny
810 jsou sice problém, ale 814 ještě větší.
A to proč?
814 jsou nízkopodlažní, takže v čem jsou větší problém
Provozní náklady, hlučnost.
Chcete že mi říct že například při rozjezdu je šukafon tichý ? To asi těžko, horší kravál jsem snad na nádraží neslyšel. Ještě ke všemu zvuk 810 je neskutečně odporný, jak rozjezd, tak volnoběh, tak jízda. Ono celkově to vozidlo je více než odporné už jen na pohled. Provozní náklady – na 45 roků staré vraky jsou náklady logicky vyšší (vyšší potřeba náhradních dílů, vysoká spotřeba paliva, náročná údržba díky častým poruchám) a nehledě na to, že díky jejich nasazování jsou tyto spoje jedny z nejvíce ztrátových. Ano, sice se tu básní, jak je šukafon spolehlivý a jezdí za kýbl… Číst vice »
Vyšší spotřeba náhradních dílů? To rozhodně ne, a ani není hoax, že to je nejméně poruchové vozidlo. To častěji lehne 814, jak 810. Pravidelně jezdí na tratích 015, 016 a třeba na 016 jsem poruchu 810 zažil za posledních 10 let asi 2x.
Naopak náhradu v podobě 810 + 010 na 238 za 814 jsem zažil o dost vícekrát.
A osobně jsem na 810 jezdil asi 3 roky, a za celé 3 roky, jsem zažil jen jedinou poruchu, navíc to byla porucha jen automatické převodovky, tak jsem přešel na manuál a jelo se v pohodě dál.
typické modrogumní bolševické argumenty
Chtěl jste fakta, tak jste je dostal, a prostě LIAZ motor, Praha převodovka je taková kombinace, že se na tom defakto nemá co pokazit.
Víte, co se u 810 mění nejčastěji? Zářivky v prostoru pro cestující, to je velice nákladná položka.
To vite, ČD musi mit vzdycky neco extra…
Extra je??
Žalování na ÚOHS.
To může kdokoli
Ale vynikají v tom právě ČD.
Někteří tu spekulují o Sprinterech v nabídce GWTR, jsou Ale aktuálně v nabídce na odprodej i „lepší“ stroje u DB. Například D672.9.
S tím ale požadavky asi nesplní.
Jasně, ale sprintery nejsou je jich 38
4 jsou v Dánsku
8 DLB CZ
10 DLB D
4 AŽD
12 GWT a ty je používají na lokálkách a 2 půjčují DLB CZ kvůli rekonstrukci
Nee…
Vyrobeno 40, existuje 37. 3 zrušeny po nehodách.
Provoz:
4x Dánsko
5x Rakousko (NÖVOG)
4x AŽD
15x GWTR
9x Länderbahn CZ
Takže už opravdu žádné k dispozici nejsou, pokud Dánové nebo Rakušáci neprodají.
Ale na Wiki je že Landerbahn jich má celkem 18 ( z toho 8 v ČR)
Tak nevěřte Wikipedii. Nejsou tam aktuální informace.
Je to na 100 % tak, jak píšu.
Laenderbahn (Vogtlandbahn) jich měl 18 původně z výroby.
4 ks prodány GWTR (jezdí v Karlovarském kraji)
5 ks prodáno do Rakous NOVOG
9 ks jim zůstalo, jezdí v Ústeckém kraji
Dobře, protože na Wiki je to aktualizováno před měsícem, díky za objasnění
Ano… O 672 se už celkem dlouho spekuluje, že je někdo do ČR dotáhne. Údajně je Arriva nabízela Ústeckému kraji na Most – Rakovník a okolní tratě (co nakonec dostal Länderbahn).
Teoreticky by se na tomto výběrku asi ve dvojičkách použít daly, není-li tam nějaká podmínka, že souprava musí být průchozí (nebo něco podobného).
Musí být průchozí.
Jen doufám, že jsme o další krok blíže, že ČD vysmahnou.
Přál bych vám to. Od nás ze středních Čech nevysmahnou asi nikdy.
Je to kraj od kraje, ale doba se změnila, až pomine radost nad zvládnutím covidu, přijde ekonomická realita, že i stát musí zefektivnit a to fest.
Krajští politici, aby se udrželi ve hře zjistí, že prostým škrtnutím spojů to asi nepude, takže se budou hledat vnitřní rezervy a pustí se do železnice trh v úplně jiné míře a mimojiné i výběrová řízení na nahrazení ČD bude jev, že si budou dopravci vybírat do čeho se přihlásit a kde v kterém kraji přihlásit.
Věřte tomu, do deseti let budou ČD napolovině výkonů a tam kde jezdit budou, to nebude (ne)pojízdný šrot.
Kéž by jste mel pravdu.
Je absurdní, aby stát provozoval kde jakou lokálku a naopak končil s velkými projekty, jako dálková doprava, rychlovlaky atd., kde je nekonkurenceschopný.
Covid pomůže tomu, že se ČD bude muset vzdát lokálek a naopak začít se snažit v expresní dopravě a nákupech rychlých vlaků, kterí usly po nákupy Pendolina a už jen tak paběrkují s RailJety. Málo moc málo.
Stát je v dalkove dopravě a v rychlovlacich nekonkurenceschopný? Co to znamená?
Proč by se cd měly vzdát lokálek kvůli covidu?
Kdyby to byla pravda tak by všude jezdila B a podobně krapy.
Jestli jsou pro ČD ty lokálkové kontrakty ekonomicky zajímavé, proč by se jich jen tak vzdávaly?
Já rozumím, co chcete říct, že by se ČD jako velká firma měla víc zaměřit na „velký business“ – ale to nevidím jako důvod pouštět nějaké menší kšeftíky, které sice nejsou tak prestižní, ale i tak můžou vydělávat.
Existuje vůbec nějaká zakázka na železnici u které ČD neběží brečet jako ten největší uplakánek na ÚOHS?
Třeba když Anofertí Jermanka řídí kraj jako firmu = bez výběrka nabagruje ČD.
To se nebrečelo, to se svezla s Krtkem v jedničce (=vůz A149 vyrobený v roce 1975) a chrochtala si blahem, jakej jsou ČD super partner pro krajskou dopravu.
Kraje a jejich kouskovani .. to si pomůžeme .. s nová vozidla , taky nic
Zrovna na těchto tratích můžeme být tiše rádi, že někdo nějaké vlaky chce vůbec platit..
(příspěvek smazán vzhledem k rasistickému obsahu)
Nevím, jaké platíš daně, ale pokud si zaměstnanec ČD, nebo jakékoliv jiné organizace závislé na veřejných rozpočtech, moc bych s tímto tématem nešermoval.
No to je dost laciné. A hlavně to vychází z představy že když je někdo placen z veřejných rozpočtů tak je to nějaký jinde nezamestnatelny člověk který je rád že se ho ten stát či kdo ujal.
Proč laciné? Já taky pracuju v rozpočtové sféře a není to proto, že bych se jinde neuživil. Ale uvědomuju si, že abych já mohl platit daně, někdo jiný je musí zaplatit přede mnou, já osobně jsem z hlediska daní jen průtokový ohřívač.
A proč by lidé placení z veřejných peněz měli být nějak nějak pokornejsi a vážit si toho že někdo platí daně a oni jsou z nich placení.
Pokud vykonávají svou práci dobře a je potřeba aby to dělali pro fungování společnosti tak je to práce jako jakákoliv jiná. Práce není nevolnictví a všichni jsou si rovni.
Protoze o jejich praci neni komercni zajem ani kdyby ji delali sebelip. V takovem pripade maji mlcet a byt vdecni, at uz jde o byrokrata nebo o pouheho ridice metra, ktery by si bez dani druhych mohl horkotezko sahnout leda tak na rizeni nakladni masiny. Skoro nic jineho by po kolejich bez dani tech, co nejsou jen prutokove ohrivace, nejezdilo. Jenom aby v Praze mohlo jezdit metro bez dotaci, musela by rocni karta stat 16k a koupit si stejny pocer lidi jako predloni. O cenach na zeleznici nemluve. I komercni vlaky by byly o dost drazsi, kdyby musely platit plne… Číst vice »
Tak to ovšem není. I zaměstnanci rozpočtové sféry jsou zdaněni stejně jako zaměstnanci komerční sféry (a tedy brutálně) a mají stejné právo se vyjadřovat stejně jako třeba živnostníci, kteří v porovnání se zaměstnanci neplatí prakticky nic…
Není to o tom, že někdo pracuje tam, kde společnost platí daně a jiný tam, kde stát přisypává…
Pro vas to tak mozna neni, pro me je a bude. Vzdy si budu vic vazit lidi, kteri delaji praci, kterou si na sebe vydelaji a naopak si nehodam vazit lidi, kteri jsou v soukromem sektoru nezamestnatelni. A to i v pripade,ze s temi ze soukromemeho sektoru nebudu mit nic spolecneho a s tema co neumi delat komercne budu mit spolecne konicky. Vyjimku dostanou pouze lide z opravdu uzitecnych povolani, v zasade jen ze zdravotnictvi a navazanych veci jako treba pecovatele o stare lidi. Nadrazaka si vazit nebudu, pokud nepracuje pro firmu, co si na sebe vydela a dotace cerpa… Číst vice »
Takže jste se vrátil ke svým typickým arogantním a urazlivym příspěvkům. Samozřejmě píšete obvykle nesmysl y. Chcete si vážit pouze lidí kteří si svou práci na sebe vydělají, to ovšem nezáleží na to jestli pracujete v soukromém nebo státním sektoru, všude si vydelate. A jak poznáte ty lidi co by byli v soukromém sektoru nezamestnatelni? Když se někdo stane policistou nebo hasičem tak už do této skupiny patří protože v soukromém sektoru policie není? Nebo když někdo pracuje na údržbě silnic tak v soukromém sektoru by se neuživil protoze tam nejsou potřeba řídící náklaďáku a lidé co umí manuálně pracovat?… Číst vice »
A ještě jednou: k dopravcům neplynou přímé dotace, ale platby za službu. Můžeme si klidně říci, že VHD dotovat nebudeme (nic nám v tom kromě zákonů nebrání). Je pak ale otázkou, zda na následky tohoto rozhodnutí máme „koule“…
Jaky zakon narizuje dotovani VHD? V jakem rozsahu to narizuje? Dolozite?
Nedělám u ČD už sem to říkal xkrat
Co by objednalo ministerstvo? Slovenský příklad je lepší?
Jen žádné vulgarismy!
Nevím co máte všichni se sprinterská, ty už se sehnat nedaji
Jsem režijkář ČD, ale ten GWTR by špatnej být nemusel, předpokládám, že by tam jezdil s regiosprintery. Ono mi jde hlavně o to, aby ČD mohli ty modernější vozidla použít na významnějších tratích, a gwtr, by tam mohli jezdit s něčím dynamičtějším. Zkráceně se bojím o to, aby ČD stačili modernější vozidla na jiných tratích, a gwtr na mě působí jako solidní soukromník, kterej tu trasu bude obsluhovat levně, a zároveň s nějakými službami, co sice ČD můžou zařídit, ale ne za takovouhle cenu. Jinak za ČD, kdyby to vyhráli, tak by jsem se nezlobil ani náhodou, jen se mi… Číst vice »
Tak zrovna motorova tramvaj nic moc ale ty nove ojete vlaky z Polska by nemusely bxt spatne
Víc takových lidí, kteří hodnotí dopravce objektivně
Sprintery tam nebudou, nemá už další
Hurá!
Co má co společného Regiosprinter s moderním vozidlem? Prozradím – vůbec nic. Je to to nejhorší, co kdy u nás v Jihočeském kraji na kolejích jezdilo.
Má s ním společnou nízkopodlažnost. Je-li vybaven klimatizací, pak s tím moderním vozidlem má společnou i tu klimu.
Už jsem se lekl že to klepání se jako drahý pes
Interpantery přímo nadskakují, regionovy se div nepřevrátí…
Tak to Vám vážně stačí málo.
Já těmi hrůzami chtě nechtě občas musím jezdit. Když si koupím v bazaru starou dřevěnou židli a přidělám k tomu kolečka ze starého kočárku, bude to pohodlnější.
Je to nejhorší vozidlo, které kdy jezdilo v celé ČR, nejen v JČ kraji. Tak pitomě udělaný interiér jsem fakt ještě nikdy neviděl, do toho rozhrkanost a neustálé řinčení čehosi uvnitř a to i na opravené trati (osobně vyzkoušeno na Švestkovce), hrozný hluk a neskutečné nepohodlí. Přestava, že tyto krámy budou jezdit na jedné z nejkrásnějších tratí v ČR, tedy na 184, to fakt ne.
Naprosto souhlasím. Neskutečný hluk, škubání nejen v obloucích, ale i na přímé trati. A na šumavských lokálkách má tato hrůza jezdit ještě asi 12 let. Šílené!
GWTR jako výpomocný dopravce není špatný si myslím
v Česku co kraj to v budoucnu jiný dopravce?..no šílená představa pro cestujícího
Proč?
§1 Nikdy se to tak nedělalo
protože kraje si hrajou na stát ve státě, toto rozhodování o dopravě bych jim okamžitě odejmul
A komu bys ho předal? Ministerstvo nezvládá ani ty rychlíky, takže těžko budou uspokojivě řešit plošnou obsluhu území.
Jaký stát ve státě? V zde diskutovaném souboru tratí jde o spoje, které povětšinou dokonce navazují na „ministerské“ rychlíky ve stanicích jako Horažďovice př., Domažlice či Planá u ML.
Přičemž samo MD objednává svůj relativně omezený objem výkonů (totiž těch rychlíkových) u čtyř dopravců – ČD, Regiojet, Arriva, GWTR, že.
Konkrétní relace, kde MD objednávalo hromadnou dopravu lépe než kraje?
(Naopak najdu příkladů hodně, třeba průjezdy S9 a S7 Prahou, ve špičkách 4 páry spojů za hodinu, návaznosti bus-vlak…)
Tak to budete jednoho dne můj volič…
Nikoli co kraj, to jiný dopravce. Klidně co kraj, to tři, čtyři různí dopravci – konkurence je očividně prospěšná (nejvíc Českým drahám). Cestující může být v klidu, problém mají akorát „průkazky zadarmo“.
čemu je tato liberalizace u nás prospěšná ? Čemu to pomohlo ČD ?
V PID nebo DÚK už dnes jezdí mnoho autobusových a vlakových dopravců a absolutně to nevidím jako překážku. Dříve pokud si chtěl člověk koupit u ČD jízdenku z vesnice do vesnice na druhém kraji republiky, stejně nedostal žádnou akční cenu. Dnes si tu jízdenku člověk koupí také, jen jako jednotnou jízdenku, stejně nevýhodně ale jednoduše. I před změnami jsem často jezdil levněji a složitěji na více jízdenek a to i ve zlatých dobách ČD. Např. jsem dojížděl do Kolína a tam přestupoval na Brno, ovšem jízdenku jsem si koupil na EC záměrně zvlášť z Prahy, protože byla v této relaci… Číst vice »
Kdy už lidé pochopí ,že ty akční slevy jsou jen účelové.Ano seženete levnější jízdenku ,hodinu se tím zatěžujete ,ten čas už mohu být jinde,stojí mě to opotřebování počítače,více zaplatím za mobil,většinou mohu jet jen určeným vlakem a kupovat to několik dní dopředu.Stejně jako obchody ,co zákazníci obrážejí slevy a slevama vlastně nejsou ,ušetří 20 korun a pak je projedou autobusem.To raději půjdu do pokladny ,stejně při cestě vlakem musím na nádraží,nebo koupím u průvodčího ,vím ,že cena bude pořád stejná a zaplatím třeba mobilem ,kartou ,hotově a je práce na 5 minut.A mít spoustu dopravců i na jeden kraj ,také… Číst vice »
Jestli kupujete akční jízdenku hodinu, tak hledejte problém ve vlastní hlavě.
Chce to vyhradit si rozumný čas na hledání, max třeba 5 minut. Nebo když kupuju z mobilu cestou na nádraží, tak na nádraží přijedu s jízdenkou.
Pokud tě baví hodinu porovnávat různé nabídky (tolik dopravců v ČR ani není) tak samozřejmě neušetřiš.
Spíš je to šílená představa pro prostoduché povahy vybavené režijkou.
Mohl byste mi vysvětlit, proč jsou osoby vybavené režijkou prostoduché? Pochybuji, že je všechny osobně znáte. A pokud vycházíte z příspěvků zdejších diskusí, rozhodně nelze z části usuzovat na celek.
Jak je namyšlená trať do Železné Rudy? To bude samostatný soubor?
Je strašně namyšlená. Až nafrněná. Skoro se s ní nedá žít.
A navíc ještě zahýbá do Německa.
Die Kurve….
Bude vysoutěžena společně s BEG, Klatovy-Plattling.
Moc to tam sice v současné době neznám, ale proč tam tahají jiné dopravce? Opět porušení síťovosti. K čemu vlastní stát národního dopravce. Chápal bych nějaké výkony navíc, ať si jezdí na vlastní triko, ne základní obslužnost.
Hovorí Vám niečo liberalizácia trhu, ktorú podmieňuje EÚ?
Copak EU, ale právě ČD jsou krásným příkladem toho, jak konkurence firmě pomáhá ve vlastním zlepšování.
Jo a treba takovy soukromnik regiojet je typickym prikladem toho ze pro nej monopol vubec nesvedci a konkurence pomaha kdyz vic vlaku na jedne trati. Ale GW Train neni regiojet na R8
Bohužel vůbec nerozumím obsahu příspěvku.
R8 mi ani nepripominejte ..tam k zlepšení nedošlo.. hlavně zdražení
Asi tak
R8 je největší zklamání liberalizace trhu v ČR.
O kolik je dražší, než TR10? Pro cesty v rámci kraje tam neplatí IDS?
V rámci kraje ano, ale tato linka vede přes území tří různých krajů (pozn. resp. pár km po území kraje čtvrtého, ale tam nezastavuje, takže by nebylo fér jej započítávat). Ale i v tom je určité úskalí, protože Regiojet prodává jednorázové jízdenky do těchto spojů automaticky ve verzi „s uvedením konkrétního místa“, které pak ale není nijak ve vlacích vyznačeno. Tzn. kdo např. v Brně nastoupí s IDSkovou jízdenkou a cílem ve Vyškově, si nemůže být jist tím, že minutu po usazení nebude ze svého místa vyhozen někým, kdo má jízdenku (jejíž součástí je ale uvedení konkrétního místa) např. z… Číst vice »
Taky je doporučeno bez místenky být v posledním (bezmístenkovém) voze. ČD zrovna tak prodávají expresní místenky z nácestných stanic, když už vlak jede.
Jestli se vám nelíbí kvalita vlaků na R8,tak se obraťte na min.dopravy,to za ní zodpovídá.
Ale nezapomeňte se zabalit do ochranného obleku, aby jste na místě činu nenechal otisky prstů a pachové stopy. Pokud máte nezvyklé boty, tak se jich po tom domlouvání zbavte, aby jste nenechal stopy trasologické.
Mít ČD pořádně vedení a dostatek financí zlepší se hned a ..jezdíme si v nových strojích . ČD se zlepšují sluzbama a nákupy nových vozidel .. jenže furt dohání 90leta kdy se skoro nekoupili nic.
A myslíte, že by se k tomu ČD bez konkurence samy dokopaly? Podle mě možná na pár linkách, kde by jim až moc konkurovaly autobusy, ale na drtivý většině spojení by ta jejich modernizace byla bez konkurence ještě o poznání pomalejší než teď. Není to zdaleka jen o vedení a penězích, molochy velikosti a typu ČD maj obrovskou setrvačnost. Viz třeba O2, kde i po privatizaci a spojení byl řadu let (a možná dodnes, naštěstí jejich služby využívat nemusím, tak nemám z posledních let přehled) obrovskej rozdíl, jestli máte jako zákazník co do činění s mobilní divizí nebo pevnýma linkama… Číst vice »
Dokopaly. Tím jak by se jim ten kdysi-moderní park rozpadl stářím, by musely něco vymyslet.
Třeba jako další rekonstrukce řady 814….?
v čem se ČD zlepšili
Ne, já hledám řešení, ne problémy
pojmy podmínka a liberalizace se vzájemné vylučují. Podstatou liberalizace je naopak svoboda.
Už jste známá osoba , všechno nejlépe od Škodovky a vše nejlépe od ČD…..
No tady toho moc nevymyslime
Jedině ČD (konkurence zklamala). Ale k čemu Škoda Transportation?
„K čemu vlastní stát národního dopravce.“
Určitě ne k tomu, aby tomuto dopravci něco automaticky „bagrovaly“ kraje, které s tím „národním dopravcem“ nemají vůbec nic společného.
Jo,tomu rozumí jenom zaměstnanci železnice.Delimitivat krajské dráhy, ty potom krajům předat, z dálkové dopravy nová firma, taková vlajková loď železnic v ČR,a postupně rozprodat její akcie s přednostním právem zpětného odkupu. Stát by měl vlastnit jenom infrastrukturu, stejně jako silniční,nebo vodní. Vše ostatní je schopno žít vlastním,nestátním životem- komerce dálkových linek,-ČD, RJ,Leo,popřípadě ze soutěží objednavatelů tam kde se komerce neuživí- krajské spoje,popř. spoje min.dopravy.Udržet nutnost uznávat jednotnou jízdenku všude u dotované dopravy,popř.tam,kde k ní komerční dopravce dobrovolně přistoupí. Státní správce infrastruktury by měl mít možnost pořádat aukce „slotů“ pro komerci tam,kde je omezená propustnost tratí. Efektivní, přehledné,státem kontrolované,ale nevlastněné.
A kčemu stát vlastní národní pivovar? Zrušit všechny soukromé!
Budvar je zvláštní případ,taková vyjímka z pravidla,a nedělejte,že nevíte proč.
Stát určitě nemá v rukou je 2 % železničního trhu,jak je tomu u piva.
Hledají výhodnější dopravce. Není řečeno, že ČD nevyhrají, naopak tom že se připouští stará vozidla, tak se zvyšuje šance zavedených dopravců, kteří už vozidla mají.
No pokud vím národní dopravci jsou 3
Tak zrovna GW Train mě nevadí intetiér má pěkný byť trchu jako tramvaj ale tisíckrát lepší jak třeba Leoš na orlicku.
Vadí mi že v regiosprinterech je zlá klimatizace.
klimatizace je tam taková, jaká se dosadila při rekonstrukci, původně tam nebyla žádná (ostatně, původně tam nebyl ani hajzlík)
Takze klima za tri prdy
Záleží taky na tom, jak ji umí průvodčí nastavit.
Žádný zázrak ve train nepředvedl..
Samozrejme ze neprinesl proste 30 stupnu ve vlalu nic moc a jak se krasne jelo z Boubina do Strakonic reginou u otevreneho okna…
Bobina asi těžko
Čtení v online výuce teď moc nefrčí, co …?
Kazdy se muze splest ve cteni u takto malych pismenek stejne jako to ze na papir se pise jinak nez jak se pise na mobilu a to neznamena ze musite tady hnedka urazet co ? Pochybuji ze vy jste starsi nez ja.
Vozidla nemusí mít polepy kraje?
Musí.
nejlepší by byla Arriva a pořádná koordinace bus-vlak. kraj na to dohlížet, jedině pak se to POVEDe 🙂
Neumíš číst , nemá zájem .což je dobře , jejich střepy nebrat.
Střepama myslíš Linty a Desira?
845 nevyhovuje zadání, takže ty nehrozí.
Těch pár desir a lintu.. v drtivém případě stále řada 845..
Eh, tak znova: tady ty diskutované soutěže mají vypsané podmínky na vozidla, které 845 nesplňují. Takže nemá význam tu diskutovat o tom, že Arriva naštěstí ne, protože jejich 845 jsou fuuj.
Aby z těch 845 neudělali částečně nízkopodlažní a můžou tam vyhrát. místo lintu dost často jezdí ze Vsetína nahoru tyhle německé zázraky .. a to je požitek .. že by člověk blil. To už byl lepší pantak a nemusel člověk přesedat.
Tak tam pan Čunek zazářil když se rozhodl místo pokračování těch pantaku na Lideč (a brzo panterů) dát přednost těm motorakum. Moc nevím co se ušetřilo když pak ty jednotky stojí na Vsetíně místo toho aby jezdily.
Snad jen ten přestup na Bylnici …
Jakože by se jim propadla prohnilá podlaha?
845 = 💩
Co je na tom k nepochopení?
Kubrt se jen 2x snažil vysvětlit Jerrymu, že tady nemá smysl mluvit o 845, protože nesplňují zadání. Navíc na výkonech které u Arrivy objednávají kraje jezdí 845 opravdu v menšině.
Jezdí jenom 2 kusy na Zlínsku a to do doby než přijde další várka stadleru,
Tak doufám, že tady ČD uplatní ty Stadlery RS1 a vyhrají to. Hlavně ne GWTR a už vůbec ne regiosprintery.
A nejsou už nasmlouvány někde jinde?
Ony už jsou někde nasmlouvány? Měl jsem za to, že stále není rozhodnuto kam půjdou. Zde by se to přímo nabízelo, na ty pošumavské lokálky by byly fajn (na Český les postačí 814 s doplněním wifi, tam je vzhledem k frekvenci cestujících škoda moderních vozidel).
Dají se sehnat v německu ještě Regiosprintery?
Ne
A kde by je vzali?
V Německu asi už ne, ale něco by se ještě mohlo najít v Dánsku 🙂 otázka zní, jestli ten článek je aktuální.
https://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%A6rum_Line
tam jezdily 4 ks…
Naštěstí snad už ne. Rozumnou cestu vidím asi jen v dalších nákupech ojetých RS1. Dvoudílné jednotky pro významnější tratě by byly lepší spíše nové, stejně tak pro motorové rychlíky.
Mise tam jezdit něco co jezdí už u dalších dvou dopravců u nas, pokud vyhraje GWT
*Bude