O 43 tisíc aut denně méně. New York má první výsledky zavedení mýta za vjezd do centra
Zpoplatnění vjezdu do centra New York City. Foto: MTA
Doba jízdy na autobusových linkách směrem do centra se zkrátila o 30-40 procent.
A jaké jsou zkušenosti např. v tom zmiňovaném Londýně? Pro nás neznalé.
Přitom těch 9 dolarů je vzhledem k ceně parkování a nebo i nákladům na provoz toho auta prakticky nic.
Tak nejde o peníze, stejně jako by v Praze nešlo o 100 Kč za vjezd… to si může dovolit prakticky každý, kdo do centra těchto měst jezdí (stejně jako denní krabičku cigaret). K těmto věcem prostě všichni přistupujeme viceméně ideologicky (auta nemají v centru co dělat vs. každá nová daň je zlo a už takhle platím dost a nebudu doplácet na mhd).
Jen pro jistotu – já jsem pro mýto v Londýně, New Yorku i Praze.
Tak tak. Je to ideologická záležitost. Něco jako poplatek za návštěvu lékaře nebo proplácení paralenu.
Pokud je poplatek za návštěvu lékaře ideologická záležitost, tak to už je ideologie asi úplně všechno…
Hezké „srovnání“. Zatímco poplatek za recept či návštěvu pohotovosti zaplatí většina bez remcání (a zejména takové poplatky obhajují pravicoví voliči), tak jakmile jde o podobně velký poplatek za „jen“ auta, je odpor větší (opět zejména u pravicových voličů).
Fakt bych rád věděl, v čem jsou auta tak výjimečná, že pro pravicové / konzervativní lidi mají být auta od poplatků hájena..? (nic jiného než právě tu ideologii v tom nevidím, věcný důvod snad není..?)
To není daň, ale poplatek za užití komunikace.
Můžete se mu vyhnout.
Já s tím souhlasím. Pouze uvádím částé argumenty protistrany v těchto věcech.
V Praze nejsme schopni zpoplatnit aspoň Smetanovo nábřeží, ODS má velkých strach o hlasy motoristických voličů.
Přitom zrovna ta redukce IAD prospěje v první řadě motoristům, kteří si vjezd zaplatí, protože zredukuje zácpy.
Ta čísla nějak nesedí, v první části se píše o snížení o 7,5 procenta, což má být 43 000 aut denně, na konci je uveden předpoklad snížení o 80 000 aut denně, což má být snížení dopravy o 11 procent. Pak bych rád viděl nějaké srovnání cen, protože pokud v NY mají mýto cca 209 korun a v Praze se uvažuje o 200 Kč, tak v Praze asi mají příjmy jako v NY a i ceny ostatního se pohybují na stejné úrovni. Chtěl jsem si porovnat cenu ročního kupónu, v Praze stojí 3650 Kč, v NY jsem nic takového nenašel… Číst vice »
Co si pamatuji, tak týdenní na celý NYC stojí něco přes těch 30 USD, takže těch 34 teď asi odpovídá. Což je pořád o řád levnější, než je Londýn, kde jsem za zony 1-3 platil už v roce 2011 týdně 30 liber. Pokud jde o příjmy, těžko srovnávat, protože ve městech jako je NYC nebo právě ten Londýn velká část lidí vydělává to, co průměrný Pražan. Průměr těmto městům pak výrazně zvedá fakt, že jsou tam opravdu dobře placené pozice, což vyplývá z globálního statutu těchto měst.
Nevíte někdo: Když budu jezdit denně např. ze 42. Západní k trajektu na Staten Island (tedy budu stále v zóně s mýtem a nevyjedu), budu denně platit nebo ne? Předpokládám, že ano, ale nevím to. Děkuji.
Platí se při vjezdu do zóny. Vozidlo, které se pohybuje pouze uvnitř, nic neplatí.
To není možné. Vždyť se tvrdilo, že to nemůže fungovat. Zatímco budování městských okruhů, obchvatů a dalších pruhů prý v Česku odvádí dopravu mnohem efektivněji.
Kdy a kde kdo tvrdil, ze to nemuize fungovat?
Zázrak hodný blahořečení Adama Smithe!
Nekonečná fronta na pivo zdarma se významně zkrátí, když za něj začnete chtít desetikačku…