regio-vlak

O 43 tisíc aut denně méně. New York má první výsledky zavedení mýta za vjezd do centra

Zpoplatnění vjezdu do centra New York City. Foto: MTAZpoplatnění vjezdu do centra New York City. Foto: MTA

Doba jízdy na autobusových linkách směrem do centra se zkrátila o 30-40 procent.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

A jaké jsou zkušenosti např. v tom zmiňovaném Londýně? Pro nás neznalé.

František

Přitom těch 9 dolarů je vzhledem k ceně parkování a nebo i nákladům na provoz toho auta prakticky nic.

Danny

Tak nejde o peníze, stejně jako by v Praze nešlo o 100 Kč za vjezd… to si může dovolit prakticky každý, kdo do centra těchto měst jezdí (stejně jako denní krabičku cigaret). K těmto věcem prostě všichni přistupujeme viceméně ideologicky (auta nemají v centru co dělat vs. každá nová daň je zlo a už takhle platím dost a nebudu doplácet na mhd).

Danny

Jen pro jistotu – já jsem pro mýto v Londýně, New Yorku i Praze.

Doktor Trychtýř

Tak tak. Je to ideologická záležitost. Něco jako poplatek za návštěvu lékaře nebo proplácení paralenu.

Michal M

Pokud je poplatek za návštěvu lékaře ideologická záležitost, tak to už je ideologie asi úplně všechno…

mgr.pavel

Hezké „srovnání“. Zatímco poplatek za recept či návštěvu pohotovosti zaplatí většina bez remcání (a zejména takové poplatky obhajují pravicoví voliči), tak jakmile jde o podobně velký poplatek za „jen“ auta, je odpor větší (opět zejména u pravicových voličů).

Fakt bych rád věděl, v čem jsou auta tak výjimečná, že pro pravicové / konzervativní lidi mají být auta od poplatků hájena..? (nic jiného než právě tu ideologii v tom nevidím, věcný důvod snad není..?)

Michal M

To není daň, ale poplatek za užití komunikace.
Můžete se mu vyhnout.

Danny

Já s tím souhlasím. Pouze uvádím částé argumenty protistrany v těchto věcech.

Ondra

V Praze nejsme schopni zpoplatnit aspoň Smetanovo nábřeží, ODS má velkých strach o hlasy motoristických voličů.

Juraj

Přitom zrovna ta redukce IAD prospěje v první řadě motoristům, kteří si vjezd zaplatí, protože zredukuje zácpy.

Pavel Dvorak

Ta čísla nějak nesedí, v první části se píše o snížení o 7,5 procenta, což má být 43 000 aut denně, na konci je uveden předpoklad snížení o 80 000 aut denně, což má být snížení dopravy o 11 procent. Pak bych rád viděl nějaké srovnání cen, protože pokud v NY mají mýto cca 209 korun a v Praze se uvažuje o 200 Kč, tak v Praze asi mají příjmy jako v NY a i ceny ostatního se pohybují na stejné úrovni. Chtěl jsem si porovnat cenu ročního kupónu, v Praze stojí 3650 Kč, v NY jsem nic takového nenašel… Číst vice »

Danny

Co si pamatuji, tak týdenní na celý NYC stojí něco přes těch 30 USD, takže těch 34 teď asi odpovídá. Což je pořád o řád levnější, než je Londýn, kde jsem za zony 1-3 platil už v roce 2011 týdně 30 liber. Pokud jde o příjmy, těžko srovnávat, protože ve městech jako je NYC nebo právě ten Londýn velká část lidí vydělává to, co průměrný Pražan. Průměr těmto městům pak výrazně zvedá fakt, že jsou tam opravdu dobře placené pozice, což vyplývá z globálního statutu těchto měst.

Igelkott

Nevíte někdo: Když budu jezdit denně např. ze 42. Západní k trajektu na Staten Island (tedy budu stále v zóně s mýtem a nevyjedu), budu denně platit nebo ne? Předpokládám, že ano, ale nevím to. Děkuji.

Kubrt

Platí se při vjezdu do zóny. Vozidlo, které se pohybuje pouze uvnitř, nic neplatí.

Petr Struhař

To není možné. Vždyť se tvrdilo, že to nemůže fungovat. Zatímco budování městských okruhů, obchvatů a dalších pruhů prý v Česku odvádí dopravu mnohem efektivněji.

Air Traveller

Kdy a kde kdo tvrdil, ze to nemuize fungovat?

Michal M

Zázrak hodný blahořečení Adama Smithe!
Nekonečná fronta na pivo zdarma se významně zkrátí, když za něj začnete chtít desetikačku…