O 40 % větší kapacita než loni. FlixTrain hlásí v Německu velký růst
FlixtTrain na hlavním nádraží v Hamburku. Foto: FlixTrain
Firmě se stále nepodařilo proniknout do systému Deutschland Ticket.
Firmě se stále nepodařilo proniknout do systému Deutschland Ticket.
Kdy budou jezdit do Čech?
Nikdy.
Nikdy? To si nemyslím. Otázka času a jsou tady..
V Německu chyběl segment zrušených IR a před nimi D, který v podstatě ničím nenahradili. Díru zaceluje Flix.
Ja myslim, ze to ma spis co delat s cenou. Treba v pondeli je Flixtrain Berlin – Hamburg za 8 EUR, zatimco DB za to chce 20-50 (podle casu odjezdu).
Jestli ten úspěch není právě proto že u nich ten Deutschland Ticket neplatí.
Pokud si správně pamatuji, tak Deutschland Ticket platí v regionální dopravě, tak mi nějak uniká snaha Flixu do něj proniknout, když provozuje dálkové spoje.
No proste na tom chteli vyrejzovat, to je cely.
V Německu mají zelený vlaky docela blízko k červeným RE, kde Deutschland Ticket platí.
„… jízdní doby jsou srovnatelné s rychlovlaky ICE, i když jezdí s klasickými vozy na maximálně 200 km/h.“
Tak není divu, když na Berlin – Frankfurt je nad 200 km/h je jen malá menšina tratě.
DB potřebuje konkurenci jako prase drbání. Jsem zvědavý, jestli jí to prospěje tolik jako ČD.
Záleží také na objednatelích, zda-li budou v regionální dopravě využívat výběrové řízení nebo použijí přímé zadání. Druhá věc je otázka, zda-li musí MD objednavát dálkové vlaky, když tam jezdí dopravci bez dotací. Tím pádem, by nebyli potřeba ani úředníci řešení objednávku a kontrolu dopravců.
Myslíte ty cca 2 lidi na částečný úvazek?
Prime zadana neni (mimo par okrajovych vyjimek) od prosince 2023 mozne. Jinak v Nemecku zadna objednavana dalkovka neexistuje (ze zakona je mozne objednavat jen regionalku), takze MD v Nemecku rozhodne nic neobjednava.
V Německu není dálková doprava dotovaná (u DB IC, EC, ICE). Na druhou stranu takové „EC“ Západní expres je v Německu jen „obyčejné“ RE, objednávané a dotované.