O 270 milionů levněji. Výstavba podjezdu ve Studénce má zhotovitele
Vizualizace podjezdu ve Studénce. Foto: Správa železnic
Nový podjezd nahradí dosavadní čtyřkolejný přejezd, na němž došlo k tragické srážce pendolina s kamionem.
Necekal jsem, ze to bude tak rychle. Asi prioritni stavba.
Máte obchod z drogerií. Máte otevírací dobu 8-18 hod. Normální lidi přijdou v pracovní době, v klidu nakoupí, zaplatí a odejdou. Vandal Pepa se rozhodne, že nebude respektovat otevírací dobu. Ve 23.30 si řekne, že chce mýdlo a prací prášek. Ale drogerie je zavřená. Vandal Pepa vezme palici, zničí dveře i výlohu a tak se dostane dovnitř. Vezme si co potřebuje, ale protože tam nikdo není, tak neplatí a odejde. Vandala Pepu natočí kamera, druhý den ho lapne policie a Pepa musí zaplatit způsobené škody. Tady je to podobné. Vandal v kamionu se rozhodne, že chce přejet přes koleje na… Číst vice »
To platí obecně, ne pro tento podjezd, kde bude velmi správně průjezd kamionů omezen výškou podjezdu. Dávám SŽ mimořádně palec nahoru.
Na přejezdu hrozí větší škody.
Máte v té vaší úvaze tolik chyb že je ani nebudu zkoušet vyvracet všechny.
Takže jenom tu hlavní – stavba podjezdu není náhrada škody způsobené řidičem kamionu.
Kde nastala ta úspora? Minule jsem tady sdílel seznam stavebních objektů. Tak buď se některé realizovat nebudou nebo budou v menším rozsahu.
A nebo vítěz nabídl nižší nabídku.
Řešila se často cena, že to je moc, tak vidíme. Je to prakticky silniční stavba. Ale odhad od SŽ.
A pro tyto pripady ma existovat pojem predbezna drzba, podobny pripad byl na zuzeni dalnice D3, ci na Frydek – Mistek. Pokud jednotlivec vydira stat a pritom ma nabizenou adekvatni nahradu, nevidim duvod k tomuto kroku.
Tohle mělo stát už tak před 30 lety!
V dobách Vagonky si pamatuju, jak z nádraží posunovali vagóny i přes tento přejezd, takže se tam čekalo klidně i 10 a více minut. Řidiči pak rovno jezdili raději rovnou přes město, aby nemuseli u závor vystát důlek.
Co se týká nehody, tak ta byla jenom otázkou než se tak stane. Po léta bylo přebíhání a přejíždění přejezdu „na červenou“ sport všech místních…
Faktem ovšem je, že ony posuny už nejsou aktuální. Ale provoz na koridoru je hustý dost, takže se občas zadaří a čeká se dlouho.
Takhle je to bohužel obvyklé všude (ne jen v Česku) a se „vším“. Dokud se nic nestane,tak jsou jakákoli opatření snižující rizika zbytečná. Až se něco (světe div se) stane, tak se můžou všichni přetrhnout.
A jak bude podjezd vysoký? Aby zase nějaký Polák s kamionem nezůstal viset před podjezdem.
Má tam být zákaz vjezdu kaminonu.
Ten někdo respektuje?
Ano ocelový nosník stropů podjezdu.
Bude muset.
V vizualizaci je podjezdná výška 3,9 m
Takže o 10cm míň než běžný kamion, to je opravdu kravina hodná správy železnic.
Prave proto jej udelali nizsi at se tato cesta kamiony uz nadale nevyuziva. Maji obchvat mesta a nadjezd o kousek dale.
Není to náhodou tak, že to má odradit řidiče kamionů, ale zároveň to nechat průjezdné pro IZS (hasiče)?
Ano
Tak skoro bych řekl že to je záměr. Viděl jste to video a znáte to tam? Kamiony tam nemají co dělat – pro ně (do areálu bývalé Vagonky) bude nově vybudována cesta ze západu, čímž to budou mít blíže.
A tranzit kamionů ve Studénce nemá co dělat – k tomu je dálnice. A pro ty jendotky případů, které pojedou do nebo za Město – tak ti můžou projet měste přes Butovice nebo přijet od Bílovce.
To jen normova výška dle typu komunikace jinak o ní rozhoduje vlastník komunikace ani jedno jmění SŽ. K dokumentaci se vyjadřuje jak policie, tak vlastník komunikace, tak silniční úřad.