regio-vlak

O 270 milionů levněji. Výstavba podjezdu ve Studénce má zhotovitele

Vizualizace podjezdu ve Studénce. Foto: Správa železnicVizualizace podjezdu ve Studénce. Foto: Správa železnic

Nový podjezd nahradí dosavadní čtyřkolejný přejezd, na němž došlo k tragické srážce pendolina s kamionem.

Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
none

Necekal jsem, ze to bude tak rychle. Asi prioritni stavba.

Petr Struhař

Máte obchod z drogerií. Máte otevírací dobu 8-18 hod. Normální lidi přijdou v pracovní době, v klidu nakoupí, zaplatí a odejdou. Vandal Pepa se rozhodne, že nebude respektovat otevírací dobu. Ve 23.30 si řekne, že chce mýdlo a prací prášek. Ale drogerie je zavřená. Vandal Pepa vezme palici, zničí dveře i výlohu a tak se dostane dovnitř. Vezme si co potřebuje, ale protože tam nikdo není, tak neplatí a odejde. Vandala Pepu natočí kamera, druhý den ho lapne policie a Pepa musí zaplatit způsobené škody. Tady je to podobné. Vandal v kamionu se rozhodne, že chce přejet přes koleje na… Číst vice »

Petr Struhař

To platí obecně, ne pro tento podjezd, kde bude velmi správně průjezd kamionů omezen výškou podjezdu. Dávám SŽ mimořádně palec nahoru.

Alibaba

Na přejezdu hrozí větší škody.

Stráťa

Máte v té vaší úvaze tolik chyb že je ani nebudu zkoušet vyvracet všechny.

Takže jenom tu hlavní – stavba podjezdu není náhrada škody způsobené řidičem kamionu.

Michal Bartoníček

Kde nastala ta úspora? Minule jsem tady sdílel seznam stavebních objektů. Tak buď se některé realizovat nebudou nebo budou v menším rozsahu.

Guma

A nebo vítěz nabídl nižší nabídku.

Sáček

Řešila se často cena, že to je moc, tak vidíme. Je to prakticky silniční stavba. Ale odhad od SŽ.

Vladimír

A pro tyto pripady ma existovat pojem predbezna drzba, podobny pripad byl na zuzeni dalnice D3, ci na Frydek – Mistek. Pokud jednotlivec vydira stat a pritom ma nabizenou adekvatni nahradu, nevidim duvod k tomuto kroku.

kober

Tohle mělo stát už tak před 30 lety!

V dobách Vagonky si pamatuju, jak z nádraží posunovali vagóny i přes tento přejezd, takže se tam čekalo klidně i 10 a více minut. Řidiči pak rovno jezdili raději rovnou přes město, aby nemuseli u závor vystát důlek.

Co se týká nehody, tak ta byla jenom otázkou než se tak stane. Po léta bylo přebíhání a přejíždění přejezdu „na červenou“ sport všech místních…

vagonář

Faktem ovšem je, že ony posuny už nejsou aktuální. Ale provoz na koridoru je hustý dost, takže se občas zadaří a čeká se dlouho.

Průvodce původní Aleš

Takhle je to bohužel obvyklé všude (ne jen v Česku) a se „vším“. Dokud se nic nestane,tak jsou jakákoli opatření snižující rizika zbytečná. Až se něco (světe div se) stane, tak se můžou všichni přetrhnout.

V. P.

A jak bude podjezd vysoký? Aby zase nějaký Polák s kamionem nezůstal viset před podjezdem.

Permonik

Má tam být zákaz vjezdu kaminonu.

Blzx

Ten někdo respektuje?

Permonik

Ano ocelový nosník stropů podjezdu.

Michal Bartoníček

Bude muset.

Dan S.

V vizualizaci je podjezdná výška 3,9 m

Stráťa

Takže o 10cm míň než běžný kamion, to je opravdu kravina hodná správy železnic.

Vladimír

Prave proto jej udelali nizsi at se tato cesta kamiony uz nadale nevyuziva. Maji obchvat mesta a nadjezd o kousek dale.

Dusanh

Není to náhodou tak, že to má odradit řidiče kamionů, ale zároveň to nechat průjezdné pro IZS (hasiče)?

Permonik

Ano

kober

Tak skoro bych řekl že to je záměr. Viděl jste to video a znáte to tam? Kamiony tam nemají co dělat – pro ně (do areálu bývalé Vagonky) bude nově vybudována cesta ze západu, čímž to budou mít blíže.

A tranzit kamionů ve Studénce nemá co dělat – k tomu je dálnice. A pro ty jendotky případů, které pojedou do nebo za Město – tak ti můžou projet měste přes Butovice nebo přijet od Bílovce.

Guma

To jen normova výška dle typu komunikace jinak o ní rozhoduje vlastník komunikace ani jedno jmění SŽ. K dokumentaci se vyjadřuje jak policie, tak vlastník komunikace, tak silniční úřad.