O 100 procent vyšší poplatky a nové zóny. Olomouc reformuje parkovací systém
Parkovací automat v Olomouci. Foto: olomouc.eu
Od září začne v Olomouci platit nová úprava dlouhodobého parkování. Systém bude nabíhat rok a půl, vzniknou nové zóny C a D.
Je vidět, že současná politická garnitura co tohle navrhla vůbec nehledí do budoucnosti, resp. příští komunální volby úplně odepsala. Jak jinak si vysvětlit to, že doslova nase.rou všechny obyvatele co mají auto a potřebují parkovat? Vždyť jsou to voliči proboha 🙂 Nevadí, u voleb vyhrají ti, co půjdou obyvatelům na ruku a slíbí, že lidem ušetří peníze zrušením tohoto nesmyslu. Žbánek a spol půjdou od válu. Obyvatelé opravdu nestojí o to, aby si museli platit za stání před panelákem. V současné době město pro obyvatel nedělá vůbec nic, jen se pokouší z nich vymámit další peníze na látání děravého rozpočtu.… Číst vice »
Volby fungují v reálu jinak. Přijdou jen disciplinovaní, brblalové nadávají po internetech a v hospodách, ale na volby zvysoka ….. Hádejte čí hlasy se nakonec posčítají.
Myslím, že nemáte pravdu. V celostátním měřítku to bude jak říkáte, v komunálkách ale opravdu je šance něco změnit, takže ti nasraní volit půjdou už jen proto, aby ty špatné politiky potrestali.
Doufám, že s parkováním pro invalidy to nedopadne jako v jiných městech, kde vozíčkář je v pr… jen proto, že na vozíčkáře se nikdo ani nevzpomněl .
V podstatě jen okopírovali nesmyslný systém rezidentního parkování z Brna i s cenami. Dokud nebude systém tak jemný, aby byla jiná cena parkovného na každé ulici (dle zaplněnosti) a stejná cena pro všechny (nezávisle na bydlišti), nic nebude lidi nutit, aby svá auta přeparkovali z přeplněných míst na ta ostatní.
Jednoduše řečeno další daň, co se daní nenazývá.
Dalsi podvod na ridice jak abonebty tak navstevniky a taky jim zneprijemnit zivot Jak vybrat vice penez do kasy. A na dopravu to zjevne nepujde. Na sidluszich stejne neni jistota s kartou mit sve misto, takze asi tak.
„A na dopravu to zjevne nepujde. “ – Myslíte, že města dávají na silnice málo? Rozhodně daleko víc, než se vybere za parkování.
V Olomouci to má ještě jeden zásadní aspekt. Je tu přes 20 000 studentů, z nichž velká část zde bydlí jen přes týden (běžně pondělí – čtvrtek) a na svoje studentské byty dojíždí v neděli večer autem. Případně dojíždí každé ráno 2 až 3 dny v týdnu autem od někud z širšího okolí a pak hledají ráno místa v okolí kampusu.
Teď buďto nebudou moct takto dojíždět, což uvolní velké množství parkovacích míst pro residenty a nebo si do Olomouce přehlásí trvalé bydliště, což bude mít pozitivní výsledek pro zoufale prázdnou Olomouckou městskou kasu.
Tak tohle chci vidět, jak se tato vize bude naplňovat.
Problém Olomouce spočívá v tom, že se za 30 let postavilo 0 slovy (nula) odstavných a ploch a 0 slovy (nula) parkovacích domů. Krom toho se investovaly peníze do spřátelených projektů kamarádíčků pánů Kyselých, jde se na ruků pánům Uhýrkům a jiným, takže za 20 let už město nemá de facto pozemky pro veřejnou výstavbu, protože je „výhodně“ prodalo pro developerské projekty a investovalo do nesymylů typu Akvaparku, Namira…. Výsledek je odrbat autíčkáře, tam to ještě jde, protože daň z nemovitostí by opět postihla pány Kyselé, Uhýrky, kteří v Olomouci nemovistostí mají požehnaně.
ach ta závist 🙂
Realita. Nula odstavných ploch nula parkovacích domů. Pochopil? Nikoliv…
Parkovací dům pod Hanáckým kopcem? Podzemní garáže na Hlavním nádraží? Podzemní garáže v Namiru?
To jsou parkoviště určená pro návštěvníky úřadů. Ceny parkování tam znáte? Nula odstavných ploch a nula parkovacích domů pro celodenní parkování dojíždějících a návštěvníků města pro rejpaly. Kapacita odstavných ploch pro cestující vlakem taktéž směšná.
Parkoviště pod Hanáckým kopcem je co? Jinak ve všech lze koupit parkovací karty na delší období.
Souhlasím, že parkovacích domů má Olomouc málo, na druhou stranu, nikdo lidi nenutí si kupovat auto. A parkovací místo je často dražší, než ty šroty, co na něm stojí (nemluvě o nadzemních/podzemních parkovištích).
Hanácký kupec je co? 😉
kopec
Víte co? Až budou Os vlaky na trati 310, kterou použiji, když pojedu do OL, jezdit častěji, než jednou za hodinu, tak milerád nechám auto doma a pojedu vlakem. Ale při této nabídce spojů se bez auta kolikrát neobejdou ani lidi dojíždějící 10 až 15km ze směru Hrubá Voda, Hlubočky, V.B., bohužel.
Z daní za cigarety se také nestaví fabriky na cigarety…
Nevím, proč by mělo město zajišťovat parkování pro dojíždějící – ta se z poplatků nevrátí. Ta může klidně někdo stavět komerčně.
Nemelte 10 věci do jedné. Město je samosprávná korporace a má především sloužit svým občanům a obyvatelům a s tím záměrem hospodařit se svým majetkem, čili majetkem občanů města.
Hehe. A souvislost?
Ano, město má hospodařit „hospodárně“. Tzn. nestavět parkovací místa, která se nikdy nezaplatí a slouží jen některým.
A to je přesně ten problém. Chcete parkoviště, chcete garáže, chcete odstavné plochy, to všechno za stovky milionů, ale jedině zadarmo. O každé parkovací místo se bojuje, ale třeba na té obří štěrkové ploše vzadu za Šantovkou nestojí vůbec nikdo, protože to není zadarmo.
Ten pozemek je soukromý.
V podzemce u nádraží má hodně míst dlouhodobě pronajato RCO a firma TESCO SW a velmi často je otevřeno jen jedno podlaží ze dvou. Podzemní garáže v Namiru má 291 míst. Kolik z nich je asi obsazeno auty pracovníků odborů MMOL , kteří mají v Namiru svoje pracoviště a zaměstnanci dalších firem, který jsou tam v pronájmu? Parkovací dům pod Hanáckým kopcem dřív využívala i AČR, měla tam hodně míst v pronájmu. Dnešní situaci neznám, je ale možný, že si ty místa pronajal někdo další. A některý místa měly v pronájmu firmy z přilehlýho komerčního objektu. Pak tu máme samozřejmě… Číst vice »
Ale také se podívejte, jak to v Olomouci vypadá. Když se začne nějaký parkovací dům chystat, tak půlka Olomouce začne křičet, že tam žádný parkovací dům nechce.
mohli byste jste se vy automoblisti konečně naučit, že nemáte výsostní právo na odhazování svého dvou tunového šrotu zdarma kde se vám zlíbí
prostě budete platit, protože veřejný prostor je cenný a drahý – jestli se vám to nelíbí, tak se automobilu zbavte
Přesně tak 🙂 nechápu kde se v lidech bere ta představa, že parkovací stání je základní lidské právo.
Čoklisti mají právo nechat srát a chcát svoje chlupaté hnusy a my zase máme právo nechat kdekoliv svoje plechovky, tak se ta hra hraje ne? Oko za oko, zub za zub. Zakažme auta vytrhejme asfalt nasázejme rajčata? OK?
Mírněte prosím slovník, díky.
Nezlobte se, ale házet všechny, co ve městě požívají a parkují auto, do jednoho pytle + řeči o zbavení se auta, když se mi to nelíbí, to je už přes čáru. Takže kolegu diskutujícího celkem chápu, že se naštval.
Znovu: i zloba se dá vyjádřit slušně.
Pes vám taky zabere 2,2 x 5m veřejného prostoru, který tím v podstatě znehodnotí? Sám se mohu řadit mezi autíčkáře, ale nemusím být tak zaujatý. Problém s plechovkama je ten, že už jich je hodně, strašně moc a tam, kde byla dřív v pohodě ulice, tak je teď parkoviště, kde lidi odhazují svůj šrot a nechávají jej stát v křižovatkách, přechodech aj. Chci město k žití, ne k parkování. Nikdo vás nenutil si kupovat auto, když jste si jej už koupil, tak si zajistěte sám, kde jej budete parkovat. Pokud to nedokážete, pak ten vrak nechte zlikvidovat. Veřejný prostor je… Číst vice »
Kdyby ulice. Parkoviště se budují místo zeleně.
Jediný nevychovaný – uňafaný pes je schopný znehodnotit řádově více veřejného, bohužel ale i soukromého prostoru, než téměř jakékoliv auto. Navíc psa ve městě nikdo na rozdíl od auta nevyužívá k žádné přidané hodnotě, takže jsou jeho externality zcela zbytné. Poplatek za psa zvýšit nejméně desetinásobně, aby měl regulační hodnotu. Kdo na něj nebude mít, tomu psa odebrat, však mít psa není žádné lidské právo, může se na něj dívat v TV nebo si koupit plyšového. A vodítka a košíky plošně – všude na veřejnosti mimo uzavřených cvičišť. Že je to nemístně přehnané? To záleží jen na tom, co je… Číst vice »
Závist je hrozná věc.
Rozhodně vám ty vaše vraky všichni závidíme. A tu tloušťku taky.
Kde berete tu drzost, házet všechny automobilisty do jednoho pytle? Zdaleka ne každej má SUV, podle Vás „dvoutunovej šrot“. Takže běžte s takovýma kecama do pr**le, laskavě. Až budou mít města jako Olomouc ,vybudovaný na příjezdech záchytný parkoviště s kvalitní kapacitní navazující dopravou MHD, která ty cestující dopraví k přestupnímu uzlu MHD – v případě Oc to je hl.n., nebo do centra, tak je možno se bavit o změnách v parkovací politice. Do dnešního dne nestojí v OL ani jedno velkokapacitní PR. Pořád se o nich jen mlluví, stejně jako o nové vozovně tramvají.
Už to tu někdo psal. Město se topí v dluzích a nemá žádné své prostory ani na výměnu. Výhled = 0. Bude se jen danit a paběrkovat, tak to voliči (to jsou ti co chodí k urnám, ne všichni obyvatelé) v OL už asi 10 dekád chtěli.