LOT 3a leaderboard

Novými vozy na Petřín v roce 2023. Praha rozjíždí soutěž pro designéry

Lanovka na Petřín. Pramen: DPPLanovka na Petřín. Pramen: DPP

Odhadované náklady na rekonstrukci tratě, zastávek a nákup nových vozů činí zhruba 210 milionů korun.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) a město Praha společně připravují celkovou rekonstrukci lanové dráhy na Petřín. Podoba nových vozů lanovky přitom vzejde z designérské soutěže, kterou město aktuálně chystá. Nyní zahájilo předběžné konzultace s možnými zájemci.

„Oprava by měla být kvůli zastaralosti technologií jak tratě, tak vozů, dokončena nejdéle do pěti let. Předpokládá se však, že první cestující by se novou lanovkou mohli svézt už na konci roku 2023,“ píše se v dokumentaci k zahájenému průzkumu trhu.

Účelem průzkumu trhu je podle města a DPP poskytnout designérským studiím základní informace o připravované soutěži, zjistit jejich případný zájem a předběžně odhadnout předpokládanou hodinovou náročnost na vyhotovení studie (návrhu) vozů lanové dráhy.

K vyhlášení samotné soutěže by mělo dojít v září, zadavatel vyčlenil na ceny částku 1,5 milionu korun. Vítězný návrh se pak stane součástí dokumentace v tendru na výrobce dvou vozidel, jejichž minimální životnost má být 25 let.

Přepravní kapacita každého vozu musí být minimálně 100 cestujících, což odpovídá dnešnímu stavu (25 míst k sezení a 75 k stání). DPP ale preferuje navýšení kapacity na 120 cestujících. Hlavním předmětem soutěže bude návrh karoserie a interiéru vozu.

Stávající infrastruktura lanovky pochází z první poloviny 80. let, lanovka se v roce 1985 znovu rozjela po dvacetileté přestávce. Vozy vyrobila Vagónka Studénka. Podle diagnostické studie, na které se podíleli také odborníci z ČVUT, je životnost lanovky maximálně 4 až 5 let.

Odhadované náklady na rekonstrukci tratě, zastávek a nákup nových vozů činí zhruba 210 milionů korun.

Tagy dpp Hlavní město Praha Lanovka Petřín seznam
77 komentářů