Novými vlaky k více cestujícím. Mezi Plzní a Karlovými Vary jezdí o 80 % více lidí než před pěti lety
Nové elektrické jednotky 650.2 RegioPanter pro provoz spěšných vlaků Plzeň - Karlovy Vary. Foto: České dráhy
Od roku 2026 dojde k dalšímu navýšení kapacity mezi oběma krajskými městy.
Přidání dalších spojů je fajn, ale lepší by bylo navýšit kapacitu těch stávajících prodloužením dvouvozových jednotek na třívozové. Opravdu často se v těch vlacích jezdí na stojáka, zároveň nejsem příznivcem spojování dvou vzájemně neprůchozích jednotek.
Se mi líbí, jak je tam jen ten procentuální nárůst a ne absolutní počty. To tam jako nejezdí skoro nikdo a teď 8 lidí přistoupilo? 2:23 je docela dost. Autobus, kterej by neměl 32 mezi zastávek by těch 85km dál výrazně rychleji.
Nebo tam jezdí jen víc rezijkaru a lidi s koly?
Co když jde majoritně o úsekovku tam, kde je to konkurenceschopné?
No a teď srovnejte bus/vlak v relacích Plzeň – Stříbro, Stříbro – M.Lázně, M.Lázně – Cheb, Cheb – Sokolov a Sokolov – Chodov.
Poroučíte?
A jakže si ten cestující jedoucí do Karlových Varů, koupí z Plzně ten karlovarský integrovaný tarif?
Pro mezikrajské relace platí tarif ČD.
Nekoupí, buď si v Plzni na nádraží koupí IDPK z Plzně do Mariánských Lázní a pak z Mariánských Lázní do Karlových Varů si u průvodčího koupí jízdenku v tarifu ČD (lze koupit i online) nebo EgroNet (a nebo má už předplacený IDOK, ten nemá jednotlivé jízdenky, jen předplatné), a nebo si na celou trasu v Plzni na nádraží koupí OneTicket.
Stejně tak zpátky, tedy z KV do Plzně si cestující koupí na pokladně buď jízdenku ČD/EgroNet/předplatí IDOK z KV do ML, a následně u průvodčího (nebo může i online) z ML do Plzně IDPK, a nebo na celou trasu OneTicket.
Díky za vysvětlení.
No prostě bordel.
Bude muset, autobusy se zakážou.
Jak zakážou? Jako že ty autobusy, co teď z Plzně do Karlových Varů jedou ani ne 2 hodiny, a jízdenka na ně stojí 110 Kč, přestanou jezdit, a zůstane tedy jen možnost jet z Plzně do KV tím předraženým vlakem 2 a půl hodiny?
To se určitě nezakážou.
To doufám, ty autobusy jsou nejlepší
Nemám vůbec nic proti zmíněné lince, považuji ji za fajn počin. Co mne ale vadí, jsou nepravdivá vyjádření pánů v článku. Nebo si pan zastupitel opravdu myslí, že 275 Kč za jízdenku z Plzně do Karlových Varů je optimálně nastavená cena 😀? A pan náměstek GŘ opravdu neví co znamená slovo pravidelný? Pravidelný dvouhodinový takt na této lince fakt není.
Zrovna od Bureše z Karlovarského kraje to sedí xD Kdyby to řekl někdo z Plzeňského kraje, tak mu dám za pravdu. Z Plzně do Mariánských Lázní stojí jízdenka IDPK do 2. třídy 82 Kč, do 1. třídy 102 Kč. Tudíž oproti jízdence ČD/OneTicket, která zde stojí 146 Kč do 2. třídy, a do 1. třídy až 190 Kč, fakt levné. Ale o tom si Karlovarský kraj může nechat jen zdát, tam kraj nabízí jen EgroNet za 200 Kč, navíc bez státních slev, a nějaký předplacený IDOK, takže většina lidí je odkázaná na tarif ČD/OneTicket.
Tím vlakem opravdu jen velmi málokdo pojede z Plzně do KV.
Hlavně by chtělo aby stát se snažil dělat něco s infrastrukturou, dal na to víc peněz ( například do armády nemusí jít třikrát víc peněz než do železnic). Je vidět že lidi jezdit chtějí a nemusí jít hned o VRT.
Urychlit stavby.. x let se kecá místo zahájení stavby.
Dobré zprávy !
Je vidět že nová vozidla ve spojení s kvalitní infra, cestující táhnou, jen tak dál.
Tahle západní dráha hlavně na přelomu milénia trpěla odlivem obecenstva a důvodů bylo víc …
Nemáme někdo informace, jestli se objeví nějaké zastavování na „houbařské“ zastávce Sulislav, když ji tenkrát při optimalizaci nezrušili ? Romantika v lesích.
po mnohacetnych osobnich zkusenostech jsem dospel k tomu, ze konkretne pro trasu Plzen-MarLazne uzivame s rodinou prave Sp Pantery misto Ex Interjetu – ok, proznavam ze jezdime na plzenskou turistickou rodinnou celodenku aktualne za 260,- a tudiz mistenky neporizujeme
Taky je tam hádám více místa.
No upřímně, já bych si spíše vybral InterJet. Zvlášť ve dvojce. Jsou tam stejné sedačky jako v 1. třídě např. v RegioFoxu nebo Push-Pullech v MSK. InterPanter má ve dvojce stejné sedačky, jako právě ty zmíněné vlaky ve dvojce. Mně ten InterJet ve dvojce přijde rozhodně pohodlnější. Ale každý má rád něco jiného. Ty nové RegioPantery jsou vážně super, jsou to ty nejlepší vlaky, kterými lze v ČR na regionálních linkách jet. V 1. třídě by mi to bylo asi jedno, v InterJetu se mi líbí víc ty kožené sedačky a to, že mám jistý ten polštářek, zato když je… Číst vice »
Omylem jsem jednou napsal „InterPanter“, tak se omlouvám, má tam samozřejmě být RegioPanter
Já jsem naopak vlak přestal používat od té doby co tam přestali jezdit BDs, Bdt popř. Bt klasická souprava s plecháčem, mě vyhovovala víc než moderní izotermický uzavřený soupravy bez možnosti si zhasnout světlo a otevřít okno.
Tak se odstěhujte do Královéhradeckého kraje. Tady, pokud je nejlíp, tak rozpadající se Bdtn757 a ABfbdtn795, i v nich jde otevřít okno a zhasnout si světlo, ale zároveň jsou i docela moderní, ten první z roku 2011 a ten druhý z roku 2007. Jen to kazí ta nedostatečná údržba. No a jinak 854, 843, Btn753 a 814, jen se obávám, že RegioNovy nemají tu možnost zhasnout si světlo, a to nemají ani Bdmtee275/281, co u nás běžně jezdí, a ještě nějakou dobu jezdit budou. Očividně kraj pro Vás xD
Jenom více takových článků, kde jsou data ke konkrétním linkám!
Jenom škoda, že tady ty Sp nejezdí od Chebu až po Strakonice, řešit by to šlo třeba i nějakým protažením Brněnských/Budějovických rychlíků, pokud by na to byla kapacita.
Osobně jsem párkrát využil Sp z Karlových Varů do Plzně a byl jsem překvapen, jak jsou spoje vytížené. Ať už se jednalo o pracovní den nebo víkend, od KV do Sokolova se kolikrát i stálo. Sice se najde jen málo jednotlivců, kteří by jeli touto linkou celou nebo drtivou většinu cesty, ale na úseky jako Sokolov – Mariánské Lázně nebo Cheb – Tachov (s přestupem v Plané u/ML) a dalších x spojení se jedná o vynikající přímé spojení nebo o spojení, kde funguje okamžitá návaznost. Taky díky propojení dvou linek do jedné (KV – Cheb a Cheb – Plzeň) vzniklo… Číst vice »
To zvýšení kapacity je celkem zajímavá situace – jako statistický model ukazující chování cestujících. Bylo by to zajímavé vidět „do posledního cestujícího“ odkud kam jel, zda to bylo ráno, v poledne, večer o víkendu atd. Ideálně jako „open source databáze“. Nebo, alespoň data v rámci možností.
Docela dobře by to fungovalo jako modelová situace pro ČR a další rozhodování v VHD a dopravě obecně. Existuje už něco takového podobného?
Každý kraj a každá relace je jiná. Jako model k rozhodování to těžko poslouží.
Budou se přidávat spoje nebo mají jezdit 3 spojené?
Protože kdyby měly jezdit 3 spojené a nahodou vyhrál jiný dopravce než ČD tak nemusí pořizovat pantery
A pochybuji ze by treba pesa ELF uměla komunikovat s panterem
Teď mají smlouvu na 15 let. Dřiv než za 10 let to jiný dopravce nevyhraje a myslím, že jsou akutnější problémy, ikdyž Vrútky jsou na Slovensku.
kdyby ČD v teto soutěži nevyhralo, ale to je celkem jedno, proste ikdyby byl jiny vyrobce jednotek
Tak to jsou ale dobré zprávy
Plácáme se po rameni za spojení sousedních krajských měst, kdy je bez dálnice auto na polovině? 😀
co teprve Olomouc-Brno přes Břeclav
Jo, tam by některým pomohlo, kdyby se v Břeclavi měnilo číslo linky a vlaku. Měli by klid v hlavě.
Hlavně by to pomohlo cestujícím v Olomouci, kteří nevědí, že pro cestu do Brna si ze dvou vlaků u stejného nástupiště ve stejný čas mají vybrat ten horší (vysokopodlažní, bez klimatizace, z kopřiv vytažený).
Faky by bylo zajímavé vědět kolik lidí to využívá v celé trase a nejlépe na denní dojíždění 🙂 Protože 2:23 hod. a 158 km tam, kde je to 85 km po velmi slušné silnici první třídy to vážně není velká hitparáda.
I kdyby ty vlaky v celé trase využívalo 0 cestujících, neznamená to, že nejsou zajímavé pro spojení do mezilehlých stanic.
Ony budou zajímavé spíše do mezilehlých stanic. Museli bychom zlepšit parametry přímějších tratí mezi těmito dvěma koncovými místy, aby tam lidé přešli do vlaků. Z Prahy do Karlových Varů také málokdo pojede rád přes Ústí nad Labem, raději využije autobus po již dostavované dálnici…
A to všecko jenom proto, aby vlak jezdící 1x za hodinu porazil autobus.
Které jsou ty přímější tratě v tomto případě, nějak je nevidím.
Přímo do Karlových Varů by se dalo jezdit protažením rychlíků z Rakovníka, po modernizaci Kladno-Praha zase citelně rychlejším.
Šlo by to i rozdělit jeden pár Karlovy Vary, druhý Chomutov, s tím že jeden bude mít přípoj na osobák na Karlovy Vary, druhý na Chomutov z Rakovníka.
Až Brusel někdy za 10-20 let vyhlásí klimatickou krizi po už dnes vlastně všech největších Evropských městech, tak třeba vyjde zákaz na autobusy, které jedou souběžně s vlaky, aby ty si šli hledat nové zastávky nebo směry.
A autobusy Praha – Karlovy Vary jezdí souběžně s vlaky???
To sem tam nikde nepsal.
Přímo do Karlových Varů by se dalo jezdit protažením rychlíků z Rakovníka
Jo! Přes Bečov!
O něco přímější spojení Plzně a Varů je možné, pokud by vlak z Mariánek pokračoval přes Bečov. Jenže časově je to porovnatelné s trasou přes Cheb a vynecháním hustě zalidněné aglomerace by takový spoj přišel o většinu cestujících. Pokud bychom chtěli dostat větší část autobusových cestujících na trase Plzeň-Vary do vlaků, byla by k tomu potřeba úplně nová trať Bezdružice-Teplá + zásadní modernizace trati Pňovany-Bezdružice s přeložkami v nové stopě + optimalizace trati 149, neboť její trasování již nyní umožňuje solidní traťovou rychlost. Nejen, že by tím vzniklo kapacitní rychlé spojení dvou krajských měst, pomohlo by to i v řešení… Číst vice »
V celé trase to nevyužívá nikdo, využívá to úsekovka přes uzly, kde odpadly dva přestupy a nenázavnosti.
Nemyslím, že by v tomto případě nás mělo trápit přímé silniční spojení Plzeň – Toužim – Bečov – Karlovy Vary.
To bude ve vlacích zcela okrajová klientela.
Ale Sokolov, i Chodov, z druhé strany Stříbro, Planá, Mariánské Lázně, to už je hodně zajímavé…
Ale stejně by mě zajímalo, z jaké základny se ten nárůst počítal a jestli je to v cestujících jako v cestujících nebo v osobokilometrech.
Hodně jde o převedené cestující z R/IC vrstvy. Odstranění přestupu dělá hodně.
Mezi Plzní a KV jezdí linka 323, u Sp primárně nejde o spojení obou krajských měst, ale těch ostatních po trase (Planá, ML, Cheb, Stříbro, Sokolov atd.).
To samozřejmě vím. Šlo spíše o narážku na prezentaci této linky…
Spojení dvou krajských měst není účelem této trati. Jí je obsluha velkých aglomerací. A tam je vlak rychlejší a pohodlnější.
Hmm, zajímavé. Člověk by řekl, že lidi vlakem jezdit nechtějí, protože #19.stol a ejhle. Říkám to pořád, dejte dost spojů, dejte lidem ve vlaku pohodlí, klimu, čisté záchody, kafe bar, ochotný personál a lidi milerádi do těch vlaků přesednou. Kdo by se cestou do práce chtěl kodrcat v kolonách na nebezpečných silnicích. Zřejmě názor, že řídit auto je základní lidská touha(protože #svoboda pohybu) nebude úplně pravdivý. A dokonce je to levnější, než když jede málo lidí. Proč ale na těch lokálkách rušili ty spoje, a navrhovali jízdní řády mimo špičky a bez návazností na jiné spoje aby těch lidí jezdilo… Číst vice »
Především je potřeba mít trať, kde se nejezdí 50 při poskakování a třepání vozu.
Což tam bylo v posledních letech splněno.
Když je k tomu poptávka, pak se začne jezdit, i kdyby nebyla káva a milý personál.
Tyto další věci jen o něco navýší počet cestujících.
Ano, kvalitní a rychlé tratě. Souhlasím. Proč je nemáme? Brno-Přerov, Brno-Znojmo, Praha-Brno VRT, Plzeň-Mnichov, atd.
VRT – Nedávno se tvrdilo, že v tak malé republice to nepotřebujeme.
V devadesátých letech, kdy Rakousku běžel program Die Neue bahn a stavělo se ostošest, se u nás tvrdilo: doprava 19.století.
Až kolem 2005 se začalo jakž takž s většími investicemi do železnice.
A další věc- na rozdíl od třeba Polska, které v tomto ohledu dopadlo ještě hůř a dnes obnovuje a rekonstruuje, neumíme využít současné situace, kdy EU železnice preferuje.
Tak. Docela se bojím, že si Poláci postaví za dotace z EU i VRT, stejně tak další státy, jen čecháček zase přijde s křížkem po funuse až budou všechny peníze vyčerpané. Pak budeme zase čučet na drát a hádat se kdo za to může. Zdá se mi, že v přípravě VRT je na SŽ moc velká pohodička.
Mírnou útěchou může být, že tentokrát víme zcela přesně, kterých pár jednotlivců za to umělé zdržování může.
Však už si je z peněz EU staví. A dálnice už postavili. Zatímco u nás politici jen blbě kecají a slibují… Pamatuji jak se před více než 30 lety slibovala D35, která dodnes není dokončená, pamatuji jak se před 30 lety slibovaly koridory na 200 km/h, ale nakonec se řeklo, že 160 stačí, že by se musely vybudovat nadjezdy a podjezdy…
Nejsem sice pamětník, ale věřím tomu, že po revoluci se toho naslibovalo dost. Bohužel pak nastoupili diletanti klausovci, zemanovci a babišovci a investice do infrastruktury šly do pytle, případně na jejich konta.
Otázkou je ovšem, zda tam přesedli z aut. Museli bychom srovnat s přírůstky/úbytky na silnicích. Samotný překotný růst celkových objemů, byť si z něj vlaky naštěstí též něco vezmou, není důvodem k jásotu – pořád jsou na to spotřebovávány zdroje.
A hlavně – nikde tam nevidím absolutní čísla. Může to klidně být růst počtu z pěti lidí na devět, když to přeženu. 🙂
Tenhle region ztrácí populaci, ještě více v tom v aktivním věku, takže bych čekal, že tam budou lidé z aut a autobusů.
Nejspíš to bude tím, že Hala D má naprosto pomýlené představy o lidském chování.
To říkám roky a teď na to došlo. Rozčiluje mne neustálé ignorování posázavského pacifiku. Kdyby tam dali nové vlaky a konečně i zkrátili jízdní doby po velké rekonstrukci co proběhla a hlavně odstranili čekání na křižování tak by tam nalákali lidi taky a konečně by vlak vyhrál nad autem. Na část od Davle po Týnec by to navíc chtělo spešné vlaky které by nezastavovaly jinde než Hlavní, Vršovice, Kačerov, Modřany a pak až Davle a další zastávky a snížily by se tak časy o 30 % plus zavést okruh aby vlak je Praha – Davle – Jílové – Týnec –… Číst vice »
Na zkrácení cestovních dob tam musíte přeložit trať a/nebo dostavět další stanice na křižování, nedá se to udělat jen nějakou změnou JŘ…
Na zkrácení cestovních dob by stačilo zabezpečit přechody/přejezdy, tam se dnes vlaky před Prahou plouží polovinou rychlosti, kterou by mohli jet.
Nic nepotěší cestujícího víc než zjištění, že v Týnci nad Sázavou nebo v Jílovém u Prahy bude mít spoj pobyt 40 minut. Pokud by někdo věděl, proč tomu tak je, budu rád za osvětu.
Nemožnost křižování nikde široko daleko (doprava s kolejovým rozvětvením v Krhanicích už dávno neexistuje) a návaznosti v Čerčanech na Prahu i Benešov.
* dopravna s kolejovým rozvětvením
A vrané nic?
Se vším, co jste řekl se dá souhlasit, ale je tam pár drobností, které to celé hatí. O křižování tady již v komentech byla řeč. Další velké mínus je stanice Jílové u Prahy, která není v Jílovém a ani není v dochozí vzdálenosti, což tuto trať ochuzuje o dost velký potenciál. Řešením by byl návazný autobus ke každému spoji z nádraží do Jílového a zpět. Okružní linka skvělý nápad, ale Posázavský pacifik není zadrátovaný, takže z Čerčan až na Hl.n. by jel diesel pod trolejema. Nevím, jestli by to bylo průchodné ? A vytíženost úseku z Čerčan do Prahy, je… Číst vice »
Holt by v Čerčanech existoval přestup z Panteru, co by jezdil osobák Tábor-Čerčany, jen jestli by spíš denně nejezdily dvoupatra kolem Týnce prázdná.
Ach ta procenta. Zvýšení o 80%. Je to z deseti cestujících na 18 denně nebo z pěti set na devět set nebo z pěti tisíc na devět tisíc denně???
Je tam nápověda u KV kraje, že je to v penězích v absolutní hodnotě 10 mega ročně…
Procenta jsou ošemetná, ale nápovědou je i to, že kvůli frekvenci se budou dokupovat vozidla, protože se nepobírá…Jinak jen za uzemi Plzeňského kraje je to nárůst ze stovek denně do čísel v průměru přes tisíc denně, což s ohledem na to, že na na území PK se jedná o nějakých pouze 6 páru vlaků, není nízké číslo.
A to pouze 5 párů jezdí až do KV.
Známá hláška říká „Věřím jen těm statistikám, co jsem sám zfalšoval“. Pokud se nepletu tak to vymyslela goebelsovská propaganda. Netvrdím, že je statika tato statistika špatně. Jenže pokud neporozumím co proč a jak, tak si mohu jen říkat, že je to může být jen záměna kauzality a korelace, nebo tam byl nějaký další faktor. Fajn by bylo kdyby taková věc měla charakter vědecké zpravy, ověření, oponentury, chápu, že na to není prostor, tisková zpráva je prostě jiná kategorie. Většinou nám se chce politik pochlubit, jak to udělal dobře, takže vypíchne ta fakta, která svědčí v jeho prospěch. Nic proti novinářům.… Číst vice »
Ikdyby to byla pouhá korelace, tak to má použitelnou vypovídající hodnotu. Nikdo nezavřel D5 ani I/21, ani těm lidem v kraji nesebral auta a řidičáky po tisících, ani nezakázali přímý autobus Plzeň – Vary po E49, dokonce to nevytrhnou ani hojekoví fanoušci, když se přes léto nehraje.
Ten nárůst tam je, protože dřív takový spojení v této formě vůbec neexistovalo, ty čísla nebudou nezajímavý. Hodně se zvedla nabídka, začalo to být použitelný a tak přišli i cestující. Myslím si, že i kdyby to jezdily ojetý Desira, těch cestujících by bylo stejně. No a ono by to asi stejně zázračně fungovalo i na lokálkách, kdyby tam jel vlak co 3 hodiny a ne v lepším případě 2x ráno a 2x večer. To je to kouzlo, který perfektně funguje v Německu na obnovených provozech. Protože tam jízdní řád nevypadá jak noty na buben, čímž se to stává použitelným. Co… Číst vice »
Mohu se zeptat na nějaký příklad tratě, kde jezdí 2 vlaky ráno a 2 večer a přitom je šance tam získat více cestujících vyšší nabídkou spojů? Nicméně, interval 3 hodiny (což se moc neliší od 4 spojů denně) v místní dopravě nikoho nikam nenaláká.
Donedávna přesně toto byl případ Velkých Opatovic. Pochopitelně záměr kraje byl definitivně dokázat, že tím nikdo nejezdí, což se, bez velkého překvapení, prokázalo. Podobně je to v JMK Hrusovany N/J, kam od/do Brna jezdí denně 3 pár vlaků. Takže bohužel to není ojedinělý způsob.
Vždyť výše mi jiní tvrdí že v té formě ve které vůbec neexistovalo ho stejně nikdo nevyužívá 🙂
Nene. Myslím, že absolutně nejhorší je Jčk.
v jčk taky ani neexistuje jednorázová integrovaná jízdenka?
V JčK neexistuje na 90 procent území žádná integrovaná jízdenka. Cosi jako časové jízdenky funguje pouze omezeně do 20 km od centra krajského města. A pak aglomerace Tábor – Sezimovo Ústí – Planá nad Lužnicí, kde si to dohodli sami, když to neumí kraj.
A také si vlaky i podle jízdního řádu ujíždějí na přípojných odbočných trasách. Už šest let, co tu žiju. Nebo v ČB ujíždějí po příjezdu expresu od Prahy za minutu „návazné“ spěšňáky na Linec.
Jenže současné jednotky jsou dražší, než to co tam jezdilo před 5 a více lety, z toho se nedá nejlépe spočítat jen podle ceny jízdného.
To je ale překvapení, že zrychlením, novými soupravami a rozumnými cenami dostaneme do vlaků mnohem více lidí. A jeden dotaz. Stále se píše o soupravách navíc. Ty mají sloužit ke zdvojení některých vlaků nebo se přidají další spoje ?
Přidání dalších spojů.
Kterých? ( Já to v té smlouvě nemohl najít, přišlo mi že tím jenom zdvojí odpolední spoje z Plzně v pátek, ale to je asi blbost…)
Většinou je ve smlouvě možnost měnit objednávané kilometry až o x procent.
Problémem této linky jsou (kromě kapacity) zejména vynechávky v taktu – ten takt opravdu není pravidelný dvouhodinový po celý den… :-/ A to je škoda. Jinak samozřejmě tohle je přesně linka určená pro 3-4 vozového pantera, nikoliv dvouvozovku. Ale to kraje bohužel nechápou, že novým vozidlem a dynamičtějším jízdním řádem lze přilákat nové cestující.
Pokud za Pňovany bylo v osobním vlaku před 10 lety obvykle do 50 lidí, nebyl dle mého názoru schopen nikdo predikovat, že vlaky tam budou najednou ve vybrané dny i období vozit tolik lidí, že ta čísla polezou i přes 200. Kdyby kraje nechápaly, že vlaky přitáhnou lidí a je potřeba to řešit, tak ty další dvě vozidla nepozaduji.
Ještě bych dodal že v úseku Plzeň – Cheb je nutné vnímat interval souhrnne s linkou Ex6, takže je tam jedna díra dopoledne a pak až večer, kdy není nějaká zázračná poptávka. Takže i když by neco ještě doplnit šlo, zrovna tady bych o dírách pomlčel, jelikoz nemají zásadni vliv na atraktivitu linky.
Trochu drhne sobotní dopoledne z Plzně, kdy dřív byl extra vlak do Mariánek nad rámec těch Sp… Tam by to chtělo doplnit nebo zdvojit alespoň v létě.
Historicky před zavedením Sp jely osobaky v 8.35 a 12.35. Aktuálně jedou Sp v 9 a 13. Je ale pravda, že dopolední díra v sobotu v 11 je horkým kandidátem na doplneni vlaku. Tak treba v budoucnu…
Jo ale ten v 8.35 býval v sobotu 4-5vz klasika. Takhle to v létě v 9 ráno často nepobírá.
Jenže historicky nebyly přímé Bezdružice a do určité doby byla i dopoledni díra v dalkovce, než přišel taktový GVD. Dneska je sitauce jiná. Ale letní dopoledne jsou dnes taky ty vlaky velmi solidně vytížené.
Tak kraj může lobovat za elektrifikaci dalších tratí, kde by využili ty dvou vozové, Plzeň-Most, Bezdružice, případně jimi nahradit ty Regionovy na osobácích Plzeň-Pňovany.