Nový život pro A380? Lufthansa řeší jejich proměnu na nákladní letouny
Airbus A380. Foto: Airbus
Odepisované Airbusy A380 se mohou v budoucnu nečekaně dočkat, namísto šrotace, nového využití. Nikoliv na přepravu osob, ale nákladu. Takovou možností
To už mi skoro přijde realističtější z toho udělat další velrybu pro přepravu dílů pro airbus – vybrat interiér, podlahu nahradit nosníky po celém obvodu (velryby létají na relativně krátké vzdálenosti) a mezi nos a trup přidělat panty… jakože nápad jak po lsd, ekonomicky odhaduju, že je levnější postavit nové letadlo na bázi a330, ale nakonec… za evropské dotace by se to dalo a papír snese všechno 😀
Připadá mi to jako chodit s křížkem po funuse. Výrobce měl na to pamatovat už při konstrukci letadla, teď je to už jako přijít v červenci na plovárnu s bruslemi.
Výrobce už dávno jasně řekl, že cargo verze bez “prostřední” podlahy je technicky nerealizovatelná, výztuha trupu by neúměrně zvedla hmotnost letadla, snížila tak jeho nosnost a zvýšila spotřebu. Ekonomický nesmysl.
A cargo verze s podlahou uprostřed nedává dlouhodobě smysl..znovu, ta podlaha má svou maximální nosnost..zdravotnický materiál je objemný, ale poměrně lehký, takže to aktuálně smysl dává, ale z dlouhodobého hlediska životnosti letounu nikoliv.
Ano, někde jsem tuto informaci zaznamenal také.
Tehdy jsem si říkal, že tím se tento typ letadla diskavalifikoval z dlouhodobého provozu.
👍 pro Vás, za připomenutí a komentář.
To přirovnání se zimou je zajímavé, protože koho by za našich mladých let napadlo, že nebudou zamrzat rybníky a sněhu napadne jen tak aby se neřeklo. Airbus (nejen) zase v době návrhu A380 nenapadlo, že by dvoumotoráky někdy mohly ohrozit pozici královen dálkové dopravy – a přesto se to stalo. Prostě přišla ve špatný čas, resp. pozdě a nemá žádnou pojistku na nákladní dopravu, kterou B747 mají od doby vzniku, kdy návrh tak šíleně kapacitního letounu bylo riskantní rozhodnutí.
A380 mám rád – je to originální stroj a zážitek s ním letět. Ale do dnešní doby se už vážně nehodí – trochu mi to připomíná stadion Slavie na Letné. Tam po rekonstrukci ještě na jedné straně dodělávali nátěr a na druhé straně už ho jiní bourali. Tady se vyrábí poslední kus a jiné už se předčasně šrotují. Pokud bych si zde mohl zatipovat, tak myslím, že poslední kusy budou po světě létat pro luxusní vyhlídkové trasy, něco jako maharaja express, ale celosvětově (např. cesta kolem světa se zastávkami v New York, Londýn, Paříži Istanbul atd…).
Pokud se konverze A380 na nákladní verzi povede, mohlo by se probudit i velitelství logistiky AČR a jeden nebo 2 kusy do Kbel koupit. Určitě by byl užitečnější a možná i levnější než nová CASA.
Tomu se říká „nebýt v kontaktu s realitou“.
Podle mě by se tím mohl vozit nealko Budvar z ČB do Emirátů. Tím by se zaplácla nauvěřitelná spousta much jedním vykuchaným superjumbem… 😀
Když pominu že je to celé mimo, tak by to nešlo i kvůli délce dráhy ve Kbelých.
Sice tam mohl kdysy startovat i letoun Tu 154 ale musel mít téměř prázdné nádrže a dotankovával až na Ruzyni 🙂
Sorry, ale kdysy ve Kbelých…. Styď se. 😉
To je nápad jak od Lufjardy Tvrdíka.
O cargo A380 měli zájem kurýrní společnosti jako DHL, Fedex,… Ty vozí relativně lechké balíky a jde jim hlavně o objem nákladového prostoru. Klasičtí cargo operátoři o A380 nestáli, pro ně je zajímavější například cargo 747-8.
S tím je pak šílená práce, když se to vyhazuje po balících…. k tomu je potřeba hafo vozíků a vykládá se to X hodin….
Když můžou cargo létat B 777, se skoro poloviční spotřebou, tak 4 motoráky netřeba přestavovat.
A tou situací s rouskami se všichni poučili a sklady budou plnit průběžně, už žádné An 124 nebo An 225 🙂
Dobré rano. V druhem odstavci z věty „rávě skutečnost, že Airbus model A380 i v nákladní verzi bývá označován občas jako jeden z …“ Vam pravděpodobně vypadlo slovíčko „není“