Nový železniční most u Břeclavi získal evropskou cenu
Most přes Dyji v Břeclavi. Pramen: FB SŽDC
Nový železniční most přes odlehčovací rameno Dyje v Poštorné (část Břeclavi) uspěl v celoevropské soutěži European Steel Bridge Awards 2018,
Na formulaci „až 160 km/h“ jsem už tak nějak alergický… Jinak most je to pěkný.
Moc rád bych si představil Brno/Přerov – Wien na 200 km/h, ale když si vezmeme, že v Rakousku se jezdí jen 120, tak 160 u nás musí být pro ně neskutečná rychlost. Holt spojení Vídně s ČR není pochopitelně prioritou.
Coz se muze v budoucnu zmenit,… a taky se muze rychlost zvysit jak z Brna do Breclavi, tak z Vidne a most by byl pak uzkym hrdlem, … mam radsi, kdyz se u dulezitych staveb, jako jsou mosty a tunely pocita s rezervou… tedy v ramci moznosti… jestli mezi Vidni a Brnem bude v budoucnu i VRT, tak asi na tomto moste nebude treba vyssi rychlosti…
VRT do Vídně bude vést přes Mikulov, nikoliv přes Břeclav, vzhledem k tomu, že v Břeclavi se mění fírové i průvodčí a že průjezd uzlem Břeclav nebude nikdy ani na těch 160, tak se most nemůže stát slepým místem..
A už je to v plánovací dokumentaci? A už je projekt atd.? Pokud vím, tak to bylo jenom kdysi v nějakých malůvkách a o té doby se to už nikdy neobjevilo.
Je to územně chráněno, stačí se podívat do mapy, jaký současná trať vytváří oblouk, kterým by se 350 projet nedalo a že je to z Brna do Vídně přes Břeclav trochu zbytečné vybočení, navíc si nedokáží představit situaci zastavování VRT ve dvaceti tisícové vesnici, nebo z jakého důvodu by se měl složitě upravovat průjezd na takovou rychlost, když to lze pohodlně objet po poli..
Nikde jsem nečetl, že by v Rakousku na tomhle jejich „kousíčku“ chtěli jezdit rychleji, a i kdyby, tak je most v místech, kde už vlaky z důvodu rozjíždění/zastavování v Břeclavi mít přes 160 nebudou.
Přeberte si to jak chcete.
Jistěže jsou úvahy na vyšší rychlost, těch dálkových vlaků Břeclav-Vídeň jede za den hodně, pokud budu v budou chtít zavádět i Sp vrstvu k osobákům, tak ta 120 bude také málo, přitom zvednout rychlost v takových podmínkách na 160 je dost levnou záležitosti.
ad Alibaba:
A to já jsem zase teda četl, konkrétně na slide č. 11 tady tohoto:
https://www.szdc.cz/studenti/files/ckfiles/file/3-%20pres%20Rakousko%202017-04-06_SZDC-Prague_Plank_final.pdf
Jasně se tam píše „Increase of speed from 120 km/h to 160 km/h“…
Asi jsem se nepřesně vyjádřil, ale to rychleji se vztahuje právě na těch 160km/h.
„na trati Hohenau – Přerov“ – to je také pěkná formulace. Co takhle napsat rovnou: „na trati Hohenau – Zebrzydowice“?
Pěkná formulace, ale plyne už z názvu stavby.
No, část KFNB to je – ale by tam asi místo „Hohenau“ měla být Vídeň a ten druhý konec = ?: možná Lipník nad Bečvou …
Zde jsou bližší informace o mostu: http://www.mostoskar.cz/
Tak hlavně aby ho nemuseli za necelých 40 let strhnout. Jedna věc je design (a tenhle je pěkný) ale druhá údržba.
Bude kvůli tomu levnější chleba? Nebo benzín? Nebude. Zcela vážně: most je to pěkný, ale jedna vlaštovka jaro nedělá, jinde a jiné „věci“ na koridorech stojí za starou bačkoru a těch je většina.
Miluji tyhle optimisty!
No on má, pesimista, pravdu… Ano, jsou povedené věci (zmínil bych třeba ještě most přes D3). Bohužel většina rekonstrukcí na koridorech je bohužel buď úplně zmrvená, nebo nedotažená, případně se zcela promarnily možnosti které byly a nestály by v rámci dané stavby majlant (tu delší nástupiště, tu vložený angličan). Nemá cenu mluvit o modrém zábradlí, i když to je pro běžného cestujícího asi neviditelnější projev.
A cos pro to, Vláďo, udělal ty?
Ono jaksi nejde napřed udělat tu většinu a pak až se dostat k té poslední vlaštovce, dělá se to naopak.
No jo, ale při stavbě koridoru se spousta kolejí a výhybek vytrhala a teď je při výlukách problém to vyjezdit. Viz chybějící spojka ve Velimi, chybějící spojky v Moravičanech, zrušená stanice Střeň, atd.
No právě…
Ten původní most byl v havarijním stavu! Mimo jiné si jedna jeho část dost sedala a mezi částmi byl dost slušný hrb i přes podkládání železnými pláty.