Nový vlak na pražských kolejích. Mravenec zahájil zkušební provoz do Čakovic
Motorová jednotka 813 společnosti KŽC Doprava. Pramen: ROPID
Pražská železnice zaznamenala tento týden přírůstek v podobě dvou nových vlaků. Jde o motoráky řady 813 společnosti KŽC Doprava. Vlaky
Přírůstky ano, ale patrně jen jedna souprava a jezdila 20-21/2 a dneska už nee. Jinak povedená rekonstrukce, proti ř. 810 výrazné zlepšení kultury cestování. Pobavila mě wifi s registrací do ŽSSK 🙂
Mravenci vznikají ve slovenské strojírně ŽOS Zvolen přestavbou klasických motoráků řady 810
Mám to tedy chápat tak že 810 nahradili 810? 😀
Ta přestavba je natolik zásadní, že vzniká de facto nový vlak (=rozdíl oproti modernizaci). Dá se říct, že 813 i 814 je nové vozidlo, byť zkonstruované za využití částí starších řad (což má pochopitelně vliv na jeho jízdní vlastnosti).
Zásadní je ale furt to má jednonápravové podvozky.Na regionální vlak tohoto typu je klima zbytečnáProč se tomu říká mravenec|?
když na trabanta dáte kastli z porsche tak to bude stále trabant 😉
I zde bohužel musím položit otázku tvůrcům webu – je šance, že si budu moci tento článek přečíst normálně na celé obrazovce a ne jen úzkým (na výšku cca 4 cm) proužkem obrazovky, to vše „díky“ (mimochodem neustále se opakující se reklamě) na produkt od společnosti Autocont (viz nový screen http://jyxo.info/uploads/0F/0fec2cb95ebafe49c3170d323732485fb8365c81.png )? Děkuji.
Já se s dovolením přidám, reklama na Autocont v mém prohlížeči zabírá cca 50% plochy a nejde odstranit. Dá se s tím něco dělat? Nemohu přijímat svou pravidelnou dávku intelektuálních komentářů a trpím absťákem!! Děkuji.
Jakou to má dovolenou nejvyšší rychlost? Jen 80 jako Regina a 810, nebo 90 jako slovenská Bageta? (myslím rychlost ne fyzickou, ale na jakou je to v ČR schváleno)
Jaký dopad by to u nás vůbec mělo, pokud by to mělo 80 či 90?
Ze Satalic do Vysočan by se vyšší rychlost dala využít pro zkrácení jízdních dob nebo alespoň dohánění zpoždění. Ve směru proti kopci byl dosud limitem hlavně výkon, kdy 810 s vlekem se nerozjela snad ani na 60 km/h.
tahle parodie na vlak vypada jak nejaky bastl z ruska nebo ukrajiny. hlavne ze to ma kourova skla. hruza…
Přesně tak, ruský vzhled, devadesátkový nátěr, všelijaká linka, no na Novém spojení se to fakt bude vyjímat.
Noooo, jen potřeba se podívat na kulturu dneska a zítra. V každém případě zvýšení kvality cestování. Osvětlení, sedadla, tlumení, wifi ..a konečně také řízení na obou stranách, takže omezení přepřahů.
Slyšeli jsme hodně velkorysých řečí a slibů, viděli jsme hodně schémat, grafů, průzkumů a dokumentů o budoucnosti kvetoucí pražské železnice. A tohle je výsledek?
Mezitím na koridoru není kde procpat Os, letiště a Kladno se plánuje 30. rok, tunel do Berouna je ohlášen na 2050, několik desetiletí se nepověsil v Praze a okolí nový drát, na S linkách se rozpadají ČD soupravy pomalu za jízdy a koleje pod nima jakbysmet. Často se vlaky nedostanou ani z depa.
A ROPID s IDSK maluje nové a nové tangenciální linky..
No tak zase se má zdvojkolejnit Most Inteligence. A třeba se dočkáme nějakého řešení tunelu v Chuchli, třeba splítkou jako navrhovali na káčku.
Ano, splítka. To zachrání železnici v Praze…
Proboha, jen ne splítkou. Když se tam měly vejít dvě koleje v 50. letech, tak se tam snad nějak nacpou i teď, i kdyby tam měla být řetězovková trolej naplocho.
Problém není v troleji. Pokud by v 50. letech existoval profil GC, tak dneska problémy nemáme. Splítka je nejrozumnější řešení. Ještě blbější řešení je výhybka před a za tunelem (oproti splítce nepřinese nic, jen víc údržby a víc problémů třeba v zimě), lepší (avšak zatím ekonomicky i provozně neobhajitelné) je zvětšení tunelu.
To je zase takové české brblání, železniční doprava jako celek v Pražské aglomeraci není žádná Ukrajina, nebo něco, za co by se muselo stydět.
Ukrajina ne, ale šel bych se někdy podívat na 171, nebo 231. Ale chápu, podle šotouší logiky je jednodušší opravovat a provozovat lokálky, protože velké stavby jsou moc složité.
Nejsem žádný šotouš, jsem proto, aby se zapadlé lokálky zavíraly, nebo spíš vypracovala studie na možnosti a cenu provozu bez strojvedoucích na vše zapadlé v režii 810,814 či jejich ekvivalentů, ale prostě si myslím, že pár odřeknutých spojů, nebo hlemíždí tempo dvou tratí v čase za pět dvanáct, pořád není něco, co by z železnice v pražské aglomeraci dělalo železnici špatnou, nebo snad nepoužitelnou. Na Západě sice takové problémy s infra nemají, ale zrovna to, že na pár dnů z taktu vypadne několik vlaků, se tam má taky sem tam stát.
Řekněme si to bez emocí, železniční doprava v Praze je dost v pytli. To raději nezmiňuju trať do Kladna. Vypadlé vlaky jsou tím posledním průšvihem. Je to především o infrastruktuře. Potenciál k růstu by byl, není ale kde brát.
VRT, až budete v představenstvu některé z firem, které se to týká, můžete s tím něco udělat. Do té doby jsou vaše připomínky pouze hloupé plácání.
Děkuji za názor a posílám klíčenku.
V pytli? A jak byste nazval stav před Novým spojením?
Vidím, že halucinace o VRT postupem času vedou ke ztrátě soudnosti i v běžném životě… 🙂
Bez Nového spojení by to dávno nejezdilo. Bohužel ho i dneska, místo rozumného využití kapacity, využívají 810.
Ještě víc v pytli..
Hračka pro šotoušku, no. Teda je to o něco menší divadlo než 810 do Mochova. Už jste tam šotouši byli, abyste nám řekli, kolik tam jezdí lidí?
Tak zrovna rytí do počtu přepravených osob mi zrovna tady připadá trochu ne fér, odpoledne jsem tam vídával z většiny zaplněnou 810+010 už na Masaryčce, což nemůže být daleko třeba od vytíženosti linky do Roztok, tady potenciál na růst cestujících určitě je.
Však taky píšu, že je to o něco menší divadlo než Mochov. Mimochodem, přijdou mínusáři s nějakými čísly? Jistě znají velmi dobře stav mochovské trati…
A takový Lužec nad Vltavou spočítaný máte? Nebo tam jezdí ten správný dopravce tak se nesčítá?
Žádný dopravce není správný. Tedy i Lužec samozřejmě zastavit. To je bezesporu.
Vy si, pane VRT, vážně myslíte, že linkou S34 po Praze nikdo nejezdí? Ano, je pravda, že pokud pojedete proti směru dopravní špičky, pak budete mít nejspíš ve vlaku dost místa pro sebe, ale zkuste si to někdy projet odpoledne ve směru z centra.
Pochopení psaného textu je asi nepřekonatelná bariéra, že?
Já si nemyslím, že je to malé divadlo, ale rozvoj železnice v metropoli, těch +- 100 cestujících na spoj ve špičce prostě je počet, který je už snad smysluplný a ukazuje, že tam je i potenciál na to, aby tam později jezdilo něco velkého.
Jel jsem S24 prvně cca měsíc po obnovení osobní dopravy a pak ještě za další asi dva měsíce – protože to je nejrychlejší a nejspolehlivější způsob, jak se dostat (s přestupem v Čelákovicích) do centra Prahy. V obou případech tím jelo přes deset lidí, což je výrazně víc, než když v roce 2006 provoz končil.
Akorát nějak nechápu, proč nejdřív kritizujete něco, o čem nic nevíte, a teprve pak se sháníte po informacích. Logičtější by mi připadalo nejdřív si zjistit informace a až pak hodnotit.
Trapné
Tohle je fakt parodie.čd jsou krytizovany za regiony a soukromník vyjede s regionkou vz.1.1
Já si pořídím za dvě 810ky a taky to rozjezdu.😁
Ale asi nemáte ty správné kamarády na ROPIDu, no…
u nás jezdí regionova a nemá klimu. ČD jsou kritizovány za cenu a za tu cyhbející klimu.
ČD má otevírací okna… to bych řekl, že je pro regionální vozidlo s vmax=80 mnohem vhodnější.
A kdyby ČD provozovali vozy s rozmlácenými okny jako v Albánii, tak bude dostatečná i albánská klimatizace.
Dobře, v tom případě, uzavřená okna a odplnit klimu a Regína bude jezdit ještě 50 let.😂
Vy si pořiďte spíš slovník. Na tu Vaší gramatiku. 😉 Takhle daleko nedojedete. 😉
Na vaši, ne na vaší. (Zatím ještě.) 🙂
Ropid kritizuje ČD za Regionovy, které jsou už 7-15 let staré, aby si objednal to samé v bledě modrém ještě v roce 2019, kdy už na tom jsme snad ekonomicky a s vnímáním veřejné dopravy mnohem lépe, než v dobách regionovních. Ale když už to není moderní, tak to alespoň tolik stojí, kilometrická cena trojnásobná oproti EC do Rakouska/Německa, tohle je prostě… Smutné..
Regína má klimatizaci?
Klimatizace na motoráku, který mezi obraty stojí ve stínu a jede se sním jen dvacet minut, myslím nehraje prim, krom toho že klimatizace, zrovna tyto malé autobusácké, není žádný velký a ani nákladný problém dosadit, když by si to objednavatel přál. Vsadil bych kouli, že by na to ani nebylo potřeba platit dvojnásobnou sumu na kilometr, než mají Regionovy, jako v tomto případě..
my kritizujeme čd, že není schopna fírovi zajistit klimatizovaný pracoviště.
Nevím, kdo je „my“ každopádně ta vozidla jsou primárně pro vožení cestujících, né fíry. Je to sice hnusný, ale je to tak. Řekl bych, že je milion a 1 povolání kde vykonavatel trpí víc.
Stanoviště strojvedoucího má malou klimatizaci.
A je nutná klimatizace?
Osobně mi je uplně ukradené, zda má vozidlo klimatizaci… Stačí dobrá cirkulace vzduchu, čili otevíratelná okénka…
Hrajeme si na ekology, přitom klimatizace jede neustále a neustále žere proud
Otevíratelná okénka žerou nula nula prd.
Je to jen přístroj s hromadou součástek, kdy stačí, aby jedna nefungovala, a je to v háji… Pochybuji, že okna se dokáží vhodným používáním nějak zničit, fungují neustále.
Zajímavé, to vlastně klimatizaci nemusíme mít nikde, stačí přece otevřené okno a moc rychle se u nás přeci nejezdí.
Ano, klimatizace je nutná, pokud má železnice v dnešní době obstát. A co se týče ekologie, mně hlavně vadí trvale a bezúčelně zapnuté motory při čekání na obrat i u motoráků, které klimatizaci nemají. O hloupém trvalém svícení ve vlacích i za slunečných dnů nemluvě.
Nutné jsou především přijatelné jízdní doby a použitelné návaznosti. Zapnuté motory je nutné srovnat se spotřebou při startu, u krátkých obratů je šetrnější nechat motor běžet. Svícení přes den není jen u vlaků a hloupé skutečně je, nicméně třeba zářivky patrně spotřebují méně než žárovky. Stejně tak hloupě běží spousta jiných spotřebičů naprázdno nebo zbytečně, a mělo by se s tím něco dělat, ne jen spotřebovávat více zdrojů a ještě o ně válčit…
Zapnuté motory je nutné srovnat se spotřebou při startu, u krátkých obratů je šetrnější nechat motor běžet.
no, to je fakt bomba. hlavně že do aut musí výrobci cpát start-stop aby to chcípalo na každým semaforu….
Výrobci automobilú to tam cpou, protože metodika měření spotřeby nezohledňuje spotřebu elektřiny z baterie. Je to zneužití mezery v legislativě.
Ano a taky nikdo nezohledňuje kolik CO2 se vyprodukuje při výrobě nového startéru jenž je tím víc namáhán, ale EU šiml zařehtá blahem protože má papírově splněno
Zajímavý náhled do modrého myšlení, ČD nemají v nějaké kategorii vozidel klimatizaci tak není třeba, to je stejné jako s Os vlaky Liberec – Paka, kde také klimatizované desiro není třeba, ale v okamžiku, kdy by přišel jiný dopravce na Os Praha – Benešov a klimatizaci neměl, tak ned bude řev.
Kdy konečně přestanou jezdit osobaky do Mochova? Kdo jmenovitě tuhle smlouvu uzavřel? Zveřejněte to prosím, podstrčte to každému Středočechovi pod nos, ať vidí komu se doslova rozdávají peníze z našich daní.
Ty jejich turistické vlaky…to je něco podobného.. šrot na kolejích , dotovaný námi všemi. Já mám rád nostalgii. Ale když k nástupišti přijede 60 roků starý motorák , který za šedesát let prošel pouze jednou změnou a sice vnějším nátěrem , jinak všechno ostatní je původní- staré , špinavé , ošuntělé , nefunkční…je mi zle….
Špinavé, ošuntělé, nefunkční? Opravdu? No, však to nemusíte používat. Používejte jiné dotované věci.
A takové Straškov- Zlonice, Kralovice, atd. jsou samozřejmě v pořádku, protože tam platí režijka, kdežto do Mochova se musí cvakat.
Může mi prosím někdo vysvětlit, jakej je problém v režijkách? Proč to všem vadí a vidí to za největší problém světa?
DPP taky v inzerátech nabízí jízdné zdarma, ale takové haló to nebudí…
Protože Tronda. Fascinuje mě, jak dokáže všechno stočit k režijkám. To už musí být diagnóza. Kolik režijkářů asi kolem toho Straškova a Kralovic jezdí? To už byste mohl spíš argumentovat tak, že by se měly zrušit první ranní vlaky skoro všude, protože nejvíc jimi jezdí právě režijkáři (proč asi?), když už teda chcete nutně nádražákům sebrat tu jednu z mála „výhod“, kterou dostávají.
Nejen tronda, pomalu všichni co prosazují soukromníky…
Ale proč je kolem toho takové Haló?
Má zadarmo něco, co já ne? Jestli je to benefit v rámci práce, tak kde je problém?
Pochopil bych, kdyby „režijku“ dostal třeba bezdomovec, to bych chápal takové pozdvižení, ale že jezdí zdarma zaměstanec dráhy, v tom snad problém nevidím…Nebo kde je ten problém?
Ale jo, jako benefit na komerčních linkách to chápeme, ale nechápeme záchvaty, že linky, na kterých neplatí režijky jsou zbytečné, přitom to je klíč k řešení problému.
No Tronda není jedinej, kdo má záchvaty, když uslyší slovo režijka. Chudák. Prášky na to nejsou?
Ale to není o záchvatech kvůli režijkám, to je o tom, že jakýkoliv výkon, který nejezdí ČD a kde neplatí režijka nekriticky považujete za zbytečný hledáte na něm jakoukoliv i sebemenší chybu. Viz vaše záchvaty s Mochovem. Podobných krátkých lokálek je u nás spousta, ale zbytečně se provozuje pouze Mochov, přitom zrovna z Mochova je vlak s přestupem zajímavý ve srovnání s přímým autobusem kodrcajícím se zasekanými Počernicemi.
Že na to ti mochovští za rok nepřišli a furt se vozej těma autobusama…
+11, -30. Šotouši mají jasno! A kdybyste náhodou chtěl vědět, kolik tam třeba včera jelo lidí, tak bude ticho po pěšině.
To já bych teda vědět chctěl!
Včera odzkoušeno.
Vlaky splňují veškeré moderní normy, klimatizace je znát a interiér je moderně vybavený.
Nicméně…
Jízdní vlastnosti a celkový projev je shodný s motoráky 810, tj. podvozek háže a vrže v obloucích i na novém svršku. Sedačky mají malou rozteč a není místo na nohy naproti sobě sedících lidí ve čtyřkách (lidé zpravidla seděli ve čtyřkách pouze po dvou).
Závěr – oproti motorákům Arrivy je to moderně vyhlížející šrot
Podvozek háže i na novém svršku? To je nějaké divné.
Také jsem se divil…
Tenhle podvozek bude házet v jakémkoliv oblouku nebo výhybce, pokud tím byla myšlena rovina na nové trati, tak bude ale asi něco špatně.
Tak rozhodně jsem při průjezdu Novým spojením měl lepší dojem z 810, kde je, myslím, relativně dobrý svršek.
Jo, to tvrdí více lidí, že ta 010 bývá kultivovanější než třeba i Regionova, takže tady to bude asi stejné, ono možná s tím má co dělat vyšší váha s negativním vlivem na pojezd.
spojení.
Prakticky jediná nová rovina na trase je to stoupání z masaryčky na balabenku po novém spojení… A jestli to háže i zde, bych neřekl.
Se svezte.
Sedačky mají malou rozteč a není místo na nohy ….
no jo, ale když vynecháte řadu a přešoupete je to zase budou chytrolíni ječet že na některých místech koukáte do sloupku mezi okýnkama….
Jaké motoráky Arrivy máte na mysli?
845.