Nový terminál na Smíchovském nádraží vyprojektuje sdružení Sudop s architekty, levnější nabídku Praha vyloučila
Sdružení s názvem SP + MTP + A69 + SEU_Terminál Smíchov získalo jednu z největších projekčních zakázek v tuzemské dopravě
Sdružení s názvem SP + MTP + A69 + SEU_Terminál Smíchov získalo jednu z největších projekčních zakázek v tuzemské dopravě v letošním roce. Za 141 milionů korun připraví projekt nového terminálu, který vyroste na Smíchově. Praha mohla za projekt zaplatit méně, levnější nabídku jiného sdružení ale vyřadila.
Za sdružením stojí tři firmy s jedním majitelem: Sudop Praha, Sudop EU a Metroprojekt. Čtvrtým je společnost A69 – architekti, která zpracovala už předchozí architektonickou studii.
Vítězství sdružení vyplývá z údajů ve věstníku veřejných zakázek i podepsané smlouvy na profilu zadavatele. Do soutěže přišly celkem čtyři nabídky. Nabídka vítězného sdružení nebyla nejlevnější. Sdružení Smích ON složené z firem AFRY CZ, Sagasta, Siebert + Talaš a Jakub Cigler architekti nabídlo kompletaci projektu za 128 milionů korun. Bylo ale vyřazeno. Odbor investora hlavního města Prahy, který soutěž organizoval, usoudil, že firma nesplnila podmínky, když nedodala originál bankovní záruky. S námitkami firma nakonec neuspěla ani u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
Zakázka na smíchovský terminál patří svým rozsahem mezi největší projekční zakázky, které v Česku veřejní zadavatelé vypsali. Při posuzování hrála roli například i kvalifikace a zkušenost hlavního inženýra a hlavního architekta projektu. Projektanti budou spolupracovat se Správou železnic, která chystá rekonstrukci samotné nádražní budovy; její zahájení odložila právě s odkazem na záměry města. Správa železnic chce na nádraží přenést své sídlo z Dlážděné ulice. Ministerstvo dopravy nedávno oznámilo, že na Smíchov chce přesunout svůj úřad i Ředitelství silnic a dálnic.
Na Smíchově budou cestující moci na jednom terminálu využít dálkové, regionální i městské vlaky a autobusy, metro, tramvaje a předtím odstavit auto na velkém P+R parkovišti s jedním tisícem míst. Vybraný generální projektant má zajistit i dokumentaci pro územní rozhodnutí a stavební povolení. Předpokládané náklady jsou 4,5 miliardy korun. Více o celém projektu si můžete přečíst ve shrnujícím textu z loňského listopadu.